וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "באיזו זכות נהיה באופוריה?"

19.10.2010 / 19:49

מאמן הפועל ת"א הרגיע את הציפיות לקראת שאלקה (ד', 20:40, ערוץ 5 ו-HD). התלבטות בין סהר ותמוז. מגאת: "שכטר מסוכן"

אחרי שמצאה שער ראשון במסגרת ליגת האלופות מול ליון לפני כשלושה שבועות, הפועל תל אביב מגיעה למשחק מול שאלקה מחר (רביעי, 20:40, ספורט5 ו-ספורט5 HD) עם רצון גדול לרשום גם נקודות ראשונות על במת הכדורגל הכי גדולה שיש. ערב המשחק ניצבים האדומים במקום האחרון של בית ב', ומחר, ממש כמו מול ליון ושאלקה, מחכה להם יריבה שהיא אולי לא הכי נוצצת בעולם - אך בהחלט מדובר בקבוצה חזקה, משופעת בשמות גדולים. אולי המומנטום מהניצחון בדרבי יעזור לאלופה הישראלית לעמוד במטרתה, ולהשלים היסטוריה.

"גולת הכותרת היא להיות מרוכזים", סימן אלי גוטמן את הנקודה החשובה ביותר לקראת המשחק מחר, במסיבת העיתונאים הרשמית. "אנחנו יודעים שמה שחשוב זה הדקויות - הקרנות, המצבים הנייחים, כמו נגד בנפיקה וליון. צריך לשחק בסגנון שלנו, של קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה, לא צריך לסטות מהדרך שלנו. צריך שהשחקנים יעלו עם אמונה, וצריך להיות ריכוז לכל אורך המשחק. צריך כיסוי נכון, יציאה נכונה לנבדל- כל הדברים האלה שאנחנו עובדים עליהם באימונים, אלו דברים שיהיו חייבים להיות מיושמים במאה אחוז, כי בליגת האלופות אם אתה טועה, אתה נענש".

"אין ספק שהדרבי נתן לנו דחיפה, אבל עכשיו זו אופרה אחרת", המשיך המאמן האדום בדבריו, וניסה להרגיע במעט את הציפיות הגדולות. "אנחנו לא באופריה. באיזו זכות נהיה באופוריה? כשאתה משחק מול שחקנים כמו ראול, הונטלאר, פרפאן וראקיטיץ', אתה יודע בדיוק מול מי אתה מתמודד. כל ישראלי שנכנס לאצטדיון הזה חש את מה שגם אנחנו מרגישים, למרות שכולנו כבר היינו באטצדיונים באירופה".

לאחר דבריו של אלי גוטמן הגיע תורו של קשר הקבוצה, גילי ורמוט לשאת דברים. "נעלה זהיר יותר, מן הסתם. השיטה תישאר אותו הדבר, כל שחקן יצטרך לתת יותר ולהיות מחוייב יותר בהגנה, כי על כל טעויות משלמים, אבל זה לא אומר שאנו באים רק להסתגר. תיקו ומעלה יהיה בגדר הפתעה. אנחנו לא רוצים לסיים אחרונים בבית, למרות שזה יהיה קשה. יש בנו רצון לסיים במקום השלישי".

"אלי אמר לנו באסיפה שהצלחה יכולה לעשות בלגאן בבית, ולכן אנחנו רוצים להפתיע", המשיך ורמוט. לאחר מכן התבקש הקשר להתייחס לשמות הגדולים שיעמדו מחר מולו על הכר הדשא, ואמר: "ראול הוא אגדה ומרגש לראות אותו, אבל במשחק עצמו שוכחים הכל. על הדשא מתנתקים מהכל". ורמוט אף התייחס לדבריו של פליקס מגאת', לפיהם איתי שכטר הוא השחקן המסוכן ביותר בשורות האלופה הישראלית: "ברור, הוא הכוכב שלנו. הוא יכול להשתלב בבונדסליגה וגם בקבוצות טובות, ואין לי ספק שבקרוב זה גם יקרה".

על פי האימון המסכם, נראה כאילו ההתלבטות העיקרית של גוטמן בהרכב נמצאת בהתקפה. המאמן תרגל תחילה את טוטו תמוז לצידו של איתי שכטר, אך בהמשך העניק לבן סהר את חולצת ההרכב. ייתכן ובסופו של דבר יעדיף גוטמן את סהר, שכן הוא רוצה ללחוץ את הקשר חוראדו. אביחי ידין אמור לפתוח בקישור, זאת למרות הפציעה ממנה סובל בקרסול. בהיעדרו של דדי בן דיין יפתח גל שיש הצעיר בעמדת המגן השמאלי, בעוד בימין יעדיף גוטמן את עמרי קנדה על דני בונדר. באסיפת הקבוצה אמר גוטמן כי הוא רוצה לראות את אותה המחויבות שהציגה הקבוצה בדרבי בשבת, כאשר נראה שהפועל תל אביב תבנה מחר על מתפרצות דרך ורמוט ושכטר.

הרכב משוער: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, גל שיש, אביחי ידין, שי אבוטבול, גילי ורמוט, ערן זהבי, איתי שכטר, בן סהר (טוטו תמוז)

הונטלאר: "אני בטוח שהפועל תעשה טעויות"

כמו בנפיקה וליון שעשו זאת לפניה, גם שאלקה מאמינה כי ניצחון על הפועל תל אביב יוציא אותה מהמשבר ויוביל לרצף ניצחונות גם בליגה. הקבוצה של פליקס מגאת נראית רע עד עכשיו ויש לה ניצחון בודד בבונדסליגה, אך בליגת האלופות היא במצב סביר עם ניצחון על בנפיקה והפסד לליון. בשאלקה בונים על שש נקודות מול הפועל תל אביב, שיבטיחו כמעט בוודאות מקום בשלב הבא. הערב (שלישי) ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול הפועל, ולפחות לפיה, נראה כי הגרמנים נותנים הרבה כבוד לאדומים.

"אני מאוד מודאג מהחלק ההתקפי של הפועל תל אביב", אמר מאמן שאלקה פליקס מגאת. "היא נחושה מאוד והיה ניתן לראות מול רד בול זלצבורג עד כמה היא קבוצה טובה". המאמן נשאל אף מי אצל האדומים מסתמן כמסוכן ביותר ואמר: "איתי שכטר מסוכן מאוד ונצטרך להיזהר ממנו, אבל גם משאר ההתקפה. קבוצה שמשחקת בליגת האלופות חייבת להיות קבוצה טובה".

מגאת המשיך ואמר: "להפועל יש אפשרות לנצח, היא חייבת כי היא אחרי שני הפסדים, אבל גם אנחנו ניתן את הכל. יהיה משחק קשה כי הפועל תנסה לנצל את ההזדמנות האחרונה שלה. לגבינו, אני מקווה שננצח ונעלה מהמקום הראשון". הגרמנים לא עוברים תקופה מוצלחת במיוחד בליגה המקומית, אבל מגאת חושב כי ניצחון במשחק ליגת האלופות יסייע לקבוצתו גם בבונדסליגה: "אין ספק שניצחון ייתן לנו מומנטום טוב".

חלוץ שאלקה קלאס יאן הונטלאר אף הוא התייחס ליריבה שמולו, ואמר: "הפועל תל אביב קבוצה טובה אבל אני בטוח שהיא תעשה טעויות ואנחנו נצטרך לנצל אותן בשביל לנצח". החלוץ אף התייחס לתקופה הרעה של הקבוצה בליגה ואמר: "שאלקה היא מועדון גדול וקבוצה טובה. אנחנו מקווים להתקדם הלאה, וללכת צעד אחר צעד קדימה". על היכולת שלו בתקופה האחרונה אמר השחקן: "אני בתקופה טובה, ומקווה שקצב ההבקעה שלי יימשך. אני תמיד נותן הכל ומקווה שכולם ייתנו מאה אחוזים מעצמם".

מי שיחזרו להרכב של המארחת הם הקשר האחורי ג'רמיין ג'ונס, הפרואני גפ'רסון פרפאן והקרואטי איבן ראקיטיץ', שהחמיצו את המשחק בשבת מול שטוטגרט (2:2). בשאלקה בונים כמובן על הונטלאר, שנמצא בכושר מסחרר והבקיע 14 שערים ב-12 משחקים העונה בכל המסגרות (בקבוצה ובנבחרת הולנד), ומחר הוא כמובן שוב יוביל את החוד לצידו של ראול.

הרכב משוער: מנואל נוייר, אטסוטו אוצ'ידה, בנדיקט הובדס, כריסטוף מצלדר, לוקאס שמיץ, ג'רמיין ג'ונס, ג'פרסון פרפאן, איבן ראקיטיץ', חוסה חוראדו, ראול, קלאס יאן הונטלאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully