וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפולת שערים: הטור של שלום תקווה

24.10.2010 / 11:22

הבעיות של מכבי חיפה מתחילות ונגמרות בחלק הקדמי והן יכולות להיפתר על ידי מכירתו של דבאלישווילי והבנה של ליאור רפאלוב שיש הבדל בין לעשות דברים מלהיבים לבין להוביל קבוצה. שלום תקווה, פרשן וואלה! ספורט, מנתח את המשבר המקצועי בקרית אליעזר

זו אולי קצת קלישאה היסטורית, אבל זו גם האמת: מכבי חיפה תמיד בנתה את כוח ההרתעה שלה, את הביטחון המקצועי שלה, את המומנטום תוך כדי עונה, בעזרת העוצמה ההתקפית. השערים, המצבים, הם שהציתו לרוב את הקבוצות המצוינות של מכבי חיפה, לא משנה מי שיחק בחלקים העורפיים יותר. זה בדיוק מה שאין כרגע למכבי חיפה הנוכחית וזו הבעיה המרכזית של הקבוצה עם עזיבתו של שלומי ארבייטמן ופציעתו של יניב קטן. קבוצה שכובשת את שלושת השערים האחרונים שלה ממצבים נייחים זו קבוצה שיש לה בעיה במשחק השוטף. מכאן חיפה מאבדת את הביטחון שלה לחלקים אחרים במגרש.

קשה לשים לב לזה במצב כזה, אבל מכבי חיפה היא עדיין קבוצה מסודרת, קבוצה שעומדת טוב על המגרש, אבל מה שמונע ממנה השנה לבטא זאת היא הפגיעה בחלק ההתקפי. בלי קטן ובלי ארבייטמן, מכבי חיפה איבדה חלק ניכר מכמות השערים שלה ולכן היא גם לא כזו קבוצה מרתיעה כמו בעונה שעברה, למשל. אם למכבי חיפה היתה את כמות השערים שהיא איבדה בלי ארבייטמן וקטן, היא היתה גם העונה קבוצה מרתיעה וקבוצות כמו אשדוד וסכנין היו חושבות פעמיים לפני שהיו לוחצות אותה בחלק שלה ומנסות לנצח.

התוצאה של כל אלו ניכרת היטב בולדימיר דבאלשווילי. החלוץ הגיאורגי פתאום מצא את עצמו בודד, והוא לא השחקן שיידע לעשות דברים לבד. אם באמת למכבי חיפה יש הצעה למכור אותו תמורת מיליון יורו, הייתי מייעץ לה לעשות זאת. בכסף הזה אפשר להביא שני שחקנים שאולי יפיחו חיים בחלק הקדמי של הקבוצה. קודם כל, קשר קדמי שייתן מענה לצרכים, כי חיפה חייבת לסדר את אמצע המגרש שלה ואת החלק הקדמי. במחצית הראשונה אשדוד באה לשחק כמעט בונקר מולה, ובמחצית יצאה קדימה מאוחר מדי. כי כמו שחיפה נראית כרגע, אפשר היה להביך אותה יותר.

זה בדיוק הרגע שמכבי חיפה זקוקה להובלה של ליאור רפאלוב. הקשר המוכשר הזה חייב להבין שיש הבדל בין לעשות דברים מלהיבים, לבין להוביל. מדובר בשחקן הכי טוב בקבוצה כרגע ומטבע הדברים זה צריך להיות הוא. גם מול אשדוד ראינו כמה כישורים יש לשחקן הזה, איזה אחד על אחד מדהים, אבל זה לא מספיק. רפאלוב חייב לסחוב את מכבי חיפה כי הקבוצה נמצאת במצב לא פשוט. הוא צריך לקרוא את הסיטואציה. ככל שהוא יעשה את הפעולות שלו יותר פנימה, ככה ייטב לקבוצה. לעשות מבצע יפה כל רבע שעה, זה לא מספיק לקריירה. הוא חייב להבין יותר את מעמדו, כי אלו הרגעים שזקוקים לו, והוא היחיד שמסוגל לעשות זאת. הוא עבר את כל השלבים כדי להגיע לרגע הזה מוכן: הוא צעיר, מוכשר, תקע יתד בקבוצה, עכשיו צריך לקחת את זה עוד צעד קדימה. בכל פעם שהוא נכנס מהקו פנימה עם רגל ימין, ראינו כמה הוא מסוכן ואיך הוא, למשל, מעמיד את שלומי אזולאי במצב של אחד על אחד. הבעיה היא שהוא לא עושה את זה מספיק ומכבי חיפה לא מרתיעה מספיק כדי לאפשר לו לעשות את זה בתדירות לא גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully