וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא מזכיר לי את ארבייטמן"

22.10.2010 / 14:42

לא רק אלישע לוי מאוהב בשלומי אזולאי, הסקורר החדש של מכבי חיפה. הנה סיפורו הנדיר של החלוץ מטבריה שפרץ כמו רונן חרזי בליגות הנמוכות

בתחילת העונה נפגש הנשיא יעקב שחר עם הבעלים של בית"ר טוברוק, אריק איזיקוביץ', והודיע כי על פי ההסכם המתחייב בניהם, הוא מעוניין להחתים את החלוץ דודו ביטון. הצדדים ערכו הסכם, לחצו ידיים, גם החוזה היה מוכן, אבל אחרי מספר אימונים אלישע לוי הודיע שביטון זה לא השחקן שהוא מחפש. אחרי מספר ימים נחת בכפר גלים בפעם השניה בתוך תקופה קצרה, החלוץ שלומי אזולאי. שחקן אלמוני יחסית שגדל במחלקת הנוער של הפועל טבריה ובהמשך עבר להפועל כפר סבא.

המספרים של החלוץ הצעיר דיברו בעד עצמם, אבל המהלך של המאמן היה מפתיע משום שהוא החליט להחתימו אחרי תקופה קצרה יחסית. "בדרך כלל אלישע בוחן שחקן שלושה שבועות לפחות, אם לא יותר", סיפרו בחיפה השבוע. "הפעם הוא התעקש, הוא ידע בדיוק מה הוא רוצה". אזולאי חתם לחמש שנים, ובמכבי חיפה תוהים עד היום אם לא עשו טעות כשוויתרו על ביטון, למרות שזאת לא השאלה המרכזית שעולה כעת. לאחר שלושה כיבושים בשני משחקים בחיפה רוצים לדעת האם צמח כאן עוד כשרון תוצרת מחלקת הנוער של טוברוק. במילים אחרות, האם שלומי אזולאי הוא שלומי ארבייטמן של הדור הבא.

"חושב כמו גאון"

כדי להתחיל לענות על השאלות האלה, כדאי אולי לספר את הסיפור המיוחד של אזולאי, שחגג ביום שני יום הולדת 21. סיפור המעבר של אזולאי שגדל בטבריה ועבר לכפר סבא משונה מאוד. מי שגילה אותו היה שחקן העבר יגאל הלל, אחד הכדורגלנים הגדולים של כפר סבא שהביא אליפות לירוקים בשנות השמונים והיום יועץ מקצועי (קואוצ'ר) לכדורגלנים, שברשימת הלקוחות שלו אפשר למצוא שחקנים שעשו התקדמות גדולה בשנים האחרות: מלבד אזולאי שהגיע העונה למכבי חיפה, גם ערן זהבי, אלירן סיימון וטל בן חיים ממכבי פתח תקוה מטופלים אצלו. "כולם היו בניי", הוא סיפר השבוע, "אבל הסיפור של אזולאי הוא השונה, המיוחד ביותר".

הרומן בין השניים החל במשחק ליגת הנוער בין כפר סבא לעירוני טבריה בדצמבר 2007, אז הקבוצה בה שיחק אזולאי, שעונה קודם לכן כבש לא פחות מ-18 שערים. כפר סבא הוליכה 1:2, אבל אזולאי כבש את השוויון. בדקה ה-90 התגרה שוער כפר סבא, בוריס קליימן, כך על פי עדויות, בקהל היריב. במגרש התפתחה מהומה והשופט הצביע בסופה על הנקודה הלבנה. אזולאי ניגש לבעוט וטבריה ירדה מהמגרש עם ניצחון, 2:3. מיד אחרי המשחק כפר סבא הגישה ערעור לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל – וזכתה. בין הקבוצות נקבע משחק חוזר ומכאן החלה מתיחות לא קטנה בין המועדונים. טבריה הופיעה למשחק החוזר, גם אזולאי היה שם, אבל רגע לפני הוא ערק לכפר סבא ועלה לשחק נגד קבוצתו לשעבר.

"כשראיתי אותו במשחק הזה, ידעתי שאני לא מוותר", תיאר השבוע הלל, אז מנהל מחלקת הנוער, איך העביר את החלוץ הכשרוני בתוך זמן כל כך קצר. "אף אחד לא ראה כביכול את מה שאני ראיתי. בסיום המשחק ניגשתי לבכירי המועדון והתחננתי שיחתימו אותו. אמרתי להם 'ראיתם אותו?', אבל הם הסתכלו עליי ועיקמו את הפנים. אמרתי להם 'הוא כוכב, הוא חושב כמו גאון', אבל אף אחד לא הבין על מה אני מדבר. שיגעתי את אבא שלו ואותו עד שהוא הסכים לעבור. ידעתי מה יש לי ביד. היום, ברוך השם, הוא התחיל לפרוע שטרות".

הלל טוען כי למרות השערים שכבש, ההגעה של אזולאי לחיפה הייתה הססנית משהו. "למרות שהוא היה כוכב גדול והבקיע את שער העלייה באותה עונה (קבוצת הנוער כפר סבא עלתה לליגה הבכירה), הוא לא האמין בעצמו. כשבאתי אליו וסיפרתי לו שהוא כוכב, הוא לא הבין על מה אני מדבר בכלל, הוא היה סקפטי לגבי מה שאני אומר, הוא לא האמין שהוא מסוגל להגיע לכזו רמה כל כך מהר. במילים אחרות, הוא לא ראה בעצמו מה שאני ראיתי בו. כשהגיע למכבי חיפה, הכל היה נראה גדול עליו, אבל האמונה והמעשים חברו יחד, היום הוא מסוגל לתת גולים בליגת העל והרבה יותר בטוח בעצמו".

מהכח ושרלרואה למכבי חיפה

הרומן עם סוכנו בהווה, דודו דהאן, נבע גם הוא מתוך סיבות מעניינות לא פחות, שבסופו של דבר גם הובילו אותו לחתימה בחיפה. ממש לפני שחתם בכפר סבא, דהאן טלפן וביקש שיגיע למבחנים בהכח עמידר. אזולאי נבחן, דהאן ידע מה רואות עיניו וביקש לצרף אותו לקבוצה. אזולאי התייעץ עם אנשיו, החליט לוותר, אבל דהאן לא הוריד את הרגל מהגז. מי שלא קיבל אותו כמאמן, גייס אותו כסוכן. "דודו שם עליי עין עוד בתקופה שבה אימן, החלטתי שאנחנו חייבים לעבוד יחד", אמר החלוץ בעונה שעברה, כשדהאן גייס אותו כלקוח חדש.

השידוך בין השניים בתחילת העונה שעברה, הוליד כמובן את האפשרות שהחלוץ המוכשר ישחק בבלגיה. בתחילת העונה, לפני שנבחן בבלגיה, אזולאי עזב במפתיע את המועדון וטס עם הסוכן שלו לצרפת, שם קיימה שרלרואה מחנה אימונים. דהאן טען שקיבל אישור מהמועדון, שם טענו שאזולאי ברח ויעמוד לדין משמעתי כשיחזור. אזולאי שנפצע במחנה חזר לארץ בלי חוזה, לא עמד בפני ועדת המשמעת אבל טס מיד עם כפר סבא למחנה אימונים בבולגריה. במהלך המחנה הוא סיפר לחבריו על התעניינות מחודשת של חיפה שכבר בחנה אותו בקיץ. אחרי שחזר לארץ, הוא הצטרף לאימוני סגנית האלופה ולוי החליט להחתימו מיד.

"אני חושב שהחוכמה הכי גדולה היא לחפש שחקנים צעירים שיכולים להגיע אלינו", הסביר השבוע אלישע לוי מה גרם לו להתאהב בשחקן. "שלא תבין לא נכון, ראיתי שדודו ביטון הוא שחקן טוב, אבל הוא דומה בסגנון לתומר חמד, שחקן תשע חזק, לכן לא הייתה סיבה בעולם להחתים שחקן עם אותן תכונות. אזולאי הוא סוג שונה של שחקן, עם מהירות, טכניקה, חלוץ שני. הוא מזכיר בסגנון של את ארבייטמן שעזב ובגלל זה הוא חתם".
כשכולם היו בטוחים שלוי נסע לראות באותה תקופה משחק אימון בין כפר סבא לבית"ר (3:3) על מנת לעקוב אחר טוטו תמוז, מתברר כי המאמן בכלל עקב אחר אזולאי. "אני בוחן שחקנים תקופה מסוימת, זה נכון, אבל כאלה שאנחנו לא מכירים. בעיקר זרים, אבל לא שחקנים שכבר עקבתי אחריהם, כמו במשחק האימון ההוא".

אחד האלמנטים שעזרו ללוי להחליט לגביו, היו המספרים המדהימים שלו. בעונת העלייה עם קבוצת הנוער הוא כבש שוב 18 שערים, מתוכם 14 שערי ליגה. בעונה שעברה, במדי כפר סבא, הוא כבש 15 שערי ליגה תחת הדרכתו של תומר קשטן. העונה היחידה בה לא בא לידי ביטוי הייתה תחת סלובודאן דראפיץ'. אם בכל עונה פרט לעונת 2008/9 הוא היה כובש בצרורות, אצל מאמן סכנין בהווה הוא כבש שני שערי ליגה בלבד וכלל לא בלט. "שלומי הוא מסוג השחקנים שיכול לעשות צעד קדימה, להתקדם", מעיד לוי. "במשחק הראשון שלו בבאר שבע היה לו מאוד קשה, אבל יש לו קבוצה תומכת ויש מדיניות של לתת אמונה בצעירים. מטבע הדברים הוא התרגש, אבל מיד אחר כך נכנס לעניינים. מדובר בסקורר עם מהירות טובה, הבנת משחק מצוינת וטכניקה, אבל הוא עדיין צריך לעבוד על קצב ולחזק את עצמו. בחיפה יתנו לו את הכלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

כמו ארבייטמן, רק ביישן

אין ספק שההקבלה לארבייטמן עשתה את שלה. שחקנים בחיפה מספרים על חלוץ עקשן, אמוציונאלי וקר רוח שלא מוכן לוותר בקלות על מקומו בהרכב. אזולאי כבר לקח את החולצה מספר 19 של חלוץ גנט ויש לא מעט תכונות זהות לשניים. "ההתמקמות שלו ברחבה והיכולת לשחק לצד חלוץ אחר היא מדהימה", סיפרו שחקנים בחיפה. "תכונות המשחק זהות. שניהם הוכיחו שיש להם ביטחון עצמי מופרז במגרש, מסוגלים לעלות בגיל צעיר ולשחק כאילו מדובר בשחקן הוותיק על המגרש. ההבדל הוא באופי. ארבייטמן אוהב לדבר, אזולאי בחור ביישן. למרות הכל, יש לו עדיין מה ללמוד כדי להבקיע 28 שערים בעונה".

היום אזולאי צריך עוד דבר אחד על מנת להיות חלק מהותי מהעיר חיפה – להעתיק את מגוריו. החלוץ עדיין מסרב לעבור לכרמל ועושה בכל יום הדרך הארוכה מטבריה למתקן האימונים בכפר גלים. בדרך הוא אוסף את מוחמד גדיר ועלי עוסמאן, כל בוקר באותו מסלול נסיעה – טבריה, סכנין וביר אל מכסור. "יחסית לכפר סבא, חיפה זה לא ביג דיל", הסביר לאנשי הקבוצה כשקיבל את ההחלטה. האומנם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully