וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת - הפועל פ"ת: יש משחק

15.10.2010 / 15:04

חרף האיומים של הפועל לא להופיע, הדרבי צפוי להתקיים כסדרו. שיחת היום במכבי: זנדברג עשוי לפתוח מול הקבוצה בה פרץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

מכבי פתח תקוה:

אם פרדי דוד רוצה לגמור את הדרבי של המלאבס נגד הפועל עם יתרון מספרי, הוא צריך לתת לשחקנים שלו לעורר פרובוקציות. בעונה שעברה הורחקו גל כהן ושגיב כהן מהפועל במשחקי הדרבי (דמארי הורחק ממכבי). בצד המקצועי, למאמן יש גם על מי לסמוך. החלוץ עומר גולן נמצא ברשימת שלושת הכובשים הגדולים במשחקי הדרבי בכל הזמנים. יש לו כבר חמישה כאלה, ורק קובי רפואה (ששה שערים) ואליעזר שפיגל (שבעה) מקדימים אותו. ועוד נתון מעניין: בששת משחקי הדרבי האחרונים בהם מכבי ניצחה, הפועל כבשה רק שער אחד. בשם ההגנה!

הפועל פתח תקוה:

עד היום שוחקו 113 משחקי דרבי (43 ניצחונות להפועל, 36 תיקו ו-34 ניצחונות למכבי), מהם 61 פעמים כשהפועל מארחת (24 ניצחונות, 20 תיקו ו-17 ניצחונות למכבי), אבל הנקודה הבולטת במשחקי הדרבי היא דווקא המגרש שיארח את המשחק מחר – אצטדיון רמת גן, בו הפועל לא הפסידה מעולם. מתוך ארבעה מפגשים, שני הראשונים הסתיימו בתיקו (תוצאה זהה, 1:1), אבל בשני המפגשים האחרים הפועל פתח תקוה כבשה לא פחות מתשעה שערים (!). במפגש ב-92/3 היא הביסה 0:5 (צמד לניראון ומני בסון, ניר לוין השלים) וב-99/00 היא ניצחה 2:4 (צמד לניב טל, קקון ופרקוביץ'). במשחק האחרון חגג גם קקון היסטוריה וכבש את שער המאה שלו בליגה. הפעם, עושה רושם, מחפוד יסתפק ב-0:1 קטן.

מפתחות והכנות

מכבי פתח תקוה:

לא תאמינו את מי תרגל פרדי דוד באימון המסכם במקום נבוישה מרינקוביץ', שערך אימון קל - מיכאל זנדברג. ייתכן שדוד יקבל את הקשר במתכונת משופרת, כשהשחקן אמור לקחת אחריות ולנצח את הקבוצה בה התפתח. שחקן בקבוצה אמר: "זנדברג לא התרגש ככה כבר הרבה זמן".

התדרוך הטקטי של דוד קלע למטרה שלשמה תעלה הקבוצה לשחק - איך מנצחים דרבי. המאמן הפתיע כשהקרין קלטות מתוך שניים ממשחקי הדרבי הגדולים ביבשת - רומא נגד לאציו וארסנל נגד צ'לסי. "יש לכם מה ללמוד מזה", אמר המאמן. "אם למדנו משהו מהם, הרווחנו", סיכמו בקבוצה. המאמן הוסיף בתדרוך: "היזהרו מהפרובוקציות של הפועל".

הפועל פתח תקוה:

שחקני הקבוצה שביקשו הבוקר הבהרות בעקבות מסיבת העיתונאים שכינס דני לוי קיבלו צפירת הרגעה: "תגיעו ב-11 לקיבוץ עינת", נאמר להם. "לא יכול להיות ש-24 שעות לפני הדרבי לא נדע אם יש משחק, אתם מבינים באיזה מצב נמצא מחפוד?", אמר גורם בקבוצה. בסופו של דבר, פתח תקוה קיבלה אזהרה רשמית מההתאחדות לפיה תרד ליגה והיועץ המשפטי שלה, עו"ד שי אליאס, המליץ להנהלה לעלות למשחק בהרכב החזק ביותר. לא ברור אם זה האקט שתוכנן, אך דני לוי יחמיץ את המפגש והודיע לחברי ההנהלה כי הוא טס לחופשה פרטית ברומניה.

ההרכב שתרגל מחפוד אתמול משך לא מעט תשומת לב מהשחקנים שלו. עמנואל מתיאס קשר אחורי ולא מגן, איאד חטובה עובר מעמדת המגן השמאלי לימני וניסן אלקלעי הצעיר בשמאל. האימון המסכם הוכיח שמחפוד לא לוקח סיכונים מיותרים. בן חמו תורגל במקום אסוס, ושאר השחקנים חזרו לעמדות הטבעיות שלהם. שחקן בקבוצה אמר לאחר האימון: "זה לא הזמן לניסויים לפני הדרבי". המאמן ביקש משחקניו להתכונן כרגיל למשחק ואמר לשחקנים: "לא כולכם יודעים כאן מה זה דרבי ובשביל זה אני לכאן, להדריך וללמד. זה משחק על הכבוד והיוקרה של העיר". אם פרדי דוד הקרין משחקי דרבי מרומא ולונדון, מחפוד הקרין סרטון על הקהל. "שחקו בשבילם", אמר להם.

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה: מוראד מגמאדוב

המשחקים מהסוג הזה הם המשחקים שאתה צריך את הניסיון של האב הרוחני של מכבי במרכז ההגנה. זה שמכוון צעירים, שלא מתרגש ממשחקי דרבי, שיודע בדיוק מה צריך לעשות כדי לשמור על קור רוח מול ההתלהבות של הקבוצה היריבה. מגמאדוב הוא לא רק הסמל של משחקי הדרבי, אלא גם המניה הכי בטוחה בהרכב של מכבי פתח תקוה. המבחן שלו הוא לא בפן המקצועי, אלא דווקא בחברתי. גם את ההגנה הוותיקה שלו יש לו הרבה מה ללמד.

הפועל פתח תקוה: אור בן חמו

אולי זה צירוף מקרים ואולי לא, אבל בפתח תקוה מספרים כי הקשר הצעיר שהגיע ממכבי חיפה עדיין סובל מפוסט-טראומה. נגד מכבי נתניה הוא נכנס בדקה ה-84 והקבוצה ספגה שער שוויון דרמטי שתי דקות אחר כך, נגד מכבי תל אביב הוא נכנס בדקה ה-91, ושתי דקות אחר כך ראה את מדוניאנין מנענע את הרשת של דורי. אם הקשר האחורי רוצה לשחק אי פעם בדרבי של חיפה, הדרך הארוכה שעליו לעשות תתחיל מחר, בדרבי הקטן של פתח תקוה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הרכב משוערים

מכבי פתח תקוה: רובי לבקוביץ'; אורי אוזן, מוראד מגמאדוב, ג'ו ביזרה, קובי גנון; יוסי אופיר, סבסטיאן סנסוני, מיכאל זנדברג, טל בן חיים; עומר גולן, עומר דמארי.

הפועל פתח תקוה: שניר דורי; עמנואל מתיאס, דניאל אדו, גל כהן, איאד חטובא; אור בן חמו, רפי דהן, גיא צרפתי, ישראל זגורי, ג'וניור ויסה; דודו ביטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully