וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מלחמת ההגשה

יובל קליין

15.10.2010 / 12:30

היאנקיז יפגשו את הריינג'רס, הפיליז את הג'איינטס ויובל קליין כבר מתרגש מקרבות הפיצ'ינג, במיוחד מאלה של סדרת ה-NL

הלילה (בין שישי לשבת, 2:00, ESPN), ייפתחו בטקסס סדרות הגמר של החטיבות בבייסבול, שבסופן נדע מי הקבוצות שישחקו בגמר הגדול - הוורלד סירייס. בחצאי הגמר האזוריים ראינו בייסבול טוב שלווה בעיקר בהופעות פיצ'ינג מלהיבות, אבל לא ראינו את כמות הדרמות שציפינו לראות. תהיו בטוחים שתקבלו אותן השבוע.

שחקני סן פרנסיסקו ג'איינטס חוגגים. John Amis, AP
כמה שיהיה לנו שמח. שחקני סן פרנסיסקו חוגגים באטלנטה/AP, John Amis

אמריקן ליג: טקסס ריינג'רס - ניו יורק יאנקיז

רוטציה, ריינג'רס: סי.ג'יי ווילסון, קולבי לואיס, קליף לי, טומי האנטר

רוטציה, יאנקיז: סי.סי סבאת'יה, פיל יוז, אנדי פטיט, איי.ג'יי בארנט

את זהות המנצחת בסדרת הגמר של האמריקן ליג בין טקסס ריינג'רס לניו יורק יאנקיז נדע לפי סוג המשקה איתו יחגגו בחדר ההלבשה. היאנקיז יחגגו כמיטב המסורת עם בקבוקי השמפניה. לעומתם, בטקסס עשו מחווה יפה לשחקן המצטיין שלהם ג'וש המילטון, בעל עבר עם אלכוהליזם, והחליטו לחגוג עם בקבוקי ג'ינג'ר אייל, כדי שהמילטון יהיה חלק מהחגיגות. כדי שבקבוקי הג'ינג'ר אייל ייפתחו, כך יצטרכו הריינג'רס לעבוד קשה, ובמיוחד לשחק כמו במשחק החמישי מול הרייז, בו היו אגרסיבים בריצות הבסיס, ולהקשות את על חורחה פוסאדה. דרך זאת הביאה להם את ניצחון הסדרה הראשון בהיסטוריה של המועדון, ויכולה להיות המפתח לניצחון הסדרה השנייה.

בהחלטה מאוד מעניינת ושנויה במחלוקת החליט המאמן של הריינג'רס רון וושינגטון לשנות את סדר הרוטציה של המגישים הפותחים. בגלל אריכות הסדרה בטמפה ביי, החליט וושינגטון להעמיד מול סי.סי סבאת'יה את סי.ג'יי ווילסון, מה שאומר שקליף לי יפתח במשחק השלישי ביאנקי סטדיום. ההיגיון מאחורי ההחלטה של וושינגטון נמצא בכך שהאיצטדיון בארלינגטון מאוד ידידותי לחובטים, ואין מגיש שהגיש יותר טוב מקליף לי ביאנקי סטדיום. אבל זה גם הימור גדול, מכיוון שאף אחד לא מבטיח לריינג'רס להגיע למשחק שבע, אותו וושינגטון מייעד ללי לפתוח בפעם השנייה. יש האומרים שזה מראה חוסר בטחון אצל הריינג'רס, שחושבים שאם ינצחו את היאנקיז, זה יהיה רק בשבעה משחקים.

עם או בלי לי, מי שכן ישחק כל ערב הם שחקני השדה שהבולט בהם הוא שחקן הבסיס השני איאן קינסלר. קינסלר סבל כל העונה מפציעות חוזרות ונשנות, אבל לפלייאוף הגיע ובגדול, מה שמסביר את הגעגועים אליו בארלינגטון במהלך העונה. קינסלר חבט לשלושה הומרים מול הרייז והכניס שישה רצים הביתה. גם האאוטפילדר המלהיב נלסון קרוז והשורטסטופ אלוויס אנדרוס עולים לבסיסים בהצלחה. אבל עם כל הכבוד לשלושה האלה, כדי לנצח את היאנקיז יהיו חייבים הריינג'רס את ג'וש המילטון בכושר שלו לפני הפציעה בצלעות באמצע ספטמבר. החובט השמאלי רשם רק שתי חבטות מתוך 18 בסדרה מול הרייז, לא מקובל למועמד המוביל לתואר ה-MVP של העונה הרגילה.

שחקני טקסס ריינג'רס, אלביס אנדרוס עם איאן קינסלר. רויטרס
נכנסו לגרוב ויכולים להטות את הסדרה לכיוון טקסס. קינסלר ואלוויס אנדרוז/רויטרס

גם אצל הפסים מהברונקס יש שינויים בסדר הרוטציה, כשפיל יוז יפתח במשחק השני ואנדי פטיט בשלישי. מספר חששות עלו לגביהם לפני הסדרה מול הטווינס משום ששניהם סגרו את העונה הרגילה בצורה לא מרשימה, אבל בשני המשחקים הראשונים שלהם בפלייאוף הם הסירו את כל הספקות של העיתונאים לגביהם, מה שהותיר את איי.ג'יי בארנט כמגיש היחידי של היאנקיז בסימן שאלה לגבי היכולת. בארנט, שלא היה אמור לפתוח בכל מקרה מול הטווינס, יפתח במשחק הרביעי. בדומה לפטיט ויוז, גם הוא חווה עליות ובעיקר מורדות בתחילת העונה, אבל היאנקיז חייבים לקבל את בארנט בכושר, כי מולו יפתח טומי האנטר, מגיש צעיר שעדיין לא בדיוק ברמה לגמר האמריקן ליג. אם בארנט יפשל באותו משחק, היאנקיז יכולים למצוא את עצמם יושבים בסלון ורואים את האנטר פותח בוורלד-סירייס כשהם שואלים את עצמם למה הם פתחו עם בארנט.

היתרון הכי גדול של היאנקיז, וזה נכון נגד כל קבוצה במייג'ור ליג בכלל, הוא שאין רשימת חובטים יותר איכותית משלהם. החובט השמיני שלהם (תיקון) הוא לאנס ברקמן, האיש שהביא ליאנקיז את הניצחון במשחק שתיים מול הטווינס. "הפומה" יכול למצוא את עצמו כג'וקר של הסדרה הזאת ושל הפלייאוף. הניסיון שהוא מביא והרצון האדיר לזכות בטבעת יכול רק לעזור לפסים. גם האאוטפילדר הזריז קרטיס גרנדרסון מרשים בהופעת הבכורה שלו באוקטובר במדי היאנקיז, כשכמעט הצליח לחבוט בהצלחה במחצית מהניסיונות שלו. על שאר הליין אפ של היאנקיז אפשר להמשיך לכתוב ולכתוב, אבל כולם יודעים שבסופו של דבר זה יגיע לשני שחקנים, דרק ג'יטר ואלכס רודריגז. אי אפשר להחליף שנים של ווינריות וניסיון.

תחזית: הלב רוצה טקסס, הראש אומר יאנקיז בשש.

לאנס ברקמן שחקן ניו יורק יאנקיז. Paul Battaglia, AP
הרצון והניסיון הפכו אותו לאקס פקטור רציני. ברקמן/AP, Paul Battaglia

נשיונל ליג: פילדלפיה פיליז - סן פרנסיסקו ג'איינטס

רוטציה, פיליז: רוי האלאדיי, רוי אוסוולט, קול המלס, ג'ו בלאנטון

רוטציה, ג'איינטס: טים לינסקאם, ג'ונתן סאנצ'ז, מאט קיין, מדיסון בומגארנר

אם אתם מצפים למשחק עם הרבה ריצות והומראנס, כדאי לכם להחליף ערוץ מ-FOX לסדרת ה-AL. כי גמר הנשיונל ליג מתרכז כולו בפיצ'ינג. על הנייר, זאת אמורה להיות סדרה מאוזנת, כששתי הקבוצות חילקו את 12 המפגשים ביניהן בסדרה הרגילה. אלא שלמארחת של הסדרה, פילדלפיה, יש ללא ספק את הרוטציה הכי מפחידה בפלייאוף השנה. זה מתחיל עם הדוקטור רוי האלאדיי, שהרים את כולנו על הרגליים לאחר המשחק הראשון שלו בפלייאוף אי-פעם כשזרק לנו-היטר. מולו יפתח במשחק הראשון עוד פיצ'ר שרשם הופעת בכורה בפלייאוף יוצאת מן הכלל עם 14 סטרייקאאוטים, טים לינסקאם.

אף חובב בייסבול לא יכול לבקש מפגש יותר מלהיב מזה לפתוח את סדרת הגמר של הנשיונל ליג, הדוקטור מול הפריק. זה יכול להיות מאותם המשחקים שבהם באינינג השמיני התוצאה עדיין 0:0, אבל אתה יושב מרותק למסך ומשנה את הסטטוס שלך בפייסבוק ל"איזה משחק!". אותו דבר יכול לחזור על עצמו יומיים אחר-כך כשרוי אוסוולט יפגוש את ג'ונתן סנצ'ז, ואפילו במשחק השלישי, במאצ'-אפ של קול המלס מול מאט קיין. אבל אנחנו נהיה מאוד מופתעים אם במפגש הרביעי של ג'ו בלנטון מול מדיסון בומגארנר לא נראה ריצות עד האינינג השמיני.

ג'ונתן סאנצ'ז שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Dave Martin, AP
סיפק הוכחה נאה למה שהוא מסוגל לעשות. ג'ונתן סאנצ'ז/AP, Dave Martin

בסן פרנסיסקו יש חלומות על אוקטובר כתום ו-וורלד סירייס ראשון מאז 2002 (אז הפסידו בשבעה משחקים לאנהיים). שירים נכתבו בנושא, שלטים נתלו ברחבי העיר, אבל החיסרון בכח ממשי בליין אפ יכול לפגוע בהם. הג'איינטס יודעים טוב מאוד שהם לא יכולים להישען רק על באסטר פוזי וקודי רוס. פוזי, הרוקי הפנומן, לא ממש מתרגש מהמעמד ואפילו רשם בפלייאוף את גניבת הבסיס (ההילוך החוזר הראה שפוזי לא הגיע בזמן, אבל השופט ראה אחרת) הראשונה שלו בקריירה במייג'ור ליג. אותה גניבה הביאה לריצה שהביאה את הניצחון של הג'איינטס במשחק הרביעי והאחרון מול אטלנטה. דווקא עמדת הקלוזר של סן פרסיסקו, שהייתה סוג של יתרון לעומת הפיליז, עומדת בסימן שאלה. בריאן ווילסון הצבעוני איבד יתרון שתי ריצות במשחק השני מול הברייבס, חזר לעצמו בשאר הסדרה, אבל הביטחון שליווה אותו קצת נפגע.

בפילדלפיה, הביטחון והאמונה בקבוצה בשמיים. אחרי שהדיחו את הרדס, הקבוצה ההתקפית הכי טובה בליגה, הפיליז בטוחים שהם יכולים לעשות את אותו דבר לפיצ'ינג של הג'איינטס ולהגיע לוורלד סירייס בפעם השלישית ברציפות. צ'ייס אטלי, ריאן הווארד וראול איבנייז מראים את אותן יכולות חבטה טובות, אבל את הקרדיט השנה ניתן לתופס השמנמן קרלוס רואיז. המנהיגות שלו נמצאת בכל מקום על המגרש, אם זה מאחורי בסיס הבית שבו הוא תופס ומקנה שקט למגישים שלו, או שזה בעמדת החבטה, בה הסבלנות המרשימה שלו מעניקה לו הליכות מתנה.

תחזית: אי אפשר לנצח פיצ'ינג מצוין מלווה בהתקפה טובה יותר. 1:4 פילדלפיה.

צ'ייס אטלי שחקן פילדלפיה פיליז. רויטרס
אטלי והפיליז רק חושבים על דילוג לוורלד סירייס בפעם השלישית ברציפות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully