וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמאשה: "מקווה שיסדרו אישור, זה חלום להיות בנבחרת"

הדס גרינברג

18.10.2010 / 11:52

לואיס פרננדז הבחין בכושר של ויאם עמאשה בקרית שמונה, החלוץ מקווה שבעיית הדרכון שלו תיפתר. זלצר: "זה אפשרי"

חלוצה של עירוני קרית שמונה, ויאם עמאשה, קיבל לאחרונה שיחת טלפון ממאמן הכושר של הנבחרת, אורי הראל, שבירר בנוגע לאפשרות לזמן את החלוץ לסגל הנבחרת. הבעיה היא שעמאשה אינו מחזיק בדרכון ישראלי, מכיוון שנולד בכפר בוקעתא שברמת הגולן, בו לא מחזיקים אנשי המקום בדרכון. עמאשה הסביר להראל כי אין בידיו דרכון, אך יש לו תעודת זהות ישראלית ותעודת לידה שמאשרות כי הוא תושב ישראל, ושבאמצעות אישורים אלו השיגו לו אישור מיוחד מפיפ"א לשחק בנבחרת הנוער כשהיה בן 17.

מאז השיחה עם הראל לא שמע עמאשה מאנשי הנבחרת, אך הוא מקווה מאוד כי הדבר אינו יהווה בעיה. עמאשה אמר הבוקר לוואלה! ספורט: "אני מקווה שיסדרו את זה, כי כמו שהייתי עם האולימפית והנוער - כך גם עכשיו אני יכול להיות בנבחרת. אני אתן את הכל בשביל הנבחרת ומקווה שזה לא יהווה מכשול ושאוכל לשחק בנבחרת, כי זה חלום עבורי". עמאשה כזכור נמצא בתקופה מצוינת וכבש עד כה בשישה מחזורים שבעה שערים, שלא נעלמו מעיניו של לואיס פרננדז. מקורבים לעמאשה מאמינים כי אם היה לו דרכון הוא היה מזומן יחד עם אלרואי כהן לצמד המשחקים שהיו מול קרואטיה ויוון, אך בגלל הבעייתיות כרגע הזימון נדחה.

מי שאימן את עמאשה בנבחרת הנוער, זאביק זלצר, התייחס לתהליך השגת האישור ואמר הבוקר: "אני בזמנו רציתי לשתף את עמאשה באליפות אירופה בנבחרת הנוער. לאחר שהבנתי כי אין לו דרכון פניתי לאופ"א. הסברתי להם במכתב שכפרו חצוי, חלקו בסוריה וחלקו בישראל, ויחד עם האישורים שקיבלתי ממנו ולאחר מספר תכתובות בינינו לבין אופ"א קיבלנו את האישור המיוחל. זה לא היה פשוט, זה לקח כמה חודשים, אבל בסוף אישרו לנו לשתף אותו כשנתנו לנו אישור מיוחד שנקרא תעודת מסע. זה נכון שלא היה פשוט להשיג את זה, אבל אם רוצים זה בהחלט אפשרי".

כזכור, בראיון מיוחד שערך בוואלה! ספורט סיפר עמאשה על הבעייתיות שטמונה בהוצאת דרכון. "אצלנו בכפר מי שיש לו דרכון נחשב מנודה", סיפר, "גם את הבודדים שיש להם לא מזמינים לחתונות בכפר או לאירועים חברתיים. אני לא רוצה להיות מנודה וגם המשפחה שלי לא רוצה. אם היה לי דרכון, לא הייתי יכול אפילו להגיע לחתונה של בן דוד שלי. עכשיו כשאני רוצה לצאת לחו"ל, אני צריך לבקש ויזה מיוחדת בכל פעם מחדש. גם בשדה התעופה אם מישהו מהכפר יוצא לחו"ל עושים לו בלגאן. חוקרים אותו בחדר נפרד, הופכים לו את התיק ואז אולי נותנים לו לצאת. אני לא נעלב מזה, הם הרי עושים את העבודה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully