וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "הולך להיות משחק קשה ומאתגר"

20.10.2010 / 23:07

מאמן מכבי ת"א מוכן לויטוריה (ה', 20:30, ע' 10) ומקווה לפתוח עם ניצחון. איבנוביץ': "מכבי יריבה קשה כי יש לה סגל ארוך"

מכבי תל אביב תפתח את העונה האירופית שלה כשתתמודד מחר (חמישי, 20:30, שידור ישיר בערוץ 10 ו-5HD) מול קאחה ויטוריה הספרדית במסגרת שלב הבתים הראשון של היורוליג. לאחר שזכו בגביע הליגה וניצחו את הפועל גלבוע/גליל עליון במחזור הפתיחה של ליגת העל, ינסו הצהובים לשמור על התנופה גם בזירה האירופית ולפחות את המשחק הראשון במפעל לצלוח היטב.

עבור קברניטי הקבוצה והצוות המקצועי יהיה המפגש מבחן ליכולת הקבוצה באירופה. בצוות המקצועי מבינים כי ניצחון במשחק, קשה ככל שיהיה, יעניק ביטחון וזריקת מוטיבציה לקבוצה לקראת משחקי היורוליג. "אנחנו מקווים להתחיל את העונה שלנו בצורה טובה", אומר המאמן דיויד בלאט. "המשחק יהיה קשה ומאתגר. קאחה היא קבוצה טובה מאוד, בייחוד בבית", מדגיש המאמן.

בנוסף סיפר המאמן כי הוא מקווה שקבוצתו תגיע מוכנה למבחן הראשון העונה באירופה. "אנחנו נראה אם אנחנו מוכנים לרמות הגבוהות", הוסיף בלאט. "במהלך קדם העונה שיחקנו את רוב המשחקים בחוץ ואולי זה יעזור לנו קצת, למרות שויטוריה היא אחת הקבוצות החזקות באירופה. אנחנו מגיעים למשחק בכושר טוב ועם ביטחון בכך שכל שחקן יודע מה התפקיד שלו. אנחנו עדיין לא נמצאים בפורמה הכי טובה, וזה ייקח לנו לפחות חודש, אך אני יכול להגיד שאנחנו בהחלט בכיוון".

מכבי כבר הספיקה לערוך אימון אחד מבין שניים שתערוך היום ובחמישי תקיים אימון נוסף. בלאט והצוות תידרך את שחקניו וביקש מהם "להפעיל לחץ על שחקני היריבה". גם הקפטן דרק שארפ מעיד כי בלאט מדגיש בפני השחקנים את חשיבותה של ההגנה. "דייויד 'מאכיל' אותנו כל הזמן שצריך לעשות הגנה. הוא מדגיש את זה כל הזמן, עד שזה יהפוך להיות הרגל אצלנו", מגלה הקפטן. "אז אנחנו עובדים יותר קשה ועושים את מה שצריך: אם להציג הגנה קבוצתית ואם להקריב על המגרש אחד עבור השני. בסוף אני מקווה שנסתכל בסוף העונה על הדרך ונחשוב לעצמנו: 'זה היה שווה את זה'", מוסיף הקפטן.

ג'רמי פארגו, לו יהיה זה המשחק הראשון במסגרת היורוליג, ממאן להתרגש מהופעת הבכורה שלו במפעל. "כדורסל זה כדורסל ואני לא חושב באיזה מסגרת המשחק הזה ובאיזה מסגרת משחק אחר. גם לי וגם לצוות המקצועי יש מוטיבציה, אנחנו מזינים אחד את השני ברצון לשחק וניהנים לשחק ביחד", מסכם פארגו.

ליאור אליהו הודה כי אין לו עדיין פרפרים בבטן לקראת המפגש מול האקסית, וסיפר: "אני עדיין לא מתרגש, אבל כשניכנס לאולם ואראה את האנשים שם, הזכרונות יחלו לצוף כולל הזכייה באליפות. אני חושב שהקהל יקבל אותי בברכה, אבל גם אם לא, אני פשוט אשים את זה בצד כיאה לכל ספורטאי מקצוען. ויטוריה היא תמיד קבוצה טקטית ותמיד קשה לשחק כאן, במיוחד לאור העובדה שהמאמן הוא דושקו איבנוביץ'". מכבי תל אביב תעלה למשחק בספרד עם גופיות חדשות עליהן מתנוסס דגל ישראל.

איבנוביץ': "מכבי ללא ספק קבוצה עם שאיפות גבוהות"

אלופת ספרד הפכה ברבות השנים לאחת היריבות המוכרות בתל אביב, ושתי הקבוצות אף נפגשו בגמר 2005 בו ידם של הצהובים הייתה על העליונה. ליאור אליהו יפגוש את קבוצתו לשעבר, אשר במדיה ניצח את מכבי פעמיים בעונה שעברה.

ויטוריה עברה אף היא שינויים בקיץ, כשהתקפתה תישען על הגארד מרסליניו הוארטס, ויכולת הקליעה של הגאנרים דייויד לוגן, בראד אולסון ומירזה טלטוביץ', אשר האוהדים ביד אליהו זוכרים היטב את תצוגת השלשות שלו בעונה שעברה. בהגנה ינסה פאו ריבאס להצר את צעדיהם של דורון פרקינס וג'רמי פארגו. בצבע קאחה תקווה ליכולת טובה מצד סטאנקו באראץ' ומרטין רנקיק.

"מכבי יריבה קשה מאוד כי העונה יש לה סגל ארוך", אמר מאמן קאחה לאבורל, דושקו איבנוביץ', "יש למכבי שחקנים אתלטיים ומהירים, והיא ללא ספק קבוצה עם שאיפות גבוהות. זהו משחק הפתיחה, ולמרות שאנחנו משחקים בבית מדובר באתגר גדול עבורנו".

"המטרה הראשונה שלנו היא להעפיל לטופ 16, וזה לא משנה אם מהמקום הראשון, השני או הרביעי", המשיך איבנוביץ'. "יש בבית הזה קבוצות שהתחזקו הקיץ כמו מכבי וקבוצות עם שאיפות גדולות כמו פרוקום".

פרננדו סן אמטריו היה אף יותר פרטני והביע חשש מסוים: "זה יהיה משחק מאוד קשה כי למכבי יש רוטציה רחבה והיא יכולה להציב הרכבים שונים. יש להם פורוורד כמו צ'אק איידסון, שיכול לגרום הרבה נזק בלואו פוסט, וגם כמה שחקנים מצוינים בצבע כמו אליהו ושחורציאניטיס. יהיה לנו קשה לעצור את כל הארסנל הזה, אבל נהיה חייבים לעשות מאמץ בהגנה, לשלוט בריבאונד ולא לתת לאפשר להם את משחק המעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully