וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים לעצור את סוכני השחקנים במכללות"

14.10.2010 / 0:01

סוכן הודה כי בשנות ה-90 נתן כסף לשחקני פוטבול מכללות על מנת שיהפכו ללקוחותיו. גדול ה"משוחדים": ריאן ליף

אף אחד לא באמת חושב שפוטבול המכללות הוא ספורט נקי, אבל את זה לא ממש ראו ב-NCAA מגיע. ג'ון לוקס, סוכן שחקנים שפעל בשנות ה-90, התוודה בראיון לגיליון הקרוב של "ספורטס אילוסטרייטד" כי שילם כספים לשחקנים על מנת שיהפכו ללקוחותיו. רובם אכן הגיעו אליו, אחרים לקחו את הכסף וברחו.

בתוכנית הרדיו "מייק אנד מייק", אמר לוקס כי הנהלת ה-NCAA והרשויות לא עושות מספיק כדי לעצור את התופעה: "אין קשר בין ליגת המכללות לאיגוד השחקנים. הגופים האלה לא עובדים יחד, הם צריכים לעשות את זה". לוקס טען כי ניצל את העובדה שבזמנו לא היה חוק שאסר עליו לשלם לשחקני מכללות. היום, כשהחוק הזה קיים, לא אוכפים אותו.

על המניעים שלו לצאת עם הסיפור אמר לוקס: "אם אתה מאמין אפילו לחלק קטן ממה שאמרתי, אתה מבין שיש בעיה גדולה שצריך לפתור אותה". בין השחקנים שאותם ייצג לוקס היה ריאן ליף, אחד הבאסטים הגדולים בתולדות הליגה. ליף קיבל 10 אלפים דולר, אותם החזיר בלי שהתבקש לאחר שחתם בסן דייגו ב-1998. ב-NCAA אמרו בתגובה: "אנחנו לא יודעים את כל העובדות, אבל זו אמירה מדאיגה. מה שאנחנו כן יודעים הוא שיש סוכנים זדוניים ששמים למטרה סטודנטים. כל הגופים ינסו למצוא פיתרון לבעיה".

מעורבות מעניינת בפרשה היא זו של מל קייפר ג'וניור, פרשן המכללות של ESPN, בו טוען לוקס כי השתמש כדי לקדם שחקנים לקראת הדראפט (בחירה גבוהה יותר=כסף גדול יותר) ויותר מכך, ניסה לשכנע שחקנים. קייפר הכחיש וטען כי יש כמה דוגמאות שמוכיחות כי ידיו נקיות, כמו חוסר הדיוק שלו בבחירות של דווייט פריני, טוד היפ וקית' בולוק.

הטענה של לוקס בעצם העירה פרשייה מדראפט 2010. קייפר טען כי ג'ימי קלאוסן הוא הקוורטרבק הטוב ביותר בדראפט, אולם השחקן הלך רק בסיבוב השלישי. השמועות שרחשו היו שקייפר פועל למען חברו הסוכן גארי וויצ'ארד, שגם אליו התייחס לוקס. הוא סיפר כי ב-2000 התקשר קייפר לוויצ'ארד "כאילו במקרה" בזמן שזה ישב עם שחקן סטנפורד ווילי הווארד. קייפר השיב כי לעולם לא יקדם את עסקיו של סוכן זה או אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully