וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מר כריזמה

30.9.2010 / 12:30

באסלר קרא לו "אובמה הלבן", העיתונאים השוו אותו למוריניו ומאמן יריב ביקש ממנו חתימה. עם אישיות סוחפת יורגן קלופ מחזיר את דורטמונד לצמרת

ב-2008 נערכו בחירות בעיירה הקטנה הורנברג שבמדינת באדן-וירטמברג בגרמניה. כשהממונים על הבחירות החלו בספירת הקולות, הם נתקלו בפתק לבן אחד, שעל גביו נרשם השם "יורגן קלופ". כמובן שקלופ לא רץ לראשות העיירה הקטנה, אבל די היה בפתק אחד כדי להצביע את הפופולאריות הגדולה לה הוא זוכה בגרמניה ובעיקר באזור בו נולד וגדל.

הזריחה של המאמן הכריזמטי והאינטליגנטי החלה עוד לפני כן. ב-2006 היה חלק מהצוות שזכה בפרס "משדר השנה בספורט" בטקס פרסי הטלוויזיה הגרמנית, על עבודתו במונדיאל, ובאותה שנת 2008 בה רצה אותו אחד מתושבי הורנברג כראש העיירה שלו, הוא נבחר ל"מרכיב המשקפיים של השנה" מטעם ארגון אופטיקה מסוים. קומיקאים חיקו אותו בטלוויזיה, ובנוסף הוא חזר לסיבוב נוסף על המרקע, הפעם לכבוד יורו 2008.

יחד עם זאת, למרות שהפך לכוכב תקשורתי בשמי כדורגל המקומי בזכות משב הרוח הרענן שהביא, קלופ לא שכח שהוא קודם כל מאמן כדורגל ולהצלחה בתחום הזה הוא כיוון. ב-2008 קיבל את ג'וב האימון בבורוסיה דורטמונד, אבל המינוי גרר גם תגובות שביקשו להפוך את מעמד הכוכבות ההולך וגובר שלו לסיבה שדווקא בגללה הוא לא היה צריך לקבל שדרוג בקריירה. מתנגדיו טענו שהכריזמה שלו והיותו מרואיין טוב ואדם שמתבטא בצורה נהדרת, משווים לו מעמד של מאמן טוב בהרבה ממה שהוא באמת. העונה הוא התחיל לגרום לאותם מבקרים לאכול את הכובע.

18 שנים כשחקן ולאחר מכן כמאמן

המראה הצעיר והפרוע שלו, ההופעות התקשורתיות והתגובות האמוציונליות שלו אחרי שערים וניצחונות של קבוצתו, גרמו למי שכן העריך את יורגן קלופ, לכנות אותו "מוריניו של וסטפאליה", אבל התכונות הנ"ל היו רחוקות מלהיות נקודת הדמיון היחידה בין השניים. עם הזמן עשה קלופו את שמו כטקטיקן מושבע, כזה שיעדיף תוצאת תיקו על הימור שבין ניצחון להפסד, אבל מעבר לכל הוא נודע כמוטיבטור גדול ולמי שמאחד את הקבוצה סביבו.

קלופו, שעוד בימיו כשחקן הפך לסטודנט למדעי הספורט, מונה למאמן מיינץ במארס 2001 אחרי ששיחק בה במשך 11 שנים, והציל את הקבוצה הצנועה מירידה לליגה השלישית. בשתי העונות שלאחר מכן כמעט הוליך אותה לבונדסליגה הראשונה ובתוך זמן קצר הפך ליקיר השחקנים, שהעריצו אותו והיו נכונים לעשות הכל בשבילו. בהמשך קנה גם את ליבם של האוהדים ובסיום עונת 2003/4 עלתה מיינץ לבונדסליגה לראשונה בתולדותיה. המאמן האהוב היה חתום על ההישג יותר מכל אחד אחר.

קלופו הצליח להצעיד את מיינץ פעמיים ברציפות למקום ה-11 והמכובד, אבל הקבוצה הקטנה נשרה בחזרה לליגה השנייה ב-2007 ולא הצליחה לשוב בניסיון הראשון. יחד עם זאת, מועדוני הליגה הראשונה זכרו למאמן הכריזמטי את סיפור ההצלחה עם קבוצה שלא נמצאה על המפה לפני כן ובקיץ 2008 החליטה דורטמונד להמר עליו. המאמן המסור התלבט והתחבט, אבל לבסוף החליט שהוא לא יכול לסרב ובכאב רב עזב את הקבוצה בה בילה 18 שנים כשחקן ולאחר מכן כמאמן.

חמישה ניצחונות משישה משחקים

בורוסיה דורטמונד נקלעה לקשיים כספיים קשים כבר בסיום המילניום הקודם ואחרי שלא הצליחה לצאת מהם, הבינו ראשיה שהם זקוקים לשינוי תפיסתי. במקום לנסות להתחרות בשאר הקבוצות הגדולות על החתמת שחקנים נוצצים, החליטו בוסטפאליה להתמקד בפיתוח שחקני בית ובקניית פרוספקטים מבטיחים, אבל לא יקרים. קלופו היה האיש המושלם לעבודה עם צעירים, שזקוקים להכוונה ולמאמן שמצטיין בתחום המנטלי.

למרות פתיחה בינונית לעונה שעברה, השחקנים בצהוב-שחור התחילו להתרגל למאמנם לקראת אמצע העונה. הם ציינו לטובה את השיחות בחדר ההלבשה לפני ובמהלך משחקים וכשסבסטיאן קהל הואשם על ידי המשטרה שהוא נהג תוך שהוא מדבר בפלאפון, הוא הסביר שהוא מקליט את האסיפות של קלופ במכשיר הסלולרי בצורה קבועה ומאזין להן שוב ברכבו. "השחקנים של דורטמונד מגיעים בכל משחק לקצה גבול היכולת שלהם", נכתב על העבודה הפסיכולוגית שעשה המאמן, שלבסוף הצעיד את קבוצתו למקום החמישי.

ההמשך הישיר לעונה שעברה הגיע בחודשיים האחרונים, כשדורטמונד פתחה את העונה עם חמישה ניצחונות משישה משחקים ששווים כרגע מקום שני, והיא נראית מלאת מוטיבציה ונלהבת, קבוצה בצלמו של מאמנה. לשיאה בינתיים היא הגיעה עם 1:3 בחוץ על שאלקה בדרבי החם ביותר של גרמניה, הניצחון הראשון שלה על היריבה השנואה אחרי יותר משלוש שנים

שלושה שחקנים בלבד מעל גיל 22

"בעיני קלופו הוא ברק אובמה הלבן", כתב לפני שנה שחקן העבר והפרשן בהווה, מריו באסלר, וכעת נראה שאם המאמן הכריזמטי ימשיך לסחוף את שחקניו, זה רק עניין של זמן עד שהוא יחלוף על פני האקסית שלו, מיינץ, שכרגע מוליכה את הטבלה במפתיע. השאלה היא האם הוא יצליח גם להישאר לפני מתחרות אחרות על התואר.

במבחן הגדול ביותר עד כה, אותו דרבי נגד שאלקה, קלופו הציב הרכב שכלל שלושה שחקנים בלבד מעל גיל 22. אבל כשהם יודעים שיש להם גב רחב, צעירים כשינג'י קגאווה, נורי שאהין, מריו גוצה וצמד הבלמים בני ה-21, מאטס הומלס ונבן סובוטיץ' פשוט לא פחדו. לאור העובדה שגרמניה כבר ראתה בשנים האחרונות כמה אלופות מפתיעות, אין סיבה שהילדים והמאמן של דורטמונד לא יצליחו להחזיר את הכתר לראשונה מאז 2002.

אחרי משחק אימון של דורטמונד נגד פדרבורן לפני עונת 2008/9, ניגש מאמנה דאז של האחרונה, פאבל דוצ'ב וביקש מעמיתו חתימה. "בשביל אשתי, היא מעריצה כל כך גדולה שלך", הסביר. אם דורטמונד תמשיך לנסוק, קלופו יחלק עוד הרבה חתימות, אבל בגרמניה יפסיקו להשוות אותו לברק אובמה או לזו'זה מוריניו. הוא יהיה פשוט יורגן קלופ, אדם סוחף ומרתק ומאמן גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully