וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום דבר לא גמור: מה צריך לעשות בעתיד עם נבחרת ישראל?

12.10.2010 / 15:22

למצוא יורש לאוואט, לטפח מגן או שניים, להמשיך להיאחז במנהיגות של בניון, להחתים מאמן מוסכם לארבע שנים, ועוד ועוד: בהנחה מופרכת שישראל תפסיד ליוון ותסיים את הקמפיין, עדיין יש כמה יעדים מקצועיים לא פחות חשובים לנבחרת

1. למצוא אבא מקצועי

הדבר הראשון שמציק לאלי כהן בנבחרת הוא הארעיות. "תסתכל כמה פעמים אנחנו עוברים מספר ימים לפני המשחק לשיטה של שלושה בלמים שאף פעם לא שיחקו ביחד ותבין בדיוק למה אנחנו נראים ככה. אני לא מתייחס למאמן כבעיה, אלא לדרך. לא יכול להיות שהחלפנו את המאמנים הכי טובים שהיו כאן ולא מחפשים את שורש הבעיה. צריך להחליט ולבחור מאמן שההתאחדות תומכת בו בפה מלא וסומכת עליו שהוא יוביל אותה לדרך שכוללת שכר לימוד, כולל ויתור על קמפיין או שניים. אחד שידאג שכל הנבחרות החל מנבחרת הנוער ינוהלו מקצועית באותה הדרך ועל פי השיטה שהוא רוצה.

"כל קמפיין חוזרים לשחק עם שלושה בלמים שלא קשורים אחד לשני, וזו למעשה הודאה שאין לנו סגל מספיק טוב ואנחנו מנסים לייצר איזשהו מערך שיוכל להתמודד", ממשיך כהן. "צריך מאמן קבוע ויציב יותר, סגל קבוע ויציב יותר וכל זה יביא לשיטה ברורה ויציבה יותר ולתיאום עיוור בין השחקנים. עם כל הרעש, קרואטיה הביאה את החיבור והיציבות בין השחקנים למרות שהם לא בכושר טוב. כולם התעסקו בכך שהם עלו עלינו מקצועית, אבל את המשחק הם ניצחו כי הם פשוט הרבה יותר מחוברים מאיתנו ולא בגלל הרמה האישית של השחקנים".

גם ריצ'רד נילסן מכוון לאותו אבא מקצועי שהנבחרת נואשת אליו: "בדרך הנוכחית אתם לא יכולים להתמודד ולעלות לטורניר גדול, צריך לעצור ולהחליט על איש מקצוע שיקבל את הקרדיט לשנים הבאות ליצור שלד שחקנים יציב שירוץ ביחד, אך במקביל לא להציב את העלייה כמטרה אלא את השיפור וההתקדמות".

2. טיפוח מגינים

החור הכי גדול בנבחרת ישראל הוא בעמדות המגנים. יותר מדי קמפיינים אנחנו מאלתרים שם ואחד היעדים הכי חשובים של הנבחרת בשנים הקרובות הוא בניית עוגנים בעמדות האלה, בהנחה שכולנו כבר הבנו שיואב זיו הוא שחקן נהדר אבל לא מגן מושלם.

בועז סולמי, האיש שגידל דורות של שחקנים במכבי תל אביב ובני יהודה, מציע פתרון: "זה תמיד חכם לקחת שחקן התקפה בינוני ומהיר ולנסות להציב אותו כמגן, אבל צריך למצוא אחד שיכול להיות מעולה בתפקיד ולא קומבינה שלא תתרום יותר מדי. בשנים האחרונות אנחנו ממהרים להסב שחקנים שלא יודעים לבצע את השינוי למגן וזה יוצר חור בנבחרת ובקבוצות. צריך להאמין דווקא במגנים הטבעיים שגדלו כל החיים על התפקיד, ויש כאלה".

אייל לחמן נחלץ לעזרתו של סולמי ומביא את סרביה כדוגמה לטיפוח מגנים: "לא משנה אם המגנים טבעיים או לא, אלא רמת העבודה איתם. מה חשבו, שלואיס יעשה הוקוס פוקוס? במזרח אירופה עובדים עם שחקני ההגנה של הנבחרות שנים על ריכוז, פוקוס, טיימינג ותיאום. היה נראה לכם מוזר מה שהקרואטים הביאו איתם ושיחקו כאילו בהליכה? זאת התוצאה של מה שהם עברו בגילאים הצעירים ולאו דווקא האיכויות מהקבוצות האירופיות בהן הם משחקים. אתם מוזמנים לבדוק ולראות שאין מדינה שמכרה אחוז כל כך גדול של שחקני הגנה כמו סרביה. חייבים ללמוד מהם משהו".

3. לשמר את יוסי בניון

בגיל 30, לא ברור עוד כמה קמפיינים יש ליוסי בניון. אבל כל מי שדיברנו איתו טען שכל תהליך הבראה של הנבחרת חייב להיות עם בניון. לפחות עוד שני קמפיינים – אחרת תתכן קריסה. שחקן בנבחרת סיפר השבוע: "מי שמתעסק בשאלה אם בניון כל כך חיוני לנבחרת באמת נמצא בעולם אחר. היה צריך לראות את הפרצופים של השחקנים כשהבינו שהוא לא ישחק. מהרבה בחינות יוסי זה נבחרת ישראל ואם אתם חושבים שהנבחרת לא מספיק טובה, אז אוי ואבוי מה היה קורה אם הוא לא היה כאן. הוא רמה אחת מעל הנבחרת ומעל הכדורגל הישראלי".

גם ג'ובאני רוסו סבור שבניון צריך להמשיך להנהיג את הנבחרת בשנים הבאות: "מה, אתם חיים בסרט? נכון שביליץ' אוהב את המלחמה הפסיכולוגית ולעקוץ את ישראל בעניין בניון, אבל זו רק מלחמה פסיכולוגית. היום יוסי זה נבחרת ישראל. בכל אירופה יודעים את זה. ורמוט שחקן מצוין ויכול להחליף אותו במשחק מסוים, אבל אין לכם כרגע באופק שחקנים ברמה הזו. תתייחסו לכך בהתאם. פעם יארי ליטמאנן היה במעמד הזה בנבחרת פינלנד, זוכר? אז מה, בלי ליטמאנן הם היו אותה הנבחרת? ברור שלא".

4. לעקר את אבי לוזון

כדי שכל זה יצליח, אומרים אנשי מקצוע, חייבים להילחם בהשפעה השלילית של אבי לוזון. בכיר בכדורגל הישראלי אמר השבוע: "האמת היא שישנם הרבה דברים ברמה הניהולית שהוא עושה טוב, אבל מקצועית הוא מדרדר את הנבחרת ויוצר סביבה לחץ ואווירה שלילית באופן קבוע. בוא נצא מנקודת הנחה שקשטן נכשל, אוקיי? אבל יכול להיות שמאמן עם רקורד כמו של קשטן ואחד שהיה ראוי לנבחרת ייכנס עם הרגשה שלא רוצים אותו והוא על תקן נבחן בכל שלב? ראית מה זה עשה לקשטן? גם לואיס יודע שהוא לא בעדיפות עליונה. אני אומר לך יותר מזה- אם נפסיד ליוון, לוזון כבר ימצא את הזמן לדבר על השינויים בעתיד ופרננדז יעזוב לבד ולא יישאר עד תום הקמפיין.

"צריך לצרף להכל גם את המינוי של גיא לוזו ן- הוא ראוי מבחינה מקצועית, אבל אבי לוזון היה צריך למנוע את זה ולא להוסיף עוד שמן למדורת הגועל הזו. זלצר עף משם בצורה מגעילה, לאיוניר עשו זובור ואני בטוח שגם אוחנה וחזן יקבלו משהו דומה בעתיד. די, אי אפשר להמשיך ככה. צריך שקט מקצועי ושקט ניהולי. אולי שימשיך לנהל את ההתאחדות אבל את הנבחרת שיעביר למישהו אחר - אסור לו להתעסק איתה כי הוא רק גורם נזק".

מאמן ישראלי בכיר מחזק את הדברים, ואומר: "אי אפשר להכחיש - מאמנים ישראלים טובים לא ימהרו לקבל את הנבחרת תחת לוזון אלא אם ירגישו שהוא מחזיק מהם בצורה אבסולוטית וייתן להם גיבוי מלא כמו גרנט או גיא לוזון בעתיד. מאמן שנמצא בעמדה טובה בקבוצת צמרת בכדורגל הישראלי לא ימהר לעבוד תחתיו".

5. יורשים

ישנם חורים מקצועיים נוספים שחייבים לנסות לתקן אחרי ההפסד הצפוי ליוון: תחילה לטפח בלם נוסף או שניים שיעבה את בן חיים וקינן שלא עונה לשם תמיר כהן (הוא קשר), ורצוי להתחיל לגדל שוער מחליף במקום אוואט, אף שהוא אמור להישאר עוד הרבה שנים. ז'אן טלנסניקוב אמר השבוע:"כבר נגד מלטה ראינו שיש בעיה של איטיות בהגנה. זה לא משהו שישתנה בקמפיין הזה כי כרגע זה מה שיש. בהסתכלות קדימה, אני לא רואה גם את טל בן חיים ממשיך מעבר לעוד קמפיין, אחד כך יש בור גדול בהגנה, גם בעמדות הבלמים וגם בעמדות המגנים. פתרון? להתחיל להריץ את הפוטנציאלים שיצברו ניסיון ויתחשלו ויוכלו לעמוד במשימה בעתיד. מי הפוטנציאליים? כרגע לא עולה לי אף אחד לראש וזאת גם בעיה".

אפרופו יורשים, אלי כהן חושב שאם הקמפיין מסתיים הערב (שלישי), המשימה התכופה ביותר היא למצוא שחקן נוסף שישתתף במלאכת ההובלה: "אני לא מבין למה תמיד מחפשים את הקשר הקדמי שיוביל ליד בניון. מה, שכטר מקדימה לא הוביל מול קרואטיה? אם אני מסתכל קדימה אז דווקא השחקן שצריך לסמל את הנבחרת לשנים הבאות זה ביברס נאתכו, והייתי מצרף גם את אלמוג כהן אליו. קשרים חרוצים ואגרסיביים, אחד משחק בקאזאן ואחד בגרמניה, בדיוק מה שחסר לנו. אני בטוח שאם זה היה קמפיין שני שלהם כצוות בהרכב הנבחרת, הייתה הרבה יותר דומיננטית. מאז טל בנין לא היה לנו מישהו דומיננטי וחזק מאחורה בצורה כזאת, ואיך שאני רואה את הדברים מכאן תבוא הישועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully