וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הדייויס תארח את פולין

22.9.2010 / 12:33

אחרי ההפסד לאוסטריה, תחל הנבחרת את המסע בחזרה לבית העליון עם מפגש ביתי מול הפולנים. סלע: "זו הגרלה קשה מאוד"

נבחרת הדייויס של ישראל תחל את מסע החזרה לעבר הבית העליון עם מפגש נוח יחסית על הנייר מול נבחרת פולין, כשהבשורה המשמחת יותר מבחינת הבחורים של אייל רן היא שהמפגש ייערך בארץ. המשחקים ייערכו במהלך חודש מאי בשנה הבאה, כשבמידה והנבחרת תעבור את הפולנים, היא תעפיל לסיבוב הפלייאוף על העלייה לבית העליון. בסך הכל כדי להגיע שוב לבית העליון, זקוקה הנבחרת לשני ניצחונות.

נבחרת הדייויס, שהגיעה כמדורגת להגרלה אחרי ההפסד השבוע לאוסטריה בזכות הנקודות שצברה בארבע השנים האחרונות, נמנעה ממפגשים עם שוויץ, איטליה ודרום אפריקה, שאף הן היו מדורגות. מבחינת ההגרלה, הייתה יכולה ישראל לפגוש נבחרות קשות כמו פינלנד, הולנד, פורטוגל, סלובקיה, סלובניה או אוקראינה.

לא מן הנמנע שהמשחקים מול הפולנים יתקיימו ברמת השרון, המגרש שהיה קבוע עבור הנבחרת מלבד שני המפגשים מול אוסטריה ומול רוסיה בשנה שעברה. הסיבה לכך היא שפולין לא נחשבת ליריבה אטרקטיבית והעלויות הכבדות בהשכרת האיצטדיון ביד אליהו אמורות להביא את ראשי האיגוד להחליט על רמת השרון כיעד מועדף.

דודי סלע אמר לאחר ההגרלה: "זאת הגרלה קשה מאוד. הנבחרת הפולנית טובה מאוד ולא נופלת מהנבחרת האוסטרית. הולך להיות מפגש קשה מאוד אבל אני מרוצה שנשחק שוב בבית". הראל לוי: "זו הגרלה קשה אבל אני שמח שמשחקים שוב בבית".

יוני ארליך: "שמח מאוד שיצא לנו שוב מפגש ביתי כי מבחינתנו הדבר החשוב ביותר זה קודם כל לשחק בבית. זו יריבה לא פשוטה בכלל עם שני שחקני יחידים במאייה הראשונה ושלושה שחקני זוגות ב-20 הראשונים. אני בטוח שמפגש הזוגות יהיה מרתק, צמוד וקשה. כבר מעכשיו אני מחכה למפגש הזה ומקווה שהפעם זה ייגמר לטובתנו, אך אני גם יודע שנצטרך לעבוד קשה בשביל להשיג ניצחון במפגש".

קובוט ופז'יסייז'ני מובילים את הפולנים

המחבט הבכיר של הפולנים הוא לוקאש קובוט בן ה-28, המדורג 63 ביחידים (דירוג השיא שלו היה לפני כחצי שנה, אז דורג 41) וטניסאי שנחשב גם לשחקן זוגות מצטיין (10 בעולם). קובוט הגיע השנה לשני גמרים, אך הפסיד בסרביה לנובאק דג'וקוביץ' ובאליפות ברזיל הפתוחה לחואן קרלוס פררו. בזוגות הגיע השנה לרבע הגמר בשלושה טורנירי גרנד סלאם: רולאן גארוס, ווימבלדון, ואליפות ארצות הברית הפתוחה. המחבט מספר 2 של פולין הוא מיכאל פז'יסייז'ני בן ה-26, 89 בעולם.

בזוגות, בנוסף לקובוט, מציגים הפולנים שני שחקנים טובים נוספים: מאריוש פריסטנברג ומרצ'ין מטקובסקי, צמד ותיק (בני 30 ו-29 בהתאמה) שזכה ב-11 תארים במרוצת השנים ושהגיעו לא מזמן לרבע גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה. השניים מדורגים במקום ה-11 בעולם. אגב פריסטנברג ומאטקובסקי, השניים פגשו את אנדי רם ויוני ארליך בגמר טורניר ניו הייבן ב-2006, אבל הפסידו להם. כמו בישראל, גם בפולין בונים בדרך כלל על נקודה לפחות במשחק הזוגות והמאזן המשותף של מאטקובסקי ופריסטנברג במשחקי הדייויס הוא 3:11. שני שחקני יחידים נוספים של פולין הם ג'רזי ג'נואיקז (203 בעולם) ודויד אולג'נאיסזק (406).

פולין ניצחה בתחילת השבוע 2:3 את לטביה, אולם קובוט לא שיחק ובמקומו עלה ייז'י יאנוביץ' בן ה-19, המתנשא לגובה של 2.02 מטר ושמדורג כרגע במקום ה-203 בעולם. את השנה החלה פולין בסיבוב המוקדמות השני עם ניצחון 2:3 על לטביה. מכאן המשיכו הפולנים לסיבוב הראשון, אבל נכנעו 3:2 לפינלנד, מה שהשאיר אותם להיאבק כאמור על מקומם בבית האירופי אפריקאי 1 עם משחק פלייאוף נגד לטביה, בו שרדו.

ספרד פותחת מול בלגיה

מלבד ההגרלה של נבחרת ישראל, נערכה גם הגרלת משחקי הסיבוב הראשון בבית העליון. צרפת הפינאליסטית תפגוש את אוסטריה, שעלתה על חשבון הנבחרת לבית העליון, וסרביה, אף היא פינאליסטית הטורניר, תשחק מול הודו. ספרד, שזכתה בגביע הדייויס בשנתיים האחרונות, אבל הפסידה בסיבוב השני לצרפת 5:0, תנסה לשחזר את ההישגים כשתפתח את דרכה מול בלגיה. המשחקים ייערכו בין ה-4 ל-6 במרץ.

יתר המפגשים:

רוסיה - שבדיה
צ'כיה - קזחסטן
ארגנטינה - רומניה
צ'ילה - ארצות הברית
גרמניה - קרואטיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully