וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסתכלו על עצמכם קודם: על הציפיות המוגזמות מדריו פרננדז

25.9.2010 / 9:10

הביקורות שהוטחו בדריו פרננדז מתחילת העונה אומרות הרבה יותר על בית"ר ירושלים מאשר עליו. הן מלמדות על מועדון שמצפה למשיח, הן מצביעות על תיאום ציפיות שגוי מקשר שלא מסוגל להרים קבוצה מקרטעת, בטח לא בעמדה שלו, והן רק מעמיקות את הבעיה ולא פותרות אותה

במהלך הקיץ האחרון, מתוך רצון לשמור על כושר גופני, הצטרף דריו פרננדז לאימוני בית"ר ירושלים במחנה האימונים שערכה בגרמניה. נכון לאותם ימים, פרננדז לא היה מתוכנן להישאר ולקבוצה לא היתה אפשרות לעמוד בחוזהו. לאחר שני ימי אימונים שוחחו ראשי הצוות המקצועי עם מספר אנשים במועדון והעלו את האפשרות שאולי בכל זאת יימצא פתרון שישאיר את הקשר, ועוזר המאמן רוני לוי אמר מיד: "אם זה יקרה, זה יהיה כמו ביאת המשיח. הוא ישנה לנו את כל הקבוצה". הדברים של לוי קיבלו חיזוק בשיחה בין אורי מלמיליאן לאיציק קורנפיין מאוחר יותר, בה אמר המאמן ליו"ר כי "זרים כאלה אי אפשר להביא היום לארץ. לא ראיתי הרבה שנים שחקן ברמה הזאת. הוא מסוג השחקנים שמובילים קבוצה והופך שחקנים בינוניים לטובים כשהם לידו".

דריו פרננדז, בית"ר ירושלים. איתי אופינצקי
בבית"ר ראו את הגעתו כביאת המשיח. פרננדז/איתי אופינצקי

מחיר האשליה

זו למעשה האווירה שליוותה את בית"ר ואוהדיה - התחושה כי גורל העונה הזאת תלוי בהישארות של פרננדז. הדברים נשמעו מכל פינה במועדון. הן מהצוות המקצועי, הן מההנהלה, הן מהשחקנים וכמובן מהאוהדים שחיכו במתח רב להכרעה בנושא, עד להצהרתו של קורנפיין כי פרננדז חתם לשלוש שנים. יהיו שיגידו שזה היה גלגול אחריות וראייה לא מפוכחת של המציאות, לא רק בגלל שפרננדז התחיל את אימוניו באיחור וכבר במחנה האימונים, על אף שהרשים, ציין כי אינו בכושר משחק והוא זקוק לתכנית עבודה מסודרת. בפועל, פרננדז לא הגיע מוכן לפתיחת העונה וסחב איתו רף ציפיות של השחקן המוביל בקבוצה שצריך לקחת אותה לצמרת. תיאום הציפיות הבעייתי הזה יצר כמובן אשליה ובסופה מפלה.

לפני הכל, חשוב לזכור שבית"ר הגיעה לא מוכנה לעונה, בכושר גופני ומקצועי ירוד, לא מחוברת ולא מפוקסת על המטרות שלה. היחס לפרננדז כמושיע היה אמור ליישר את התמונה העקומה הזו ולא היה מבוסס על איכויותיו של השחקן. פרננדז הוא לא שחקן שעושה סדר בכאוס, וכל עוד הביקורת עליו תימשך האפקט יהיה הפוך, כשכבר עתה הוא סוחב תחושת עלבון. פרננדז רגיש מאוד להערות וביקורת ולוקח ללב לכלוכים מבית.

בקדנציה הקודמת של השחקן בבית"ר, הואשמו פרננדז וכריסטיאן אלברז על ידי ברק יצחקי ומספר שחקנים כי בעקבות קנס קולקטיבי שספגו השחקנים אחרי התבוסה 4:0 להפועל תל אביב, השניים מבצעים שביתה איטלקית ולא מתאמצים. הדברים הגיעו למצב שבמהלך משחק גביע בקרית שמונה יצחקי ניגש למאמן ראובן עטר וביקש להוציא את השניים. פרננדז נעלב מאוד, ניתק מגע משחקניה הישראלים של הקבוצה והפך "אילם" למשך למעלה מחודש. לאחר שנעשתה סולחה, אמר הקשר: "אין דבר יותר מעליב מכך שיאמרו עליי שאני לא מתאמץ. מי שאומר דברים כאלה כנראה עשה את זה בעבר, אבל אני לא כזה ובחיים לא אהיה כזה".

הרגישות הגדולה של הקשר הארגנטיני לביקורת הגיעה לשיאה במהלך אסיפת הקבוצה לאחר משחק ההפסד האחרון למכבי פתח תקווה (2:1). מלמיליאן תקף את פרננדז שהוא לא לוקח מספיק אחריות וטען בפניו שהשופט מאיר לוי הזהיר אותו מאדום מתקרב של הקשר. את הדברים העביר לפרננדז סטיבן כהן, שהספרדית שלו לא מלוטשת, ופרננדז נפגע מאוד מהצורה בה המאמן דיבר אליו, יצא מבית וגן עם עיניים דומעות, ורק לאחר שקיבל תרגום מדויק יותר אמר: "חשבתי שאמרו שאני לא מקצוען וזה העליב אותי, אבל הבנתי שהכוונה הייתה אחרת".

הערך האמיתי

הבעיה הגדולה בסיטואציה של פרננדז היא רמת הציפיות ממנו. הפריצה הגדולה בקריירה שלו הייתה במדי פאניוניוס היוונית, במדיה שיחק בין 2005 ל-2008. שם הוא נחשב לשחקן המשמעותי במועדון ולמלך של האוהדים, אך יחד עם זאת, זו הייתה קבוצת מרכז טבלה ומטה ללא שאיפה לתארים וניסיון בצמרת. הלחץ והדרישות ממנו בבית"ר היו שונים. בסך הכל פרננדז שיחק מצוין בקדנציה הקודמת בבית"ר, אך בשורה התחתונה, על אף הזכייה בגביע, לקבוצה היה סגל מאוד איכותי שנתן עונה בינונית שלא הזכירה את השנתיים שקדמו לה. דברים דומים על הקשר ניתן היה לשמוע באריס סלוניקי בעונה שעברה, כאשר בתום העונה מאמן הקבוצה הקטור קופר אמר: "פרננדז שחקן מציין, אבל לא אחד שהקבוצה תלויה בו ונסתדר היטב גם בלעדיו".

איגלס אזוראדיס, מנהל אתר האינטרנט של אריס, מסביר: "פרננדז הוא שחקן עם שם ביוון. מאוד מחזיקים ממנו ביוון ומעריכים אותו. הוא התחיל מצוין כאן, אבל עבר פציעה וגם כמו הרבה שחקנים לקח קשה את המצב הכלכלי והידרדר עם כל הקבוצה. בתחילת העונה הוא היה היהלום והאוהדים היו צוחקים שאחד שכלל לא היה בתכנון הוא השחקן הכי טוב שלנו, אך עם הזמן, ברגע שהוא נחלש, נוצר הרכב שרץ וכבר לא היה לו מקום כאן. בטח לא במחירים שלו. עצם העובדה שפאוק רצו אותו בקיץ ואריס בכלל לא ניצלה את האופציה עליו אומרת שמקצועית הוחלט שהוא לא מתאים לאריס. אבל בסך הכל הוא שחקן מצוין שיש לו מקום בהרכב של כמעט כל קבוצה ביוון חוץ מאולימפיאקוס ופאנאתינייקוס".

המסקנה מאוד פשוטה. פרננדז שחקן נהדר ומשמעותי, אך לא יכול להשפיע על קבוצה ושחקנים לא משמעותיים ודומיננטיים לידו, בניגוד לדעה הרווחת מתחילת העונה. בקיץ שיחקה בית"ר משחק אימון נגד הפועל רעננה. אייל לחמן התלהב מאוד מפרננדז וטען: "הוא שחקן גדול, אבל גם איתו בית"ר תקועה. אם החלק הקדמי לא בכושר טוב ואין מי שיוציא לפועל את כל מה שהוא עושה באמצע, אז זה בזבוז. הוא לא הורס התקפות, אלא דינמו בין הקשר האחורי ההורס לבין הקישור הקדמי. קצת לפני קובי מויאל ומאחורי בן שושן, עידן טל ועזריאל. רק כשברוכיאן יחזור לעצמו זה יתחבר".

בסופו של דבר פרננדז נמצא במלכודת ולא יכול להשפיע כרגע על הקבוצה כפי שהיא מצפה: מלמיליאן עדיין לא מצא את הקשר האחורי שלו ומנסה את דן אייבנדר הצעיר בעמדה הסמוכה לארגנטינאי. ברוכיאן עדיין לא פוגע, סטיבן כהן עדיין לא תורם ובעצם כמעט בכל עמדה לבית"ר יש בעיות. מדבריו של גיורא שפיגל על הדרך בה הובא פרננדז לקבוצה ניתן להבין שזו טעות לחשוב שהוא יוכל להסתיר את כל זה לבדו.

"נסענו ליוון בכדי להתעניין בחלוץ ובלם", מספר שפיגל. "אך במשחק שראינו הוא היה יוצא מהכלל. לא היינו צריכים שחקן בתפקיד ספציפי בקישור למרות שאלברמן היה על סף עזיבה, פשוט ראינו שחקן דומיננטי ומשמעותי שלא רואים הרבה, ושחקן כזה אתה רוצה אצלך בקבוצה. מנהיג? מוביל? הוא שחקן מאוד משמעותי כמו בלם מצוין שיוצא קדימה וקורא את המשחק, אך שחקן מוביל עבורי זה שחקן שמשפיע על התוצאה, כמו ברקוביץ' ורביבו. הוא מצוין עבור בית"ר, אך לא זה שאמור להביא את התוצרת הסופית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הפתרון המתבקש

למרות הביקורות, צריך לזכור שאנחנו בסך הכל במחזור השלישי ושבכל זאת מדובר בשחקן איכותי לליגת העל הבינונית שלנו. גם חבריו בבית"ר עדיין מאמינים בקשר ואחד מהם סיפר כי "דווקא במשחק מול מכבי פתח תקווה, למרות כל הטענות, הוא היה אחד הטובים, בא לכל כדור והיה היחיד בקבוצה שניסה איכשהו לתפקד. הוא היה לחוץ ועצבני וצריך לראות גם את הצד החיובי של שחקן שאכפת לו. כולם יכולים להגיד מה שהם רוצים, אבל הוא עדיין הקשר הכי טוב בקבוצה ולדעתי הטוב ביותר בארץ בתפקיד הזה. אפילו עידן ורד אמר לשחקנים בקבוצה שהלוואי שהיה לו שחקן כמוהו בחיפה. כשהקבוצה תתיישר הוא יהיה המלך שלה".

בשורה התחתונה, פרננדז הוא לא השחקן שצריך להרים קבוצה שלא מתפקדת. הוא יעשה את שלו בעונה הזאת, אבל השאלה היותר חשובה לא נוגעת אליו אלה לסובבים אותו: האם במקום להאשים אותו הם יעזרו לו ויתנו לו את הכלים להיות הדינמו מהקדנציה הקודמת בבית"ר? את האיכות שלו הוא כבר הוכיח, כמו שאומר מאמן מכבי תל אביב, יוסי מזרחי: "הוא פשוט מצוין. יש לו את כל האיכויות שחסרות בליגה שלנו, שחקן שכל מאמן מרגיש בטוח שיש אחד כזה אצלו. רצינו אותו אצלנו אך ידענו כמה הוא חשוב לבית"ר וכמה היא מנסה להשאיר אותו ומתוך רספקט הרעיון ירד מהפרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully