וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג: "נזכור לנצח את י"א חללי מינכן"

6.10.2010 / 18:43

יו"ר הוועד האולימפי נשא דברים באירוע חגיגי שערך לכבודו הוועד האולימפי הישראלי. לפני כן נפגש גם עם הנשיא פרס

נשיא המדינה, שמעון פרס, אירח היום (רביעי) את נשיא הועד האולימפי הבינלאומי, ד"ר ז'אק רוג, המגיע לישראל לביקור רשמי במסגרת סיור שהוא מקיים במזרח התיכון. זהו ביקורו הראשון של רוג בישראל. בפגישה השתתפו גם יו"ר הועד האולימפי בישראל, צבי ורשביאק, מנכ"ל הועד האולימפי בישראל, אפרים זינגר וחבר הועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי. בפתח הפגישה אמר הנשיא לאורחו: "לעונג לנו לארח אותך בישראל. אנו רוחשים הערכה רבה לך ולארגון אותו המייצג שהוא אחד הארגונים הבינלאומיים החשובים בעולם. גישתכם העקרונית שלא להיכנע להפליה או לגזענות במשחקים האולימפיים היא מוסרית וזה משהו שיש ליישם בכל התחומים".

הנשיא פרס שיתף את רוג בחווייה האולימפית שלו כשהשתתף בפתיחת המשחקים באתונה ובייג'ין ואמר: "ביוון ובסין ראיתי סימפוניה של לבבות, מוזיקה וספורט. מעולם לא ראיתי כל כך הרבה סינים עם עיניים זורחות וזרועות פתוחות. כך גם עם יוון, קיום האולימפיאדה הביא לפיתוח בכלל התחומים. המשחקים האולימפיים תורמים משמעותית לקידום תשתיות ולהעצמת רוח האדם. כאן בישראל לספורט יש תפקיד מרכזי וחשוב", אמר הנשיא.

נשיא הועד האולימפי רוג אמר לנשיא: "תודה על מילותיך מעוררות ההשראה שממחישות את חזונך ואת אהבתך לספורט. זו הרוח האולימפית. הספורט הישראלי תמיד יהיה חשוב לאולימפיאדה". רוג תיאר את הקשר המיוחד שלו לספורט הישראלי בהיבטים השמחים ובהיבטים המצערים של הדבר ותאר את הצער האישי שחש כאתלט באולימפיאדת מינכן לאור רצח 11 הספורטאים הישראלים ולעומת זאת את הסיפוק מכך שסייע להעביר את ישראל להתחרות תחת אירופה במקום תחת אסיה. "החלטה שקידמה משמעותית את הספורט בישראל." ציין רוג.

השניים דנו גם בהקלות שיאפשרו לספורטאים פלסטינים לצאת לתחרויות בינלאומיות. הנשיא שבדק את הנושא לקראת פגישתם עידכן את אורחו כי מתאם הפעולות בשטחים יהיה קשוב לנושא וכי דלת בית הנשיא תמיד תהיה פתוחה בפני הועד האולימפי הבינלאומי בעניין זה. הנשיא פרס התעניין בהכנות לאולימפיאדות לונדון וריו ורוגה ניצל את פגישתם להזמין את הנשיא לאולימפיאדת לונדון 2012.

בשעות הערב התארח רוג באירוע של הוועד האולימפי הישראלי במלון 'דן' שבו העניק את עיטור הוועד האולימפי הבינלאומי לאקדמיית המצוינות של מכון וינגייט. במעמד הטקס, בו נכחה שרת התרבות והספורט לימור לבנת, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי אלכס גלעדי וכן אנשי הוועד האולימפי של ישראל, התייחס רוג לרצח הספורטאים הישראלים במינכן. "זה אסון שאני מקווה שלא יחזור", אמר. "הוועד האולימפי יזכור לנצח את י"א חללי מינכן".

רוג, שאמר כי הוא עוקב אחר התקדמות הספורט הישראלי, הוסיף: "ישראל צריכה להיות גאה בשבע מדליות אולימפיות מאז 1992. זה הישג אדיר עבור מדינה של 7.2 מיליון תושבים. אסור גם לשכוח את המדליות באולימפיאדת הנוער בסינגפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully