וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלליק - הילד מהמתנ"ס שהתחיל לשחק בגיל 16

3.10.2010 / 15:58

סיפורו המופלא של העולה מאתיופיה, שהתגלה במשחק קטרגל ותוך שלוש שנים הגיע עד חולצת ההרכב של מכבי חיפה

הסיפור של סינטאיו סלליק (19) הוא החריג ביותר שאפשר לשמוע על שחקן כדורגל מקצועני. לא הרבה יודעים, אבל הנער שעלה לישראל מאתיופיה החל לשחק כדורגל בצורה מקצוענית קצת לפני גיל 16. "עד אז", מעיד עליו סוכנו, עו"ד אלדד אהרוני, "הוא לא שיחק כדורגל בשום קבוצה מקצוענית". הסיפור המדהים של הנער החל בגיל 14, כשסקאוט כדורגל ישראלי בשם דורון ישראלי זיהה את הכישרון של הנער הצעיר במשחק קטרגל חובבני במתנ"ס ברמת אליהו. עד אז, פרט למספר הופעות בודדות בילדים א' של מועדון רמת אליהו, הוא לא שיחק מעולם כדורגל, וכלל לא היה מעונין לחזור. ישראלי, שבנו שיחק באותה קבוצה, לא שכח את הכישרון הגדול של הילד האתיופי. בשלב מאוחר יותר, כשישראלי הגיע לחפש אותו במתנ"ס, סלליק נעלם. לטענת אנשים שמכירים את הסיפור היטב, החיפושים אחר הנער נעצרו למשך שנתיים, עד שיום אחד ישראלי גילה שהוא שוהה, לא תאמינו, בפנימייה דתית בעתלית. ישראלי הפציר בשחקן לחזור לשחק, אבל סלליק טען כי הוריו אוסרים עליו.

סלליק, שהתחנך בפנימייה עד גיל 16, שוכנע לבסוף על ידי ישראלי, וכעבור מספר ימים נבחן בעירוני ראשון לציון. מי שאימן אותו שם היה מאמן הכדורגל זיו פלגי ז"ל, שמצא את מותו לפני מספר חודשים. סלליק התחיל את הקריירה בנערים א', וכבר אחרי שני משחקים בהם נגע בכדור התבקש לעלות לקבוצת הנוער, ואז קיבל הצעה רשמית לעבור למכבי תל אביב. אבי נמני שוחח באופן אישי עם השחקן, וזה אמר לו כי הוא מעדיף לשחק במכבי חיפה, שראתה אותו במשחק רשמי, והייתה מהירה יותר לקלוט אותו ולהחתימו על חוזה ארוך טווח.

בתוך שלוש שנים, הפך הנער ששיחק קטרגל במתנ"ס ומעולם לא שיחק בקבוצת כדורגל, לשחקן שיקבל הערב (ראשון) חולצת הרכב במכבי חיפה. "כשהוא הגיע לכאן, היינו בהלם לדעת שהוא מעולם לא שיחק כדורגל. מדובר בשחקן מהיר, זריז וטכני שיודע להבקיע שערים", סיפר אחד משחקני מכבי חיפה. "אם הוא יבקיע נגד בית"ר, השער הזה עשוי להירשם בהיסטוריה – השחקן עם הקריירה הכי קצרה בכדורגל שהבקיע שער בליגת העל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully