וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטלקי הטוב בעולם

13.9.2010 / 14:55

נבחרת המחזור של אירופה מצדיעה השבוע לאנטוניו קסאנו, וגם לשחקן הכי חשוב של צ'לסי, לכוכב החדש של אוהדי ריאל, כולם מגובים בשחקנים קטנים שנשמח אם תעזרו לנו להחליט מי בסוף העונה יגמור כאחת ההפתעות הגדולות שפרצו ביבשת

נבחרת המחזור באירופה עומדת השבוע בסימן רב תרבותיות. בהרכב שלנו שחקנים מתשע מדינות שונות, כולל נציגים מהרקולס וצ'זנה, שהיו אחראיות על הסנסציות המדוברות של סוף השבוע. אליהם מצטרפים שוער שכבר שקל לפרוש מכדורגל, גאון גרמני, ילד פלא ספרדי ואיטלקי אחד, שצריך לקבל הרבה יותר קרדיט. לרגל פתיחת העונה בליגת האלופות, הכוכב האורח השבועי מגיע מפורטוגל אחרי שניצח ביום שישי את בנפיקה ובתקווה, יספק השראה להפועל תל אביב.

שוער

מאט ג'ילקס – בלקפול

הכדורגל, כמו החיים, הוא עסק הפכפך. קחו את הסיפור של ג'ילקס כדוגמה. לפני קצת יותר משנה, השוער המתוסכל שקל לעזוב את הכדורגל לטובת עבודה במפעל. הקריירה של הסקוטי לא התרוממה ובנוסף הוא ידע מערכת יחסים עכורה עם מאמניו בבלקפול. אלא שאז, באותה נקודת שפל, הגיע למועדון המנג'ר הצבעוני איאן הולוויי וג'ילקס קם לתחייה. בגיל 28, בניגוד לכל ציפיותיו, הפך ג'ילקס לשוער ראשון בפרמיירליג וגם קיבל זימון לסגל נבחרת סקוטלנד. בשבת, הוא נתן הצגה אמיתית, נעל את השער והוביל את הסיסיידרס ל-0:2 בניוקאסל. אגדה שהייתה באמת.

הגנה

מגן ימני: לוקה צ'קארלי – צ'זנה

אחרי היעדרות בת 19 שנה, שבה צ'זנה לסריה A והפכה תוך שבועיים לסיפור החם של איטליה. בתום שני מחזורי ליגה ומפגשים עם רומא ומילאן, הקבוצה הקטנה מחזיקה במאזן של ארבע נקודות ואפס שערי חובה. הרוסונרי, עם שלל שחקני ההתקפה הנוצצים, הגיעו זחוחים לסטדיו דינו מאנוצי וחזרו עם סטירה מצלצלת. צ'קארלי, המגן בן ה-27 שרושם עונת בכורה בליגה הבכירה, לא התרשם מרונאלדיניו ופאטו, סגר היטב את האגף וגם סיפק בישול נפלא לשער הראשון שכבש אריון בוגדאני.

בלם: אייזק וורסה – הופנהיים

הגנאי בן ה-22 הציג משחק הגנה נטול טעויות וחסר פשרות, הסתדר מצוין עם ראול והונטלאר והתרומם לנגוח את השער הראשון ב-0:2 הקל מדי על שאלקה האנמית. היה זה שערו השני של הבלם העונה ובגרמניה יש הטוענים שהוא מסמל את הופנהיים החדשה – לוחמנית, חזקה ועוקצת. אחרי שלושה מחזורים בבונדסליגה, הופנהיים מתרווחת לה במקום הראשון עם מאזן מושלם ותוצאות מרשימות. כזכור, גם העונה שעברה נפתחה בצורה מרשימה והסתיימה בדשדוש. האם העונה הופנהיים לא תהיה יותר מעוד גימיק חולף?

בלם: אנדרה לואיז – נאנסי

הליגה הצרפתית מספקת עד תוצאות מפתיעות ודרמות מדי שבוע. הגדולות לא מתרוממות והצמרת מתחממת. אחת ההפתעות הגדולות של המחזור החמישי הגיעה ממונפלייה, שם הקבוצה המקומית נחלה הפסד ראשון העונה – 2:1 לנאנסי. האורחת הציגה משחק הגנה למופת בראשות הבלם הברזילאי בן ה-30. אנדרה לואיז היה אחראי גם על הצלה מקו השער שסידרה לקבוצתו את שלוש הנקודות.

מגן שמאלי: בנג'מין קולר – פרנקפורט

בפרנקפורט נוהגים לענות את קולר "האיש שאין לו תחליף". מדובר בשחקן כלבו מגוון עם רגל שמאל, שיכול לשחקן כמגן או כקשר ונחשב לאחד החביבים על מיכאל סקיבה. אחרי שני הפסדים, פרנקפורט יצאה למפגש לגלאדבך וחזרה עם 0:4 מרשים. קולר, הפעם בעמדת אחורית יותר, כבש את הראשון ולא הפסיק לעבוד לאורך הקו עם שלל פריצות שיצרו מצבים מסוכנים לחברים.

קישור

מיקאל אסיין – צ'לסי

קרלו אנצ'לוטי יצא מגדרו: "הוא טוב יותר מכל החתמה חדשה. הוא אחד הקשרים הטובים בעולם", אמר בהתייחסו לקשר הגנאי, שגמר את העונה שעברה כבר בינואר. הערך המוסף של אסיין, כפי שמסביר האיטלקי, לא יסולא בפז. הוא אולי השחקן היחיד בצ'לסי שאין לו באמת מחליף. אמנם הבלוז זכו בדאבל אשתקד, אבל איתו מדובר בקבוצה שונה שמשחקת כדורגל שוטף יותר, אטרקטיבי ודורסני. בשבת, אסיין עשה ככל העולה על רוחו במגרש כשצ'לסי רקדה ל-1:3 באפטון פארק. הגנאי כבש צמד כולל שער נגיחה מעל ראשו של טל בן חיים והסביר שוב למה האלופה לא באמת צריכה חיזוק.

ססק פברגאס – ארסנל

גם ללא וולקוט, ואן פרסי ובנדטנר הפצועים, ארסנל נתנה שואו בבית מול בולטון (1:4) כשמעל כולם נוצץ הספרדי עם שלושה בישולים וניהול משחק מושלם. לארסן ונגר וההנהלה שלו לא היה קל להשאיר את הקטלאני, כשסביר להניח שעוד עונה בלי תואר תהפוך את המשימה לבלתי אפשרית בקיץ הבא. בינתיים, מוקדם לשפוט את ארסנל. גם בעונה שעברה התותחנים דרסו את הקטנות, אבל לא היוו יריב מול הגדולות ונכנעו למכת הפציעות. לכן, יודע גם פברגאס, עם כל הכבוד לבולטון, המבחן האמיתי עדיין לא הגיע.

מסוט אוזיל – ריאל מדריד

הבלאנקוס לא הרשימו בבכורה הביתית בברנבאו (0:1 על אוסאסונה), אבל התקשורת במדריד כבר מאוהבת. "הוא גאון", נכתב ב"אס". גם ב"מארקה" יצאו מגדרם והכתירו אותו כ"שחקן הטוב בקבוצה". הכישרון של אוזיל לא מוטל בספק. יש לו ברגליים ניצוץ של קסם ששייך רק לגדולים באמת, אבל הלחץ של ריאל מדריד כבר הכניע את גדולי הסופרסטארים (אואן, בקהאם, קאקה). במיוחד במקום כמו הברנבאו, אין לזלזל בערכה של בכורה מוצלחת, שכבר הפכה את אוזיל לאחד האהובים ביציע. עכשיו יהיה מעניין לראות את שיתוף הפעולה עם אחד שאוהב לא פחות את אור הזרקורים – כריסטיאנו רונאלדו.

התקפה

חואנמי – מלאגה

קבלו את אחד הילדים המסקרנים של העונה בספרד. הוא רק בן 17, כוכב נבחרת הנערים וכבר תפס מקום של קבע בהרכב מלאגה. כבר בשלהי העונה שעברה קיבל הילד הזדמנויות ראשונות וכעת הוא מקבל את מלוא הקרדיט מז'סוואלדו פררה. שמץ מהכישרון הטמון ברגליו של החלוץ המוכשר, קיבלנו בסראגוסה. חואנמי כבש צמד, הוסיף בישול והוביל את קבוצתו ל-35 דקות חלומיות ויתרון 0:5. סראגוסה החזירה שלושה שערים, אבל אנחנו נותרנו עם טעם של עוד ממי שספרד מצפה ממנו לגדולות.

נלסון ואלדז – הרקולס

אם כבר מדברים על בכורות חלומיות, מה תגידו על נלסון ואלדז? אחרי תשע שנים בבונדסליגה, חלוץ נבחרת פרגוואי נחת בקיץ בהרקולס ורשם את הופעת הבכורה שלו בקאמפ נואו של ברצלונה. כל כדורגלן חולם להשאיר חותם בלתי נשכח בהופעה הראשונה שלו בקבוצה חדשה, אך ואלדז שבר את כל השיאים. צמד השערים שכבש הפכו אותו לכדורגלן המפורסם בעולם, לפחות לשבוע. הרקולס הדהימה את העולם עם 0:2 בקאמפ נואו ו-ואלדז נכנס לספרי ההיסטוריה. אולי זו תהיה ההופעה שתתניע מחדש את הקריירה של הפרגוואי?

אנטוניו קסאנו – סמפדוריה

באיטליה מבינים באיחור כי אין להילחם בבלתי נמנע. קסאנו הוא אולי הילד הרע של הכדורגל האיטלקי, יש לו פה גדול, הוא אדם לא קל, אבל עם זאת, מדובר בכדורגלן האיטלקי הטוב בעולם כיום. מרצ'לו ליפי לא היה מוכן לשמוע על קסאנו, שלח לדרום אפריקה סגל אפור ושילם את המחיר בהופעה מבזה. צ'זארה פראנדלי החליט להפוך את האזורי לנבחרת של קסאנו בתקווה לקצור את הפירות. קסאנו התגלה במלוא תפארתו ב-3:3 הנהדר בין סמפדוריה ליובנטוס עם בישול, שער ענק והופעה שעשתה צחוק מההגנה העלובה של יובה. מכאן, המפתחות בידיים שלו.

כוכב אורח

רוי מיגל – ויטוריה גימראייש

לא רק הפועל תל אביב מקרטעת בפתיחת העונה. אחרי ארבעה מחזורים, בנפיקה, היריבה הראשונה האלופה הישראלית בצ'מפיונס, מוצאת את עצמה במעמקי המקום ה-13 עם שלוש נקודות בלבד. ביום שישי (כן, כן, שישי זאת לא מילה גסה כשיש משחק אלופות בשלישי), נוצחה בנפיקה 2:1 בגימראייש ויצאה במצב רוח רע לשבוע גורלי מבחינתה שיכלול גם דרבי חם מול ספורטינג. רוי מיגל, הקשר בן ה-27, עלה כמחליף בדקה ה-58, כבש את שער הניצחון שמונה דקות לסיום והעביר מסר להפועל תל אביב – כך עושים זאת נכון.

שווים אזכור

טים ויזה (ורדר ברמן) – המניות של נוייר בירידה

אלבין אבונדו (סנט אטיין) – טולוז כבר לא בלתי מנוצחת

דניאלה קונטי (קליארי) – השפיל את הקבוצה של אבא

נורי סאהין (בורוסיה דורטמונד) – בכושר פנטסטי

ז'רביניו (ליל) – הגיע הזמן להתקדם

מוסא דמבלה (פולהאם) – יש מחליף לזאמורה

פאניס גקאס (פרנקפורט) – ברוך שפטרנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully