וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו קרא לי אוברייטד?

20.9.2010 / 14:33

נבחרת המחזור של אירופה של השבוע היא קודם כל ברבאטוב ועוד 10, אבל לא רק. מבט נוסף על ההרכב הכמעט מושלם הזה מעלה תהיה נוספת: האם הסתיים שלב ההפתעות באירופה והפאזל הרגיל מתחיל להסתדר?

פתיחת עונה בקיץ שאחרי המונדיאל תמיד מתאפיינת בחריקות מצד הקבוצות הגדולות. הכוכבים שעייפים מהטורניר הארוך הצטרפו להכנה בשלב מאוחר וזקוקים למספר שבועות על מנת לחזור לעצמם. כך, ניתן למצוא ברחבי אירופה מוליכות מפתיעות כמו צ'זנה, מיינץ וסנט אטיין. אלא שנבחרת המחזור השבועית של וואלה! ספורט מסמנת שינוי מגמה. עם נציגים ממנצ'סטר יונייטד, ברצלונה, יובנטוס וכמובן צ'לסי בהרכב, אפשר לומר בפה מלא: שלב הגישושים נגמר. הגדולות שוב איתנו. הכוכב האורח מגיע אלינו השבוע מהמוליכה המפתיעה (והמוכרת) שדורסת את הליגה הבלגית.

שוער

דויד דה חאה – אתלטיקו מדריד

ב-19 בספטמבר 2009 נכלל דה חאה לראשונה בחייו בסגל הבוגר של הקולצ'ונרוס וראה מהספסל את חבריו חוטפים חמישייה בקאמפ נואו. בדיוק שנה לאחר מכן, החליט דה חאה שלו זה פשוט לא יקרה. ההופעה המדהימה שלו אמנם לא עזרה לאתלטי לצבור נקודות, אבל מנעה תבוסה. דה חאה התעופף לחיבורים כדי להוציא בעיות של פדרו ו-וייה, השתטח ובלם בגופו שערים בטוחים של מסי וצ'אבי וגרף בצדק את תואר איש המשחק. בנובמבר יחגוג דה חאה 20 ורבים רואים בו כשוער העתיד של נבחרת ספרד והיורש של איקר הגדול.

הגנה

מגן ימני: אלן האטון – טוטנהאם

הסקוטי בן ה-25 לא נחשב לאחד מחביביו של הארי רדנאפ. בינואר 2008, התרנגולים שילמו לריינג'רס 9 מיליון ליש"ט עבור האטון, שמאז נאבק בפציעות ובעיקר אכזב על המגרש. בקיץ, הוא בכלל ביקש לעבור לסנדרלנד, אבל המועדונים לא הגיעו לסיכום והאטון נשאר כאופציה השלישית ברוטציה של רדנאפ. אלא שבשבת, הפך האטון לגיבור המפתיע של היום. הוא נכנס במחצית המשחק מול וולבס במקומו של קאבול הפצוע, סחט את הפנדל שהוביל לשוויון של ואן דר וארט וכבש בעצמו את השלישי (1:3). עכשיו רדנאפ מפרגן: "עם ריכוז ועבודה בצד ההגנתי, הוא יכול להפוך לאחד המגנים הימניים הטובים בליגה".

בלם: ג'רארד פיקה – ברצלונה

כל המודאגים מההפסד הביתי להרקולס יכולים לנשום לרווחה. אחרי 1:5 על פנאתינייקוס באלופות ו-1:2 בקלדרון בליגה, אפשר כבר לקבוע חד משמעית: ההפסד היה מקרי, ברצלונה כאן במלוא עוצמתה. הקטלאנים הציגו כמה ממהלכי ההתקפה המבריקים והמוכרים, אבל מעל כולם בלטה דווקא ההופעה השקטה והנקייה של הבלם הנהדר. פיקה נהנה ממשחק נקי מטעויות ושמר על השקט באזור המסוכן כמעט מבלי לבצע עבירות. ולא שכחנו את שער הניצחון שכולו טכניקה נהדרת, עצירה חכמה על החזה וסיומת חדה. ביצוע מושלם.

בלם: אנדראס וולף – נירנברג

שבוע אחרי שעצרה את המבורג בנורדבנק ארנה (1:1), נירנברג עמדה נהדר גם בלברקוזן וחזרה עם 0:0 מכובד מהמפגש מול אחת הקבוצות האטרקטיביות בבונדסליגה. וולף, הקפטן בן ה-28, הנהיג את ההגנה עם משחק אגרסיבי (שגם הוביל לפציעה מוקדמת של סטפן קיסלינג) ואחראי. בכלל, נירנברג של העונה מסתמנת כקבוצה נחושה, שעומדת טוב על המגרש ומקשה את החיים על כל יריב. עכשיו החברים של אלמוג כהן מקווים גם לניצחון ראשון.

מגן שמאלי: צ'ירו קפואנו – קטאניה

מאז ימי רוברטו קרלוס באינטר, יושבי סטאדיו סן סירו לא ראו כזו שמאלית, כמו זו שהניף המגן של קטאניה ב-1:1 עם מילאן בשבת. קפואנו שלח כדור אדיר מהאוויר, שלא השאיר לאביאטי שום סיכוי. מעבר לשער, לקפואנו היה חלק לא קטן בהופעה המצוינת של קטאניה. הקבוצה הסיציליאנית הסימפטית הביכה שוב ושוב את מילאן במתפרצות קטלניות, הציגה כדורגל טוב וידעה להסתדר היטב עם השמות הגדולים בהתקפת הרוסונרי. עכשיו, האלאפנטי מחכים למוליכה, צ'זנה.

קישור

מילוש קראסיץ' – יובנטוס

בניגוד למילאן, שניסתה לקצר תהליכים עם הבאת סופרסטארים בעלי שם, ביובנטוס הלכו בקי על עונת בנייה. לקחו מאמן מנוסה (דל נרי), צירפו צעירים ו-ויתרו על שמות ואגו. המטרה הייתה ליצור תשתית להתחיל בתהליך חילופי הדורות. קראסיץ' הובא כמחליפם של דייגו הכושל ומאורו קמוראנסי הקשיש ובינתיים מסתמן כרכש מוצלח. הסרבי רשם הופעה מבריקה, עם פריצות סוחפות וטכניקה מופלאה וקינח בשני בישולים. יובה חגגה ניצחון ראשון העונה, 0:4 על אודינזה, ולמרות שבמועדון הצהירו שהם לא בונים על תוצאות כבר העונה, אל תתפלאו אם לאור החולשה של הליגה, לגברת המתחדשת יהיה מה לומר במאבק על הסקודטו.

פלורן מאלודה – צ'לסי

אחרי חמישה משחקי ליגה (די קלים, למען ההגינות), לצ'לסי יש מאזן מושלם והפרש שערים 1:21, ובעיקר הרבה שמחת חיים. זה אולי המאפיין הגדול ביותר של עידן אנצ'לוטי – כדורגל שוטף, אטרקטיבי ומלא הנאה. דרוגבה, קאלו, מאלודה, אנלקה והאחרים לא מפסיקים לחייך. גם מול בלקפול (0:4) כל השערים היו מלאי פרגון הדדי והובקעו בתום מהלכים קבוצתיים מאלפים. מעל כולם בלט הקשר הצרפתי, שפשוט פורח תחת אנצ'לוטי. למאלודה כבר יש שישה שערים העונה ורק שאלה אחת מטרידה קופצת לראש: איפה לעזאזל הוא היה במונדיאל?

שינג'י קגאווה – בורוסיה דורטמונד

הכירו את אחת הגניבות הגדולות של הקיץ. הוא רק בן 21, עלה בסך הכל 350 אלף יורו וכבר כבש בסערה את הבונדסליגה. ערב המשחק מול שאלקה, הדרבי של חבל הרוהר, הבטיח הקשר היפני כי יכבוש צמד ועמד במילתו. קגאווה נצץ וסחף את דורטמונד ל-1:3 יוקרתי שרק העמיק את המשבר בקבוצה של פליקס מגאת. מדובר בקשר ורסטילי ואנרגטי ובדורטמונד יש מי שאומר כי: "הוא משחק כמו מלאך". המשך יבוא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

התקפה

דימיטרי פאייה – סנט אטיין

לראשונה מזה 28 שנה, סנט אטיין נושמת אוויר פסגות. הקבוצה, שאשתקד נלחמה נגד הירידה, תפסה בשבת את הפסגה הודות ל-0:3 מרשים על מונפלייה. האיש של סנט אטיין עד כה העונה הוא פאייה. הקיצוני הנהדר בן ה-23 כבש צמד והעלה את מאזנו לשישה שערים, כמות השווה למספר השערים שכבש בשלוש העונות האחרונות יחד. בימים בהם נבחרת צרפת מתחדשת ומתרעננת, בתקשורת כבר מנבאים זימון בכורה לפאייה כבר בתקופה הקרובה. לורן בלאן הגיע בשבת לעקוב ופאייה שלח מסר: "אני ראוי לנבחרת ומקווה לקבל את הזימון".

פאבל פוגרבניאק – שטוטגארט

אחרי שלושה הפסדים רצופים, שטוטגארט הייתה זקוקה ליריבה לפרק עליה תסכולים. גלדבאך, המסננת של הליגה, נכנסה לתפקיד בתורה מושלמת. השוואבים השתמשו בכל התחמושת שעמדה לרשותם ועצרו רק כשלוח התוצאות הראה 0:7. פוגרבניאק סיים את המשחק עם שלושער, שהצטרף לשער הבכורה שכבש בשבוע שעבר. אחרי המעבר מזניט, החלוץ סיים עונה מאכזבת עם שישה כיבושים אשתקד ועכשיו נראה שהוא סופסוף הגיע לבונדסליגה.

דימיטאר ברבאטוב – מנצ'סטר יונייטד

החלוץ הבולגרי מעולם לא נחשב לאחד הפייבוריטים בקרב יושבי אולד טראפורד. מה לא אמרו עליו? שהוא עצלן? מחמיצן? לא משקיע במגרש? אוברייטד? שהמחיר שלו מוגזם? כל זה שייך להיסטוריה. גדולה של שחקן נמדדת ביכולת שלו להתעלות ברגע הנכון וברבאטוב מצא לעצמו את המשחק המושלם להיכנס ללב האוהדים. השלושער שכבש לרשת ליברפול (2:3) הפך אותו לשחקן היונייטד הראשון שעושה זאת מאז 1946. ועכשיו, אחרי שהשפיל את היריבה השנואה, תהיו בטוחים שאף אחד ביציע לא יבוא אליו בטענות בזמן הקרוב.

כוכב אורח

ילה ווסן – גנק

הקבוצה של אליניב ברדה היא הלהיט החם של הליגה הבלגית בפתיחת העונה. בשבעת המחזורים הראשונים השיגה גנק שישה ניצחונות ותיקו והפרש השערים שלה עומד על 6:24. גנק מציגה כדורגל אטרקטיבי, קבוצתי וסוחף ודורסת את היריבות. לסנסציה של גנק עד כה קוראים ילה ווסן. קשר/חלוץ בן 21, ששב מעונת השאלה בסרקל ברוז'. ווסן פשוט בלתי ניתן לעצירה עם 10 שערי ליגה (חלקם מדהימים ביופיים) ועוד ארבעה בליגה האירופית. לוקרן, הקורבן האחרון של גנק, דווקא יצאה בזול עם הפסד 3:1 כשווסן מתכבד בצמד ובבלגיה כבר משוכנעים. נמצא הדבר הגדול הבא.

שווים אזכור

אנטוניו רוזאטי (לצ'ה) – מנע תבוסה בצ'זנה

פדרו ז'רומל (קלן) – השאיר את באיירן על האפס

אנדרה אייוו (מארסיי) – אבא מתמוגג ביציע

אנחל די מריה (ריאל מדריד) – שווה כל יורו

סטיבן ג'רארד (ליברפול) – עונה אחרונה באנפילד?

סמואל אטו (אינטר) – ברוך הבא

לאונל מסי (ברצלונה) – נראה אותם מסתדרים בלעדיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully