וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאקה חזר לליגה האיטלקית

יניב בינו

23.10.2010 / 10:00

לא בכל יום פורץ קשר ברזילאי שמצדיק את ההשוואה לגאון מריאל. לא בכל יום לאציו מוצאת את עצמה בפסגת הסרייה א'. המכנה המשותף לכל אלו הוא הרנאנס, הקשר שאיברהימוביץ' רואה לו את הגב

"הוא יותר כשרוני ויותר מגוון מקאקה", כך, במשפט אחד, תמצתו בעיתון ברזילאי את ההשוואה שערכו בין השחקן הדועך של ריאל מדריד לכוכב העולה בשמי הכדורגל הברזילאי, הרנאנס. באותה השוואה בעיתון נכנסו לעובי הקורה מבחינת סגנון משחקם של שני הקשרים, כשטענו כי הרנאנס יכול לשחק באגפים וגם במרכז הקישור מקדימה ומאחור. עם זאת, בעיתון לא מחו בהינף עט את הרזומה האדיר של קאקה, והוסיפו: "בכל זאת, להרנאנס יש עדיין כברת דרך ארוכה לעשות כדי להגיע למעמד שרכש לעצמו קאקה באירופה ובנבחרת ברזיל". ואכן, גם אם ההשוואה בין שני השחקנים נראית מוגזמת, הרי שיש בה די כדי להעיד על הכישרון החדש של לאציו.

הרנאנס שחקן לאציו. Paolo Bruno, GettyImages
גדול יותר מקאקה? הרנאנס/GettyImages, Paolo Bruno

"בראבו לוטיטו"

בקיץ האחרון, כשהוא בן 25, יצא הרנאנס את שערי סאו פאולו, הקבוצה ממנה גם קאקה הגיע לאירופה. בניגוד לשחקנים רבים שעוזבים את המולדת לטובת היבשת הישנה בגיל צעיר יחסית, הרנאנס לא התפתה בעבר לסגור חוזה במועדון בכיר, וזה לא שהגדולות, ביניהן אותה מילאן שרכשה את קאקה, לא חיזרו אחריו במרץ. את מה שניימאר בן ה-19, שקיבל אינספור עצות להישאר במכורה ולהתחשל, הבין לאחרונה, יישם הרנאנס לפני חמש שנים ויותר. הרנאנס עשה, כנראה, את הדרך הנכונה כשיצא רק עכשיו לאיטליה, עם איכויות שהשתפרו, ליקויים שתוקנו וביטחון שגבר - בקיצור, הרבה יותר בשל מבחינה פיזית ומנטלית.

החתמתו לא הייתה קלה, מבחינה כלכלית ועסקית, כפי שציין אחר כך נשיא לאציו קלאודיו לוטיטו. הקשר הברזילאי המצוין שנבחר לשחקן השנה בברזיל ב-2009 עלה כ-18 מיליון יורו, סכום לא קטן עבור הקבוצה התכולה, ועסקת ההחתמה הייתה ממושכת וארוכה. "הרנאנס הוא שחקן נהדר עם איכויות מצוינות", אמר לוטיטו אחרי המעבר. "לקח לי הרבה מאוד זמן ושיחות רבות כדי להביא אותו לרומא. במהלך המשא ומתן לא ישנו כמעט חמישה ימים, אבל זה היה שווה את זה".

כנראה שזה באמת היה שווה את זה מבחינת לוטיטו. עוד לפני הפריחה של הרנאנס במגרש, המהלך עצמו קנה לנשיא זכויות בקרב אוהדי הקבוצה הידועים כלא פשוטים לעיכול. הקהל לא אוהב את הניהול של הנשיא, ובשנה שעברה זעק כשהקבוצה נלחמה בחלקים מן העונה נגד הירידה. לאחר שגם הסתכסך בעבר עם שני הכוכבים הגדולים, גוראן פאנדב וכריסטיאן לאדסמה, ומכר את אלכסנדר קולארוב בקיץ למנצ'סטר סיטי, הפך לוטיטו יותר שנוא בעיני האוהדים. עם מהלך החתמתו של הרנאנס הראה לוטיטו שכוחו עדיין במותניו כשהצליח לגבור על אריות כמו מילאן וצ'לסי, ונתן לאוהדים תחושה גדולה של גאווה, כשהראה להם ששחקנים עדיין סופרים את הקבוצה מעיר הבירה האיטלקית.

לוטיטו זכה לשבחים נוספים ממקורות אחרים גם לאור העובדה שהרנאנס הגיע על תקן של הבטחה בלבד. חרולין מנואל הינו סקאוט פרטי שנוסע ברחבי העולם, צופה בשחקנים ומעביר נתונים תמורת תשלום לקבוצות שמעוניינות בכך. על החתמתו של הרנאנס אמר: "אני עוקב אחריו מאז שהיה נער צעיר, הוא נכס לכל קבוצה. לוטיטו צריך לקבל את מירב הברכות על ההחתמה שלו. בראבו לוטיטו".

לא מפסיק לעבוד

מאז נפתחה העונה הראה הקשר יליד רסיפה לא מעט מהפוטנציאל הרב שיש לו, אך נראה שהשיא עדיין לפניו. הוא גבוה וחסון, יש לו מיקום מצוין והוא בעל יכולת כדרור נהדרת, וחשוב מכך הוא בלתי צפוי. למרות הדריבל הטוב, הרנאנס הוא שחקן קבוצתי שאוהב לספק מסירות מהירות שמפתיעות את ההגנות. ראיית המשחק המשובחת שלו ויכולתו לנוע למרחבים פתוחים כדי לקבל את הכדור מזכירה לרבים את קאקה. מי שעוד עזר לו בהתפתחות ככדורגלן היה מאמנו בסאו פאולו מוריסי רמאליו, שתפקד אותו לא אחת כקשר אחורי. רבים בברזיל ראו זאת כבזבוז הכישרון הגדול שלו בעבודות הריסה במקום בנייה. ההצלחה של הרנאנס גם בתפקיד זה הפכה אותו לקשר שיכול לעשות עבודת הגנה מצוינת בשילוב עם יכולת התקפית מעולה.

מאמנו בלאציו אדי ראייה ניסה מתחילת הקיץ להביא אותו לקלוט מהר את רזי המשחק בכדורגל האיטלקי - תנועה רבה ללא כדור, פסים קצרים, השגת יתרון על יריב בדריבל מהיר וקצר ושחרור הכדור. זאת, לעומת בברזיל, שם המשחק מתקיים על שטח נרחב הרבה יותר כשהמרווחים בין השחקנים גדולים. "אם בברזיל שחקן יכול לעצור כדור, להרים את הראש, לעשות דריבל ארוך ואז למסור, באיטליה הצפיפות גדולה מאוד, בוודאי במרכז השדה, ואין זמן להתמהמה עם הכדור, צריך לשחרר אותו מהר", אמר ראייה.

עדות לבשלות הפיזית שלו מגיעה מהסיפור הבא. זמן קצר לאחר שהגיע נערכו בלאציו בדיקות מאמץ וכושר גופני. במועדון התכול סברו שהרנאנס מגיע עם סיבולת בינונית לכל היותר, אבל התוצאות שהתקבלו היו מפתיעות ביותר: הן הראו שהוא ניחן ביכולת התאוששות ממאמץ מהירה ביותר, הכי טובה בקבוצה. העמידות הפיזית, היכולת האתלטית והסיבולת הגבוהה לדחות עייפות במשך זמן רב הדהימה את הצוות הרפואי והמקצועי של המועדון, והביאו את ראייה לפתוח איתו כבר מתחילת העונה ולא לחכות שישתפשף ויתחשל, כפי שעושים עם שחקנים אחרים. מאז חג המולד אשתקד לא הייתה לו מנוחה. ביום ראשון האחרון נגד בארי ערך הרנאנס משחק מספר 50 בפחות מתשעה חודשים.

הרנאנס לא מסתפק באימונים הרגילים, הוא מתרגל עוד מאות בעיטות, כמו שחקן בגיל נוער שרוצה לעשות את הקפיצה לבוגרים. הרצון להשתפר כל העת היו טבועים בו מגיל צעיר. באותן שנים בהן דחה את המעבר לאירופה שכר לעצמו מאמן פרטי. חבריו לקבוצה בסאו פאולו, מספר הרנאנס, לא הבינו מדוע שחקן מוכשר כמוהו צריך להיעזר באימונים אישיים נוספים, כשהוא נמצא כבר באחת הקבוצות המפוארות ביותר בברזיל, והיו נוהגים להתבדח ולצחוק עליו על כך.

"המאמן הפרטי עזר לי במישורים רבים במשחק", הסביר הרנאנס. "זה שיפר מאוד את הטכניקה שלי עם הכדור והפך אותי לשחקן כדורגל שלם יותר. אחד הדברים החשובים שהוא פיתח אצלי הייתה את הטכניקה והמשחק בשתי הרגליים". הרנאנס הוא ימני אולם הוא יכול להשתמש ברגל השנייה באותה טבעיות שלא הייתה מביישת שמאלי. גם את השליטה האבסולוטית בכדור יש לזקוף רבות הודות למאמן הפרטי שהיה מכסה את עיניו של הרנאנס ומבקש ממנו להוליך כדור לאורך מגרש שלם בעיניים עצומות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ההחתמה הגדולה באיטליה

ההתאקלמות של הרנאנס בלאציו הייתה מהירה וטובה, עוד נדבך לבשלות המנטלית. "רומא נהדרת", אמר, "ואני משוגע על הקולוסיאום". אחר כך נדרש לכינוי החדש שהודבק לו במועדון: 'נביא': "זו בדיחה פנימית בתוך הקבוצה, אבל התרגלתי ואני כבר אוהב את השם". ראייה אמר עליו: "הוא בחור נהדר וצנוע. הוא תמיד שואל מה הוא לא עושה טוב ומה הוא יכול לשפר במשחק שלו". גם החלוץ סרג'יו פלוקארי שמח על השילוב: "הנוכחות שלו משפרת אותנו, הוא בחור טוב ושחקן כדורגל מוכשר ביותר, הוא השתלב במהירות בקבוצה".

נראה כי לוטיטו פגע בינגו. אחרי הדשדוש בעונה שעברה, לאציו מדורגת אחרי שבעה מחזורים במקום הראשון. עם זאת, במועדון לא מכוונים לאליפות ויסתפקו במקום שמוביל לאירופה בשנה הבאה. מבחינת הרנאנס, הרי שהוא מקבל את החופש הנחוץ לו במרכז המגרש ומנווט את לאציו בצורה מופלאה. באיטליה כבר מיהרו להכתיר את החתמתו כגדולה ביותר העונה, ביחד עם החצי-גניבה של מילאן עם זלאטן איברהימוביץ'. עם זאת, לאור העובדה שהרנאנס הרבה פחות מוכר מאיברה, שגם מכיר היטב את הכדורגל האיטלקי, הכף נוטה לטובת הברזילאי.

חרף ההצלחה הגדולה של הרנאנס בלאציו, אוהדי הקבוצה חוששים כי הצעד הבא של לוטיטו יהיה למכור אותו בשנה הבאה ולעשות עליו רווח שמן כפי שעשה עם קולארוב, לדוגמה, וכפי שהוא מנסה לעשות עם מאורו זראטה. בינתיים, נשיא המועדון שומר עליו מכל משמר: "גם אם יציעו עליו 50 מיליון יורו אני עדיין רוצה להשאיר אותו במועדון", אמר.

גם בסלסאו מתחיל הרנאנס לתפוס נתח מרכזי יותר אצל מאנו מנזס. "הרנאנס הפך להיות שחקן משמעותי ביותר", אמר מאמן נבחרת ברזיל לשעבר, דונגה, ל"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי. "תמיד האמנתי בכישרון הרב שיש לו, וזה לא היה צירוף מקרים שהזמנתי אותו לסגל הנבחרת לאולימפיאדת בייג'ינג. שמעתי כבר כמה אנשים המכנים אותו: 'קאקה החדש'. לדעתי, יש לו את כל היכולות והאיכויות להיות האיש המרכזי בנבחרת ברזיל לקראת מונדיאל 2014".

הרנאנס שחקן נבחרת ברזיל. Julian Finney, GettyImages
האיש שכנראה יוביל את הנבחרת בשנים הבאות. הרנאנס/GettyImages, Julian Finney
  • עוד באותו נושא:
  • הרנאנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully