וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייאוף ב-NL: אפשר לעבור את הפיליז?

יובל קליין

4.10.2010 / 19:04

פילדלפיה החזקה פוגשת את סינסינטי המפתיעה, סן פרנסיסקו הרעננה מתמודדת עם אטלנטה. יובל קליין עם סקירת החטיבה

הנשיונל ליג סיימה ביום ראשון את העונה הרגילה בצורה מלהיבה, כששלוש קבוצות נלחמו על שני המקומות האחרונים. לבסוף, זכו הג'איינטס והברייבס בכרטיסים הנחשקים לפלייאוף. הסיומת המרתקת הייתה רק בורג קטן בכל העונה המרתקת של הנשיונל ליג. קבוצות כמו סינסינטי רדס וסן דייגו פאדרס הגיעו משום מקום כדי למחוק את כל התחזיות של הפרשנים ולהיות גורם משמעותי במרוץ הפלייאוף. שלושה מגישים בחטיבה רשמו נו-היטר, שאחד מהם, של רוי האלאדיי , הפך גם למשחק מושלם. לקראת סוף העונה עוד חשבנו שיהיה סיכוי לטריפל קראון היסטורי, אבל הסווינגים של כריסטיאן גונזלס, אלברט פוחולס וגו'אי ווטו הפריעו אחד לשני. ולסיום, הנשיונל ליג ניצחו את משחק הפלייאוף, ובכך אלופת ה-NL תזכה ליתרון ביתיות בוורלד סירייס. בסיום העונה ניפרד משלושה מאמנים אגדיים שכנראה ימצאו את עצמם בהיכל התהילה - ג'ו טורה (דודג'רס), לו פינלה (קאבס, כבר פרש) ובובי קוקס (ברייבס).

פילדלפיה פיליז - סינסינטי רדס

רוטציה פותחת לפיליז: רוי האלאדיי (2.44, 10:21), רוי אוסוולט (2.76, 13:13), קול המלס (3.06, 11:12)

קלוזר: בראד לידג' (2.96, 27 שמירות)

רוטציה פותחת לרדס: אדינסון וולקז (4.31, 4:12), ברונסון ארויו (3.88, 10:17), ג'וני קואטו (3.64, 7:12)

קלוזר: פרנסיסקו קורדרו (3.89, 39 שמירות)

הפיליז סבלו לאורך העונה מפציעות ויכולת בינונית שהעמידה בספק את השתתפותם בפלייאוף. בפגרת האול-סטאר הם היו ארבעה משחקים מאחורי אטלנטה, כשאפילו המטס הובילו בחצי משחק עליהם. השינוי הגיעה עם חזרתם מפציעות של ריאן הווארד וצ'ייס אטלי ועסקת הטרייד עם יוסטון שהביאה את רוי אוסוולט לעיר האחווה. מאז, הפיליז היו בלתי-ניתנים לעצירה, כשבחודש ספטמבר הם רושמים את המאזן הטוב ביותר עם שישה הפסדים בודדים. ההבדל בין פיליז של השנה לעומת הקבוצה של שהגיעה לוורלד סירייס בעונה שעברה הוא השינוי בעמדת הבסיס השלישי, שם פלאסידו פולאנקו הצליח לעלות בהצלחה לבסיס כדי ששני החובטים הבולטים של הקבוצה, אטלי והווארד, יכניסו אותו הביתה. האאוטפילד של הפיליז מאוד מנוסה ויהיה מאוד מפתיע לראות את וורת', ויקטורינו או איבנייז מבצעים שגיאה שתהפוך כדור פשוט לתפיסה לריצת בסיס. הפיליז נשענים על רוטציית מגישים מפלצתית, ויהיה מעניין לראות איזה בראד לידג' נראה השנה בפלייאוף. ריאן מאדסן תמיד בכוננות לתפוס את מקום הקלוזר.

בצד השני תחכה המכונה האדומה של סינסינטי, שבניגוד לתחזיות, השיגה בזכות את המקום הראשון ב-NL המרכזי לפני סט. לואיס. הרדס עשו זאת עם בייסבול אגרסיבי בהתקפה, כשג'ואי ווטו הציג יכולת שכנראה תקנה לו את תואר ה-MVP. בנוסף, המאמן דאסטי בייקר עובד עם קבוצה מאוזנת של צעירים וותיקים. באינפילד נמצאים סקוט רולן ואורלנדו קבררה הותיקים, ובבולפן מחכים ילדים מוכשרים כמו ארולדיס "104 מייל" צ'פמן, טראוויס ווד והומר ביילי. בצעד קצת מפתיע החליט בייקר לא ללכת עם ווד הצעיר כמגיש פותח בפלייאוף, למרות עונה יוצאת מן הכלל שבה רשם כמעט משחק מושלם בתשעה אינינגים מול הפיליז. העובדה שווד עדיין רוקי הפריעה לבייקר שהעדיף ללכת עם השחקנים המנוסים יותר. ווד יחכה בבולפן המצוין של הרדס יחד עם הפנומן צ'פמן.

למי לשים לב בפילידלפיה: ג'ייסון וורת'. לכבוד הפלייאוף התגנדר האאוטפילדר וגילח את הזקן המפואר שלו. הסיבה שוורת' גידל זקן שהפך להיות אישיות מפורסמת באינטרנט, היא משום שליאנקיז, להם הפסיד בוורלד סירייס אשתקד, יש חוק על איסור גידול זקן. עכשיו, ללא זקן עדיין, וורת' הוא כלי חשוב בהתקפה של הפיליז. הוא שני בהומרים בקבוצה עם 26, אבל בעיקר הוא שם ברגעי הקלאץ'. זה יכולה להיות השנה האחרונה של וורת', שיהיה שחקן חופשי בפגרה, והוא יעשה הכל כדי לסיים אותה עם בקבוקי שמפנייה ומשקפות.

למי לשים לב בסינסינטי: ברונסון ארויו. ארויו הוא המגיש הבכיר של הרדס וטכניקת ההגשה שלו היא משעשעת. לפני הזריקה, מרים ארויו את הרגל לזווית של 90 מעלות בגמישות מושלמת כדי להוסיף תנופה לכדור. ארויו כבר היה במשחקים הגדולים ששיחק בבוסטון והגיש מהבולפן בוורלד סירייס. אם הרדס יכולים לגנוב ניצחון אחד, זה יהיה כשארויו מגיש.

תחזית: סוויפ 0:3 של הפיליז. ההגשה של פילדלפיהתהיה גדולה על ההתקפה המצוינת של הרדס.

סן פרנסיסקו ג'איינטס - אטלנטה ברייבס

רוטציה פותחת לג'איינטס: טים לינסקאם (3.43, 10:16), מאט קיין (3.14, 11:13), ג'ונתן סאנצ'ז (3.07, 9:13)

קלוזר: בריאן ווילסון (1.81, 48 שמירות)

רוטציה פותחת לברייבס: טים הדסון (2.83, 9:17), דרק לואו (4.00, 12:16), טומי הנסון (3.33, 10:11)

קלוזר: בילי ווגנר (1.43, 37 שמירות)

שתי הקבוצות השיגו את המקום לפלייאוף ביום האחרון של העונה. הברייבס, בניגוד לג'ייאנטס, היו חזק בתמונת הפלייאוף מהיום הראשון שבו הראה הרוקי ג'ייסון הייווארד שהוא הדבר הגדול הבא. הייווארד חבט להומר ששלח את הכוונת של אטלנטה לסיים את העונה בוורלד סירייס כמתנת פרידה מהמאמן הותיק בובי קוקס. את זה האמיצים יצטרכו לעשות ללא שני שחקני מפתח. הראשון הוא החובט המצטיין של הקבוצה, מרטין פראדו, שנפצע בשבוע שעבר באגן ועלול להיעדר למשך כל תקופת הפלייאוף. השני הוא צ'יפר ג'ונס הוותיק, שגם כן סובל מפציעה שתשבית אותו. את החסר ינסו למלא עומאר אינפנטה ודרק לי שהגיע משיקגו. החיסרון של ג'ונס ופראדו היה הגורם העיקרי לקושי של הברייבס להשיג את המקום לפלייאוף, אותו כבר הם ראו לפני שבוע.

את הניצחון במשחק האול סטאר, השיג הנשיונל ליג בעזרת סינגל של התופס בריאן מק'קאן. מק'קאן הוא הגרעין של הליין אפ, וכחובט הרביעי הוא מוביל את הקבוצה בהומרים והכנסות רצים. בובי קוקס ואטלנטה תמיד היו ידועים בזכות רוטציית המגישים שלהם. ובכן, הדסון, לואו והנסון הם לא המגישים של שנות ה-90 העליזות באטלנטה, אבל יש לקוקס על מי להישען פה, במיוחד על הדסון, שבגיל 35 ואחרי ניתוח טומי ג'ון מצא את הסטרייק זון ורשם עונה יוצאת מן הכלל עם 17 ניצחונות.

המארחת סן פרסיסקו הגיעה לפלייאוף בגלל החלטות מבריקות של הג'נרל מנג'ר, בריאן סביאן. הג'איינטס לא התחילו חזק את העונה ואף נתקלו במשבר חריג של האס טים לינסקאם. סביאן לא חיכה דקה, ולאחר שיחה גוערת עם לינסקאם הוא החתים שלושה שחקנים ששינו את מאזן הכוחות בNL- המערבי. פאט ברל וחוזה גיין הגיעו כדי לחזק את הליין אפ, בעיקר בניסיון העשיר של שניהם, ולבולפן הגיע רמון רמירז מבוסטון. ברל הזכיר לצופים בAT&T- פארק את היכולת שלו במדי הפיליז כששלח 16 כדורים ליציעים. רמירז סבל השנה בבוסטון, אבל הרוחות במפרץ החזירו אותו לפורמה, כשהוא מרשה רק שלוש ריצות ב-24 משחקים. עם כל הכבוד לשלושת אלה, את השינוי הכי גדול עשה התופס הרוקי באסטר פוזי. פוזי הוא שני לאוברי האף (עוד החתמה מבריקה של סביאן) בכל נתון סטטיסטי התקפי רק משום שהוא משחק מאז יוני.

אבל כשמדברים על סן פרנסיסקו, חייבים לדבר על הפיצ'ינג. זה מה שעושה את הבייסבול של הג'איינטס יוצא דופן. הקבוצה מחזיקה בשלושה מגישים ברמה גבוהה, שאף אחד מהם לא מעל 4.00 ב-ERA. לינסקאם חווה עונה מוזרה אחרי שתי זכיות סיי-יאנג רצופות, אבל לקראת הסוף ה"פריק" התאפס על עצמו והראה יכולת דומה לג'ונתן סאנצ'ז, שגרם לחובטים מולו לנופף במחבט באומללות. הקלוזר של הקבוצה, בריאן ווילסון, הוא טיפוס צבעוני שכיף לצפייה. אם זה כרגע הזקן השחור והמגניב, הנעליים הכתומות, החולצה עם הכפתור הפתוח שנותנת לך הרגשה של סחבק אמיתי או חגיגת הניצחון שלו בשילוב הידיים באוויר. למרות כל הגימיקים האלה, לווילסון יש עוצמה ודיוק מרשים בידיים.

למי לשים לב בסן פרנסיסקו: באסטר פוזי. הילד מפלורידה סטייט אמור להיות הסמל הבא של הקבוצה מקליפורניה. מאז שעלה בחודש יוני הוא רביעי באחוזי חבטה בנשיונל ליג. כשפוזי יעלה לעמדת החבטה, תשימו לב לרחש בקהל באצטדיון, שיודע שמשהו גדול מגיע. זה אותו רחש שקיים רק לגדולים ביותר.

למי לשים לב באטלנטה: בילי וגנר. כמו המאמן שלו, וגנר נמצא בסיבוב פרישה, רק שהוא עושה אותו בסטייל. וגנר חתם בפגרה באטלנטה כדי לאייש את תפקיד הקלוזר, ומאז בברייבס מבקשים ממנו לשקול את הודעת הפרישה שלו.

תחזית: סדרה קלאסית של חמישה משחקים שבסופם הג'איינטס ינצלו את יתרון הביתיות שלהם כדי לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully