וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת המושמצים

27.9.2010 / 14:00

צ'לסי ואינטר נוצחו, ריאל לא פוגעת, יונייטד וליברפול כושלות, ורק מיינץ היחידה שעדיין מושלמת. פלא שנבחרת המחזור של אירופה מתהדרת בדויד טרזגה, רוברט גרין וקרלוס טבז, אלה שכבר השמצתם אך מסרבים להיכנע?

שבוע כל כך סנסציוני בליגות האירופיות הבכירות לא זכור כבר שנים. צ'לסי ואינטר הזכירו לכולם שהן פגיעות עם הפסדי בכורה, ארסנל ובאיירן מינכן נוצחו באופן נדיר במגרשן הביתי, התקפת ריאל מדריד שוב ירתה כדורי סרק והגנת מנצ'סטר יונייטד שוב נחשפה במערומיה. מי היה מאמין שבפתחו של חודש אוקטובר, הקבוצה היחידה בחמש הליגות הבכירות שתציג מאזן מושלם תהיה דווקא מיינץ הצנועה?! נבחרת המחזור של וואלה! ספורט עושה כבוד למוליכת הבונדסליגה ומזכירה בפעם המי יודע כמה את חשיבותם של שחקני הנשמה.

שוער

רוברט גרין - ווסטהאם

מה לא אמרו על השוער הזה מאז ההופעה המביכה במונדיאל שקיבלה המשכיות עם שערים אומללים בווסטהאם? והנה, אברהם גרנט שם את מבטחו ברוברט גרין למרות ההכפשות בתקשורת וזעם האוהדים, והרוויח אותו בכושר שיא בניצחון הבכורה של הפטישים העונה בליגה, 0:1 בדרבי הלונדוני על טוטנהאם. גרין לא רק שמר על שער נקי ופיקד על משחק ההגנה של המארחת, אלא גם סיפק כמה הצלות אדירות, כולל הדיפה פנטסטית לטיל ששיגר לעברו לוקה מודריץ'. על ההתפרצות כלפי העיתונאים הוא יכול היה לוותר.

הגנה

מגן ימני: לורנצו דה סילבסטרי - פיורנטינה

חמישה מחזורים ארוכים - או בעצם חצי שנה, אם נוסיף גם את סיום העונה שעברה - חיכו בפיורנטינה עד שהגיע ניצחון הליגה הראשון בעידן סיניסה מיכאילוביץ'. יותר מדי פציעות פקדו את הוויולה בשנה האחרונה, ואולי עכשיו היא תוכל לצאת לדרך חדשה. פיורנטינה שיחקה כדורגל התקפי, ולורנצו דה סילבסטרי עטף את מתנת יום ההולדת של הבעלים אנדרה דלה ואלה עם שער מצוין (בעזרת מגן פארמה) שקבע 0:2. המגן הימני לא הסתפק בגיחות לעזרת ההתקפה, ושני תיקולים שלו מנעו מצבי כיבוש מחלוצי היריבה. הופעת בכורה בנבחרת איטליה הוא כבר ערך - עכשיו הזמן לייצר המשכיות.

בלם: סרחיו באייסטרוס - לבאנטה

הוא כבר בן 35, שיאו היה אי שם בסוף שנות ה-90 במדי טנריפה ואחר כך עם עוד שנתיים יפות כשחקן ויאריאל, אבל כשסרחיו באייסטרוס מריח מפגש מול ריאל מדריד הוא יודע להתעלות. על אף העובדה שהמוניטין שלו כולל שיאי הרחקות ולא מעט עבירות גסות, הבלם הוותיק הציג משחק נקי ויציב במרכז הגנת לבאנטה, ששמרה בפעם השנייה ברציפות על שער נקי, ועוד מול החוד המאיים של הבלאנקוס. כולם התמקדו בהחמצות הגדולות של גונזאלו היגואין והקושי ההתקפי. מה עם קצת קרדיט לבאייסטרוס והחבר'ה מסיוטאט דה ולנסיה?

בלם: חואן – רומא

כדורגל גדול לא היה באולימפיקו ביום שבת, אבל דרמה גדולה הייתה גם הייתה, ובעקבותיה פרץ שמחה שהוא למעשה אנחת רווחה. רומא התחילה את העונה הזו בצורה איומה, בדיוק כפי שקרה לה בעונה שעברה, וכשהחבל החל להתהדק סביב צווארו של קלאודיו ראניירי, הגיע הניצחון הגדול על אינטר. איש המשחק של הג'אלורוסי היה הבלם הברזילאי חואן, שעשה עבודה מצוינת מול דייגו מיליטו וסמואל אטו, ניצח במרבית הקרבות האוויריים והזכיר לראניירי שגם בעונה שעברה שיתוף הפעולה שלו עם ניקולאס בורדיסו היה עדיף מאשר זה עם פיליפ מקסס. שר ההגנה של רומא חזר בשעה טובה מהמונדיאל.

מגן שמאלי: סילבן מרשל – סנט אטיין

16 שנים ניסו בסנט אטיין למצוא את הנוסחה לנצח את ליון בדרבי. בעבר זה היה הרבה יותר קל כשהקבוצה בירוק הייתה הבכירה של חבל הרון, אך מאז היוצרות התהפכו. הפעם, בדרבי ה-100, סנט אטיין נזקקה למגננה רבתי, מפגן הרואי של שחקני החלק האחורי וטונות של מזל מול יריבה שנמצאת עמוק במשבר, כדי לכבוש מהמצב היחיד שהיה לה במשחק ולנצח סוף כל סוף בקרב היוקרתי שהותיר אותה בפסגה לשבוע נוסף. בניגוד לשנים קודמות, סנט אטיין הלכה העונה על רכש צנוע ומוקפד שעיקרו בצירוף שחקנים אינטליגנטיים להגנה. אחד מהם, סילבן מרשל, הגיע בהעברה חופשית מלוריין ומציג עד כה יכולת מרשימה הן כבלם והן כמגן שמאלי. את משחקו הטוב העונה הוא שמר לדרבי הגדול.

קישור

סרחיו בוסקטס – ברצלונה

על המשטח העלוב בסן מאמס ומול יריב עיקש כאתלטיק בילבאו, לכולם היה ברור כי לאנדרס אינייסטה וצ'אבי יהיה קשה לשחק את הכדורגל שהם כל כך אוהבים. בימים כאלה, ובכלל בשנה האחרונה, ברצלונה יכולה רק להודות על קיומו של סרחיו בוסקטס. הקשר האחורי הדינמי סייע כהרגלו לחוליית ההגנה, הוציא את חבריו להתקפות מתפרצות וקינח עם שער נהדר בתוספת הזמן. בוסקטס בן ה-22 הופך לנגד עינינו לקשר אחורי פנטסטי – כזה שיכול באותה מידה לשמש בדקות מסוימות כבלם שלישי ולאחר מכן כקשר התקפי. לחאבייר מסצ'ראנו לא נותר אלא להביט מהספסל בקנאה.

לואיס הולטבי - מיינץ

כן, הוא אמנם שיחק רק מחצית באליאנץ ארינה עד שהוחלף בגלל פציעה, אבל ב-45 הדקות הללו הוא הותיר רושם בל יימחה גם אצל אוהדי באיירן מינכן. אם יש שחקן שבולט מעל כולם בתוך המארג הקבוצתי הנפלא בפתיחת העונה המושלמת של מיינץ, זהו לואיס הולטבי. הקשר המושאל משאלקה מזין את חלוצי הקבוצה במסירות פז מתחילת העונה, וגם במגרשה של האלופה בישל את השער הראשון, ניווט את משחק ההתקפה של מיינץ וכמעט כבש בעצמו. בין נבחרות אנגליה לגרמניה כבר התפתח מאבק על שירותיו, ואילו פליקס מגאת יכול רק להצטער על כך שלא נתן לו את המפתחות בשאלקה כבר העונה.

מילוש קראסיץ' - יובנטוס

הכישרון הסרבי הנפלא מתחיל להיכנס לכושר מסחרר, ואיתו אולי גם יובנטוס כולה. אחרי שלושה בישולים בארבעה משחקים, קראסיץ' הצליח למצוא את הרשת בעצמו, ולא רק פעם אחת. הקיצוני הבלונדי עבר מימין לשמאל, שיגע את מגני קליארי וסחב את יובה על גבו עם שלושער מרשים שהזכיר לאוהדי הביאנקונרי איזה צ'כי בשם פאבל נדבד. קראסיץ' הבקיע את הראשון בוולה מחוץ לרחבה, בשני הקדים את השומר שלו במהלך חכם ובשלישי ביצע פריצה נהדרת שהסתיימה ברשת עם קצת עזרה מההגנה. הוא אולי לא גדול כמו נדבד, אבל אפשר להגיד בפה מלא שיש להיט חדש בטורינו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

התקפה

קרלוס טבז – מנצ'סטר סיטי

משחק הפתיחה של המחזור השישי באיטליה הזכיר את הקרבות הטקטיים שניהלו רוברטו מאנצ'יני וקרלו אנצ'לוטי כשניצבו משני צידי המתרס במילאנו. שחקני מנצ'סטר סיטי וצ'לסי המיליונרים התקוטטו על כר הדשא במשך 59 דקות קשוחות ואינטנסיביות, עד שבא קרלוס טבז ובמהלך סולני מבריק על פני חצי מגרש הבקיע את שער הניצחון והבהיר לכולם כי לתשוקה שלו אין מתחרים. החלוץ הארגנטינאי היה די בודד בהתקפת המארחים, אבל זה לא הפריע לו להטריד ללא הפסקה את הגנת צ'לסי, מולה כבש פעמיים גם בעונה שעברה. הדיבורים על דיכאון נעלמו כלא היו.

הוגו אלמיידה – ורדר ברמן

תומאס שאף הפתיע כשנתן לפורטוגלי את המקום בהרכב למרות חזרתו של קלאודיו פיזארו, והחלוץ הגבוה לא אכזב עם צמד בניצחון הדרמטי בדרבי על המבורג. הוגו אלמיידה אף פעם לא נהנה מיותר מדי פרגון בקרב אוהדי קבוצתו או בתקשורת, אבל בניגוד לתפקודו בנבחרת פורטוגל, הוא מקפיד לספק את הסחורה בהזדמנויות שהוא מקבל בברמן. אלמיידה נותן את כל כולו עבור הירוקים חסרי היציבות, כבש כבר בארבעה מפעלים העונה (ליגה, גביע, ליגת האלופות וגם במוקדמות היורו במדי הנבחרת) ואולי המשחק האחרון שלו יבהיר לשאף כי אפשר לשחק בחוד איתו ועם פיזארו גם יחד.

דויד טרזגה - הרקולס

אחרי 10 שנים נהדרות ביובנטוס, דויד טרזגה מצא את עצמו בגיל 33 בהרקולס הצנועה, שזה הרגע חזרה לליגה הבכירה בספרד. רבים הרימו גבה כאשר החלוץ הצרפתי בחר בקבוצה מאליקנטה, בעוד לו היה חשוב לרצות את אשתו, ילידת המקום, וליהנות מהקרבה לים. אבל לא רק. טרזגה לא שכח לשחק כדורגל, חרף הפציעות הרבות והישיבה הממושכת על הספסל בשנתיים האחרונות. נוכחותו בחוד של הרקולס משמעותית במיוחד מול קבוצות גדולות, והתצוגה המרשימה מול סביליה, פרט לצמד שכבש, מבהירה כי אסטבן ויגו זכה בפיס. מישהו עדיין לא מעריך את טרזגה? לורן בלאן, לשיקולך.

כוכב אורח

אלכסנדר קרז'אקוב - זניט סנט פטרסבורג

"הוא תמיד יודע איפה השער נמצא, יש לו חוש נדיר", החמיא לאחרונה ברונו אלבש, בלם נבחרת פורטוגל, לחברו בזניט סנט פטרסבורג אלכסנדר קרז'אקוב. המחמאות הללו לא פוזרו לשווא. קרז'אקוב פשוט פורח בשיטה של לוצ'יאנו ספאלטי, ואיתו ההתקפה של זניט נראית נהדר בדרך להשבת תואר האליפות ברוסיה. החלוץ הפורה כבש שלושער מול אנדרלכט לפני שבוע וחצי בליגה האירופית, וחזר על ההספק בניצחון הגדול 1:6 על סאטורן, שם הוסיף גם בישול ויכול היה לכבוש עוד ארבעה שערים לפחות.

שווים אזכור

מארק שוורצר (פולהאם) – ונגר היה צריך להתעקש

ג'רום תומאס (ווסט ברומיץ') – לא זכר חסד נעורים

ג'נארו גאטוסו (מילאן) – הבולדוג חזר לנשוך

קווין גרוסקרויץ (דורטמונד) – לא רק קגאווה

אזקיאל לאבצי (נאפולי) – שילוב קטלני עם קבאני

פרננדו קבנאגי (מאיורקה) – ברוך הבא לספרד

סמי אלאגי (מיינץ) – יא סלאם, סמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully