וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה טובה. אחת

9.9.2010 / 14:00

מה משותף בין יניב עופרי ודנילסון? מה הקשר בין איתי מרדכי לריצ'י דומאס? הנה כמה ספורטאים שחוו שנת קסם בודדה, שהגדירה את הקריירה שלהם כהחמצה

יניב עופרי

זמן הזריחה: הפועל פתח תקוה של 1996/97 הייתה קבוצה ללא ציפיות, עם ניר לוין חסר הניסיון על הקווים, וסגל שחקנים צעיר. לפני שריקת הפתיחה של העונה יניב עופרי היה חלוץ אלמוני, ובסיומה הפך לתגלית של הליגה. החלוץ הצנום, מעין גרסה אנלוגית של ברק יצחקי, רשם 12 שערי ליגה, כולל פעמיים שלושער ושער וניצחון בדרבי הפתח תקוואי, שזה בלבד מצדיק אצל חלק מהאוהדים קריאת רחוב על שמו. בניגוד לציפיות והתחזיות, הפועל פתח תקוה סיימה כסגנית אלופה, ועופרי הפך מזוהה עם האנרגיה והרעננות שסיפקה הקבוצה לליגה.

זמן השקיעה: סוף עצוב לרומן. את העונה שלאחר מכן פתח עופרי כשחקן הרכב, אך לא מצא את הרשת ומצא את עצמו מחליף מהספסל את ארן פריזנט, כן היה שחקן כזה. הוא כבש רק שלושה שערים באותה עונה, ובסיומה עבר למכבי יפו, ומשם התגלגל מטה.

הראל לוי

זמן הזריחה: הקיבוצניק הגבוה היה אמור להיות המנסדורף הבא, ובשנת 2000 הציפיות הגבוהות התממשו. לוי היה לישראלי הראשון מאז מנסדורף שחודר לטופ 100 כשהוא מגיע לגמר טורניר טורונטו, ועובר את המוקדמות לרולאן גרוס, ווימבלדון ואליפות ארה"ב הפתוחה. החברות שלו עם גוסטבו קוורטן, אז הטניסאי מספר 1 בעולם, רק הוסיפה אבק כוכבים לטניסאי הישראלי המצליח, ושנת הפלא שבין יולי 2000 ליוני 2001 הסתיימה בדירוג השיא שלו - 30 בעולם.

זמן השקיעה: בחצי גמר טורניר נוטינגהאם ביוני 2001 לוי ניצח את אנדי רודיק, אבל תוך כדי משחק עיקם את רגלו וקרע את הסחוס. הפציעה הקשה הזאת עצרה לו את הקריירה, ולמרות שהתאושש ממנה בצורה מרשימה, כבר לא הצליח לשחזר את אותה היכולת.

ג'אנלואיג'י לנטיני

זמן הזריחה: הנה דוגמה לשחקן שהיה בשנת 1992 ההעברה היקרה ביותר בכדורגל העולמי - 13 מיליון ליש"ט, ובלירטות זה נשמע הרבה יותר - וכיום אף אחד לא זוכר אותו. כשמילאן רכשה את שחקן הכנף הנפלא הזה מטורינו והפכה אותו ליקר ביותר בהיסטוריה עד לאותו זמן, אפילו בוותיקן יצאו בקריאה כי "סכום העברתו הוא פגיעה בערך העבודה". ב-1992/93 לנטיני עזר למילאן לזכות באליפות, ולמרות שלא הותיר חותם בנבחרת, באיטליה הוא היה כוכב, ונחשב לאחד הקשרים המוערכים בכדורגל האירופי.

זמן השקיעה: הכסף והתהילה סובבו את ראשו של לנטיני, אבל אשתו של טוטו סקילאצ'י, כך אומרות השמועות, גרמה לו לסחרחורת אמיתית. ב-1993 הוא ככל הנראה יצא מפגישה עמה, נכנס לפורשה וזמן קצר אחר כך התרסק עם המכונית היוקרתית. אחרי 24 שעות של תרדמת, הוא התעורר לעולם אחר. הוא אומנם חזר לשחק כדורגל, אבל זה כבר לא היה זה. הבועה הפיננסית שיצר, התפוצצה.

קליב אלן

זמן הזריחה: אחרי כמה עונות טובות בקווינס פארק ריינג'רס הצנועה עבר החלוץ לטוטנהאם ב-1984, ורשם עונה ראשונה לא רעה עם 8 שערים ב-15 משחקים. במשך שנתיים סבל מפציעה ואז הגיעה עונת 1986/87 בה הימם את בריטניה. לאוהדי התרנגולים היה נשר בשפיץ של ההתקפה. אלן תופקד כחלוץ בודד כשמאחוריו גלן הודל, אוסי ארדילס וכריס וודל, והמטיר על הפרמיירליג 33 שערים, אליהם הוסיף 16 בגביעים השונים בהם השתתפו הספרס. 49 השערים שכבש שברו את השיא של ג'ימי גריבס, ומאז אף שחקן בשתי הליגות הבכירות לא קבע רף כיבושים חדש.

זמן השקיעה: בעונת 1987/88 המאמן טרי ונבלס בא, מגע הקסם הלך, ואלן סיים עם 11 שערים בלבד. בהמשך הקריירה התגלגל בין קבוצות בינוניות בפרמיירליג ובצ'מפיונשיפ, כשרק שמו הולך לפניו, אבל שיא הקריירה כבר הרחק מאחוריו. .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

רוג'ר מאריס

זמן הזריחה: מאריס היה שחקן בייסבול שהגיע ב-1960 מקנזס סיטי את'לטיקס לניו יורק יאנקיז. שחקן נחמד, לא יותר מזה. בזמנו דיברו על מיקי מנטל כאיש שישבור את שיא ההומראנס לעונה, אבל ב-1961 מאריס, אאוט אוף דה בלו, קבע שיא של 61 הומראנס לעונה, שלא נשבר עד 1998. הקהל ביאנקי סטדיום זרק כיסאות, אנשים פשוט סירבו להאמין ולקבל את זה שהאיש הזה, "אאוטסיידר"..."לא יאנקי אמיתי", הוא ששובר את השיא האגדי של בייב רות' ולא מנטל.

זמן השקיעה: הגיע מהר מאוד. שנה אחר כך מאריס עוד נתן עונה סבירה עם 33 הומראנס, אבל בהמשך לא רק שזה לא היה אותו דבר, הוא פשוט חזר להיות סתם שחקן.

מיסטה

זמן הזריחה: אם תזכירו לרפא בניטז את שמו של מיסטה תקבלו לפתע מבט מהורהר ותתקלו בשתיקה. המאמן לקח תחת חסותו את החלוץ הצעיר כשזה שיחק בטנריף, וכשעבר לאמן בוולנסיה דאג שמיסטה יעבור גם הוא לשורות העטלפים. ההימור של בניטז הצליח בגדול בעונת 2003/04, אז הגיעה הפריצה הגדולה של מיסטה. באותה עונה כבש 19 שערי ליגה, והפך לאחד השמות הלוהטים באירופה אחרי שהוביל את ולנסיה לאליפות.

זמן השקיעה: אחרי שבועות השמפניה של האליפות התפוגגו, מיסטה התעורר לקריירה של האנגאובר. הכדורים לא נכנסו, וגם המעבר לאתלטיקו מדריד לא שיפר את המצב. בשנתיים שלו באתלטיקו שיחק רק 35 משחקים והבקיע 3 שערים. דפורטיבו רכשה אותו והוא "נצץ" בשורותיה כשהבקיע 2 שערים ב-26 משחקים. כיום הוא משחק בטורונטו הקנדית, בליגת הפנסיונרים הידועה יותר כ-MLS.

שבאני נונדה

זמן הזריחה: האמת היא שהחלוץ התבשל לא רע בליגה השוויצרית בה סיים פעמיים כמלך שערים, עד שעבר ב-1998 מציריך לסטאד ראן. הפריצה הגדולה באמת הגיעה בעונת 2002/03 במדי מונאקו. הקונגולזי נכנס לכושר הבקעה מטורף, כשכל נגיעה שלו בכדור נגמרה ברשת. נונדה כבש 26 שערים ב-35 משחקים (!), זכה במלכות השערים של הליגה הצרפתית והפך לשם הלוהט באירופה, כזה שמחוזר על ידי כל הגדולות.

זמן השקיעה: נונדה נשאר במונאקו, אבל היכולת המזהירה מ-2003 נעלמה כלא הייתה. ב-2004 כבש רק חמישה שערים ב-12 משחקים, הוא סבל מפציעה בברכו, אבל רשם הופעה בגמר ליגת האלופות והילת הכובש המצטיין עדיין אפפה אותו. רומא החתימה אותו לשלוש שנים ב-2005, אבל כבר אחרי עונה אחת גילתה שמדובר בפלופ והשאילה אותו לבלקבורן, שלא ממש התאמצה להשאירו בשורותיה. נונדה, זה ששמו הוזכר בנשימה אחת עם הנרי וטרזגה, היה לעוד נסיך שהפך לצפרדע.

ריצ'י דומאס

זמן הזריחה: לבם של אוהדי הפועל חולון וחובבי הכדורסל בישראל נמלא השתאות ואושר כשראו בלילות את ריצ'י דומאס, ההוא שניתר לתקרה של אולם הפחים, מככב בפיניקס סאנס של עונת 1992/93. עונת הרוקי שלו הייתה אדירה, ב-NBA התלהבו מהאתלטיות הנדירה, והוא רשם ממוצע של 15.8 נקודות ו-4.6 ריבאונדים ב-28 משחקים. סקוטי פיפן האגדי שמר עליו בסדרת גמר הפלייאוף, בה הסאנס של בארקלי וקווין ג'ונסון הפסידו לשיקגו של ג'ורדן. כולם היו בטוחים שדומאס הולך להיות אחד הכוכבים הגדולים בליגה.

זמן השקיעה: נו, אז היו בטוחים. דבר אחד בטוח, וכל מי שנתקל בדומאס ידע זאת - הראש שלו מסובב. ב-1994 לא שיחק, וכשחזר לשתי עונות ב-1995 ו-1996 היכולת שלו הייתה רחוקה מלהרשים, הקריירה המקצוענית שלו התנדפה, והוא מצא את עצמו מטביע בקבוצות זניחות ביוון ופולין.

איתי מרדכי

זמן הזריחה: איתי מרדכי היה החלוץ ההוא שישב בקצה הספסל של מכבי חיפה, בזמן שעל הדשא כיכבו זאהי ארמלי ועופר מזרחי. מרדכי חשב לעזוב את הירוקים ולחפש את עתידו במקום אחר, אבל קיבל את ההזדמנות משלמה שרף בעונת 1990/91 ולמרות שכבש רק 9 שערים הפך לאחד השחקנים המזוהים עם ההצלחה הכבירה באותה עונה – דאבל ראשון בהיסטוריה של מכבי חיפה. משחק השיא שלו היה נגד מכבי תל אביב, בו כבש רביעייה בניצחון 1:5, וכן בגמר הגביע בו ניצחה חיפה 1:3 את הפועל פתח תקוה.

זמן השקיעה: כשבכרמל החלו לפנטז על היורש של רוני רוזנטל, הגיעה עונת 1991/92 והבהירה שמרדכי הוא לא בדיוק האיש. מרדכי סבר שהוא דווקא כן האיש הנכון ודרישותיו הכספיות הגבוהות גרמו לירוקים להשאילו להפועל חיפה שעלתה מהליגה הארצית. הקריירה של מרדכי נכנסה באותו רגע לבוידעם, והוא מצא את עצמו מתרוצץ בליגות הנמוכות, הופך להערת שוליים בהיסטוריה המפוארת של מכבי חיפה.

דנילסון

זמן הזריחה: במהלך 1997 התוודע עולם הכדורגל לכישרון ענק בן 21, שנדמה היה כי יכבוש את העולם, ובאותה תקופה היו לחובבי הכדורגל את כל הסיבות האפשריות להאמין בזה. דנילסון להטט בסאו פאולו, ובהופעותיו בנבחרת ברזיל בקופה אמריקה וגביע הקונפדרציות היה ברור כי הוא אחד השחקנים המלהיבים בעולם. ריאל בטיס שילמה כ-35 מיליון דולר כדי שכישרונו יכשף את אוהדיה.

זמן שקיעה: אחרי שמיליוני ילדים בעולם ראו אותו במונדיאל 1998, ואחר כך עשו בשכונה "פדאלדה", התברר כי ה"פדאלדה" הוא טריק נחמד, אבל בכדורגל צריך עוד הרבה כדי להצליח. אוהדי בטיס לא הסתירו את האכזבה הקשה ממנו, ובשבע שנותיו בקבוצה כבש 33 שערים ב-186 משחקים, לא ממש המאזן לו ציפו. פעם אמר בכנות כי "בגלל שאני לא משחק טוב, אני לא רוצה לצאת מהבית ולהסתובב בסביליה". הוא עוד קיבל קרדיט וזכה עם ברזיל במונדיאל 2002, אבל כשוליה ולא ככוכב. בטיס מכרה אותו לבורדו, וב-2006, בגיל 29, גיל בו היה אמור להיות בשיאו, הוא נחת באל נאסר הסעודית, כלומר יציאה לפנסיה מוקדמת. מאז, שיחק גם בדאלאס, ואפילו רשם משחק אחד במדי צ'י מאנג האי פונג הווייטנאמית - זה רע כמו שזה נשמע.

הידטושי נקאטה

זמן הזריחה: היפני עשה את זה בעיר הנצח, כשהיה שותף מלא לזכייתה של רומא באליפות 2001. רגע השיא בקריירה שלו היה ללא ספק ב-6 במאי. רומא הגיעה לדלה אלפי בטורינו, ונקלעה לפיגור 2:0. נקאטה החליף את קיסר רומא פרנצ'סקו טוטי (!), וצימק בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה. בהמשך שוב שלח פצצה מחוץ לרחבה, ואן דר סאר הדף רע, ומונטלה השווה. התיקו אפשר לרומא לשמור על פער של חמש נקודות מהשנייה לאציו, והבטיח לה טווח ביטחון לזכייה באליפות.

זמן השקיעה: עונת 2001/2002 הייתה פחות מוצלחת, ובסיומה נחת הקשר המוכשר בפארמה. במונדיאל 2002, שנערך ביפן, היה שותף להעפלה של הנבחרת המקומית לשמינית הגמר, אבל הקריירה כבר דשדשה. ב-2004 עבר לבולוניה בה שיחק כחצי עונה, ובהמשך נחת בפיורנטינה, ממנה עבר בהשאלה לבולטון האנגלית ושם הכריז על פרישתו ב-2006. גדול ביפן, קטן באירופה.

ג'יימס באסטר דגלאס

זמן הזריחה: מה שאגרוף אחד נכון, לפרצוף הנכון, יכול לעשות לבן אדם הלא נכון. ג'יימס באסטר דגלאס היה מתאגרף שלא הותיר חותם משמעותי בזירה למרות שניצח בלא מעט קרבות. בפברואר 1990 הוא התייצב בטוקיו לקרב נגד האלוף במשקל כבד, האיש הכי מפחיד בעולם, מייק טייסון. בסוכנויות ההימורים היחס היה 1:42 לטובת טייסון, והצוות של איירון מייק היה כה בטוח בניצחון כך שלא דאג להביא ציוד רפואי כדי לטפל בנפיחויות, פציעות ושאר דימומים. כלומר, איש לא ציפה שדגלאס ישרוד יותר משלוש עד שש דקות. אבל הוא שרד. בסיבוב העשירי הבלתי ייאמן קרה, ועולם הספורט ראה את אחת הסנסציות הגדולות בהיסטוריה, כשנוקאאוט של באסטר דגלאס הוריד את טייסון, לראשונה בחייו, לקרשים, והעניק לממזר את תואר אלוף העולם במשקל כבד.

זמן השקיעה: בקרב הבא שלו, באותה שנה, הפסיד דגלאס לאיבנדר הוליפילד בנוקאאוט והכריז על פרישה. אפילו הוא ידע שאין לו מה לחפש בקליבר הזה, ושהקרב מול טייסון ממילא חקק את שמו בהיסטוריה. בשנים הבאות השמין עד כדי סיכון חיים, אבל לקח את עצמו בידיים, הוריד משקל, חזר להתחרות ב-1996, ואפילו ניצח בשמונה מתשעת הקרבות שערך עד לשנת 1999 בה פרש.

גסטון גאודיו

זמן הזריחה: בין מאי 2004 ליולי 2005 היה נדמה שהארגנטינאי יהפוך לאחד הטניסאים הגדולים. הוא היה בלתי צפוי, זריז ובעל טכניקה נהדרת. גאודיו זכה ב-2004 ברולאן גארוס כשניצח בגמר הבלתי נשכח את גיירמו קורייה, אחרי שפיגר בשתי מערכות וניצח שלוש רצופות בדרך לגביע. "אני צריך להאמין בעצמי יותר", אמר אחרי הניצחון הגדול בקריירה שלו, ואכן מאז הוא הוסיף לעצמו זכיות בחמישה טורנירים נוספים, כשהוא מטפס באפריל 2005 למקום החמישי בעולם. אבל אז באה הנפילה.

זמן השקיעה: חוסר יציבותו במגרש יחד עם פציעה טורדנית סימנו את נפילתו, ומאז הזכייה בפריס הוא לא הצליח לעבור את הסיבוב השלישי באף גראנד סלאם. גאודיו, שלא ממש היה סמל ליציבות מנטלית, צלל בדירוג העולמי ונשכח. כיום, בגיל 31, הוא מדורג במקום ה-190 בעולם, צובר בקושי עוד כמה מיילים ודולרים לפני שייצמד לשמו התואר "טניסאי העבר".

רויסטון דרנטה

זמן זריחה: נסיים בנימה אופטימית, עם שחקן נהדר שעדיין יכול להחיות את הקריירה שלו. חלק משחקני נבחרת ישראל הצעירה עדיין מנסים לשמור על שיווי משקל כשהם נזכרים מה הקיצוני ההולנדי עשה להם באליפות אירופה 2007, השנה בה פרץ דרנטה לתודעת חובבי הכדורגל באירופה והרשים גם במדי פיינורד של ארווין קומאן. אחרי אותה אליפות אירופה בה הוכתר לשחקן המצטיין בטורניר והוביל את הולנד לזכייה, הגיע משא ומתן ארוך עם ריאל מדריד, בסיומו נרכש במחיר של כ-14 מיליון יורו.

זמן השקיעה: צריך הרבה מזל כדי לפרוח בריאל מדריד הלחוצה של ברנד שוסטר כבר בגיל 20. לדרנטה לא היה את המזל הזה, אבל כן היה לו את מרסלו, שדחק אותו לקצה הספסל. כשחואנדה ראמוס מונה למאמן, דרנטה שותף ב-15 מתוך 18 משחקיה הראשונים של הקבוצה, אבל אז כשראמוס שמע את הבוז מהקהל כלפי ההולנדי, הוא הבין שלא לכל הצעירים כדאי לתת הזדמנות. לפני פחות מחודש הושאל דרנטה להרקולס אליקנטה, ונקווה בשבילו שלא יככב בעתיד באף רשימה דוגמת זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully