וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון: "פרננדז לא יפוטר"

13.10.2010 / 11:45

יו"ר ההתאחדות פסל אפשרות להחליף את מאמן הנבחרת. חלק מהשחקנים החליטו לגבות את הצרפתי: "הבעיה לא רק בו". רפאלוב: "הוא שומר עלינו, זה המינימום שנוכל לעשות". חלק מהשחקנים חושב אחרת: "חבל שההרכב לא תורגל"

ברני ארדוב

שנה וחצי עברה מאז ההפסד בכרתים ושום דבר לא השתנה. נבחרת ישראל נחתה הבוקר (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון, עם מראות דומים: שוב הפסד 2:1, שוב טעות קשה שהביאה לפנדל לאחר שער שוויון ושוב הפסד ליוונים שגרם להדחה כמעט ודאית מהקמפיין. אבל למרות האכזבה, מתברר כי בניגוד לקמפיינים קודמים הפעם החליטו חלק מהשחקנים, באופן סמוי, לגבות את מאמנם. מתברר כי שחקנים בנבחרת שוחחו בניהם בחדר ההלבשה בסיום המשחק והחליטו להעניק גיבוי לפרננדז, כנראה על רקע ההפסד והביקורת שספג בתקשורת.

שחקנים הסבירו כי לא מדובר בהתכנסות של ממש אלא בשיחות שהתקיימו בין השחקנים מיד לאחר המשחק. ליאור רפאלוב ודודו אוואט הגנו בצורה גלויה על המאמן ושחקנים אחרים צפויים לעשות זאת בהמשך. "הבעיה היא לא רק במאמן, גם מאמנים גדולים אחרים לא הצליחו לעלות את הנבחרת לטורנירים גדולים", הסביר אחד השחקנים. רפאלוב הוסיף: "ברור שניתן לפרננדז גיבוי. הוא שומר עלינו, אז זה המינימום שנוכל לעשות עבורו".

מאוחר יותר אמר רפאלוב לתקשורת: "אין לי שום בעיה עם ביקורת וגם ללואיס אין. הביקורות התחילו לפני חודש וחודשיים, זאת העבודה שלכם לבקר לפני שעולים למגרש וחבל. חשבנו שנקבל יותר תמיכה. מצד שני, אתם שופטים לפי מבחן התוצאה ובו נכשלנו".

הקשר סיכם את הקמפיין עד כה כשהוסיף: "עד עכשיו זה לא נראה טוב עבורנו אבל נשתדל להיות יותר טובים בהמשך. כל טעות של שחקן כזה או אחר היא טעות של הנבחרת כולה. היו לנו שלושה או ארבעה מצבים טובים, אבל סבלנו מחוסר מזל כי לא הצלחנו להבקיע. היה גם פנדל שנשרק להם ולנו לא, אבל זה לא תירוץ להפסד. כרגע אין מה לדבר על עלייה. חבל שהפסדנו". רפאלוב דיווח אמש (ראה ידיעה נפרדת) לצוות הרפואי על פציעה חוזרת וייבדק במכבי חיפה.

"שכטר מרגיש כי השופטים מקפחים אותו בכוונה"

פרננדז עצמו לא חזר עם השחקנים לישראל. ייתכן והמאמן ישוב בקרוב לארץ ויערוך התכנסות ביניים, משום שעד סוף חודש מרץ לא יתקיימו מפגשים נוספים. למרות הגיבוי לו זוכה המאמן, חלק משחקני הנבחרת סיפרו שהופתעו מההרכב שפרסם שעות ספורות לפני המשחק. אחד השחקנים אמר: "כשהוא סיפר לנו מה ההרכב חלק מהשחקנים נראו בהלם. כולם כאן חשבו על הרכב מסוים ופתאום הוא החליט לשנות הכל. חבל שלא תרגלנו קודם לכן את ההרכב הפותח".

איתי שכטר, שסובל מרגישות בשריר הירך האחורי, נראה כעוס מאוד מאז שריקת הסיום. "שכטר מרגיש כי השופטים מקפחים אותו בכוונה", אמרו בנבחרת על החלוץ, שהוא ורפאלוב היחידים שזכו למחמאות על יכולתם. אגב, גם שכטר יצא להגנה על מאמנו ואמר: "יש לנו הרגשה שבתקשורת חרצו גורלות עוד לפני הקמפיין, הגזימו. אנחנו מייצגים את המדיה ולא קל לנו עם הביקורות. אני מקווה שהתקשורת תתאחד עם השחקנים והמאמן. לואיס עשה הרבה באירופה ועבר הרבה מאוד. הוא מוסיף לנו המון".

השחקנים בחרו שלא לבקר את דקל קינן ואמרו על הבלם: "הוא עשה שתי טעויות קריטיות, אבל אין טעם לבקר. כל השחקנים אשמים בהפסד. פעם זה הוא ופעם זה מישהו אחר". למרות זאת, בנבחרת רמזו כי פרננדז התאכזב ממשחק ההגנה ונראה כי על כך יושם הדגש במשחקים הבאים.

כמו במפגש הקודם מול יוון באפריל 2009, משחק שנערך אז בכרתים, גם הפעם דיווחו בנבחרת כי השחקנים סונוורו בלייזר, אלא שמשיחות עם שחקנים עולה כי חלקם כלל לא הרגיש זאת במהלך המשחק. יושב ראש ההתאחדות אבי לוזון נחת עם השחקנים בישראל ואמר כי אין כוונה לפטר את פרננדז עד סוף הקמפיין. לוזון הוסיף: "זה היה הפסד מאוד מאכזב וכואב מול נבחרת שלא עולה עלינו. הקמפיין עדיין לא נגמר. בכדורגל משחקים עד הסוף וכך גם אנחנו. זה עדיין לא גמור. השחקנים עשו את המקסימום. שותפו שחקנים צעירים וזה ייתן להם ניסיון.

"בתחילת האימונים היה שלד מתוכנן – דודו אוואט, טל בן חיים, גל אלברמן, בירם כיאל, יוסי בניון ואיתי שכטר", ניתח לוזון את ההפסד אתמול. "הששה האלה היו אמורים להוות את השלד ואתמול ארבעה לא שיחקו. כל נבחרת, אפילו החזקה באירופה, שתיקח לה ארבעה שחקני מפתח, לא תצליח. פרננדז יישאר עד סוף הקמפיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully