וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי המלכות

23.10.2010 / 12:00

עמרי כספי השיג דריסת רגל בסקרמנטו, אבל בעונתו השנייה הוא חייב לשפר מספר אלמנטים קריטיים, שיבטיחו קריירת NBA ארוכה

בקרוב תתחיל העונה השנייה של הישראלי הראשון ב-NBA. זה הישג יפה, שלא צריך לקחת כמובן מאליו. אבל ההישג המרשים באמת הוא שהישראלי הראשון ב-NBA הוא שחקן NBA. כי יש הבדל בין להיות ב-NBA ללהיות שחקן NBA. רבים, אמריקאים ואירופאים, חלקם מוכשרים יותר מעומרי כספי, הסתפקו בלהיות שם - לשבת על הספסל, לקבל כמה דקות פה ושם ולעבור לאירופה. כספי הצליח כבר בעונה הראשונה להפוך לשחקן לגיטימי בליגה הטובה בעולם. לשכנע כמה סקאוטים שמגיע לך צ'אנס זה החלק הקל יותר, לקחת את הצ'אנס זה החלק הקשה. כספי עשה את זה בקלות מפתיעה ובדרכו האופיינית - עבודה קשה, שיפור חולשות בקיץ ואנרגיות בלתי פוסקות בכל שנייה שלו על הפרקט.

פורוורד סקרמנטו קינגס עמרי כספי. Ben Margot, AP
לשכנע כמה סקאוטים שמגיע לך צ'אנס זה החלק הקל יותר, לקחת את הצ'אנס זה החלק הקשה/AP, Ben Margot

לא צריך לתת לקלות בה הוא עשה את זה להמעיט מגודל ההישג - לא יותר מ-15 שחקנים מכל מחזור הופכים לשחקני רוטציה בעונה הראשונה, לא יותר מ-25 מכל מחזור משתלבים ברצינות בליגה באופן כללי. מהזווית המקומית, זוהי נקודת המוצא לקראת העונה הקרובה - כל הקשיים וסימני השאלה עוסקים במותרות, ההישג הגדול, זה שהופך את כספי לאחד הספורטאים הטובים והחשובים ביותר בספורט הישראלי כרגע, כבר נעשה.

ועכשיו לעונה השנייה.

עדיין שחקן ספסל

ניתן לקבוע בוודאות כמעט מוחלטת שכספי יהיה שחקן ספסל בעונה הקרובה. המאמן פול ווסטפאל ניסה שלושה שחקנים שונים בעמדת הסמול פורוורד הפותח במשחקי ההכנה, אף אחד מהם לא ישראלי. דונטה גרין האתלטי, שהתחרה עם כספי על דקות גם בעונה שעברה, כנראה קיבל את התפקיד.

אבל זה לא אומר שהמעמד של כספי ירד. עושה רושם שההחלטה להעלות אותו מהספסל התקבלה כהחלטה עקרונית כי כך ווסטפאל והצוות שלו מאמינים שניתן יהיה להוציא ממנו יותר. ב-NBA אוהבים להשתמש בשחקני אנרגיה כשחקנים שעולים מהספסל ומכניסים מימד נוסף, וזה כרגע הערך המוסף המרכזי שכספי מביא. בקינגס גם התרשמו מהאופן בו כספי תפקד כשחקן מוביל בנבחרת בקיץ, ומאמינים שכשחקן ספסל היכולות האלה יוכלו לבוא יותר לידי ביטוי מאשר ליד סקוררים כמו טייריק אוונס ודמרקוס קאזינס.

מצד שני, לא כדאי גם להתפתות לרעיון שכספי ירד לספסל בגלל הרצון להשאיר את אחד מכוכבי הקבוצה לחמישייה השנייה. אף אחד לא בונה עליו להיות שחקן שישי סטייל מאנו ג'ינובילי או ג'ייסון טרי, משמע שחקן חמישייה איכותי שהקבוצה מעדיפה שישנה משחקים מהספסל. אם ווסטפאל היה מאמין שכספי שחקן טוב ובעיקר שלם מספיק, הוא היה מעלה אותו בחמישייה. אחד המבחנים המעניינים יהיה אם כספי יסיים את המשחקים, אם הוא יקבל את הבמה במאני טיים.

הבלוגר טום זילר, מבלוג האוהדים Sactown Royalty העוקב באדיקות אחר הקבוצה, מאמין שבנקודה הזאת ווסטפאל ילך עם השחקן החם מבין שני הצעירים המוכשרים שיש לו בסמול פורוורד, כשבינתיים אין היררכיה ברורה ביניהם: "אם גרין ייחלש, עמרי יהיה שם במקומו. אם עמרי יאט, גרין יקבל יותר מהדקות שלו". התחרות, שתכלול גם את אנטואן רייט ופרנסיסקו גרסיה, תגרום לכך שיהיה פחות לחץ על כספי להיות בשיאו כל הזמן.

אז מהם התחומים שבהם עמרי יצטרך להשתפר כדי להפוך לשחקן חמישייה קבוע ב-NBA? אני מזהה שלושה עיקריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הגנה אישית

הגנה אישית היא הנקודה החשובה ביותר, בעיקר בגלל המשמעות שלה ב-NBA. כספי הוא הרי לא כוכב בליגה הטובה בעולם והוא כן משחק בקבוצה שיש בה כוכבים. יש לו פוטנציאל לא רע להיות רול פלייר מוצלח מאוד עבור הכוכבים האלה - הוא כבר ברמה גבוהה מאוד בכל מה שקשור בתנועה ללא כדור, מוטיבציה ואנרגיה - שלוש תכונות חשובות מאוד לשחקנים משלימים, והוא גם ריבאונדר סביר לסמול פורוורד.

אבל רול פליירס ב-NBA נמדדים קודם כל בשתי יכולות - קליעה מבחוץ והגנה אישית. את הקליעה הוא פיתח בקיץ שעבר, עכשיו תור ההגנה. ג'ייסון ג'ונס מהעיתון "סקרמנטו בי" טוען שזו אחת הסיבות לכך שכספי יעלה מהספסל השנה: "יש בקבוצה חששות לגבי היכולת ההגנתית של כספי כשחקן חמישייה, בתחום הזה דונטה גרין מתאים יותר".

יש לכספי את הכלים להפוך לסטופר לגיטימי - שילוב טוב בין גובה לאתלטיות, חוכמת משחק, אחריות והאנרגיות המפורסמות שלו. אבל סטופר זאת התכונה שהכי קשה לפרק לגורמים. זה סוג של מקצוע, במקרים מסוימים אפילו דרך חיים. צריך לדעת להיכנס לראש של היריב, כל יריב, צריך לבוא ערב אחרי ערב בידיעה שהמטרה המרכזית שלך היא לגרום לשחקן כדורסל מצוין לקלל את היום בו נולד, צריך ריכוז מקסימלי כל הזמן, צריך להיות מוכן להזניח מימדים אחרים במשחק.

אני לא מתכוון לכך שכספי צריך להפוך לשיין באטייה הבא, אבל כשכל שאר החלקים נראים במקום, התחושה שלי היא שהוא יגיע ב-NBA לאן שההגנה האישית שלו תאפשר לו. אם הוא יבין את זה מספיק מוקדם, יעשה את הסוויץ' המנטלי הנדרש ויקדיש לכך את מירב המאמצים שלו, יכול להיות שיהיה לעמרי סיכוי להגיע רחוק יותר ממה שנדמה כרגע. ובמילים הפחות דרמטיות של ג'ון הולינג'ר מ-ESPN: "אם הוא יראה שהוא מסוגל לשמור על שחקנים בעמדה, הוא יהיה סמול פורוורד פותח לשנים רבות".

כושר גופני

עונה של 82 משחקים היא סיפור מתיש שכל מי שעובר בפעם הראשונה נתקל בו בקשיים. הבעיה היא, שבזמן ששאר הרוקיז נתקעו בקיר, במקרה של כספי זאת הייתה חתיכת חומה. "כרוקי בעונה שעברה, כספי הגיע למצב שהוא היה מותש מבחינה פיזית לאחר פתיחת עונה נפלאה, ובקינגס לא רוצים להעמיס עליו יותר מדי כדי למנוע הישנות של המצב", התייחס לכך ג'ייסון ג'ונס.

עם רמת המוטיבציה שלו, אני די בטוח שכספי עבד, עובד ויעבוד על הנקודה הזאת. פרט לשיפור הכושר, חשוב יהיה לו לשפר את חלוקת הכוחות - אי אפשר הכל כל הזמן, הוא לא חייב להגיע ראשון לכל מתפרצת ולחתוך לטבעת שלוש פעמים בכל התקפה. כדי להפוך לשחקן שמסוגל לתת 30 דקות יעילות בערב למשך 82 משחקים פלוס פלייאוף, כספי יצטרך ללמוד להוריד את הרגל מהגז מדי פעם.

כאן, דווקא הירידה לספסל עלולה להפריע - היא תפתה אותו להיכנס ולתת הכל מהרגע הראשון, ותפתה את הקינגס להשתמש בו משום כך לכמות מוגבלת של דקות. מצד שני, אולי זה סוג השחקן שהכי נכון מבחינתו להיות.

יציבות

בעוד שהעונה הראשונה ב-NBA עומדת בסימן פוטנציאל, העונה השנייה עומדת בסימן יציבות. בראשונה השאלה המרכזית היא מה השחקן מסוגל, בשנייה כבר בודקים האם הוא מביא את מה שהוא מסוגל בתדירות גבוהה. זה המבחן הגדול של שחקני שנה שנייה ורבים מהם נופלים בו. כספי, כמובן, לא יהיה שונה בכך - הפעם יצפו ממנו לשחק כל העונה כמו בחודשיים הטובים שלו מהעונה שעברה.

נכון לעכשיו, חוסר יציבות בהחלט מאפיין את המשחק של כספי, והוא בולט בעיקר בקליעה. ראינו את זה גם בנבחרת בקיץ - יש ימים שכמעט הכל הולך לו, יש לא פחות ימים בהם כמעט כלום לא נכנס.

לעומת הנבחרת, בסקרמנטו לא יחכו לו. בימים בהם הזריקות הראשונות לא ייכנסו, לא בטוח שהוא יקבל צ'אנס לזריקות הבאות. אם יהיו יותר מדי ימים כאלה, המעמד שלו יידרדר.

היתרון שלו הוא שיש דברים שהוא מביא באופן קבוע - הוא תמיד מכניס אנרגיות ותמיד נמצא בתנועה שמאפשרת לו לייצר נקודות קלות. זה יתרון חשוב, כי היכולת להיות אפקטיבי גם בימים לא טובים, היא אחת התכונות הבולטות של שחקני NBA טובים.

קצת יותר טוב בהכל

השורה התחתונה מחזירה אותי לשורות הראשונות - עמרי כספי כבר שם. הוא נמצא בקבוצה שבונה עליו כעתיד, הוא הותיר רושם מצוין כרוקי והסיכוי שהוא ייצא מהרוטציה קלוש. העונה הקרובה כנראה תהיה קשה יותר ותכלול ציפיות גבוהות, הרבה פחות סלחנות ומחסור חמור בקסם הראשוני של עונת רוקי. לא הייתי מצפה גם להופעה נוספת באולסטאר, הפעם בנבחרת הסופמורים - יותר מדי שחקנים שלא היו שם צפויים להיות הרבה יותר טובים השנה - ג'רו הולידיי, דארן קוליסון, רודריג בובואה, דרמר דרוזן, ווסלי מתיוס, טרנס וויליאמס ואוסטין דיי, בין היתר.

במילים אחרות - זאת לא אמורה להיות עונה היסטורית. זה בסדר, העונה ההיסטורית כבר הייתה. השנה שם המשחק יהיה יעילות. אם כספי יהיה מעט יותר טוב בכל דבר, יצליח לשמור על יציבות רבה יותר ויתחיל להתמקד בהגנה, הוא יעשה את הצעד הבא בדרך לקריירת NBA ארוכה וטובה. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully