וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרואי כהן שוב נוסה כמגן

7.10.2010 / 19:00

אם בן חיים ייעדר, בונדר יתופקד כבלם, והקיצוני, שנאבק גם על עמדת המגן השמאלי, ישחק בימין. רפאלוב ישוחח עם פרננדז

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

שחקני נבחרת ישראל נראו אתמול מופתעים לנוכח העובדה שהמאמן לואיס פרננדז שוחח עם אלרואי כהן וייעד לו את חולצת המגן, אולם אחרי התרגול של המאמן היום (חמישי) – אל תתפלאו אם שחקנה של עירוני קריית שמונה יהפוך להפתעה הגדולה בהרכב הנבחרת מול קרואטיה. כפי שפורסם אמש, המאמן תרגל את כהן כמגן שמאלי, כשהוא מסביר כי הוא מעדיף לשחק עם שני שחקנים מהירים באגפים, במערך שכולל שלושה בלמים, משום שברוב הדקות בהן הנבחרת תתקוף הם יהפכו לשחקנים תוקפים. היום החל כהן את התרגול בצד שמאל ומאוחר יותר נוסה גם כמגן ימני. לא ברור מה פרננדז מתכנן, אבל ההפתעה בדרך.

חמישה בהגנה? רק על הנייר

הסיבה שבגללה החליט המאמן על השינוי הזה נבעה מניסיון ליצור מערך שבנוי על התקפות מתפרצות מהירות והוא העדיף לנצל את המהירות של אלרואי כהן באגף. "אם נשחק חמישה בהגנה, זה רק על הנייר. המגנים משחקים קיצוניים, כל הזמן עולים למעלה ותוקפים", הסביר המאמן לחלק משחקני ההגנה של הנבחרת שתורגלו אמש והוסיף: "בכל מקרה, המגן שיפתח יעלה למעלה ושלושת הבלמים יחפו".

המאמן יעלה עם שלושה בלמים, תמיר כהן, טל בן חיים ודקל קינן. במקום בן חיים תורגל היום הבלם דני בונדר, אבל נראה כי האחרון יפתח כמגן מאחר שבן חיים, שהמריא הערב ללונדון כדי לחגוג את הולדת בנו, אמור לפתוח בהרכב. בהיעדרו של בונדר בעמדת המגן, יואב זיו אייש אותה אמש ולאחר שאלרואי כהן תורגל בעמדת המגן השמאלי, הוא הפך למגן ימני.

כך, במידה שטל בן חיים לא יהיה כשיר, דני בונדר יפתח כבלם לצידם של דקל קינן ותמיר כהן, ואלרואי כהן יפתח כמגן ימני, כשיואב זיו או דדי בן דיין יפתחו בשמאל. במידה שבלם ווסטהאם כן ישחק, בונדר יפתח כמגן ימני ועל עמדת המגן השמאלי יתחרו זיו, בן דיין ואלרואי כהן עצמו.

בן חיים יחמיץ את האימון מחר ולא ברור האם המאמן יחליט להפתיע ולהגיב על כך, למרות שהוא עצמו נתן לבלם אישור לנסוע. בנוגע לקישור – העניינים פחות מורכבים. לפי שני האימונים האחרונים, מקומם של ביברס נאתכו, אלמוג כהן וגילי ורמוט בטוח. אייל גולסה וערן זהבי (שעוד לפני המחנה מתאמן עם כאבים בשרירי הבטן) תורגלו אמש לפרקים, אבל גם לפי האימון היום נראה שפרננדז יחליט בסופו של דבר לספסל את שניהם ולעלות במערך שכולל שלושה קשרים בלבד ושני חלוצים (3:5:2), איתי שכטר ואליניב ברדה.

פרננדז עצמו נראה כמי שמנסה להפיג את המתח מהשחקנים שלו. במהלך האימון, במשחקון "אחד באמצע", פרננדז עצמו נכנס לעיגול וירד לגליצ'ים, תוך שהוא סוחט מחיאות כפיים מהשחקנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו בימים הטובים בנבחרת צרפת. פרננדז יורד לגליץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

רפאלוב בהמתנה

אימון הערב נפתח באיחור של כ-20 דקות, זאת בעקבות העובדה שפרננדז עצמו התעכב עם השחקנים בחדר ההלבשה. לאימון הגיע נשיא מכבי חיפה יעקב שחר שאמר לעיתונאים: "יש כאן שחקנים שיידעו לעשות את העבודה", תוך שהוא מלווה ביו"ר ההתאחדות אבי לוזון. לוזון עצמו אמר: "הוא אופטימי ואני אוהב את זה".

ליאור רפאלוב ערך אימון עם שאר חבריו והיום או מחר צפויה לו שיחה עם פרננדז. אם הקשר ירגיש שהוא יכול לתרום לנבחרת, הוא ייכלל בסגל, אך אם יוחלט ששיתופו במשחק עשוי לסכן אותו, הוא לא יהיה בין ה-18 על מנת לשמור אותו לקראת משחק החוץ ביוון.

אוראל דגני שזומן אמש במקום אושרי רואש לא יהיה בסגל (השחקן הרביעי ששוחרר אחרי דמארי, בניון וכיאל), אך מדובר בקידום גדול עבור השחקן, שעד לפני שנה וחצי עוד נכלל בסגל קבוצת הנוער של מכבי נתניה ומאז כבר הפך לשחקן הרכב וקיבל את סרט הקפטן.

בצד השני, נבחרת קרואטיה אמורה לנחות מחר בשעות הצהריים בישראל (זמן נחיתה משוער: 13:05), כשאחר הצהריים היא תערוך את האימון היחיד והמסכם באצטדיון. עוד לפני כן, תערוך הנבחרת מסיבת עיתונאים.

בנבחרת תהו נוכח העובדה שפרננדז שינה אתמול מספר פעמים את שעות האימון. תחילה קבע המאמן כי האימון יהיה פתוח, הוא ייערך בשעות אחר הצהריים כשמסיבת עיתונאים תיערך לפניו. מאוחר יותר, לאחר אימון הערב, הוא קבע כי האימון יהיה סגור, ייערך בשעות הבוקר ומסיבת העיתונאים תיערך רק אחריו. מאוחר יותר הוא שוב שינה את לוח הזמנים והחליט לערוך אימון אחר הצהריים ומסיבת עיתונאים משולבת, כשהאימון יהיה סגור לתקשורת. בבוקר מצב הרוח של המאמן שוב השתנה והוא החליט להפריד את מסיבת העיתונאים (נערכה הבוקר) מהאימון, שנערך כאמור הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully