וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכון להצלחה כבר יש: ואן דר וארט רוצה לפרוץ בטוטנהאם

25.9.2010 / 9:00

בריאל דיכאו אותו, בנבחרת הולנד ההצלחה פסחה עליו. האם בטוטנהאם כל זה יתפרץ ורפאל ואן דר וארט יצעד בדרכם של רובן וסניידר

אל תתנו לחזות של רפאל ואן דר וארט להטעות אתכם. נכון, הוא נראה רך. כן, בהולנד והמבורג כינו אותו "רגלי זכוכית" בגלל הפציעות הרבות שלו עוד הרבה לפני שאריאן רובן, רובין ואן פרסי והולנדים אחרים עשו לעצמם שם של פצועים כרוניים, אבל מה שמתחולל בראשו של הקשר בן ה-27 הוא הדבר הכי רחוק משבריריות.

"לא, לא, אני בחור טוב", הוא ענה לשאלה של אחד הכתבים האם הוא טרבלמייקר ולא רק פליימייקר, אחרי שחתם בטוטנהאם, אבל כמה ימים לאחר מכן כבר הגיב בזעם כשהוחלף במשחקה של נבחרת הולנד נגד פינלנד במוקדמות יורו 2012. "אני לא מרוצה מהחילוף הזה. אני מנסה להישאר רגוע ולא להתלונן, אבל האמת היא שאני די עצבני כרגע", אמר לכלי התקשורת ההולנדים.

כשהגיב בכעס לאותו חילוף, נדמה היה שואן דר וארט מוציא את כל התסכול שצבר בשנתיים האחרונות, בהן אף פעם לא שימש כשחקן מרכזי בריאל מדריד ושכללו קיץ בו הגיעה נבחרת הולנד לגמר המונדיאל, אבל ללא הותרת חותם מטעמו. אחרי שמונה לקפטן אייאקס בגיל 21 ובהמשך שימש ככוכב המבורג, הקשר ההולנדי התקשה להמשיך במסלול העלייה בריאל מדריד והרגיש שהוא עומד במקום, שלא באשמתו.

רפאל ואן דר וארט הוא דעתן שלא חושש לחשוב בקול רם, והיחסים המתוחים שלו עם זלאטן איברהימוביץ', כשהשניים שיחקו באייאקס, נודעו למרחוק. את הכוח המנטאלי שלו, כך הוא סיפר לאחרונה, שאב בזמן שאת כל חייו כילד ונער מתבגר העביר עם משפחתו בקרוואן. הוא באמת לא שחקן בעייתי, הוא פשוט מנהיג שהרגיש שהמושכות נמשכות מידיו. הרגיש ושתק, עד שטוטנהאם זרקה את חבל ההצלה. "לקחו לי 10 דקות להחליט שאני רוצה לעבור", הוא אמר על המהלך שנראה כזה שיחייה אותו.

קרש הקפיצה של טוטנהאם

שמונה מיליון ליש"ט שילמה טוטנהאם לריאל מדריד על רפאל ואן דר וארט, שלא נכלל בתכניות של ז'וזה מוריניו. פול הייווארד, שכתב טור על כך שהקשר ההולנדי עשוי להפוך ל"גניבת השנה", סיפר ב"גרדיאן": "בארבע אחר הצהריים, ביום האחרון של חלון ההעברות, קיבל הארי רדנאפ טלפון מהיו"ר, דניאל לוי, שאמר לו: 'יש לי מתנה בשבילך'. המתנה הייתה רפאל ואן דר וארט".

התרנגולים הגיעו בשנה שעברה לשיאם, עם מקום רביעי והבטחת המקום במוקדמות ליגת האלופות, והם היו זקוקים לקשר ההולנדי בדיוק כשם שהיה זקוק להם כדי לחזור ולהיות שחקן מרכזי. הקלישאה הנכונה אומרת שקל יותר להגיע לפסגה מאשר לשמור על המקום שם, והעונה האנגלית הארוכה בין כה וכה, בנוסף להשתתפות במפעל מחייב ומתיש כמו ליגת האלופות, הכריחו את המועדון מצפון לונדון להתחזק.

אלא שטוטנהאם לא הייתה זקוקה לעוד שחקן טוב, היא הייתה צריכה שם שיעזור לה לבסס את עצמה כקבוצה עם מילה בליגת הכדורגל החזקה והקשה בעולם. האוהדים של הקבוצה הלונדונית בוודאי זוכרים היטב את סירובו של רוביניו להגיע בטענה שטוטנהאם לא קבוצה מספיק גדולה בשבילו, אבל רכש כמו ואן דר וארט, בתוספת לעונה מוצלחת, יכול לגרום לתרנגולים למשוך בשנים הבאות שחקנים שפעם לא היו יכולים לחלום עליהם בוויט הארט ליין.

"במונחים של ראיית משחק, יכולת מסירה, דרכים לשבור הגנות וכיבוש שערים, הוא טוב כמו פברגאס, ג'רארד ולמפארד", החמיא אריאן רובן לחברו. "רפא יהפוך את טוטנהאם מקבוצה טובה מאוד בפרמיירליג, לקבוצה שמסוגלת להתמודד עם כל קבוצה באירופה ביום נתון. כשמסתכלים על כמות הכסף שריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי הוציאו על השחקנים, אי אפשר להאמין לסכום שטוטנהאם שילמה עליו".

הרומן ההולנדי עם הפרמיירליג

עכשיו טוטנהאם תנסה לעזור לרפאל ואן דר וארט להפוך שוב לשחקן מרכזי ומצטיין, ועל ההולנדי יהיה להצעיד אותה לעוד עונה בין ארבע הראשונות, או לפחות להצלחה אירופית וזכייה בגביע למשל. "בשמונה מיליון ליש"ט טוטנהאם הנחיתה שחקן שמסוגל לשנות את המשחק, קשר עם 85 הופעות בנבחרת הולנד ו-120 שערים ב-330 משחקים באייאקס, המבורג וריאל מדריד", כתב העיתונאי הייווארד בטור שלו ב"גרדיאן" וביטא את התחושה הרווחת באנגליה.

הקשר ההולנדי ינסה כעת ללכת בדרכם של בני ארצו, רוד חוליט, אדווין ואן דר סאר, דניס ברגקאמפ, מארק אוברמארס, רוד ואן ניסטלרוי, ג'ימי פלויד האסלביינק, רובין ואן פרסי ואחרים, ולהוכיח שהרומן של שחקני האורנג' עם הפרמיירליג הוא מוצלח. אבל הדוגמה הכתומה שתעמוד לנגד עיניו תהיה קודם כל זו של ווסלי סניידר ואריאן רובן, שני שחקנים שנדחו על ידי ריאל מדריד ופרחו בעונה שלאחר מכן.

"ריאל מדריד ויתרה על אחד מהשחקנים הטובים בעולם, אבל זה הסטייל שלהם", הסביר רובן, "הם נפטרו ממני ומווסלי באותו קיץ ואני זכיתי בדאבל בגרמניה, בעוד הוא זכה בטרבל והיה לשחקן השנה בכדורגל העולמי. הטעות של ריאל תהיה הרווח של טוטנהאם".

כעת, בזמן שחלק מהאוהדים של טוטנהאם כבר מביטים על ואן דר וארט ונזכרים בכריס וודל, ההולנדי שוב מחזיק במושכות ואוהדי כדורגל רבים בעולם ישמחו בשמחתו אם יצליח, רק כדי שעוד שחקן כשרוני שדוכא בריאל מדריד, יצליח מיד לאחר שהשתחרר מכבלי הספסל שלה. בטוטנהאם הוא יקבל דקות משחק ולא יאגור כעס ועצבים שיתפרצו כעבור שנתיים. רק שיישאר בריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully