וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים - הפועל ב"ש: לצאת מהאפס

הירושלמים מייחילים לנקודה ראשונה העונה. מלמיליאן הזהיר: "אם לא תהיו עירניים הם יעקצו אותנו". (ש', 17:15, ס' 2)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

בית"ר ירושלים:

בית"ר אוהבת מאוד לפגוש את שוער הפועל באר שבע אוהד כהן. מי שבתחילת דרכו שימש כשוער השני של הקבוצה, זוכר לה חסד נעורים ומרבה לספוג מולה. בעונה שעברה הוא הוציא חמישה כדורים מהרשת בשני מפגשים מול בית"ר במדי מכבי פתח תקוה והפועל חיפה, עונה קודם לכן אסף ספג ארבעה שערים בשלושה משחקים, שהיוו מחצית מהשמינייה שספג בשלושת המשחקים של עונת 2007/8.

הפועל באר שבע:

מאז אפריל 2005 הפועל באר שבע לא ניצחה בטדי. מאז התקיימו רק שני מפגשים בבירה, והסטטיסטיקה שלהם בהחלט יכולה לעניין, אולי בגלל שבמשחק מחר יישב על הספסל של באר שבע חלוץ בשם ליאור אסולין. בעונה שעברה הסתיים המפגש השני מאז אותו משחק בתיקו. המפגש הראשון, בעונת 2004/5, הסתיים ב-4:1 מוחץ לבית"ר, עונה שבסיומה באר שבע ירדה ליגה. אסולין כבש אז צמד לזכות באר שבע (אבירם ברוכיאן שיפתח מחר ואבי נימני השלימו), כשגם בסיבוב השני של אותה עונה, במשחק הגומלין בוסרמיל, אסולין כבש מולה. רק בסיבוב השלישי החזיר יניב אברג'יל מעט מהכבוד האבוד של באר שבע (1:0 קטן), מה שלא ממש הציל אותה מירידה לליגת המשנה. כשאסולין יעלה מחר מהספסל, אל תתפלאו אם הוא יכבוש. הוא בטח אוהב את המפגשים האלה.

מפתחות וטקטיקה

בית"ר ירושלים:

לאחר שהשיגו ניצחון בכורה בגביע הטוטו השבוע, בבית"ר ירושלים מקווים שהשבוע רווי החגים יהיה חגיגי גם עבורם ויסתיים עם ניצחון, או לכל הפחות נקודות בכורה, גם בליגת העל השנה. אורי מלמיליאן מודאג מהתקפתה המהירה של הפועל באר שבע והזהיר שוב ושוב את הגנתו משני האקסים של בית"ר ליאור אסולין ומאור מליקסון. "אם לא תהיו עירניים הם יעקצו אותנו".

מלמיליאן יאלץ להמשיך ולהסתדר ללא כריסטיאן אלברס ודריו פרננז. הראשון אמנם שב מפציעה רק השבוע, לאחר שהחלים מניתוח להסרת התוספתן, אך נפצע בשריר התאומים ובקבוצה מעדיפים שלא לסכנו. אלי דסה הצעיר שהצטיין בגביע הטוטו ימשיך לקבל את הקרדיט בהרכב. באשר לפרננדז, מעבר לאכזבה המקצועית, הוא גם סובל ממתיחה ובבית"ר יעדיפו לתת לו להמשיך ולנוח, למרות שיעבור מחר מבחן כשירות בכל מקרה. אבירם ברוכיאן יחזור להרכב לאחר שזכה למנוחה בגביע הטוטו. בתוך כך בבית"ר נפתרה הבעיה מול המשטרה שלא אישרה לה לפתוח גם את היציע המזרחי וגם את המערבי עקב מחסור בסדרנים אחרי שהקבוצה לא הצליחה לגייס 300 סדרנים כנדרש. בסופו של דבר המשטרה אישרה לבית"ר לפתוח את שני היציעים גם עם 230 סדרנים בלבד.

הפועל באר שבע:

הבשורה המשמחת של ניר קלינגר מהאימון המסכם הייתה העובדה שליאור אסולין סיים אימון מלא. אסולין יפתח על הספסל ובמערך שכולל קבוצה התקפית עם חלוץ טבעי אחד, אברהים בסיט כנראה יחכה להזדמנות אחרת. גם הקשר ליאור ז'אן שהתאושש מהפציעה בבוהן צפוי לפתוח. ג'יימס ביסו יפתח הפעם על הספסל וסיראז' נאסר הצעיר ינסה ללהטט באגף ולהיות יעיל בהתקפות מתפרצות, כפי שקלינגר מבקש ממנו. "ברור שקשה לנצח בטדי, אבל אני מאמין בקבוצה שלי", סיכם המאמן בקצרה. רוב אימוני הקבוצה במהלך השבוע היו סגורים. שחקן בקבוצה נשאל האם זה מעיד על לחץ, כפי שחושבים חלק מהאוהדים, וענה: "ניצחון, הפסד ותיקו מאז תחילת העונה. על איזה לחץ אותם אוהדים מדברים?".

יעמוד למבחן

בית"ר ירושלים: סמואל יבואה

חלוץ הרכש הנוצץ אמנם כבש כבר במשחק הבכורה במחזור הקודם, אך בשבת יפתח לראשונה בהרכב ויצטרך להוכיח שהוא שווה את הכסף הגדול ששולם עבורו, כסף שבאותה מידה יכול היה להשאיר את עידן ורד בקבוצה. יבואה אמנם הגיע בהשאלה ולא מהווה נכס עתידי כמו שורד היווה, אך אם יצליח לספק לבית"ר את מה שהיה חסר לה במחזורי הפתיחה - היכולת לכבוש ולהפחיד את היריבה, ויביא ניצחון בכורה יחד עם בכורתו, לפחות הוא ישקיט קצת את כאב הפרידה מורד.

הפועל באר שבע: ריקרדו פרננדש

בהפועל באר שבע בטוחים שיחד עם מליקסון, פרננדש הוא המניה הכי בטוחה בהרכב של קלינגר. את הניצוצות היה אפשר לראות כבר בצעדיו הראשונים העונה, אבל לכולם ברור דבר אחד – הקשר מפורטוגל מסוגל להרבה יותר. דומה שככל שהעונה תתקדם יהיה כאן מאבק מעניין בין פרננדז למליקסון ורביבו על עמדת הקשר שלוקח עליו את האחריות. אם הקשרים יידעו לעזור לו ולפנות לו שטחים, נראה לא מעט בישולים שלו העונה. אצטדיון טדי זאת בהחלט הזדמנות טובה בשבילו להכניס לחבר מפורטוגל ואסולין עוד כדור לגול.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אלי דסה, מושיקו מישאלוב, כריסטיאן גונזאלס, אביתר ברוכיאן, עידן טל, דן איינבינדר, סטיבן כהן, אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן, סמואל יבואה.

הפועל באר שבע: אוהד כהן; אבי יחיאל, עודד גביש, ויליאם סוארס, אופיר דוידזאדה; ליאור ז'אן, ריקרדו פרננדש, סיראז' נאסר, דוד רביבו, מאור מליקסון; ברנרדו ואשקונסלוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully