וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס בשיווק

עו"ד אורי שלף

8.10.2010 / 12:36

הבלוג של אורי שלף חוזר, והשנה ילווה את מסעה של הפועל ת"א מהלאומית לליגת העל. תחנה ראשונה: נהריה, שם יודעים לשווק כדורסל ישראלי

הליגה הלאומית, הליגה הכי ישראלית שיש, יצאה השבוע לדרך ומזמן כבר אני לא זוכר סיקור כל כך נרחב וצבעוני של הליגה הזאת. ערב פתיחת עונה ססגוני, כתבות צבע בכל עיתוני ואתרי הספורט וכמובן סקירה נרחבת לאחר מחזור הפתיחה. האמת, קצת הזוי. יכול להיות שזה בזכות קבוצת האוהדים של הפועל תל אביב, שבבלוג האחרון שלי עוד הייתה הפועל אוסישקין. או אולי כי איגוד הכדורסל, שמרגיש כי המנהלת תופסת לו את קדמת הבמה, החליט כי הגיע הזמן לשווק ולמתג את הליגה בראשה הוא עדיין עומד, או אולי הכל דווקא בזכותו של יושב ראש ועדת השיווק והמיתוג של האיגוד.

ההגרלה זימנה לו, ליושב ראש ועדת השיווק והמיתוג, לארח בביתו החדש שבנהריה את מושכת הקהל והעניין הכי גדולה בליגה ועוד בשידור ישיר בטלוויזיה, הזדמנות טובה מזו לשיווק ומיתוג הליגה הבכירה של איגוד הכדורסל הוא לא יכול היה לבקש. כצעד שיווקי ראשון מתבקש לליגה מחוסרת קהל, הוא העלה את מחירי הכרטיסים לקבוצה האורחת מתל אביב ל-50 שקלים והכריח אותם לשלם עמלה למשרד הכרטיסים, וזאת למרות שבפגישה בין ראשי קבוצות הליגה, בה הוא לא נכח מתוקף תפקידו כמנהל השיווק והמיתוג של הליגה, סוכם כי מחירי הכרטיסים לא יהיו גבוהים מ-35 שקלים. לאחר שהבין כי הגיעו לתל אביב הפרסומים המזמינים את אוהדי נהריה לרכוש כרטיסים למשחק המסקרן ב-10 ו-20 ש"ח, הוא נהג בהגינות תוך שמירה על חשיבה שיווקית ומיתוגית והעלה את מחירי הכרטיסים לאוהדי נהריה גם כן ל-50 שקלים.

כשפנינו לאיגוד בעניין הם הבטיחו לבדוק ויום אחרי חזרו עם תשובה שאומרת שבעיקרון אסור להעלות את מחירי הכרטיסים למשחק ספציפי, אבל במקרה זה לא ניתן לקבוע כי הועלו מחירי הכרטיסים למשחק ספציפי מכיוון שזהו המשחק הראשון בליגה. אחת התשובות היותר מגוחכות ששמעתי לאחרונה.

במו עיני ראיתי ילד נהרייני נלהב ותמים מגיע לקופת הכרטיסים לפני המשחק, מניח ב"נון שאלנט" מטבע של עשרה שקלים על הדלפק ומבקש כרטיס, הקופאי הסתכל על הילד בעיניים נוגות ואמר לו בקול חלש שנבע מאי נעימות אמיתית: "כרטיס למשחק עולה 50 שקלים". "אה...??", השיב לו הילד, המשיך להסתכל על הקופאי בתמיהה ולאחר מספר שניות כשהבין כי הקופאי לא צחק עימו, לקח באכזבה את המטבע והחל להתרחק מאזור האולם. אכן שיווק ומיתוג בשיאו, חכו יש עוד.

אולי הילד הלך הביתה להביא חולצה סגולה, כי יושב ראש ועדת השיווק והמיתוג הבטיח כניסה חינם לכל אוהד שיגיע בסגול. עד היום אני כועס על עצמי שלא הדפסתי לפני המשחק מאה חולצות סגולות עם הכיתוב עירוני נהריה. בפועל הגיעו ארבעה אדומים עם חולצות סגולות, האגדה מספרת שקרוב לחמישים אוהדים אדומים נכנסו בחינם למשחק עם אותן ארבע חולצות, עד שבנהריה הבינו שיש יותר מדי אוהדים מתל אביב באולם ופחות מדי כסף בקופה והגבילו את הכניסה החופשית עם החולצות הסגולות. עוד תרמו למאמצי השיווק הילדים המקומיים, שקיבלו כרטיסים חינם בבית הספר ואכן הגיעו למשחק, אולם אך ורק בכדי להוסיף לדמי הכיס שלהם עוד 30 שקלים על חשבון החבר'ה מתל אביב. שיווק ומיתוג בשיאו.

את הקהל האדום והססגוני דחקו בפינה הכי גבוהה ורחוקה של האולם, חס וחלילה שאף אחד ישמע ויראה אותו, בכל זאת מדובר פה במתקן היפה ביותר בארץ, אז למה להסתיר אותו עם קהל ועוד בטלויזיה? זה ישבור את המיתוס שהאולמות בליגה הלאומית שוממים וזה כנראה ממש לא טוב למיתוג ולשיווק של הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully