וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

20.9.2010 / 15:06

דרק ג'יטר מרמה, מינסוטה לוהטת, טולוויצקי לא רואה בעיניים, הרדס והריינג'רס מדשדשים ופילדלפיה במוד של פלייאוף

AL ויילד קארד

טמפה ביי רייז -
בוסטון רד סוקס – 6.5 משחקים
שיקגו ווייט סוקס – 10.5 משחקים
טורונטו בלו ג'ייז – 14.5 משחקים

AL מזרח

מאזן הבית:

ניו יורק יאנקיז – 59-90
טמפה ביי – 59-89
בוסטון – 66-83
טורונטו – 74-75
בולטימור - 90-59


היו-יו בין הפסים לרייז המשיך השבוע, כאשר כמעט בכל יום התחלפה מובילת הבית בעקבות הסדרה בין הקבוצות. היאנקיז הקיזו דם בסדרה, והצליחו לסחוט ניצחון אחד בסדרת שלושת המשחקים, וגם זה אחרי ביצועים הירואיים ומרהיבים של שלישיית פסים. אחרי לקיחת הסדרה מול ניו יורק, טמפה ביי לא השכילה לשמר את יתרונה ואז נפלה מול המלאכים, כשבמקביל היאנקס לקחו שניים מבולטימור. עם כל הבלגן הזה, השורה התחתונה עדיין כבשבוע שעבר, כשההפרש בין שתי הקבוצות חצי משחק בלבד.

הקרב על הגבעה: סדרה מפלצתית בין שתי מובילות הבית החלה בתחילת השבוע בטרופיקנה פילד, והיאנקס והרייז לא בזבזו שמן כששלחו לתלולית את האסים שלהם. סבאת'יה, עם רצונו להשיג 20 W לראשונה בקריירה, ופרייס עם רצונו לסיי ראשון בקריירה, לא אכזבו: בכל המשחק נרשמו שמונה חבטות בלבד – ארבע לכל קבוצה (שבע מהן סינגלים), והמשחק היה זקוק לאינינגים נוספים. בסוף, היה זה ריד בריניאק שזכה בהילה ובכותרות: אחרי שהחליף על המגרש את קרל קרופורד שנזרק, האינפילדר הטיס את הכדור החוצה לווק-אוף הומר ראשון בקריירה במערכה ה-11, והעניק ניצחון חשוב לרייז, 0:1, שהעלה אותם זמנית לצמרת הבית. בכל זאת, היה כיף לראות את שני המגישים הפותחים: סבאת'יה זרק כדורים במשך שמונה אינינגים, בהם פסל שמונה והעניק שתי חבטות ללא ריצות, ופרייס הגיש אותו פרק זמן עם שלוש חבטות ואפס ריצות וארבע נפנופים.

שוד לאור זרקורים: למחרת, מאבק הטיטאנים המשיך. תופעת היו-יו בין הקבוצות בצמרת במהלך העונה אירע גם במשחק, כאשר הרייז נטלו את ההובלה 6:7 אחרי שפיגרו כבר 5:0. היאנקס הצליחו לאזן, כבתשיעי בן זובריסט הכה כדור מסוכן לימין-מרכז השדה החיצוני. קרטיס גרנדרסון עלה על הסוס, ובתפיסה אדירה כשהוא מתוח לגמרי באוויר, הצליח לגנוב מזובריסט לפחות דאבל ולגמור את האינינג. במערכה הבאה, חורחה פוסאדה לא השאיר זכר לכדור, כשריסק אותו מעבר לחומות טרופיקנה, ושוב נתן לפסים יתרון בן ריצה, אבל כל זה היה מינטאורי לעומת הסיומת: עם קרופורד בבסיס השני, מאט ג'ויס רצה להפוך לגיבור. פופ-אפ שלו לקצה השדה הימני, על גבול קו החוץ, נקלט היטב על ידי גרג גולסן. אבל אז הוא ירה שיגור לייזר לא-רוד בבסיס השלישי, כשידע שקרופורד כבר מזמן החל בטיסה לעבר הבסיס. לקרופורד לא היה סיכוי – הוא היה בחוץ עוד לפני שהחל בגלישה שלו, בדאבל פליי ענק שגמר את המשחק.

סינקר השבוע: במצב של 1:2 לרייז במשחק השלישי בסדרה מול היאנקיז, ג'יטר עלה לחבוט באינינג השביעי מול צ'אד קוולס. הגשה של קוולס נראתה פוגעת בשורטסטופ הסופרסטאר, אך מאידך גם נשמע רעש "פאק" של פגיעה במחבט. ג'יטר לא חשב פעמיים, והחל לשחק אותה בראד פיט בעודו מסתובב וכואב, מחזיק את ידו השמאלית. רופא הקבוצה יצא לבדוק מה העניין ועיסה את ידו, אך מבט שני ושלישי בריפליי הראה בבירור – הכדור פגע במחבט, וידו השמאלית של ג'יטר לא הייתה קרובה אפילו לאזור. ג'יטר עלה לבסיס, סקיפר הרייז מאדן הועף מהמשחק כשהתווכח כי לא נפגע, ובסוף העניין דרק עוד הצליח לרשום ריצה כגרנדרסון הכניס אותו הביתה. אך הבושה עודנה בעינה: גי'טר חובט את עונתו הגרועה בקריירה, כשהוא מציב ממוצע חבטות של 26.3 אחוז עם עשרה הומרים ו-63 ריביז בלבד העונה. במהלך ספטמבר, הוא חובט 23.4% עם אפס דינגרים ורק ארבע הכנסות ריצה. עצוב שבמצב בו הוא לא מצליח לעלות לבסיס, כך הוא פועל כדי עוד איכשהו לרשום לעצמו סטטיסטיקה.

ועוד מילה אחת אחרונה: 48 – זאת הכמות המינימלית כעת, אם אתם רוצים להחזיק בשיא מועדון הג'ייז להומראנס. ביום שישי חוזה באוטיסטה קיבע את שמו בספרי המועדון, כשאת הדינגר שלו שלח על חשבון מייקל באודן מהרד סוקס, בניצחון 9:11.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 60-89
שיקגו ווייט סוקס – 70-79
דטרויט – 74-75
קליבלנד – 87-62
קנזס סיטי – 87-61

הסוקס בבלגאן עצבני. שלושת ההפסדים בסדרה מול מינסוטה רק הגדילו את הפער מהטווינס, ובנוסף הם גם הציתו שרשרת הפסדים שעומד כעת על שישה. הטווינס, לעומתם, הציבו חמישה ניצחונות רצופים, לפני שנפלו פעמיים (מתוך שלושה משחקים) מול אוקלנד. כך או אחרת, הגרביים לא קרובים, בלשון המעטה, לפלייאוף: עשרה משחקים מפרידים בינם לכתר הבית, ועשרה וחצי בינם לכרטיס הפרוע. אה כן, כמעט שכחתי: קליבלנד עקפה את קנזס סיטי במקום האחרון, ומקדימה אותה בחצי משחק בפרוטוקול. אבל את מי זה מעניין.

הגשה פרועה: כבר בפתיחת המשחק ביום חמישי מול הסוקס, קרל פבאנו, שתפס את הגבעה עבור התאומים, הריץ כדור ישר לפרצופו של פול קונרקו. הבסיס הראשון של שיקגו התאושש באופן מפתיע, ועלה כמובן לבסיס הראשון. בפתיחת האינינג השני, חובט הליד-אוף מייקל קדאייר נפגע מהגשה של בהרלי, ולמרות אזהרה של שופט בסיס הבית לשתי הקבוצות, היה חשש כי עוד יתפתח משהו. אך ההמשך היה ספוטיבי גרידא: למרות הומראן של קונרקו בדמות נקמה מתוקה משהו, הטווינס המשיכו אל הניצחון 5:8, הרבה בזכות הופעה משובחת של דלמון יאנג, שסיים עם שלוש מחמש, בינהם הומר (ה-18 שלו העונה), שתי ריצות ושני ריביז.

אבן דרך: את סוף השבוע סיים ג'ו מאוור עם פציעה. מתיחה שלו בברך הלילה במשחק ההפסד לאייז 6:2 באינינג השישי הוציאה אותו מהמשחק, וכעת מצבו יוערך עם כל יום. אך את תחילת השבוע, התופס ה-MVP החל יפה: ביום שלישי במשחק הניצחון על הסוקס 3:9, מאוור היה שלוש מחמש בקופסא עם ריצה, ושם רשם את חבטתו ה-1,000 בקריירה.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס – 65-83
אוקלנד – 74-74
ל.א. איינגלס – 76-73
סיאטל – 92-57

שבעת הניצחונות הרצופים של טקסס הסתיימו כאשר ביום שישי הריינג'רס נפלו מול סיאטל, להם הפסידו את הסדרה. אבל מה זה משנה, תגידו לי? אוקלנד מפגרת בתשעה משחקים, והאיינג'לס ב-10.5. ההפסד האמיתי הוא של הסיירים עצמם: אילולא היו מפסידים כל כך הרבה במהלך העונה, ייתכן שהיו יכולים לקרוא תיגר אמיתי על שלוש המובילות האחרות בליגה על הרקורד הטוב ביותר.

דפק הופעה: אחרי ארבעה הפסדים רצופים במהלך שישה אאוטינגים ללא ניצחון, ג'רד וויבר שוב הראה את כושרו מתחילת העונה מול האינדיאנים ביום רביעי. בשבעה אינינגים, וויבר הרשה חבטה אחת ללא ריצות עם שבע פסילות בניצחון המלאכים 0:7.

מלצר השבוע: אז מי הסיי יאנג של העונה עד כה? פליקס הרננדז בהחלט נותן לדיון הזה המון אש וטיעונים. החודש הוא מעמיד ERA של 2.01, עם שמונה ריצות חובה ב-22.1 אינינגים במהלך שלוש הופעות. עם ביטחון של לפחות סטרייקאאוט פר אינינג כמעט כל העונה, קינג פליקס מוביל את המייג'ורס ב-K עם 222. ביום שישי מול הריינג'רס, הרננדז הגיש שמונה מערכות עם שלוש חבטות וריצה אחת תוך פסילת שמונה חובטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

NL ויילד קארד

אטלנטה ברייבס -
סן דייגו פאדרס – 2.5 משחקים
קולורדו רוקיז – 3.5 משחקים
סט. לואיס קרדינלס – 8 משחקים
ניו יורק מטס – 12 משחקים
פלורידה מארלינז – 12 משחקים

NL מזרח

מאזן הבית:

פילדלפיה – 61-89
אטלנטה – 64-86
ניו יורק מטס – 76-74
פלורידה – 75-73
וושינגטון – 87-62

שלושת ההפסדים של האמיצים בארבעת המשחקים הראשונים של השבוע הכניסו אותם לבור עמוק, וכבר לא עזרו להם שלושת הניצחונות הרצופים שהם מכתיבים עכשיו: הפיליז כבר מזמן חגורים על מטוס סילון עם שבעה W רצופים, ומעבר לכיבוש הצמרת כבר קיבעו פער של שלושה משחקים. הערת שוליים בבית אירעה כאשר המטס הריצו ארבעה ניצחונות רצופים ועקפו בסיבוב את המארלינס בדרך מקום השלישי, אך מאז הם הפסידו שלושה רצוף, כך שקשה לשער כי יישארו שם עוד זמן רב.

דפק הופעה: לא היה ברור ביום שלישי מה בדיוק ליבאן הרננדז: מגיש או חובט עוצמה. על התלולית, לקובני היה יהלום של משחק, כאשר חמש חבטות ללא ריצות שלו בשמונה אינינגים הביאו לכך שהברייבס נתחמו בשאט-אאוט. אך הרננדז לא השאיר את עבודתו על הגבעה, ובקופסה המשיך במעשיו עם שתיים מארבע לדאבל ובעיקר להומר העשירי שלו בקריירה. איתו, יחד עם הומר עצבני ביותר של אדם דאן הענק (ה-35 שלו), הנאטס ליקטו את הניצחון, 0:6.

המספר הנוסף: הפיליז פשוט קרעו את הדגים ביום שני 4:11, אבל סיפור המשחק הוא בשתי קטגוריות. האחת – קרלוס רואיז רשם במשחק שלוש מארבע עם הומר וארבע ריביז, ובכך העלה את ממוצעו מול המארלינז העונה ל-37.5% הצלחה בקופסא, עם 12 הכנסות ריצה לזכותו.

אבן דרך: את הקטגוריה השנייה סימן דן אוגלה, כשחבט במשחק הנ"ל את הדינגר ה-30 שלו. בכך הפך לבסיס השני היחיד בתולדות כל המייג'ורס לחבוט ל-30 הומראנס לפחות בארבע עונות רצופות, כאשר במשחק ההומר היה החבטה היחידה שלו בו, עם שני ריביז וריצה.

מלצר השבוע: כל סופרלטיב יקטינו את מימדי המספרים: חמש חבטות, ריצה אחת ובעיקר 13 שריפות חובטים ב-6.2 אינינגים. קול האמלס רשם את ניצחונו הרביעי ברציפות והשני ברציפות על המארלינז ביום שלישי, כשהיווה עוגן ב-W של הפיליז, 1:2.

NL מרכז

מאזן הבית:

סינסינטי – 66-84
סט. לואיס – 71-77
יוסטון – 77-72
מילווקי – 79-69
שיקגו קאבס – 81-68
פיטסבורג – 98-51

הקארדס פשוט מצחינים בחודש החשוב ביותר בעונה, עם עשרה הפסדים בספטמבר ב-18 משחקים. וזאת הסיבה המרכזית שהרדס עדיין מובילים בפער של שישה משחקים, למרות שהם בעצמם ניצחו השבוע שלוש פעמים בלבד.

הפצצת השבוע: איזו הצגה היתה לרדס ביום שני מול אריזונה. עם חמישה דינגרים במשחק – שניים של ג'יי ברוס והשאר של קבררה, ווטו וסטאבס – האדומים חבטו כהוגן את דרכם לניצחון, 2:7.

שוד לאור זרקורים: במצב של פיגור שתי ריצות, 7:5, תחתית התשיעי עם שניים בחוץ וברווז אחד על האגם, אדם לארוש רצה לעקוץ את אוהדי הרדס וקבוצתם ביום רביעי. הכדור שלו טס ימינה על גבול קו החוץ, והיו חסרים לו מילימטרים מלהיחשב פאול או מלנחות במושבי הבולפן של הדי-בקס. אבל ג'יי ברוס מתח ידו עד כמה שאפשר, ליקט את הכדור המסוכן, ובך גמר לאריזונה כל מחשבה בדבר עקיצה.

אבן דרך: בניצחון האסטרוס ביום שני מול מילווקי, שני כוכבים הגיעו לאבני דרך בקריירה שלהם. ברט מאיירס הפך למגיש השמיני ב-90 שנה שהגיש לפחות שישה אינינגים ב-30 הופעות רצופות, בעוד חברו לקבוצה קרלוס לי רשם במשחק את ריצתו ה-1000 בקריירה. השדה השמאלי של יוסטון היה שתיים מארבע הופעות, כאמור עם ריצה והכנסת ריצה.

NL מערב

מאזן הבית:

סן פרנסיסקו – 66-84
סן דייגו – 66-83
קולורדו – 67-82
ל.א. דודג'רס – 77-73
אריזונה – 91-59

מהפך נוסף בבית הצפוף הזה. הג'י-מן לא איבדו תקווה כל הדרך, וכעת יכולים להיות מבסוטים: הנצחונות בסדרות בינם לפאדרס והדודג'רס העניקו להם את המקום הראשון. אולם, עדיין הם צריכים להיזהר – היתרון שלהם קל שבקלים, עם חצי משחק על הכמרים ומשחק וחצי על קולורדו. סן דייגו יכולה להאשים רק את עצמה – שוב היא צללה עם ארבעה הפסדים בחמשת משחקיה האחרונים, והניצחון בסדרה מול הרוקיז כבר לא משנה. ואל תספידו עדיין את הרוקיז: כבר עכשיו הם שלושה מארבעה, וזה אחרי שבשבוע שעבר הריצו עשרה W ברציפות.

לא רואה בעיניים: טרוי טולווויצקי רותח, כאילו פרץ מהר געש. שימו לב למספרים: 37.1% חבטה החודש, עם 14 ג'קים מחוץ לחומות, 23 ריצות ו-33 הכנסות ריצה. וזה כלום – ממוצע חבטת העוצמה שלו עומד על 105.7% - בספטמבר! בארבעת משחקיו האחרונים, הוא עם חמישה דינגרים ו-14 ריביז, והוא הסיבה המרכזית לרצף העכשווי של קולורדו. ביום רביעי מול הפאדרס הוא היה שלוש מחמש בקופסא עם שני הומרים, שתי ריצות ושבע הכנסות ריצה, וכעבור יומיים חזר על הנוסחה מול הדודג'רס עם שלוש מחמש ושתי הפגזות, הפעם רק עם ארבע הכנסות ריצה.

מלצר השבוע: מול לוס אנג'לס ביום חמישי, ג'ונתן סאנצ'ז הוציא חוזה על 12 ראשי דודג'רים, כשבשבעה אינינגים העניק ארבע חבטות וריצה אחת יחד עם שיא אישי למשחק של 12 סטרייקאאוטים. בעזרת הומרים גב-אל-גב של אוברי האף ופוזי, הג'איינטס ניצחו במשחק 2:10, וגם עלו לראשונה לצמרת הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully