וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השורדים קיבלו חסינות: מה הסיכויים של נבחרת הדייויס מול אוסטריה?

14.9.2010 / 14:05

לאור הסגל הנוכחי של נבחרת הדייויס האוסטרית, ולמרות השנה הנהדרת של יורגן מלצר, אין סיבה שישראל לא תעבור אותה

כשהתפרסמה הגרלת משחקי ההישרדות בבית העליון של גביע דייויס, בישראל נשמו לרווחה. אחרי הכל, תסריט שהיה יכול להיות גרוע בהרבה הסתיים בחדשות על אירוח הנבחרת האוסטרית ביד אליהו. ההנחה הייתה כי בדומה לכמה נבחרות אחרות שהפסידו כאן, ישראל אמורה לעבור חבורת טניסאים עם נציג אחד מהמאיה הראשונה בעולם, ושדודי סלע לא אמור להתקשות נגדו מול הקהל הביתי. מאז, יורגן מלצר, המחבט האוסטרי הבכיר, נהנה מהשנה הטובה ביותר בקריירה שלו, ומטניסאי אפור שבלט רק בטורנירים קטנים הוא הפך לטניסאי מגוון, שמצטיין כמעט על כל סוגי המשטחים והגיע עד לחצי גמר טורניר הרולאן גארוס השנה. פתאום, ממרומי המקום ה-13 בדירוג העולמי ובמקביל לדעיכה של דודי סלע, מלצר הפך לפתע לאיום גדול ולפייבוריט לקחת שתי נקודות במשחקי היחידים. מצד שני, יש לו עוד הרבה מה להוכיח במשחקי חוץ בגביע דייויס ובמשחקים על משטחים קשים בכלל.

העובדה שהנבחרת האוסטרית הגיעה לכאן בסופו של דבר בסגל חסר, ללא ג'וליאן נול שהוא הכוח המשמעותי במשחק הזוגות וללא סטפן קובק המנוסה, החזירה את החיוכים ואת האופטימיות לנבחרת הישראלית, שכבר לא מפגרת בתמונת הסיכויים להישאר בבית העליון. כמו שזה נראה כרגע מדובר במפגש שווה כוחות, שהנסיון והביתיות יכולים להכריע אותו. אחרי הכל, ישראל כבר ניצחה בבית נבחרות קשות יותר.

מלצר - לא לגמרי באנקר

יורגן מלצר שייך לדור הזהב של הטניסאים ילידי 1981 בראשותו של רוג'ר פדרר. עוד לפני השוויצרי הוא נחשב לעילוי בגיל נוער, כשזכה ב-1999 בטורניר ווימבלדון עד גיל 18. מאז ומתמיד הוא נחשב לטניסאי רב גוני שיכול לשחק על כל סוגי המשטחים. מצד אחד זה עזר לו לשמור על יציבות בסבב, אבל מצד שני הוא נתקע באותו מקום לאורך שנים ולא הצליח לפרוץ לתודעה. למעשה, עד לשנה הנוכחית הוא נחשב לאחד מהשחקנים היותר טובים בסבב, שמעולם לא עברו סיבוב שלישי בטורניר גרנד סלאם. היו לו בעיות של כושר גופני ושל ריכוז, אבל הכל השתנה העונה. משחק גדול אחד נגד נובאק דג'וקוביץ' ברבע גמר הרולאן גארוס, בו חזר מלצר מפיגור של 2:0 במערכות לניצחון בחמש מערכות, שינה את הכל. מלצר הפך תוך יום אחד לכוכב גדול בטניס המקצועני, ומאז הספיק לקטוף את תואר הזוגות בטורניר ווימבלדון ולהגיע עד לשמינית הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה.

מלצר הוא אול-אראונד פלייר, שעולה המון לרשת. מצד שני, הוא חלש בהחזרות ונראה מוותר ליריביו במשחקוני ההגשה שלהם. החימר הוא עדיין המשטח המועדף עליו, והבשורות הטובות הן שדווקא על המשטחים הקשים המהירים הוא די מתקשה ולא רושם הישגים גדולים. עוד נתון שאמור להרגיע את הנבחרת הישראלית הוא המאזן של מלצר במשחקי החוץ בגביע דייויס. בניגוד לדודי סלע שמחזיק במאזן חיובי של 9:12 במשחקי היחידים, מאזנו של מלצר הוא 12 ניצחונות לעומת 19 הפסדים, כאשר באופן עקבי הוא התקשה מאוד מול טניסאים מהמאיה הראשונה בעולם ובדרך כלל הפסיד. מאזנו של מלצר במשחקי החוץ בגביע דייויס (ליחידים בכלל) הוא בכלל מזעזע ועומד של שלושה ניצחונות לעומת 14 הפסדים.

בהתחשב בכל הנתונים האלו, דודי סלע צריך לנצל את האנרגיות החיוביות שהוא שואב מהקהל הישראלי כדי לגבור על יורגן מלצר. מה שחשוב יהיה לא לגרור את האוסטרי למשחק של חמש מערכות, כי בניגוד לשנים עברו נראה שהכושר שלו השתפר, והשנה הוא כבר עמד בגבורה בשני משחקים כאלה נגד דג'וקוביץ' ברולאן גארוס ונגד ויקטור טרויצקי הסרבי בווימבלדון. גם הראל לוי, שכזכור גבר על איגור אנדרייב ביום הראשון של ההתמודדות ההיסטורית נגד רוסיה, יכול לבנות על ניצחון מפתיע. במידה ולא, הוא יעבוד קשה כדי לעייף את מלצר לקראת משחק הזוגות בערב יום כיפור.

זוגות - האוסטרים כבר לא פייבוריטים

במקור, האוסטרים היו אמורים להעמיד זוג חזק מאוד להתמודדות בישראל. ג'וליאן נול מוכר לנו כבן זוגו של אנדי רם בסבב המקצועני השנה, ומשתייך כבר שנים לצמרת של שחקני הזוגות בעולם. הציוות שלו עם יורגן מלצר שזכה בטורניר הזוגות בווימבלדון היה אמור להיות קטלני, אלא שבסופו של דבר נול נפצע בשרירי בטנו באליפות ארצות הברית הפתוחה, והודיע לקפטן הנבחרת האוסטרית כי לא יגיע לישראל. מי שהוזעק לסגל במקומו הוא אלכסנדר פייה, שמתמחה בזגות יותר מיחידים, אבל כבר עבר את רגעי השיא בקריירה שלו. פייה משחק השנה בעיקר בטורנירים קטנים בסבב הצ'לנג'ר, ובעונה הנוכחית הוא אפילו הגיע לגמר טורניר רמת השרון, שם הפסיד לארליך ורם יחד עם סטאדלר הגרמני.

קשה להעריך אם קפטן הנבחרת האוסטרית, גילברט שאלר, ישבץ את מלצר למשחק הזוגות כי זה יהיה תלוי בתוצאות משחקי היום הראשון. בכל מקרה, אם מלצר לא ישחק, קשה למצוא צמד בסגל האוסטרי שיהיה מסוגל לגבור על אנדי רם ויוני ארליך בארץ.

בסך הכל, נבחרת חסרת נסיון

את סגל הנבחרת האוסטרית משלימים מרטין פישר האלמוני ואנדראס היידר-מאורר, שזכה לרגע של תהילה בסיבוב הראשון של אליפות ארצות הברית הקיץ, כשכפה משחק של חמש מערכות על רובין סודרלינג בסיבוב הראשון. בסגל המקורי היינו אמורים לראות את סטפן קובק המנוסה ואת דניאל קולרר שהיה עד לא מזמן המחבט מספר 2 במדינה. בסופו של דבר קובק החליט לפרוש סופית מנבחרת הדייויס קצת אחרי שהקפטן ביקש ממנו לחזור, וקולרר הסתבך בפרשיה מוזרה כשפירסם אתר הימורי ספורט באתר האינטרנט הרשמי שלו.

מרטין פישר בן ה-26 ביצע את הזינוק הגדול שלו השנה, ואחרי שהיה תקוע במשך שנים באיזור המקום ה-200 בעולם, הוא הצליח להתבסס במקומות 120-130. עם זאת, מדובר בטניסאי חסר נסיון בגביע דייויס, ובמידה וישחק ביחידים יש גם לדודי סלע וגם להראל לוי סיכוי מצוין להוציא ממנו את הנקודות. מצד שני, יתכן והקפטן האוסטרי יחליט בסופו של דבר לשבץ למשחקי היחידים את היידר-מאורר המתנשא לגובה של 1.90 מ' וחובט הגשות חזקות במיוחד. כמו פישר, גם להיידר-מאורר אין נסיון בגביע דייויס, כך שהטניסאים הישראלים יוכלו לקזז את האיייסים שלו עם היכולת שלהם. אחרי הכל, פרט להבלחה החד פעמית שלו באליפות ארצות הברית שגם היא הסתיימה בהפסד, הטניסאי האוסטרי הזה רחוק מלהיות גורם מסוכן בסבב, והשנה הוא הידרדר אפילו לסבב טורנירי הפיוצ'ר הקטנים ביותר.

אם בהתחלה חשבנו שאוסטריה היא יריבה קשה לפיצוח, הרי שניתוח מעמיק של הסגל מוכיח לנו כי בכל זאת, מדובר באחת ההגרלות הטובות ביותר שישראל יכלה לקבל בשלב הזה, לאור הנסיבות - ובהזדמנות מצויינת עבור החבורה של אייל רן לשרוד בבית העליון שנה רביעית ברציפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully