וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

28.9.2010 / 9:10

מינסוטה ופילדלפיה כבר בפלייאוף, סן פרנסיסקו וסן דייגו בכיסאות מוזיקליים והיאנקיז והרייז מתאמצים להפסיד

AL ויילד קארד

ניו יורק יאנקיז - --
בוסטון רד סוקס – 6 משחקים

AL מזרח

מאזן הבית:

טמפה ביי – 63-93
ניו יורק יאנקיז – 64-93
בוסטון – 69-87
טורונטו – 75-81
בולטימור - 94-62


המעגל שוב נסגר בין הרייז ליאנקיז. הרייז בעטו מטה את הפסים ונטלו את היתרון בבית עם הפרש של חצי משחק, אחרי ששבוע לפני כן בדיוק היאנקיז הסתכלו על טמפה ביי מלמעלה. הספליט של ניו יורק בסדרה שלה מול טמפה התברר כקריטי, ושני ההפסדים שבאו מיד אחר כך לבוסטון בברונקס הכאיבו אף יותר. רצף ארבעת הפסדי היאנקס באו בתזמון מצוין לרייז, שמצידם רשמו ארבעה ניצחונות רצופים באותו זמן מקביל, והשאירו את יתרון הביתיות באמריקן ליג עדיין אפ-פור-גראבס.

הפצצת השבוע: מה לעזאזל מאכילים את חוזה באוטיסטה העונה בקנדה? קשה לעכל את השדה הימני של טורונטו, שלפתע ממש מאמצע שום מקום, הפך לחובט עוצמתי. ביום חמישי, באוטיסטה הכה את הדינגר ה-50 שלו העונה כבר באינינג הראשון, ובכך גם העניק את הניצחון לבלו ג'ייז על סיאטל, 0:1. אולם הוא לא עצר שם: הסלאגר חבט שני ג'קים נוספים מול בולטימור למחרת, והגדיל את הפער ממנו וממיגל קבררה מדטרויט, שנמצא שני בליגה בהומרים עם 38, בניצחון 4:6. עם היכולת הזאת, באוטיסטה הפך לשחקן ה-26 בלבד בתולדות המייג'ורס להגיע ל-50 פצצות ארוכות לפחות בעונה.

חבר, אתה חסר: טרם המשחק מול הרייז ביום שני, היאנקיז חשפו אנדרטה גדולה בדמותו של בעלי הקבוצה ג'ורג' סטיינברנר, שהלך לעולמו מוקדם יותר הקיץ ממש בטרם משחק האולסטאר. כל בני המשפחה, בהם אלמנתו ג'יין ובנו הבכור האנק, לקחו כמובן חלק בטקס, כאשר שחקני הפסים הנוכחיים, בגיבוי שחקני עבר כטינו מרטינז ודון מטינגלי, וכן מאמני עבר כאייקונים יוגי ברה וג'ו טורה, מלווים את בני המשפחה אל עבר חשיפת האנדרטה. בד בבד, נכדתו של סטיינברנר, היילי סווינדל, קיימה הבטחה ישנה שנתנה לסבה, כאשר שרה "האל יברך את אמריקה" לעיני אצטדיון מלא בברונקס. שתי יריות של קרטיס גרנדרסון, שהעניקו לו חמישה ריביז במשחק, הבטיחו את הניצחון עבור הבוס הגדול, בניצחון על טמפה 6:8.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 64-92
שיקגו ווייט סוקס – 73-83
דטרויט – 76-80
קליבלנד – 91-66
קנזס סיטי – 92-64

ביום שלישי, הסוקס רשמו את ההפסד השמיני ברציפות שלהם, וזהו – הגברת השמנה החלה לשיר. מה זה לשיר – מרוב גובה הסולם, נדמה היה שזאת הייתה הסיבה שג'ו מאוור נשאר בחוץ גם במהלך משחקי הסופ"ש. הטווינס אטמו את הבית לחלוטין כמו נומינקס – ומאותו רגע והלאה הציתו דיון חדש בעיר הרוחות: במקום "האם אוזי יצעיד לפלייאוף?", ל-"האם אוזי ייסע צפונה להצעיד את הקאבס?"

נעילה הרמטית: במשחק הניצחון על קליבלנד ביום שלישי, בו התאומים רשמו 12 חבטות ושש ריצות, הטווינס ליקטו אל חיקם את תואר אלופי ה-AL מרכז, ועל הדרך גם הפכו לקבוצה הראשונה העונה להבטיח את השתתפותה בפלייאוף. בניגוד לעונה שעברה, בה זכו בתואר ממש ברגע האחרון אחרי משחק מיני-פלייאוף מרתק מול דטרויט, הפעם מינסוטה עשתה זאת כמו שצריך, כששמרה על הפער בצמרת במהלך כמעט כל החצי השני של העונה ביד רמה. עם הזכייה, למעשה הכל סגור באמריקן ליג – כל מה שנותר לא ידוע זה מי ייכנס לפלייאוף מהמזרח במוביל בית ומי כוויילד קארד, היאנקיז או הרייז. במשחק עצמו, יאנג השיג שתי חבטות בארבע הופעות (דאבל והכנסת ריצה), ספאן רשם שתי חבטות מחמש (דאבל, ריבי וריצה) ות'ומה חבט בעוצמה את ההומר ה-25 שלו העונה (שתי ריצות) בניצחון, כאמור, 4:6 על קליבלנד.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס – 69-87
אוקלנד – 79-77
ל.א. איינגלס – 80-76
סיאטל – 96-60

טוב, אז אפשר לסכם. הסיירים לקחו את פנאנט האמריקן מערב, האתלטים והמלאכים יירשמו לתחרות גוגואים באוקטובר, וסיאטל תלך ללמוד איך לשחק בייסבול בפגרה. נכון שנפלתם מהכסא?

הפצצת השבוע: חתיכת זמן מצאו להם המארינרס לחבוט – שנייה לפני תום העונה. אולי הקבוצה הגרועה העונה בקופסה, ביום רביעי ה- M's בחרו להראות אחרת, כשחוזה לופז נזכר להתעורר עם שלוש מארבע הופעות – כולם ג'קים מעבר לחומות. הבסיס השלישי של סיאטל השלים ערב מצוין עם ארבע הכנסות ריצה.

אבן דרך: תארו לכם את יניב קטן מעמיד סטטיסטיקה של מינימום 35 שערים פר עונה במהלך כל הקריירה שלו עד כה, או את עודד קטש רושם ממוצע 28 נקודות למשחק בכל המסגרות בשביל מכבי. דמיינו את חיפה סמוכה ובטוחה שקטן יכניע את שוער היריב לפחות פעם בשני משחקים, או, לחילופין, את הצהובים שקטים מכל וכל – הרי הקוטש לבטח ירסק כל הגנה הניצבת מולו, לא משנה אם זו עירוני רמת גן או אולימפיאקוס באולם השלום והאחווה בפיראוס. תחשבו על זה, ועכשיו תבינו שזה פחות או יותר (יותר, יותר) מה שעשה איצ'ירו סוזוקי בשביל המארינרס בקריירה שלו. רק שבסיאטל לא השכילו להבין ולנצל זאת: ביום חמישי מול הבלו ג'ייז, סוזוקי השיג את החבטה ה-200 שלו העונה – הפעם העשירית ברציפות שהוא עושה זאת בקריירה בת עשר שנים. אך, כמובן ,כמעין תמצית של העניין, שרק ממחישה את אי יכולת המארינרס לנצל את יכולתו הנפלאה של האאוטפילדר, סיאטל הפסידה במשחק לטורונטו ולזרועו של באוטיסטה, 1:0.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

NL ויילד קארד

סן דייגו פאדרס -
אטלנטה ברייבס – חצי משחק
קולורדו רוקיז – 4 משחקים
סט. לואיס קארדינלס – 7 משחקים

NL מזרח

מאזן הבית:

פילדלפיה – 63-94
אטלנטה – 69-88
פלורידה – 79-77
ניו יורק מטס – 79-76
וושינגטון – 90-67

הפיליז דוהרים לעבר הפלייאוף, ודרסו השבוע כל מה שנקרה בדרכם, כשהלילה גם הבטיחו שוב את אליפות הבית. 11 ניצחונות רצופים הם רשמו במהלך כל השבוע שעבר, ואפילו שני ההפסדים שלהם מיד לאחר מכן לא האטו אותם. האמיצים התגלו כחבורת תרנגולים כשחיברו יחדיו רצף של ארבעה הפסדים ומפגרים גם בתמונת הוויילד קארד.

הכו בפטיש: יש סיבה מדוע הפיליז הם הקבוצה המפחידה כרגע בכל ה-NL, וזו בדיוק אותה סיבה מדוע צנחו מול הברייבס כמעט כל החצי השני של העונה עד החודש - המחבטים שלהם. לקראת אמצע העונה, הפיליז לפתע לא יכלו לחבוט בסמיטריילר הנע לעברם במהירות שני קמ"ש, והאימפוטנטיות הזאת בקופסא כאמור עלתה להם בהובלת הבית. אולם לאחרונה המחבטים יצאו מן ההקפאה, והמספרים שלהם בספטמבר מספרים את כל הסיפור: פילי מובילה את הליגה החודש כקבוצה באחוזי חבטה (28.7%) ובאחוזי הגעה לבסיס (37.1%), כאשר היא שנייה בליגה באחוזי עוצמה (45.6%), הכנסות ריצה (122), וריצות (126). בכולם, אגב, קולורדו היא זו המקדימה אותה. רק בהומרים (29) הפיליז במקום השלישי "הנמוך", כאשר סן פרנסיסקו (31) והרוקיז כמובן (30) לפניהם. לאור כל ההפגזות הללו בצלחת, לא קשה להבין כיצד הפיליז עקפו בסיבוב את אטלנטה ממש בישורת האחרונה, ונטלו מהם את ראשות הבית.

המספר הנוסף: לקורא מנחם מומלץ לדלג על הקטגוריה הזו. ובכל זאת, אין דבר כאן שיגלה לו – או למישהו אחר – סוד מדינה חדש: גבי סאנצ'ז מעביר העונה את המטס אוניברסיטה חדשה של בייסבול, בתת-עלילה נוספת שיכולה לתמצת את פארודיית המטרופוליטנס השנה. 40.6% חבטה עם 15 הכנסות ריצה לבסיס הראשון של פלורידה יש לו מול המטס העונה, וביום שלישי דבר לא היה שונה, כאשר חבט את ההומר ה-19 שלו יחד עם דאבל ושלוש הכנסות ריצה (שלוש מארבע בקופסא) בניצחון הדגים, 2:5.

מלצר השבוע: קול המלס לוהט. הבנאדם כבר שכח מה זה להפסיד, כשבספטמבר הוא רק מנצח, ואם מצרפים את שתי ההופעות האחרונות שלו באוגוסט, הרקורד של המגיש שזה אך הפך לאס הפותח של פילי (במקומו של האלאדיי) הוא 0:5 עם אי-הכרעה אחת. בנוסף לרקורד המצוחצח שלו, יש לציין כי הוא שורף חובטים החודש על ימין ושמאל (31 K) עם ERA של 0.63. ביום שני מול הברייבס, המלס לא השאיר סיכוי עם שש חבטות ופסילות וריצה בודדת בשמונה אינינגים בניצחון 1:3 של הפיליז, שהעלה את יתרונם דאז בצמרת הבית על אטלנטה לארבעה משחקים.

NL מרכז

מאזן הבית:

סינסינטי – 69-87
סט. לואיס – 75-81
יוסטון – 82-74
מילווקי – 82-73
שיקגו קאבס – 85-71
פיטסבורג – 101-55

הקארדס נראים טוב כמו עוגת גבינה שהושארה בשמש שבועיים ימים. אם אתה עדיין בפיגור של 6.5 משחקים בזמן שהריב שלך מפסיד שלושה מארבעת האחרונים שלו – אתה בבעיה. או שלא בבעיה: אתה פשוט יודע שיש לך חופשת סקי ארוכה. עם פחות משבוע ימים של משחק, ההרגשה היא כי הציפורים האדומות כבר מוציאים את ציוד הסקי מהמחסנים.

הפצצת השבוע: כמה חבל שהקרדינלס לא הציגו אף אחד בצלחת מלבד אלברט פוחולס בחצי השני של העונה. מי יודע – אם ראסמוס, ג'יי, מולינה והולידיי היו עוזרים קצת יותר לחברם לקבוצה, יכול להיות שהמרוץ לפלייאוף מכיוון בית המרכז לא היה כה סגור. ביום חמישי, מול הפיראטים העלובים, פוחולס העיף קיבינימאט שניים מעבר לקירות, ורשם את ה-40 וה-41 שלו העונה בניצחון 2:9. ביום ראשון הוסיף את ה-42, בעודו מבסס את מיקומו בראשות טבלת ההומרים בליגה. זו הפעם השישית בקריירה שלו שפוחולס רושם מינימום 40 דינגרים בעונה.

NL מערב

סן פרנסיסקו – 68-88
סן דייגו – 69-87
קולורדו – 73-83
ל.א. דודג'רס – 81-76
אריזונה – 92-64


שלוש פעמים התחלפה ההובלה בצמרת, והפעם (עד ליל שני) היו אלה הג'י-מן שסיימו ראשונים על קוצו של משחק. הכל נראה פתוח לגמרי – הכמרים יתמודדו מול הגורים החלשים בבית בסדרה בת ארבעה משחקים (ממנה הקאבס כבר לקחו משחק אחד), כלשעומתם הענקים יארחו את הנחשים מהמדבר. בסדרה שצפויה להיות מרתקת ועצבנית תרתי משמע, הכמרים יסעו צפונה למפרץ מק'קובי, לסדרה אחרונה בהחלט בעונה הסדירה, שתקבע מי יקבל מה. או האם אלה יהיו האבנים מקולורדו שיתגלגלו אל הפלייאוף? הרוקיז עשו עבודה נהדרת, אך אז צללו מהצוק של עצמם בעוצמה: חמישה הפסדים רצופים (בהם הפסד הסדרה כולה לדי-בקס הפאתטיים) וקינוח מר בדמות הפסד הסדרה לג'איינטס הוציאו אותם לחלוטין מהמרוץ.

תותחים כבדים: לא בכדי הג'י-מן שווים אף מול אף עם הפאדרס בצמרת הבית. חתיכת משחק התנהל ביום שלישי בריגלי: הקאבס לא ויתרו לסן-פרן, ושתי הקבוצות שיחקו משחק הגנה עילאי, עם מלחמה על כל חבטה. מהלך אדיר אחד היה של סטארלין קאסטרו, שעצר את הכדור ובעודו עם הגב לבסיס השני נתן פליק לכדור בשביל האאוט. מאיות שנייה חסרו לו לדאבל פליי. באסטר פוזי מצא עצמו מחזיר לו עם מהלך משלו, כשכבר באינינג הראשון פסל את אותו קאסטרו, ומנע ממנו לגנוב את הבסיס השני. פוזי לא סיים שם: הדינגר שלו (15) באינינג השמיני חתם משחק מאופס בריצות, והוא זה שהעניק לבסוף לג'איינטס את הניצחון 0:1. יומיים לאחר מכן, האורחים לא השאירו לקאביז סיכוי: שבעה אינינגים היוו למעשה גארבג'-טיים, כשכבר באינינג השני הענקים רשמו תשע ריצות והובלה של 0:10. חואן אוריבה לא לקח שבויים כשהיה שתיים מארבע בצלחת עם שני דינגרים ושש הכנסות ריצה, בשאט-אאוט 0:13.

אבן דרך: במצב הגשה של פסילה ללא כדורים, מיגל טחאדה לא השאיר ספק כי לקח את טד לילי לטיול החוצה מהפארק. טחאדה פשוט ריסק את הכדור, ובכך השיג את הדינגר ה-300 שלו בקריירה. השורטסטופ הוותיק רשם שורה של שלוש מארבע הופעות עם שני ריביז שהצטרפו להומר בניצחון הפאדרס על לוס אנג'לס ביום רביעי, 1:3.

המספר הנוסף: ג'ו סונדרס (ריצה אחת, שש חבטות ושבע K בשמונה מערכות) וקלי ג'ונסון (הומר עם שתי הכנסות ריצה) אמנם הובילו את הנחשים לניצחון 1:3 על הרוקיז ביום שלישי, אך בכל זאת, הדי-בקס הכתימו להם את ההישג: אדם לארוש נפסל בסטרייקאאוט באינינג השישי, ובכך קבע את ה-K ה-1,400 של אריזונה העונה – שיא שלילי חדש לקבוצה במייג'ורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully