וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל דיברה, גם אנחנו. ואיפה הייתה מכבי?

חמי אוזן, דוד רוזנטל ואבנר שביט הזמינו אתכם במהלך הדרבי לרב שיח. גם אתם לא אכזבתם, ומוזמנים להמשיך לסכם

וואלה! ספורט המשיכה הערב (שבת) בפורמט החדש שמשלב בין צפייה בספורט וגלישה באינטרנט, כדי לשדרג את חווייתם של האוהדים. הפורמט, בו כותבי וגולשי וואלה! ספורט כותבים את הערותיהם תוך כדי משחק, יהיה חלק ממשחקים גורליים נוספים בכל ענפי הספורט. הערב היינו עם הדרבי של תל אביב.

20:40, חמי אוזן: קודם כל ערב טוב לכולם, איזה כיף המתח הזה. אני חייב להגיד לכם שהספסול של דור מלול ממש מכעיס אותי. לא מגיע לו, וגם אם מכבי תנצח נמני עלול להפסיד את הכישרון הכי רענן שלו. מה דעתכם?

20:40, אבנר שביט: כבר שבוע יש לי תחושה שמכבי תנצח 0:4 או 1:4, אבל לא הגיוני שתהיה תוצאה כזו גם בדרבי של פתח תקווה וגם של תל אביב, נכון?

20:42, דוד רוזנטל: ואני חלמתי שמכבי מובילה במחצית 0:1 ומפסידה 4:1. אם זה קורה, הלילה אני חולם על דירה בניו יורק ולאפה ענקית עם שווארמה (לפחות החלק השני של החלום יתגשם בכל מקרה מחר, בלי קשר לתוצאה).

20:43, אבנר שביט: התחלת שידור מעולה של ערוץ 1, היערכות מרשימה.

20:46, דוד רוזנטל: אני יודע שאני לא מחדש לאף אחד, אבל איזה הבדל זה לראות ב-HD, במיוחד משחק כזה.

20:47, אבנר שביט: דני נוימן משנה את חוקי ההיגיון: "תיקו עם יתרון למכבי תל אביב".

20:48, דוד רוזנטל: לבית"ריסט מתגובה 1 - אין לי מושג, האמת. אבל אני מרוצה משני ההרכבים. לדעתי קולאוטי וסהר לא היו צריכים לפתוח.

20:49, אבנר שביט: אני חושב שאם יהיו הערב גולים, הם יהיו של הישראלים ולא של הזרים. כאילו ,בוזגלו ועטר או זהבי ושכטר.

20:49, חמי אוזן: זה פשוט לא ייאמן שהפרשנים היותר טובים של ערוץ אחד יושבים למטה ודני נוימן הוא הפרשן המוביל. זה כמו לשים בסצנת השיא את השחקן הכי גרוע שלך. "יהיה גולים", הוא אומר. גאון, גאון! איך מצליח לשמור על אותה רמה כל כך הרבה שנים.

20:50, דוד רוזנטל: איזה מכות, אללה יוסטור. האוהדים של מכבי תל אביב לא מסוגלים לשמור על שקט מבית.

מחצית ראשונה

21:00, דוד רוזנטל: יאללה, תנו לנו משחק טוב.

21:03, דוד רוזנטל: לאיתן - הלב נקרע, בחיי. אזפזפ קצת, אראה מהאינינג השלישי

21:04, דוד רוזנטל: לא ייאמן.

21.04, חמי אוזן: איזו פתיחה. הפועל ממש שינתה את טוטו תמוז. פתאום יש לו תחרות, יש לו פלפל. וזהבי? ממש פצוע. אם הפועל לוקחת ועושה קאמבק, זה מאוד סמלי שזהבי יהיה חתום על זה.

21:04, אבנר שביט: קודם מול בית"ר, אחרי זה מול זלצבורג ועכשיו זה. זהבי לקח רשמית מגילי לנדאו את תואר שחקן הקלאץ' הגדול אי פעם של הפועל. הוא כבר עשה את שלו להערב. ואגב, למה הוא לא בנבחרת?

21:09, דוד רוזנטל: מכבי בהלם טוטאלי.

21:10, אבנר שביט: הפועל עוד עלולה להצטער על ההחמצה הזאת. אפשר היה לגמור את המשחק ואפילו ליצור כאן פתח לתבוסה היסטורית.

21:15, אבנר שביט: אבנר שביט: אף פעם לא האמנתי שאגיד את המשפט "מאיר איינשטיין וחמי אוזן צודקים", אבל היה נכון מצדם להגיד שזו היתה טעות לפתוח עם אלברמן במקום מלול.

21:16, דוד רוזנטל: אבנר, אני לא יודע אם במקום אלברמן, אבל הוא היה צריך לשחק במקום סבן.

21:18, חמי אוזן: אני עדיין בהלם מתמוז. אופיר סער שלח לי הרגע אס אמ אס: "ארבע שנים בבית"ר טוטו תמוז לא מסר כדור כזה". הרבה זמן לא היה שחקן ישראלי שהיה זקוק למאמן איכותי כמו תמוז. אני מקווה שגוטמן יידע להוציא ממנו את מה שהתחבא הרבה שנים.

21:21, אבנר שביט: אפשר להשתגע, עוד שנייה אני שובר גם את המחשב וגם את הטלוויזיה.

21:22, דוד רוזנטל: תירגע, אבנר, אז תנצחו רק 0:3, מה יש?

21:23, אבנר שביט: עצה למכבי: תחזירו את רנגלוב לבולגריה.

21:24, דוד רוזנטל: נו, סופסוף בעיטה רצינית של מכבי לשער.

21:25, אבנר שביט: רוזנטל, אתה רואה, כמעט נהיה 1:1. לא הגיוני שהפועל תשלוט כל המשחק כמו שעשתה זאת ב20 הדקות הראשונות, ואת ההזדמנות לצאת עם 0:5 כבר איבדנו.

21:26, אבנר שביט: לא שמעתם את זה ממני, אבל מכבי צריכה להמשיך ככה. מה שהלך על המגרש בעשרים הדקות הראשונות היה לא ריאלי. עוד כמה התקפות כאלה ומכבי תחורר את ההגנה המצחיקה של הפועל.

21:26, חמי אוזן: אם חלאד חליילה עושה את העבירה של סטרול על שכטר, הוא מקבל אדום וזימון לבית הדין. אין, דווקא היום רואים שיצחקי חסר למכבי. חסר לה שחקן שייקח עליו את המשחק. זיו? הוא בקושי מגן, ומאותה בלטה בערך החמיץ גם בנבחרת. זה או שבוזגלו מתעורר או שמכבי תתחיל להתפלל להברקות של מדוניאנין ועטר.

21:28, דוד רוזנטל: למרות הרגיעה, מכבי יצאו בזול עד עכשיו. ההגנה הזו מזכירה את הברדק שהלך שם בשנה שעברה.

21:29, דוד רוזנטל: סבן פשוט מזעזע ואיזו הצלה של שטראובר.

21:30, דוד רוזנטל: מדהים שעם כל המיליונים והאוברול בהרכב, מכבי הגיעה בפיק ברכיים.

21:30, אבנר שביט: הימור - אריק איינשטיין יושב עכשיו בבית ואומר שזו הפועל הכי טובה אי פעם.

21:31, אבנר שביט: מבעד לאופוריה אסור לשכוח שהיכולת של באדיר במשחק מתחת לכל ביקורת. מול שאלקה טעויות כאלה היו עולות בשלושה גולים.

21:32, חמי אוזן: אבנר, ומצד שני יושב לו מיטש גולדהאר ביציע ואומר לעצמו שזו הקבוצה הכי גרועה אי פעם. צריך לתת לאיש הזה פרס ישראל, כל פעם שהוא בא מכבי מקבלים בראש, ובכל פעם הוא מוציא עוד כסף.

21:32, דוד רוזנטל: מכבי לא תבקיע עד למחצית, לדעתי, ואז נראה את יכולת התגובה של מזרחי ונמני.

21:34, אבנר שביט: אז מה יהיה החילוף של מכבי במחצית?

21:35, דוד רוזנטל: לדעתי קולאוטי במקום רנגלוב. את אבידור הוא יעלה בדקה ה-65.

21:36, אבנר שביט: בשביל לעצור את ורמוט בעבירה ששווה צהוב לא צריך היה לשלם כל כך הרבה על פאביצ'ביץ'. אפשר היה להסתפק בקפילוטו. ועדיף גם היה לשים את אבידור לצד עטר ולא את רנגלוב. דרבי זה משחק של ישראלים לא של זרים.

21:40 אבנר שביט: ובינתיים בפייסבוק, עמית הורסקי מתמרמר שהוא מפסיד את המשחק. ובינתיים בג'יטוק: חבר אוהד מכבי חיפה מהמר שמכבי ישוו עד המחצית.

21:41, דוד רוזנטל: מכבי לא ישוו עד המחצית, אבל 1:0 היא תוצאה טובה מאוד מבחינתם ביחס למה שהלך פה.

21:42, דוד רוזנטל: נועם (תגובה 20) - אלה עוד היו ההצבות הפחות הזויות שלו.

21:42, חמי אוזן: סיכום המחצית - שום דבר לא השתנה לעומת שנה שעברה, פרט לדבר אחד: הפועל במצבה שבעה מהר יותר ומבזבזת ברשלנות הזדמנויות לגמר את המשחק. חשוב לזכור את זה. חייבים לשים לב להבדל בהתקפה של מכבי בלי קולואטי. רנגלוב לא תשע קלאסי, ועטר במרכז הרחבה כחלוץ מרכזי נסגר טוב יותר מהרגיל. קולואטי, עם כל החלודה, עדיין שחקן חכם יותר ומוסיף סדר שעוזר מאוד לעטר. רנגלוב בצד שמאל לא שווה הרבה. המלצה: מלול במקום סבן, קולואטי או אפילו אבידור במקום רנגלוב. לא תזיק גם איזו שיחת ניעור למדוניאנין.

21:42 אבנר שביט: אז לא רק שכטר מקבל צהובים על התחזות! הרגע הכי מרגש בדרבי עד כה, אפילו יותר מהגול.

21:43, דוד רוזנטל: מכבי אולי לא מדויקת, אבל עושה רושם שהיא נכנסה למשחק.

21:43, אבנר שביט: כשרואים את ההילוך החוזר לגול של זהבי אפשר לנתח אותו בקור רוח ולהבין איזה דבר הוא עשה כאן. כמעט שווה ערך לגול של אוחנה באוסטרליה. 90 אחוז מהזמן זהבי לא עושה כלום, אבל ב-10 האחוזים הנותרים הוא עשוי מהחומרים של שחקנים גדולים.

21:45, דוד רוזנטל: דוד מלול חייב להיכנס במחצית השניה במקום סבן.

21:48, דוד רוזנטל: התוצאה הזו לטובת מכבי. כמו שאמרת, אבנר, עם מחצית כל כך דומיננטית ורק 0:1 להפועל, מכבי יכולה להודות לאלוהים (או למי שזה לא יהיה) שעדיין יש לה אפשרות.

21:48, אבנר שביט: כנראה שאוהדי מכבי צודקים ואלוהים באמת אוהב את אבי נמני, כי הקבוצה שלו היתה צריכה לרדת למחצית עם רביעייה היסטורית ברשת. מכבי יכולים להיות מרוצים מאוד כי בפיגור מינימלי כזה ובהנחה שהפועל לא תוכל לדרוס ככה גם במחצית השנייה, המשחק עוד פתוח לחלוטין, ותרשו לי לשער שאף מכביסט לא יתלונן אם זה הערב הזה ייגמר בסוף ב-1:1.

מחצית שניה

22:00, דוד רוזנטל: ראשיד (תגובה 29) - חס וחלילה, אנחנו אפילו לא מכירים משלום שלום, אבל תשמע - מתבקש שיירד לספסל.

22:03, אבנר שביט: כמו שההיגיון של לואיס פרננדז עובד, מחר הוא מזמן לנבחרת את קלמי סבן ואת שי מימון.

22:03, דוד רוזנטל: נו, גם נמני ומזרחי הבינו.

22:06, דוד רוזנטל: ידין יילך הביתה והדבר הראשון שיחפש זה קוביות קרח. מכבי מפוצצים אותו על ימין ועל שמאל.

22:07, דוד רוזנטל: אפילו קצת יותר מקוביות קרח.

22:07 אבנר שביט: פתאום הדרבי הזה מרגיש לי כמו הדרבי שהפועל ניצחה 0:1 מגול של קלצ'נקו. בסוף העונה מכבי חיפה לקחה אליפות.

22:09, דוד רוזנטל: אבנר, מערכת האסוציאציות שלך ראויה להערכה.

22:10, אבנר שביט: רוזנטל, ממליץ לו על עופות קפואים מהפריזר. וגילי ורמוט השחקן הכי לא תכליתי באירופה, ולא רק בגלל מה שקורה כאן הערב. ואיך בדיוק רוני גפני אמור לעזור עכשיו למכבי?

22:11, דוד רוזנטל: שכטר נכנס למשחק.

22:11, אבנר שביט: שי אבוטבול ודה סילבה אנשי המשחק. וטיפ למכבי: נסו ליפול ברחבה ולקבל פנדל או להשיג גול ממצב נייח (הייתם אמורים לדעת את זה בעצמכם אם ראיתם את המשחק מול ליון).

22:12, דוד רוזנטל: למדוניאנין יש הרבה מזל. זה צהוב, מה שהוא עשה לורמוט. הוא חייב להיות החילוף הבא, אחרת מכבי תישאר בעשרה שחקנים.

22.10, חמי אוזן: טוב, חיכיתי מספיק, מותר לומר: השמועות על קאמבק של מכבי התגלו כשמועות בלבד. שום שינוי במחצית. ההכנה המנטלית של נמני ומזרחי היום נוראית. לא לפני המשחק ולא במחצית. זה בולט מאוד על רקע ההכנה של גוטמן. שחקנים נחושים, שומרים קרוב, יודעים איפה החצ'קונים של מכבי. הפועל עדיין לא בכושר של העונה שעברה, אבל ההכנה של גוטמן מופתית לעומת נמני.

22:16, דוד רוזנטל: חמי, אני נאלץ להסכים. כל מה שהם משדרים זה פחד. נמני לא ניצח משחק דרבי כמאמן, וכמו שזה נראה כרגע - זה לא יקרה בשנים הקרובות. אבל מה אנחנו יודעים? יש עוד יותר מחצי שעה והפועל מחמיצה כאילו אין מחר.

22:15, אבנר שביט: מילה לגולשים שלא מתלהבים מערן זהבי - בלי יכולות הגילי לנדאו שלו, כל הגורל של הקבוצה הזו היה שונה, ובמקום להשפיל את מכבי בדרבי בדרך למפגש עם שאלקה היא היתה מקבלת מהצהובים בראש בדרך להשפלה נוספת מפרדי דוד.

22:20, דוד רוזנטל: איך, נוימן, איך ייכנסו שני חלוצים אם נשאר למכבי חילוף אחד?

22:21, חמי אוזן: רוזנטל, הרי מה זו הכנה מנטלית אם לא מאמן. שחקנים יכולים להיות לא בכושר, זו לא בעיה של מאמן, אבל דריכות וחוסר פחד זה אך ורק הוא. המגיבים רוצים שנדבר על הפועל, אבל חוץ מזהבי וקצת תמוז, אין הרבה מה לדבר על הפועל. גם אם ינצחו, זה עדיין לא משחק החזרה המתבקש, וזה בסדר: כושר שיא נחוץ בסוף העונה, לא עכשיו. הסיפור זה מכבי, הפחד של מכבי והמאמן של מכבי שלא טיפל בפחד. הפועל ממש משתעשעים בהם.

22:24, דוד רוזנטל: מכבי צריכה להגיד יפה תודה לשטראובר.

22:24, אבנר שביט: הנה דור מלול הצדיק את הכניסה שלו. מישהו חייב כאן ליפול ברחבה, יש ריח של פנדל באוויר והשאלה היא רק מי יקבל אותו.

22:26, דוד רוזנטל: חילוף מעניין של גוטמן, ואני לא מסכים עם נוימן שזה בגלל המשחק נגד שאלקה. שכטר הוא הפחד הגדול של הגנת מכבי, בלעדיו הם יכולים פסיכולוגית להיכנס לעניינים.

22:26, אבנר שביט: דני נוימן מגדיר מחדש את המושג "עצת אחיתופל" ומבקש להכניס את סהר על חשבון קשר ולשחק עם שלושה חלוצים. יש סיבה למה הוא פרשן ולא מאמן. מזל שגוטמן לא הקשיב לו.

22.26, חמי אוזן: לא הייתי ממהר להתלהב משטראובר. הוא אלוף בלהציל אותך ברגעי קריסה, מת על הסיטואציות האלו.

22:27, דוד רוזנטל: להוא מפעם - אתה יודע שלכלבה החדשה שהבאתי לפני שלושה חודשים קראתי פנוויי? נשבע.

22:29, דוד רוזנטל: אההה, זה ההוא, ההוא מפעם.

22:30, אבנר שביט: רוזנטל אל תקשיב לו. "גנב עירוני" יותר משעמם אפילו מהמחצית השנייה הזאת. עדיף "Red" עם ברוס וויליס, יש לו גם אחלה שם.

22:31, דוד רוזנטל: מכבי פשוט אנטי כדורגל היום. או שהם מעיפים כדורים או שהם קוצרים. חמי, צודק בכל מילה, לא ברור מה עשו שם שבועיים.

22:31, אבנר שביט: אוהדי מכבי שמרביצים אחד לשני קולטים שאוהדי הפועל ממש נהנים לראות אותם הולכים מכות בזמן שהקבוצה שלהם מפסידה את משחק העונה?

22:33, דוד רוזנטל: אבנר, הם כנראה נתנו גושפנקא סופית לצורך בשוטרים ביציע.

22.31, חמי אוזן: עמית גולדשטיין כותב מיציע העיתונות בבלומפילד - תראה את ההבדלים: בשנה שעברה דה סילבה הבקיע שער בראש בדיוק כמו אחת ההזדמנויות שלו לפני כמה דקות, כאילו במכבי לא למדו כלום. לעומת זאת, איך שבן סהר עלה לא עברה דקה עד שקיבל מגוטמן צעקה לשמור על סידיבה... יש מה להוסיף? הייתי מת לראות את מפגש העיניים הערב בין נמני לגולדהאר.

22:38, דוד רוזנטל: אני מאמין שעד לסיום יהיה גול לכאן או לכאן. מכבי זנחה לחלוטין את הקישור.

22:40, אבנר שביט: שבחון במקום תמוז קובר סופית את המחצית המשמימה הזו. כשגוטמן נכנס לבונקר עדיף כבר לראות סרט סיני של שעתיים וחצי, שזה אגב מה שאני נאלץ לעשות מחר.

22:41, דוד רוזנטל: נשמע כיף גדול, אבנר. יש עוד כרטיסים בשבילנו?

22:41, אבנר שביט: זה יהיה קלאסי אם טועמה יחתום את הסיפור בגול מהחיבורים לא?

22:42, אבנר שביט: ואתה קולט שאני רואה את הסרט הסיני במקום לראות פוטבול? אגב, עד כמה שזכור לי כל העונות שהתחילו עם ניצחון אחד אפס בדרבי לא נגמרו באליפות של הפועל.

22:46, דוד רוזנטל: מה שהבאת עכשיו זה אותן סטטיסטיקות מופלצות מעולם הבייסבול, מאלה שאתה רואה ותוהה מי לעזאזל עוקב אחריהן.

22:47, אבנר שביט: מגיב 43, איזה סרט זה היה? מטרופוליס במקרה? ואיזה קבוצה אתה אוהד בגרמניה?

22:49, דוד רוזנטל: לא נותר לי אלא לסכם במילותיו של חברי המכביסט יניב בינו שסימס לי: "כזו חרפה לא ראיתי הרבה זמן".

22:50, אבנר שביט: נו יאללה, שרוק כבר, אני לא יכול יותר.

22:50, אבנר שביט: מגיב 44 - נכון, אבל הדרבים של דרסיליה ושל קלצ'נקו הובילו לעונות של עוגמת נפש. פירקנו אותם 0:1 בדרבי, אבל לא זכינו בכלום בסוף.

22:53, אבנר שביט: למגיב 43 - סרט לבן זה חוויה הרבה יותר מעניינת מהמשחק הזה. עדיף 15 דקות של זקנה שותקת מאשר לראות את דור מלול מנסה לעבור שחקן.

זמן פציעות

22.55, חמי אוזן: סיכום ראשוני - הפועל בעיקר הרוויחה מצב רוח לקראת שאלקה. מוקדם להספיד אותם. השחקנים שלה מתחילים לנחות מכל החגיגות שהיו להם. אני לא אוהד של אף אחת מהקבוצות והאמת שרציתי שמכבי תנצח, אבל בסופו של דבר הצדק ניצח. הפועל זו קבוצה שנבנתה לאורך שלוש שנים ועברה מסלול ספורטיבי בריא. מכבי בחרה בדרך ההפוכה, בדרך של הכסף. לא היה דרבי גדול, ממש לא, אבל הצדק ניצח בו.

22:56, דוד רוזנטל: בסופו של דבר, אין יותר מדי מה להוסיף. אם אנחנו בעניין של וידויים, אני הייתי אמור לשמש קונטרה לאדום חובב הקולנוע, אבל ברוב שלבי המשחק פשוט גלגלתי את העיניים. התרגלתי.

22:58, אבנר שביט: טוב, ראינו כאן שיא של תהליך היסטורי. הפועל הגיעה למצב שמכבי משקשקת ממנה בלי קשר לכלום. ועכשיו לחדשות הרעות: התוצאה הזו טובה בעיקר למכבי חיפה, כי זה הופך כרגע את המאבק לדו-ראשי בלבד, והפועל בעמדת נחיתות בגלל השחיקה באירופה. בהקשר זה, כל הבעיות שיש להפועל לאורך העונה בלטו גם הערב, וסביר להניח שיקשו עליה גם מול שאלקה: באדיר הוא לא שחקן הרכב לגיטימי בכושר הזה, והקישור וההתקפה מוכשרים להפליא אבל לא מספיק תכליתיים. לילה טוב, הקלישאה המאוסה "נפרק אותם 0:1 קטן" מעולם לא היתה נכונה יותר. חלומות אדומים לכולכם.

23:02, אבנר שביט: הא, אני חייב להגיד עוד משפט אחד: ערן זהבי הכניס גול בדקה השלישית ואחרי זה לא עשה כלום, ובכל זאת הוא קיבל את פרס השחקן המצטיין, ומה היה הפרס? כמו בימים שיצחק שמעוני היה מחלק מנורות קריאה, הוא קיבל סכין גילוח. אין כמו כדורגל ישראלי, ואין לי מה להוסיף יותר.

23:06, חמי אוזן: מה שהיה הכי עצוב בסיום הוא שמכבי יותר ציפתה לחטוף את השני מאשר האמינה שהיא מסוגלת לתת את השוויון. לגוטמן אין מה ללמוד מהמשחק הזה חוץ מזה שמכבי בכלל לא קבוצה מושלמת, אבל שוב - הסיפור זה מכבי. יהיה מעניין לראות איך הם יגיבו להפסד. אין ספק שנמני ידאג שכולם יכנסו לבונקר, אבל אסור להם להתייאש. אין להם ברירה. הדרבי האמיתי יהיה בפלייאוף. עד אז, מומלץ להחזיר את גפני במקום זיו, להעביר את זיו או פאביצ'ביץ' ימינה, ולהחזיר את דור מלול לקישור: מכבי כבדה מאוד בלעדיו. אני רוצה לראות את מכבי מנצחת דרבי איתו, ולא עם איזה שחקן של מיליונים. חוץ מזה, נמני חייב להחליט מחר מי הם החלוצים שיובילו את הקבוצה. חלוצים חייבים היררכיה ולדעתי קולאוטי, למרות הכל, צריך להיות שם למעלה. רנגלוב זה בזבוז כסף. הוא הובא ברגע האחרון וההתאמה שלו נראית כמו רגע אחרון. אין בו צורך. עדיף שיתמקד בבנית מנהיג ואופי ברגעי לחץ, ולא יחשוב שוב לקנות משהו.

בכך אנחנו נועלים את הלילה. חברינו מהטוקבקים, נעמתם לנו מאוד. גם בדקות שהמשחק היה משעמם, לנו הייתה תעסוקה. שבוע מוצלח לכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully