וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים נגד הרוח

21.10.2010 / 10:11

בסגל הנוכחי, מכבי תל אביב לא יכולה להתחרות בצמרת היורוליג. עם המשכיות וכמה תוספות – אולי כן. האם ראשי המועדון ואוהדיו מסוגלים להתנתק מהלחץ לנצח עכשיו ולספק לדייויד בלאט ולקבוצה שבנה מעט סבלנות?

הבית המוקדם של מכבי תל אביב ביורוליג מסוכן. לא בגלל רמת הקבוצות, חלילה: זה יהיה אחד הבתים המוקדמים הפחות חזקים שמכבי נתקלה בהם בשנים האחרונות. קאחה ויטוריה, יריבתה הראשונה, איבדה ל-NBA את טיאגו ספליטר, כוכבה הגדול, ונחלשה באופן משמעותי. בפרטיזן בלגרד אין זכר למרבית הסגל ובוודאי שלא למאמן המצוין שהדיחו את מכבי ברבע הגמר אשתקד, וגם סופוט וז'לגיריס לא נמנות על עידית היבשת. פרט לאיכותה היחסית של הקבוצה שהעפילה מהמוקדמות, חימקי מוסקבה, ההגרלה האירה פניה למכבי. כאן טמונה הסכנה: היא עלולה לשגות באשליות שהיא יכולה ללכת עד הסוף, ולהיקלע שוב לאכזבה ולתסכול שפירקו אותה בעונות קודמות.

מכבי נתקלת בשנים האחרונות במצב מתסכל בזירה האירופית: אין ביכולתה להתמודד עם התקציבים של הרביעיה המובילה, שמורכבת מהאלופה היוצאת (והמועמדת המובילה לתואר) ברצלונה, יחד עם צסק"א מוסקבה, פנאתינייקוס ואולימפיאקוס. היא תקועה אי שם בדרג השני, יחד עם הטורקיות, הספרדיות וסיינה. כדי לקפוץ קדימה ולמחוק את הפערים הכספיים, עליה לפגוע בול בכל החתמה. זהו יעד בלתי אפשרי בסיטואציה ההפכפכה שבה נמצאת מכבי בשנים האחרונות, שמתאפיינת במאבקי שליטה בלתי פוסקים, חילופי מאמנים תכופים וחצי קבוצה שמתנדפת מדי קיץ. לכן, היעד האמיתי שלה העונה הוא לבנות בסיס להמשכיות עונות הבאות.

ואמנם, הסגל של מכבי נראה כרגע כחומר גלם לא רע, אבל לא כמוצר מוגמר. חסר בו קלעי-סקורר אמיתי, זר עם מעט יותר ביטחון מצ'אק אידסון המפוחד ועוד שחקן ציר במקום אחד החברים בוועידת הפורוורדים שהתאספה בנוקיה. מעבר לפן המקצועי, לחבורה הזאת יש שני רכיבים תדמיתיים חשובים, דייויד בלאט הייצוגי וסופוקליס שחורציאניטיס האטרקטיבי, שיסייעו לה לשקם את ההריסות שהותירו אחריהם פיני גרשון הרברבן ואלן אנדרסון האנטיפת. עונה לאחר מכן, עם התוספות הנכונות, עשויים פארגו, פרקינס, אליהו ושחורציאניטיס להתקרב עוד כמה צעדים אל התואר.

יש רק בעיה אחת עם חזון אוטופי זה: די בכמה ניצחונות כדי שהאוהדים יתחילו להתנפל על החבילות לפיינל פור בברצלונה, בעוד שמספר הפסדים יגרמו להנהלה לשכוח מהדיבורים הרומנטיים על החזרת הציביון הישראלי ולחתור לשינויים מיידיים. התקשורת, שתנודותיה בין אופוריה לדיכאון מתעצמות כשהיא עוסקת בקבוצה של המדינה, תוסיף עוד כמה קיסמים למדורה. כך שכיוון שעל הקבוצות הגדולות באמת באירופה היא תתקשה לגבור, מכבי הנוכחית תנסה לנצח לכל הפחות את רוח המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully