וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאון ההולנדי החדש?: נבחרת המחזור של אירופה

4.10.2010 / 14:52

למרות שאין לה במה להתבייש ואפילו כריסטיאנו רונאלדו חדר אליה ברגע אחרון אחרי שנאות לשנות את דרכיו, נבחרת המחזור של אירופה עושה כבוד השבוע לחלוץ שמגיע מליגה פחות מסוקרת: ריקי ואן וולפסווינקל, תזכרו את השם

שוער

סלבטורה סיריגו – פאלרמו

שוער העתיד של איטליה ממשיך לספק למאמן הנבחרת צ'זארה פראנדלי סיבה טובה להאמין בו, במיוחד בזמן שג'אנלואיג'י בופון ופדריקו מארקטי פצועים. סיריגו בן ה-23 הביא במו ידיו שלוש נקודות יקרות לפאלרמו מפירנצה. זה התחיל עם עצירת פנדל של אדם ליאיץ' ונמשך עם עבודה נהדרת מול חלוצי פיורנטינה במחצית השנייה, כשמנע שער מאלברטו ג'ילארדינו והגדיל לעשות עם הדיפה מרשימה לבעיטה בסיבוב של ליאיץ' המתוסכל. פאלרמו עדיין מחפשת יציבות העונה, אבל על האיש בין הקורות היא יכולה לסמוך.

הגנה

מגן ימני: סדריק הנז'באר – אוקזר

את הניצחון האחרון שלה בליגה השיגה אוקזר מול סושו במחזור הסיום של העונה שעברה, כשסדריק הנז'באר כבש פעמיים (כולל שער היסטורי והיסטרי בתוספת הזמן), והעלה אותה ברגע האחרון למוקדמות ליגת האלופות. המגן המצוין, הטוב בצרפת בשנתיים האחרונות בעמדה זו, היה גם הווינר שהעלה את אוקזר לשלב הבתים של הצ'מפיונס. לא מפתיע שהוא האיש שהוריד את מפלס הלחץ באוקזר ודאג לניצחונה הראשון העונה, ב-0:4 הקל על ארל-אביניון. הנז'באר סגר ללא קושי את האגף שלו והתפנה לתמוך בכל עת בהתקפה. את המשחק הוא סיים עם שני בישולים מבריקים ועוד שער שהחל מעבודת הכנה שלו באגף. שחקן של מאני-טיים.

בלם: איבן ראמיס – מאיורקה

בברצלונה תופסים את הראש. איך הקבוצה הזו, שמתרפסת כמעט בפני כל יריבה במשחקי חוץ, חילצה נקודה דווקא בקאמפ נואו על חשבונם. מאיורקה מסתמכת בשנתיים האחרונות על משחקי הבית, אך השבוע הפתיעה עם 1:1 מרשים במגרשה של ברצלונה והפכה לראשונה העונה שסוחטת נקודות משתי הגדולות. בהיעדרו של הקפטן הפורטוגלי נונס, היה זה איבן ראמיס שהנהיג את מרכז ההגנה של מאיורקה ולא נבהל מהניסיונות הסוליסטים של לאונל מסי ובויאן קרקיץ'. הבלם בן ה-25, תוצר מחלקת הנוער של מאיורקה, זכה בקרבות האוויריים וגרם לכך שדודו אוואט לא יצטרך לעבוד יותר מדי קשה.

בלם: אלכס – צ'לסי

אחרי שכשלה במבחן האמיתי הראשון שלה העונה מול מנצ'סטר סיטי, הגיעה צ'לסי לדרבי הלונדוני עם רצון עז להוכיח כי הייתה זו מעידה חד פעמית. הכחולים עשו את העבודה בקרב הצמרת מול ארסנל והגדילו את הפער בפסגה, כשאלכס חותם את התוצאה עם כדור חופשי מהסרטים שכמעט קרע את הרשת של לוקאש פביאנסקי. הבלם הברזילאי הפגין את העוצמות שלו גם במשחק ההגנה וסייע לכחולים לסגור משחק ליגה חמישי ללא ספיגת שער. אלכס היה השחקן הבולט על כר הדשא במשחק המרכזי של המחזור באנגליה, ושוב הוכיח כי הוא הסלע האמיתי בחוליה האחורית של צ'לסי.

מגן שמאלי: לייטון ביינס – אברטון

פתיחת העונה העלובה של אברטון נקטעה דווקא בסט. אנדרוז, שם בירמינגהאם לא הפסידה במשך 18 משחקים. הקבוצה של דייויד מויס השיגה ניצחון חוץ ראשון העונה, ובסיום המחזור השביעי לא רק שדילגה מעל הקו האדום אלא גם הורידה לשם את ליברפול השנואה. מול בירמינגהאם תקפה אברטון בעיקר דרך האגף השמאלי, כשפעם אחר פעם חיפש לייטון ביינס את טים קייהיל. המגן השמאלי הציג את משחקו הטוב ביותר העונה בשני צידי המגרש, ובסופו של דבר המאמץ ההתקפי שלו נשא פרי והסתיים בבישול נהדר לחברו האוסטרלי בדקת הסיום.

קישור

נורי שאהין – דורטמונד

חוס הידינק קפץ לביקור בגרמניה וזכה לצפות מקרוב באיש לו הוא צריך להעניק את המושכות במרכז השדה של נבחרת טורקיה. על הכישרון של נורי שאהין אין עוררין, אבל רק יורגן קלופ הצליח להרים לו את הביטחון כשהפך אותו לאחד המנהיגים ולמעשה בנה סביבו את הקבוצה. אם בעונה שעברה נתן שאהין משחקים טובים לסירוגין, העונה הוא כבר מפגין יציבות והופך דומיננטי יותר ויותר. בניצחון הגדול על באיירן מינכן, השישי ברציפות של דורטמונד בליגה, הראה שאהין מי בעל הבית כשהעיר את חבריו מההפסד הכואב לסביליה בליגה האירופית ואף קינח עם כדור חופשי נפלא שהרעיד את הרשת.

צ'רלי אדם – בלקפול

אמנם זו לא חכמה גדולה לנצח את ליברפול הנוכחית, אבל עבור בלקפול מדובר בהישג יוצא דופן, על אחת כמה וכמה כשהיא עושה זאת באנפילד. העולה החדשה הדהימה את המרסיסיידרס עם 1:2, בעוד תצוגה נהדרת של הסקוטי הדינמי במרכז המגרש. אדם, הלב הפועם של בלקפול במרכז המגרש ומי שסחף אותה לפרמיירליג, התחיל נהדר עם כדור חופשי מסוכן שבישר על הבאות והראה לחבריו שהשד ממש לא נורא. את התגמול על העבודה הבלתי פוסקת קיבל הקשר עם הפנדל המדויק שלו בדקה ה-29. הפרשנים שניבאו לבלקפול גורל דומה לזה של דרבי קאונטי הנרמסת מעונת 2007/8, אוכלים כעת את הכובע.

רפאל ואן דר וארט – טוטנהאם

הוא היה הסמל של אייאקס, הפך לאליל בהמבורג ועכשיו גם טוטנהאם נכבשה בקסמו של רפאל ואן דר וארט. הקשר ההולנדי נראה טוב בניצחון על טוונטה בליגת האלופות (על אף החמצת הפנדל וההרחקה), ובשבת בליגה כבר סחב את התרנגולים על גבו בדרך לניצחון על אסטון וילה. במחצית הראשונה עוד שיחק ואן דר וארט בצד ימין, אבל לאחר ההפסקה נכנס ארון לנון וכך יכול היה ההולנדי לפרוח בתפקיד המועדף עליו, מאחורי החלוץ. שיתוף הפעולה המוצלח עם פיטר קראוץ' הניב צמד שערים די דומים, ואין ספק שאם ואן דר וארט לא יסבול בזמן הקרוב מאותן פציעות מוכרות, רכישתו הזולה יחסית מריאל מדריד תוכתר כאחת הגניבות של חלון ההעברות.

התקפה

ג'ימי בריאן – ליון

יותר מחודשיים המתינו בליון עד שג'ימי בריאן הזכיר מדוע בכלל שילמה עבורו סגנית האלופה שישה מיליון יורו במהלך הקיץ. חלוץ הרכש מראן שבת מהבקעה מאז בואו והתקשה לתפקד בעמדת הקיצוני הימני. דווקא לאחר חזרתו להרכב של ליסנדרו לופז, סיפק בריאן את הסחורה עם משחק שיא שהוציא את ליון מהבוץ. החלוץ בן ה-25, שהציג יכולת משביעת רצון גם מול הפועל תל אביב, בישל לעמיתו הארגנטינאי את השער הראשון ובהמשך כבש צמד שערי בכורה כדי לסדר לליון ניצחון 2:3 בנאנסי ובריחה מהקו האדום המאיים.

כריסטיאנו רונאלדו – ריאל מדריד

מה שגול אחד מהיר יכול לעשות. כריסטיאנו רונאלדו סוף כל סוף מצא את הרשת בשער שדה בדקה הרביעית מול דפורטיבו לה קורוניה, וברגע שזה קרה נעלם הצורך לבעוט מכל מצב אל השער וקיבלנו ריאל מדריד קבוצתית. כך, לראשונה בעידן ז'וזה מוריניו, הבלאנקוס גם סיפקו הצגה נפלאה ב-1:6 לעיני הקהל הביתי בסנטיאגו ברנבאו, לה היו שותפים מסוט אוזיל, אנחל די מריה, גונזאלו היגואין וכמובן רונאלדו, שהזכירו עד כמה עצום הפוטנציאל בחלק הקדמי של ריאל. הסופרסטאר הפורטוגלי כבש פעמיים ובישל פעם אחת, אבל בעיקר הציג משחק נטול אנוכיות שהוביל את ריאל להשוות במשחק אחד את מספר השערים שכבשה בכל המחזורים הקודמים גם יחד.

אדם שאלאי – מיינץ

מכונית המירוץ של תומאס טוכל ומיינץ לא עצרה גם מול הופנהיים. הקבוצה הצנועה השיגה ניצחון שביעי רצוף מפתיחת העונה, השוותה את הישג השיא של באיירן מינכן וקייזרסלאוטרן ושוב הציגה כדורגל מענג במגרשה הביתי. לואיס הולטבי הבריק כהרגלו במרכז השדה, אבל הפעם הזרקורים מופנים לעבר אדם שאלאי. ההונגרי הצעיר הגיע מריאל מדריד ולא מפסיק להרשים ולהרשית. מול מיינץ הוא הראה פרגון נדיר ביחס לחלוץ כשבישל לסמי אלאגי למרות שיכול היה לכבוש בעצמו. לאחר מכן הוא כבר מצא את הרשת וחגג שער שלישי העונה. לנבחרת הונגריה יש חלוץ נפלא לשנים הבאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כוכב אורח

ריקי ואן וולפסווינקל - אוטרכט

אוטרכט נהנית העונה מהחוויה האירופית לראשונה מאז 2004/5, מסירה מעליה אט אט את קורי השינה ומציגה בחוד את הלהיט החדש של הכדורגל ההולנדי - ריקי ואן וולפסווינקל. החלוץ שהגיע מוויטסה בקיץ שעבר סיים את העונה הקודמת עם 11 שערים. העונה יש לו כבר תשעה שערי ליגה בשמונה מחזורים ועוד שישה באירופה (כולל שלושער מול סלטיק במוקדמות). ואן וולפסווינקל כבר ערך הופעת בכורה במדי נבחרת הולנד ומבוקש בכמה מהקבוצות הבכירות ביבשת. אחרי צמד הפנדלים בניצחון 1:2 של אוטרכט באמסטרדם ארינה כולם ראו שהוא מסוגל לתת תפוקה גם ברגעי האמת. "הוא ממשיך דרכם של רוד ואן ניסטלרוי וקלאס יאן הונטלאר", אומרים עליו בהולנד. "תזכרו שבגילו, ואן ניסטלרוי עוד היה חלוץ אלמוני בדן בוש".

שווים אזכור

סטיב אלאנה (ברסט) – השער נעול כבר 521 דקות

אנדראס וולף (נירנברג) – טרף את שאלקה

אדם ג'ונסון (מנצ'סטר סיטי) - ווינר חדש בעיר

פאבלו הרננדז (ולנסיה) – רק על הקווים

אנדראה פירלו (מילאן) – שער העונה באיטליה

מארק האמשיק (נאפולי) - היהלום כבר מלוטש

דידייה דרוגבה (צ'לסי) – כהרגלו, מפגיז מול התותחנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully