וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הם הלכו הביתה?

אריאל גרייזס

24.10.2010 / 12:24

טקסס הגיעה לוורלד סירייס על חשבון היאנקיז, שעשו לא מעט טעויות בעונה הרגילה ובפלייאוף. אריאל גרייזס עם הפירוט

ננסה לשחרר עוד פוסט אחד לפני שהולכים לצבא. כמו כל שנה, גם השנה הוורלד סירייס לא יהיה בדיוק מה שציפינו. במקום לפגוש שם את היאנקיז והפיליז, כמו בשנה שעברה, נראה שם את טקסס והג'איינטס, שמעט מאוד הימרו עליהם שיגיעו לשלב הזה. במאמר מוסגר – עד עכשיו הצלחתי לנחס את כל מי שבחרתי ואני עם אפס מארבע בבחירות שלי לוורלד סירייס. ברגעים אלו יוצאות משלחות מטקסס וסן פרנסיסקו כדי לשכנע אותי כל אחת שאבחר בקבוצה השניה כמועמדת לזכיה.

בכל מקרה, הנקודה הזאת היא זמן טוב לנסות להבין למה בעצם קיבלנו כזה גמר לא צפוי.

קרי ווד שחקן ניו יורק יאנקיז מאוכזב יחד עם אנדי פטיט. Chris O'Meara, AP
ההדחה הזו לא באה משום מקום. קרי ווד ואנדי פטיט יודעים שהעונה שלהם הסתיימה/AP, Chris O'Meara

- קודם כל, כי הפלייאוף בבייסבול הוא לא יותר מקראפ-שאט. מה לעשות, כל הפוסט סיזן למשל ולאד גררו לא פגע בכלום, ואז במהלך אחד הוא ניצח את המשחק השישי. שלא לדבר על חואן אוריבה, שפתאום הפך לגו-טו-גאי של הג'איינטס. חואן אוריבה! ככה זה, יותר מזל משכל.

- אם בכל זאת ננסה למצוא סיבות שכלתניות, אז אין ספק שהפעולות של היאנקיז השנה לא היו מוצלחות כמו שנה שעברה. הם הניחו שאת הבסיס לעוד אליפות יש להם (מה שנכון) והוסיפו את גרנדרסון במקום דיימון ומאטסוי ואת חאווייר ואסקז לרוטציה היעילה שלהם. מה שהם לא לקחו בחשבון זה שאנדי פטיט כבר לא ילד ובעיקר – שאיי ג'יי בארנט נתן שנה שעברה עונה טובה במיוחד, מה שאומר שמתי שהוא תבוא הנפילה.

- כמובן, גם ההימור על ואסקז, שש שנים אחרי שהוא חירב להם כל חלקה טובה, היה מוזר מאוד. האם היו פיצ'רים אחרים שהם יכלו ללכת עליהם במקום? ובכן, כנראה שלא. אבל כשסיאטל מכרה את קליף לי באמצע העונה, כשיוסטון מכרה את אוסוולט באמצע העונה וכשאריזונה מכרו את דני הארן באמצע העונה – לא היתה שום סיבה שהם לא ינסו ללכת על אחד מהם. מה עוד שקליף לי ימצא את עצמו במדים המפוספסים בעוד כמה חודשים ממילא.

- טעות נוספת, שנעשתה כבר ממש בפלייאוף, היא ההחלטה של ג'ירארדי ללכת עם איי ג'יי בארנט במקום לתת לסבאת'יה להגיש על שלושה ימי מנוחה. העונה של היאנקיז היתה תלויה בעצם במשחק מספר 4 – מעט מאוד קבוצות (6 מתוך 30, ליתר דיוק) חזרו מפיגור 3:1, ואתה הולך עם הפיצ'ר הכי גרוע שלך העונה? יותר מזה, נניח שהיאנקיז מגיעים למשחק 7, את מי אתה מעדיף שיעלה מול קליף לי, אנדי פטיט או סבאת'יה? שלא לדבר על זה שסבאת'יה הוכיח לא פעם בעבר שהוא יכול להגיש על מנוחה קצרה בלי שום בעיה.

איי ג'יי בארנט שחקן ניו יורק יאנקיז. Charles Krupa, AP
לא רעיון חכם במיוחד לעלות אתו. בארנט/AP, Charles Krupa

- ואם מדברים על קליף לי, השאלה הנשאלת, האם הטרייד של הפיליז עליו לסיאטל היה טעות? מצד אחד, ראינו מה שלי עושה בפוסט-סיזן, הוא פשוט מדהים. מצד שני, לפיליז עדיין היה את האלאדיי, יחד עם המלס, והם הביאו את אוסוולט באמצע העונה והוא יישאר שם עוד שנה לפחות כך שפיצ'ינג לא היה חסר להם. ולמרות זאת, אני חושב שזאת היתה טעות. זה נכון שלי לא היה נשאר בפילי, אבל מה שהוא יודע לעשות בפלייאוף, זה פשוט בלתי נתפס, והיה שווה את המחיר.

- דרך אגב, צריך לשאול – האם ההפסד של ה-AL במשחק האולסטאר, לראשונה אחרי שנים, משחק לטובת טקסס בעצם? כי עכשיו, לי צריך לפתוח את משחק אחד בחוץ, מקום שהוא מגיש בו הרבה יותר טוב מאשר בארלינגטון. כמובן, הוא יצטרך להגיש עוד משחק אחד לפחות בבית, אבל עד אז חזון למועד.

- ואם אני רון וושינגטון – אני נותן ללי להגיש על שלושה ימי מנוחה את משחק 4. כשיש לך שחקן כל כך דומיננטי בפלייאוף, אתה לא משחק איתו אלא נותן לו להגיש כמה שיותר. שלושה ימי מנוחה פעם אחת (או אולי פעמיים, אם נלך למשחק 7) לא הרגו אף אחד.

- הג'איינטס, לעומת זאת, יכולים להרשות לעצמם לשים את המגישים שלהם על מנוחה רגילה, כי גם סאנצ'ז וגם באמגארנר הם מגישים ראויים. שלא לדבר על זה שלינסקאם בחור הרבה יותר עדין מאשר לי, למשל.

- הסדרה שהולכת להיות לנו החל מיום רביעי אמורה להיות מעניינת במיוחד כי היא מפגישה שתי קבוצות עם דגשים שונים לגמרי. הג'איינטס אמנם ניצחו את הפיליז באמצעות חבטות טובות אבל הם מעל הכל קבוצת פיצ'ינג והריינג'רס לעומת זאת הם קבוצה עם פיצ'ינג לא רע, אבל נשענים המון על המחבטים שלהם. בקיצור, הג'איינטס היו מתים שיהיה להם חובט כמו ג'וש האמילטון, למשל.

- אז מי ינצח? זה עם הפיצ'ינג היותר טוב. הג'איינטס לוקחים את זה, אבל זה יהיה צמוד.

- ובחייאת, אולי סוף סוף נקבל וורלד סירייס של שבעה משחקים, מה שלא ראינו מאז 2002?

קליף לי שחקן טקסס ריינג'רס. Charles Krupa, AP
להשתמש בו כמה שיותר, ובעיקר כדי שלא ישתעמם. לי/AP, Charles Krupa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully