וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביג מק

יובל קליין

20.10.2010 / 11:10

בעוד כולם מתעסקים בפציעה של דשון ג'קסון, יובל קליין נפעם מג'רמי מקלין. וחכו ותראו איזה דו"ח פציעות הוא הכין השבוע

אם אתם לא חזקים בפנטזי פוטבול או שאינכם אוהדים של פילדלפיה, אתם אולי לא מודעים לאחד התופסים המובילים של הליגה. ככה זה כשכל מה ששומעים מכיוון פילי הוא הדיון מי צריך לפתוח, מייקל ויק או קווין קולב, אליו נגיע בהמשך. ביום ראשון האחרון, נתן ג'רמי מקלין עוד משחק נהדר, כשהוא ניזון מהיכולת המצוינת לאחרונה של קווין קולב. הוא תפס שבעה כדורים ל-159 יארדים וגם הוסיף שני טאצ'דאונים. מה עוד אפשר לבקש?

התופס הצעיר (22), בעונתו השנייה בליגה, חולק את המקום הראשון בין התופסים לט"ד עם שישה (בכל העונה שעברה היו לו ארבעה ט"ד) ובנוסף תפס 25 כדורים השנה. גם הממוצע שלו לתפיסה, 16.6 יארד, מכובד מאוד. בדיוק שחשבנו שמהספרים של מקלין מרשימים, הם עלולים להיות מרשימים יותר "בזכות" הניסיון לרצח של דאנטה רובינסון על דשון ג'קסון. טוב, טוב, הגזמנו קצת, אבל בואנ'ה, זה היה חתיכת תאקל. אחרי המשחק ג'קסון בכלל לא זכר את התאקל, אבל את שני הטאצ'דאונים שלו הוא לא שכח.

כעת, יותר כדורים ילכו לכיוונו של מקלין, אבל השאלה מי ימסור את אותם כדורים נשארת פתוחה וכנראה תישאר כך למשך זמן. אנדי ריד הצחיק את העיתונאים כשאמר: "כשאתה יושב כאן כמאמן שמנמן ב-NFL ויש לך שני ק"ב טובים, אתה בן אדם שמח". אז כל עוד מייקל ויק עדיין לא כשיר במאת האחוזים אין פה שאלה וקווין קולב ימשיך לפתוח. אבל מה יקרה כשויק יחזור וקולב ימשיך לתת יכולת מצוינת כמו בשבועיים האחרונים, בהם הוא רושם ממוצע ק"ב רייטינג של 118? פתאום המאמן השמנמן השמח יצטרך להחליט. כאן זה לא קולג' שבו אפשר לתמרן בין שני ק"ב, משפט שתקף לגבי כל קבוצה ב-NFL (מלבד קליבלנד, אוקלנד וקרוליינה).

נכנס עם קשרים, נשאר בזכות כישורים

כתב "ספורסט אילוסטרייטד" ג'ו פוסננסקי, פרסם השבוע כתבה נהדרת בבלוג שלו העוסקת בעובדה שב-NFL כדי להיות מאמן טוב, אתה ממש לא חייב להיות שחקן עבר טוב או שחקן בכלל. בכתבה שלו הוא בדק ומצא שבפוטבול המקצועני רק לחמישה מאמנים בליגה יש היסטוריה כשחקנים בליגה. עם זאת, כל המאמנים שיחקו פוטבול במכללות חוץ מאחד, טוד היילי, מאמן את קנזס סיטי שהפתיע את כולם כשהצ'יפס פתחו את העונה במאזן 0:3. את שני המשחקים האחרונים שלהם הם הפסידו, אבל בכבוד, אם המושג הזה עדיין קיים. את פייטון מאנינג הם עצרו ללא ט"ד והשבוע הם הפסידו ליוסטון בגלל החלטת שיפוט שערורייתית לעבירה שלא הייתה ולא נבראה על אנדרה ג'ונסון.

הסיפור של היילי מעניין מכיוון שהוא בכלל רצה להיות שחקן גולף מקצועי ואף שיחק גולף במכללת מיאמי, ששלחה מספר רב של שחקנים לליגה. בעזרת קשריו של אביו, שחקן עבר בסטילרס של שנות ה-70, הוא זכה למשרת עוזר במערכת הסקאוטינג של הג'טס. היילי התקדם, הפך להיות עוזר מאמן ההתקפה של צ'רלי וייס והמשיך לנדוד בין הקבוצות כמאמן תופסים, עד שהגיעה ההצעה מאריזונה לשמש כמתאם ההתקפה. בסיום אותה שנה אריזונה הגיעה לסופרבול.

ההתקדמות המטאורית של היילי לא חמקה מעייניו של סקוט פיולי, הג'נרל מנג'ר של הצ'יפס. בשנה שעברה מונה היילי למאמן ראשי ועבר עונה ראשונה קשה עם מאזן של 12:4. בקיץ הוא החליף עוזרים, מינה את אותו צ'רלי וייס לנהל את ההתקפה והוסיף את רומיאו קרנל, שגם כן היה חלק מצוות האימון של הג'טס באותה תקופה של וייס והיילי. אולי זה חוסר הניסיון כשחקן, או שזה פשוט האופי של היילי שגורמים לו לקחת מספר החלטות לא שגרתיות, המתאימות יותר לי כשאני משחק פוטבול בפלייסטיישן. "דאון רביעי באזור ה-30 יארד שלהם, בטח הולך על זה, בעיטות זה לחלשים".

ככה בדיוק נראה דרייב הפתיחה של הצ'יפס מול הטקסאנס, כשהיילי הלך פעמים על מהלך התקפי בדאון הרביעי. אגב, בסופו של אותו דרייב הצ'יפס היו ביתרון 0:7. בנוסף, אנחנו רואים כל מיני מהלכים מוזרים כמו ניסיונות ריצה בדאון שלישי ארוך, או מהלכים מסובכים שבסופם דוויין בואו לא מצליח לתפוס את הכדור. בינתיים, ההימורים של היילי עובדים באופן יחסי (בכל זאת, את המשחק ביוסטון הוא היה צריך לנצח). קנזס סיטי הוא הקבוצה שנראית הכי טוב בבית שלה, השאלה האם ההימורים האלה יכולים להחזיק מעמד. האם באמת הצ'יפס יכולים להגיע לפלייאוף?

דו"ח פציעות, שבוע שישי

דאנטה רובינסון, אטלנטה: זעזוע מוח, כנראה לא ישחק ביום ראשון

דשון ג'קסון, זעזוע מוח: לא יודע מתי יחזור לשחק

טוד היפ, בולטימור: זעזוע מוח, בספק ליום ראשון

אד ריד, בולטימור: אגן, מתוכנן לחזור היום לאימונים

זאק באומן, שיקגו: פציעה ברגל, יחסר ביום ראשון

קייל קויסר, דאלאס: אכילס, עדיין לא ברור מצבו

אדי רויאל, דנבר: מפשעה, עדיין לא ברור מצבו

ורנון דייויס, סן פרנסיסקו: ברך, מחכים לתוצאות ה-MRI

כריס קולי, וושינגטון: זעזוע מוח, צפוי לפגוש מומחה השבוע שייתן לו אישור לחזור לשחק

ג'רמייקל פינלי ובריידי פופינגה: גרין ביי, קרע במיניסקוס, שניהם אמורים לעבור ניתוח

גארי בראקט, אינדיאנפוליס: מפשעה, אמור לחזור לשחק אחרי שבוע החופש של הקולטס

ג'וזף אדאי, אינדיאנפוליס: כתף, בספק למשחק הבא

מלקום פלויד, סן דייגו: מפשעה, לא ישחק ביום ראשון

אנטוניו גייטס, סן דייגו: בוהן, כנראה ישחק למרות הפציעה

קארים האגינס, טמפה ביי: ברך, ייעדר לתקופה לא ידועה (לעדכונים יש לפנות לשימי עסיס)

וינס יאנג, טנסי: ברך, בספק למשחק הקרוב

האם קנזס סיטי תגיע לפלייאוף?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully