וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

13.9.2010 / 14:19

האלאדיי חוזר לנצח, היאנקיז לא מוצאים את עצמם, הטייגרס עוזרים למינסוטה וקולורדו מרביצה ריצה של סוף עונה לפלייאוף

AL ויילד קארד

טמפה ביי רייז -
בוסטון רד סוקס – 7.5 משחקים
שיקגו וייט סוקס – 7.5 משחקים
טורונטו בלו ג'ייז – 13.5 משחקים

AL מזרח

מאזן הבית:

ניו יורק יאנקיז – 56-87
טמפה ביי – 56-86
בוסטון – 64-79
טורונטו – 70-73
בולטימור - 88-55


היאנקיז ניצחו רק פעם אחת השבוע, והם עם שישה הפסדים בשבעה משחקים אחרי שבשבוע שעבר הם ניצחו שמונה ברציפות. כך הרייז הצליחו לצמצם את הפער (שלושה ניצחונות בחמשת האחרונים), וההפרש בין שתי מובילות הבית הוא בסך הכל חצי משחק. לעומתם, הבו-סוקס בצרות. כל הפסד מכניס מסמר נוסף לארון שלהם (שלושה השבוע), והם בפער משמעותי מכל עמדה לפלייאוף, שמונה משחקים מצמרת הבית ו-7.5 מהוויילד קארד.

לא רואה בעיניים: יש סיבה מדוע הריינג'רס הצליחו לנצח רק משחק אחד מתוך שמונה העונה מול טורונטו, ולסיבה קוראים ורנון וולס. שמונה דינגרים, 16 הכנסות ריצה ו-12 ריצות יש לסנטרפילדר של הג'ייז מול הסיירים, כאשר הוא מעמיד ממוצע של 38.2% חבטה מולם. ביום שלישי, וולס היה שלוש משלוש בקופסא עם שתי הפצצות מחוץ לפארק, ושתי ריצות והכנסות ריצה בניצחון 5:8.

אבן דרך: א-רוד ממשיך להכתיב את שמו בדפי ההיסטוריה. במשחק ההפסד של היאנקיז בבית לבולטימור, רודריגז חבט לאחת משתי הופעות עם הומר ושתי הכנסות ריצה. שני הריביז הללו השיגו לסופרסטאר 100 עגול, וכך הפך רודריגז לשחקן היחיד בתולדות ה-MLB לחבוט לפחות 100 ריביז במהלך 14 עונות שונות.

ואם באבני דרך עסקינן: אסור לשכוח מאדריאן בלטרה. הבסיס השלישי של הסוקס רשם את ריצתו ה-900 בקריירה מול הרייז ביום שני, כאשר היה אחד משלוש בקופסא עם הומר (26) ושתי ריצות בניצחון הגרביים על הרייז, 5:12.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 58-85
שיקגו ווייט סוקס – 64-79
דטרויט – 72-72
קנזס סיטי – 84-58
קליבלנד – 85-58


כדי לעורר הפתעה בישורת האחרונה של העונה, אתה צריך להיות חם-אש, ולקוות שמי שאתה רודף אחריו יהפוך לקרח. בינתיים, התכנית הזאת עובדת הפוך עבור הווייט סוקס: נראה כי הם עברו לאנטרקטיקה, בזמן שהטווינס ממשיכים להתפוצץ כהר געש. מאז ה-26 באוגוסט, התאומים עם 13 ניצחונות מ-16 משחקים, בזמן שארבעת ההפסדים של הגרביים עלו להם ביוקר. ההפרש בין השתיים כמעט והוכפל מהשבוע שעבר, וכעת נעמד על שישה משחקים. תמונת הבית במרכז נראית כך הרבה תודות לנמרים, שבסדרת ראש-בראש עם שיקגו לקחו שלושה מארבעה, והכניסו אתם לבור הגדול ביותר שלהם מאז ה-17 ביוני.

הפצצת השבוע: מישהו אמר זקן? מישהו הזכיר פרישה? כרגע, ג'ים ת'ומה נראה שנות אור מזה, כאשר לי הוא יותר מזכיר ילד קטן שנהנה לשחק במגרש המשחקים. בחמשת משחקיו האחרונים, תומה חובט ב-50% הצלחה ו-164% עוצמה (!) עם חמישה הומרים ותשעה ריביז. מול קנזס סיטי ביום שני היה לו יום מפלצתי, כשהיה שתיים משלוש בקופסא עם הומר ודאבל ושתי ריצות והכנסות ריצה.

מלצרי השבוע: מגישי דטרויט, במאמץ קבוצתי, זכו בתואר הזה. אחרי ההפסד במשחק הפתיחה של הסדרה שלהם מול הסוקס, ורלאנדר, בונדרמן ופורסלו לא נתנו לגרביים סיכוי. תחילה היה זה ורלאנדר, שביום שלישי הגיש חמש חבטות וריצת חובה עם שבעה נפנופים בשבעה אינינגים בניצחון 1:9. למחרת, בונדרמן המשיך את המגמה עם שלוש חבטות וריצה עם שמונה פסילות בשמונה איניגים, בדרך לקטיפת הניצחון 1:5. במשחק שנעל את הסדרה, פורסלו היה פחות טוב (העניק הומר ושלוש ריצות חובה, אך היה טוב מספיק כשרק ארבע חבטות נתן לסוקס במסגרת שמונה מערכות והטייגרס לקחו גם את האחרון, 3:6. כך הרסו הטייגרס הרבה מתכניותיהם של הסוקס להדביק את התאומים, ועזרו למינסוטה להגדיל את היתרון בצמרת לשישה משחקים.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס – 63-80
אוקלנד – 71-71
ל.א. איינגלס – 73-70
סיאטל – 88-55


נראה שהריינג'רס מדברים לפי סדרות. אחרי שהפסידו חמישה ברציפות, כעת הם רושמים חמישה ניצחונות רצופים וידם נטויה. בנוגע לשאר הקבוצות, דבר לא השתנה: אפילו רצף של ארבעה W של המלאכים ושלושה מארבעה של האתלטים לא קירב אותם במיל לצמרת, אלא רק הרחיק אותם, כשהפער גדל בחצי משחק ל-8.5.

מלצר השבוע: קולבי לואיס מתחמם לקראת הפלייאוף. מגיש הסיירים שרף ביום חמישי את הג'ייז, כשבשישה אינינגים העניק חמש חבטות וריצה אחת אך גם פסל שמונה חובטים, בדרך לניצחונו העשירי העונה, 2:4.

קיפול פקלאות: הייתי מציין את הווק-אוף סינגל של סי.ג'יי. מאת'יס באינינג ה-16 של האיינג'לס מול קליבלנד ביום רביעי, אבל נלסון קרוז לקח הכל מול היאנקיז ביום שישי. במערכה ה-13, קרוז הרים ידו וריסק את הכדור, בהומר שסיים ליאנקיז את השאיפות לקחת משחק אחד לפחות מהריינג'רס, שניצחו בסוף 5:6.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

NL ויילד קארד

אטלנטה ברייבס -
סן פרנסיסקו ג'איינטס – משחק בודד
קולורדו רוקיז – 2.5 משחקים
סט. לואיס קרדינלס – 6.5 משחקים
פלורידה מארלינס – 8 משחקים
לוס אנג'לס דודג'רס – 11 משחקים
ניו יורק מטס – 11.5 משחקים

NL מזרח

מאזן הבית:

פילדלפיה – 61-83
אטלנטה – 62-82
פלורידה – 69-73
ניו יורק מטס – 73-70
וושינגטון – 83-60


מהפך בבית: הפיליז נטלו שוב פעם את המקום הראשון, ועם חמישה ניצחונות בשישה משחקים העמידו משחק יתרון על הברייבס המקרטעים, שב-12 האחרונים הפסידו שבע פעמים. האמיצים כעת ניצבים בראש המרוץ לוויילד קארד, כשסן פרנסיסקו וגם הרוקיז הלוהטים בעקבותיהם, כאשר אסור (בינתיים) להספיד את הקארדס. על המטס והמארלינס עדיף לא להרחיב.

נקלט ברדאר: בסך הכל שישה ימים דני אספינוזה משחק בליגת הגדולים, וכבר שמו מהדהד בשמי הבירה. ביום שני מול המטס, הנאטס המארחים דרסו את אורחיהם 3:13 בראשותו של הרוקי, כאשר אספינוזה היה ארבע מחמש בצלחת עם שני הומרים, דאבל ושש הכנסות ריצה. אחד מההומרים של השורטסטופ היה גראנד סלאם בתחתית השישי (הראשון שלו בקריירה), בחבטה שלא היה ספק שתנחית את הכדור במושבים.

המספר הנוסף: איוואן רודריגז ללא ספק שרף את המטס העונה בכל מובן אפשרי, מלבד אולי הכדור הארוך. התופס המנוסה חובט העונה מול ניו יורק ב-42.4% חבטה יחד עם שמונה הכנסות ריצה ו-60.6% עוצמה. ביום שני, פאדג' היה אחד משתיים בצלחת עם שלושה ריביז וריצה באותו ניצחון, 3:13.

מלצר השבוע: הרבה זמן רוי האלאדיי לא כיכב כאן. האס של פילי, שמעולם לא שיחק בעונה האמיתית באוקטובר, בהחלט מתרגש לקראת הפלייאוף. "אתה מצפה לטרוף את המגרש כל יום. אתה לא אורז קופסאות", אמר אחרי האאוטינג שלו מול המטס ביום שישי. ב-7.2 אינינגים, האלאדיי אמנם העניק ארבע ריצות ושמונה חבטות ופסל רק חמישה, אך זה הספיק לפיליז מול המטס האיומים לנצח 4:8, במיוחד בזכות הומרים של אטלי והווארד, ולמגיש לרשום את ניצחונו ה-18 העונה.

NL מרכז

מאזן הבית:

סינסינטי – 62-81
סט. לואיס – 67-74
יוסטון – 75-68
מילווקי – 76-66
שיקגו קאבס – 81-62
פיטסבורג – 94-48


הרדס כנראה דיברו עם הריינג'רס בטלפון: הם כל כך נינוחים כרגע, שגם שישה הפסדים בשמונה משחקים לא מזיזים להם. הקארדס, לעומתם, רשמו ניצחון רק אחרי שני הפסדים פעמיים ברציפות השבוע, והעמידו את עצמם רחוק מאוד מהגעה לפלייאוף: שישה משחקים מפרידים בינם לאדומים, ו-6.5 בינם לבין האמיצים בכרטיס הפרוע לפלייאוף.

דפקו הופעה: לפחות בערב אחד, הציפורים האדומות הראו את יכולתם האמיתית. ביום חמישי על הגבעה ניצב אדם ויינרייט, ובשמונה אינינגים הגיש שבע חבטות עם שלוש ריצות. לא האאוטינג המזהיר ביותר, אך עם שבע פסילות זה עשה את העבודה לניצחון ה-18 שלו העונה ו-4:11 על הברייבס המועדים. עזר לו קולבי ראסמוס, שהיה ארבע מארבע בצלחת עם שני דינגרים, שהעניקו לו ארבע הכנסות ריצה ושלוש ריצות.

אבן דרך: טרבור הופמן ממשיך לקבוע שיאים עבור קלוזרים במייג'ורס. בניצחון הברו-קרו על סט. לואיס ביום שלישי, 2:4, הופמן הגיש אינינג בודד עם חבטה ללא ריצות חובה, ובכך השיג את שמירתו התשיעית העונה, אך חשוב מכך - ה-600 בקריירה.

NL מערב

מאזן הבית:

סן דייגו – 62-80
סן פרנסיסקו – 63-81
קולורדו – 64-79
ל.א. דודג'רס – 73-71
אריזונה – 86-57


איזה מרוץ נהדר יש לנו כאן במערב. הכמרים אמנם התאוששו בתחילת השבוע מעשרת הפסדיהם הרצופים כשניצחו שלושה ברציפות, אך אז שוב נפלו עם שלושה הפסדים בארבעת האחרונים, ועוד מול הג'איינטס. הענקים לא עזבו אותם, ובסדרה מולם לקחו שלושה מארבעה, כולל הניצחון 1:6 הלילה. כעת, שתי הקבוצות בשוויון עם 56.3% הצלחה. נראה כי לפאדרס לוח משחקים קשה יותר – הסדרות הבאות שלהם החל מהלילה הם מול הרוקיז, הקרדינלס, הדודג'רס והרדס, ולעומתם הג'איינטס יעמדו מול הדודג'רס, הברו-קרו, הקאבס ורק אז יקבלו את הרוקיז. במצב כזה, הרוקיז יכולים לעקוץ את שתי הקבוצות, ועל אחת כמה וכמה עכשיו שהם דוהרים על רצף של עשרה W: קולורדו נמצאת בהפרש משחק וחצי מהצמרת ו-2.5 מהוויילד קארד. אך שלוש הקבוצות צריכות להיזהר מהדודג'רס - אמנם הם מחוץ למרוץ (10 מצמרת הבית ו-11 משחקים הפרש מה-WC), אך ייתכן שלוס אנג'לס עוד תשמש ספוילר, כמו שהטייגרס עשו לגרביים השבוע.

סינקר השבוע: הכל הלך לפי התכנון, כשהרוקיז הפגיזו את מגישי סינסי על ימין ועל שמאל ביום רביעי. באינינג השישי התוצאה כבר היתה 1:9 עם שני דינגרים של טרוי טולוויצקי. אך אז ג'ואי ווטו שיגר כדור ישר לאמצע התלולית לכיוונו של המגיש ארון קוק, והכדור פגע בחלק האחורי של כף רגלו של האחרון. בתחילה חשבו כי מדובר בחבורה רצינית, אך התאכזבו בהמשך כשגילו כי מדובר בשבר, שלמעשה גמר את העונה של קוק, בזמן הכי קריטי עבור הקבוצה – הם כאמור נמצאים בשיא המרוץ לפלייאוף. המגיש של הרוקיז יצא מהמשחק אחרי הפגיעה, בזמן שרשם שש חבטות וריצה אחת (4 K) בחמישה אינינגים.

שוד לאור יום: גם כאן הרוקיז מככבים. יום למחרת הפציעה של קוק, התוצאה הייתה 5:5 באינינג השמיני, כשכריס נלסון, שהיה בבסיס השלישי, הפעיל מבערים וגנב את בסיס הבית לעיני כל מלבד עיניו של ניק מאסט מגיש הרדס, שעד עכשיו מחפש אותו. עד שמהסירה של מאסט נזרקה לרמון הרננדז התופס, נלסון כבר היה שני צעדים מהום-פלייט, והריצה של נלסון התבררה כשוברת השיוויון עד לסיום – 5:6. הניצחון היה השביעי של הרוקיז ברציפות, שמאז כבר הגדילו את הרצף לעשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully