וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיו הווינרים הגדולים?

13.10.2010 / 14:58

תחת המותג "ביג ווינר" תצא לדרך ביום שישי ליגת העל בכדוריד, עם אותן ארבע קבוצות גדולות, שתי פייבוריטיות, והרבה שינויים

במסיבת עיתונאים חגיגית לפתיחת עונת הכדוריד החדשה רמז יושב ראש האיגוד דורון שמחי כי משהו טוב קורה בכדוריד הישראלי. הוא אפילו הצהיר כי יש לו חזון לראות את נבחרת ישראל במשחקים האולימפיים בריו 2016. בכל מקרה, נכון לעכשיו היינו חותמים על רמת כדוריד שתשתווה לזו שראינו בתחילת העשור הקודם, אז העפילה הנבחרת לאליפות אירופה והתמודדה בכבוד מול אריות היבשת.

בכל מקרה, השחקנים נותרו חצי מקצוענים, הקבוצות הגדולות נותרו גדולות והקטנות יתקשו להתקרב אליהן, וההישגים של הקבוצות הישראליות באירופה עדיין לא משכנעים. מה שכן התחדש זה ליגה עשירה יותר עם ספונסר שמזרים לה 700 אלף שקלים לעונה, ועוד כמה מיליונים לקבוצות עצמם. כמו כן, מכסת השחקנים הזרים גדלה וכל קבוצה הייתה יכולה לצרף הקיץ שלושה שחקנים זרים לסגל.

קיץ של מלפפונים

הפעם האחרונה שבה קבוצה מחוץ לעיר היין זכתה באליפות הייתה בעונת 2001/2, כשאס"א תל אביב הדהימה את שתי הקבוצות מראשון לציון ועשתה היסטוריה. מאז, הצהובים והאדומים ממשיכים לחלוק את התואר, אבל נראה שהשנה אס"א מתכוונת לחזור ולהילחם עליו.

הקבוצה מאוניברסיטת תל אביב, שהניפה בעונה הקודמת את גביע המדינה, המתינה בסבלנות שנה שלמה שהייתה למעשה תקופת ההסגר של תום מטלון, שביקש לעזוב את מכבי ראשון לציון. הקשר המוכשר מנבחרת ישראל הצטרף בסופו של דבר לאס"א, והביא איתו גם אקס מכבי ראשל"צ נוסף בדמותו של המרכז ג'ו מתתיה. בסגל נותרו השוער מישה לוין, ועוד כמה מכוכבי הנבחרת כמו איציק חליפי, שיר טוראל ודן מירקוס.

אס"א מאיימת למעשה על שתי הקבוצות היחידות שיותר גדולות ממנה, מכבי והפועל ראשון לציון. האלופה מכבי כבר סיימה את דרכה באירופה מול וולנדאם ההולנדית, וכעת המאמן גלעד מאור יכול להתרכז לגמרי בליגה. מאור הצליח פחות או יותר לשמור על הסגל מהעונה שעברה, שמתבסס על הזר המצטיין של העונה יוליאן סטראט, הקפטן יואב נאמן, והקיצוני הסקורר גל אברהם. הרכש המשמעותי של האלופה הוא גם הרכש הגדול ביותר של הקיץ, כשגיל יעקב עבר אליה היישר מהפועל ראשון לציון, שזה מהלך שאנחנו בדרך כלל לא רואים בליגת הכדוריד. בנוסף, מאור החתים זר רומני נוסף בשם פיליפ מריאן, שהצטרף לסטראט.

הפועל ראשל"צ בונה על זרים, מכבי ת"א על אוהדים

הפועל ראשון לציון, שעלתה לסיבוב השלישי בגביע ההתאחדות האירופית, חיזקה את הסגל שלה בשלושה זרים חדשים, אחד מהם בעמדת השוער במקום קמישב שעזב. מדובר בדימיטרי דרשוק, דניס זכארוב, ומיכאל חמרוב, שעדיין לא נראו משופשים לגמרי במשחקים נגד יוז'ני האוקראינית, אבל הפוטנציאל בהחלט קיים וזה הוכח גם בגביע איגוד השופטים, בו זכו האדומים. עידן מימון ימשיך להנהיג את קבוצתו, אולי בעונתו האחרונה, כשלצידו אמיר לנגליב ושחקני רכש ישראלים חדשים כמו אלירן רן מנס ציונה ואבי עטון מאס"א תל אביב.

הקבוצה שאמורה להתמודד על המקום הרביעי בפלייאוף היא מכבי תל אביב, שמשתפרת משנה לשנה, אבל הקיץ סבלה מחוסר מזל. הפיבוט עומר דבדה, שחקן נבחרת ישראל, קרע את הרצועה ויושבת לכל העונה. בנוסף, ערן אברמוביץ' עזב לויגו מהליגה הספרדית השניה וליאור לבר החליט לפרוש סופית. לעומת זאת, לפי משחקי קדם העונה נראה שהמאמן אבי רש התברך בזר חדש נהדר בדמותו של נובאק בוסקוביץ' הסרבי, שהצטרף לאוקראיני המצויין ואדים ויריץ'. שלושה זרים איכותיים (כולל אמי צ'וקואמיקה הניגרי) בתוספת השוער המנוסה צביקה גרוס, אקס הפועל ראשון לציון טל בלכר שחזר מהסגר, אלעד קפון, המרכז עמרי מימון, ולא פחות חשוב - צבא אוהדים מרשים במיוחד - יכולים לעשות את העבודה ולנצח לפחות בבית כל קבוצה גדולה בליגה.

אל ארבע הגדולות אמורות להצטרף לפחות שלוש מקבוצות הדרג השני, שגם הן התחזקו משמעותית וחולמות על המקום הרביעי לפחות. מדובר בבני הרצליה, שכבר עשתה צרות לקבוצות הגדולות בעונה שעברה, בא.ס רמת השרון שמתבססת בעיקר על זרים טובים, במכבי קרית מוצקין שרוצה לחזור לימים היפים יותר שלה ובא.כ נס ציונה, שבדרך כלל משחררת את הכשרונות הגדולים שלה לקבוצות הגדולות יותר, אבל מצליחה לשמור על מסורת ויציבות בליגה.

משחקי המחזור הראשון (יום שישי):

עירוני פתח תקוה - מכבי תל אביב (14:30)
בני הרצליה - מכבי ראשון לציון (16:00)
עירוני רחובות - עירוני רעננה (16:30)
מכבי קרית מוצקין - אס"א תל אביב (16:30)
הפועל ראשון לציון - א.ס רמת השרון (17:00)
הפועל קרית אונו/גני תקוה - א.כ נס ציונה (17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully