וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "השארנו הכל מאחור, מתעסקים בכדורגל"

מאמן הפועל תל אביב סבור שחילוקי הדעות בהנהלה לא ישפיעו על הקבוצה לקראת ליון, והוסיף: "בלומפילד ייתן לנו את האנרגיות שחסרו לנו", ולא מזלזל: "את ההיסטוריה של ליון כולנו מכירים". פואל לא מקל ראש: "נצטרך להתרגל לחום ולאצטדיון הקטן"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ביום רביעי תפגוש הפועל תל אביב את ליון הצרפתית בבלומפילד, במסגרת המחזור השני של ליגת האלופות (20:45, שידור ישיר בספורט 5 ובספורט 5HD), כאשר נכון לכתיבת שורות אלו, רק 10,500 כרטיסים נמכרו למשחק. ליון הגיעה לישראל ללא אוהדים ולכן 1,000 הכרטיסים שהוקצו לאוהדי ליון לשער 11 יוצעו למכירה בעלות של 220 שקל לכרטיס.

הפועל תל אביב ערכה את מסיבת העיתונאים אתמול, בה אמר המאמן אלי גוטמן: "בלומפילד לובש חג. התפאורה הזו מרגשת אותי. אני גאה להיות המאמן שמוביל מועדון כמו הפועל תל אביב למשחק הראשון במסגרת כל כך משמעותית ובאצטדיון הזה. אנחנו נמצאים בתחילת הקמפיין, עברנו משחק חוץ קשה מאוד בליסבון ואנחנו ערב משחק בית נגד ליון. אם אני לוקח את הבית כולו, אז ליון זו הפייבוריטית בבית הזה. את ההיסטוריה שלה כולנו מכירים. הקבוצה הייתה בשנה שעברה בחצי הגמר של המפעל, שחקנים כמו גורקוף, באסטוס, טולאלן ועוד ולא צריך להוסיף ולדבר".

גוטמן: "עברנו שבוע לא פשוט"

כידוע, הפועל תל אביב מגיעה למשחק לאחר ההפסד לעירוני קרית שמונה והידיעות על אווירה עכורה בין הבעלים למאמן ובינם לבין עצמם. גוטמן התייחס לנושא ואמר: "בתוך המסגרת הזאת, הפועל תל אביב מגיעה להתמודדות בתקופה לא טובה", הוסיף גוטמן. "אני רואה את חצי הכוס המלאה, כי דווקא במשחק כזה, האצטדיון ייתן לנו את האנרגיות שחסרו לנו בתקופה הקרובה כדי להוכיח את היכולת האמיתית שלנו. נצטרך להיות בשיאנו, הן מבחינה אישית והן מבחינה קבוצתית בכל הקשור למשמעת הטקטית שלנו.

"ראיתי את המשחק של ליון מול סנט אטיין, ליון הייתה צריכה לנצח את המשחק בהפרש של שער או שניים", אמר גוטמן. "יש תקופות בכדורגל וצריך לדעת לעבור אותן. אני לא יכול לדבר על תוצאה, אבל אני יכול להאמין ביכולת של הקבוצה. נקיים עוד אסיפה טקטית אחת ואת האימון המסכם שלנו ובתום האימון נדע בדיוק איך אנחנו הולכים להתמודדות הזאת.

"עברנו שבוע לא פשוט וכולנו מרוצים מהעובדה ששמנו את הכל על השולחן והשארנו את הכל מאחור. אנחנו מתעסקים בכדורגל. מערכת היחסים שלי עם אלי טביב היא טובה ומכובדת. לפעמים יש אי הבנות ויותר מחילוקי דעות, אבל מבחינתי צריך לומר את הדברים ולהתקדם הלאה מתוך מטרה משותפת אחת - הצלחת המועדון שהוא, מבחינת כולנו, מעבר לקבוצת כדורגל. יש כאלה שבשבילם זה מפעל חיים. כך הרגשתי מיום שהגעתי למועדון הזה".

רומן רוקי, שצפוי לפתוח בהרכב, הוסיף: "העונה שלי התחילה ואני מקווה שהמשחק הזה ייתן לי את הדחיפה שאני והקבוצה צריכים. אני מכיר את ליון היטב, היו לי נגדה משחקים טובים יותר וטובים פחות. אנחנו צריכים את המשחק שייתן לנו את הביטחון. אני מכיר את השחקנים של ליון על היתרונות והחסרונות שלהם. נצטרך להיות מרוכזים ושההגנה שלנו תעמוד היטב על המגרש אחרי שבשבת לא הגנו היטב. נצטרך לנצל מצבים ולא לספוג שער שיכניס את ליון למשחק. מול הקהל הביתי ובמשחק כזה, זה הזמן שלנו להמשיך הלאה".

גם באימון המסכם תרגל גוטמן את ההרכב הגנתי שתורגל בימים האחרונים. כזכור, המאמן מתכנן שלושה שינויים לעומת זה שהפסיד לקרית שמונה. וואליד באדיר יחזור למרכז ההגנה במקומו של ביוואן פרנסמן, דני בונדר יחליף את עמרי קנדה בעמדת המגן הימני ואילו יוסי שבחון יפנה את מקומו לרומן רוקי.

ההרכב המשוער: וינסנט אניימה, דני בונדר, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, דדי בן דיין, אביחי ידין, רומן רוקי, ערן זהבי, גילי ורמוט, בן סהר, איתי שכטר.

פואל: "תיקו לא יהיה טוב בשבילנו"

גם אצל היריבה הצרפתית לא חסרות בעיות. סגנית האלופה השיגה רק חמש נקודות משבעת המחזורים הראשונים בליגה. בשבת, הפסידה הקבוצה (לראשונה מזה 16 שנה) בדרבי, 1:0 לסנט אטיין, וירדה מתחת לקו האדום. הקהל נשאר במגרש ודרש את פיטוריו של המאמן קלוד פואל. הנשיא ז'אן מישל אולאס, משדר מסרים סותרים בנוגע לעתידו של המאמן, אך ביקש מהאוהדים להמתין בסבלנות עוד חודש.

דווקא בליגת האלופות, ליון פתחה את בית ב' עם 0:1 על שאלקה והיא מחפשת ניצחון שני שיקרב אותה להעפלה לשמינית הגמר. הקבוצה נחתה בישראל בסגל חסר ללא הכוכב הארגנטינאי הפצוע, ליסנדרו לופז, והקשר הקמרוני, ז'אן מאקון, כאשר עם הקבוצה הגיעו גם ארבעה שחקני נוער להשלמת הסגל.

"תוצאת תיקו לא תהיה טובה בשבילנו, אנחנו כאן בשביל לנצח. אנחנו מכבדים את הפועל מאוד, אבל רוצים לנצח בכל מקום", אמר פואל בפתיחת דבריו. כמו גוטמן, גם עמיתו הצרפתי ניסה לעשות הפרדה בין הליגה לליגת האלופות: "היו הרבה דברים טובים במשחק האחרון מול סנט אטיין וברור לי שבתקופה אחרת היינו מנצחים את המשחק. כשאנחנו מגיעים לצ'מפיונס אנחנו שמים הכל בצד. זו תחרות אחרת וצריך לעשות הכל כדי להוציא נקודות. אנחנו צריכים להסתגל לאצטדיון הקטן ולחום כי כבר שכחנו מה זה. להפועל יש שחקנים מצוינים כמו שכטר ו-ורמוט. זו קבוצה מאורגנת שמניעה את הכדור היטב".

המגן אנתוני רבייר הוסיף: "זו בהחלט תקופה קשה עבורנו, אבל אנחנו צריכים לבוא למשחק ולהוציא את הקבוצה מהמצב הזה. למרות ששיחקנו טוב מול סנט אטיין, אפשר היה לראות את המצב הקשה. עכשיו חייבים להפריד בין הליגה לאלופות. הגענו לשחק על תוצאה. אני יודע שהפועל קבוצה טכנית ומאורגנת, אבל אנחנו מתעסקים בעצמנו. אין לחץ על הקבוצה".

ההרכב המשוער: הוגו לוריס, אנתוני רבייר, פאפ דיאקטה, דיאן לוברן, עלי סיסוקו, ז'רמי טולאלן, קים קלסטרום (מיראלם פיאניץ'), מישל באסטוס, יוהאן גורקוף, בפטימבי גומיס, ג'ימי בריאן.

עדכון ראשון: 28/9 16:30
עדכון אחרון: 29/9 00:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully