וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק על החלטת פיב"א: "בדקתי שלא אחד באפריל"

6.9.2010 / 10:43

איגוד הכדורסל ימחה על החלטת פיב"א להגדלת היורובאסקט. שיבק: "אין לי ציפיות מהארגון הזה". שי שני: "השיקולים פוליטיים"

איגוד הכדורסל מתכוון להגיש מכתב מחאה חריף לפיב"א אירופה, על החלטת הארגון להגדיל את מספר המשתתפות ביורובאסקט מ-16 נבחרות ל-24. כזכור, ההחלטה המקוממת התקבלה דווקא אחרי מוקדמות המשחקים, ומשמעות הדבר היא שגם אם ישראל (לדוגמה) הייתה מסיימת במקום השלישי (ואולי אפילו במקום הרביעי) בבית, היא הייתה יכולה למצוא את עצמה בליטא. פיב"א אירופה הוציאה היום הודעה שקובעת מיהן הנבחרות שיהנו מההגדלה: מדובר בבוסניה, בולגריה, גיאורגיה, איטליה, לטביה, פולין ואוקראינה, כהנבחרות שסיימו במקומות האחרונים בבבתים שלהם (פינלנד, הונגריה ופורטוגל) יתמודדו לפני האליפות בטורניר משולש על כרטיס נוסף.

מכתב המחאה יגובה במדינות נוספות, בהן יוון, רוסיה, טורקיה וסרביה, ובין השאר ייכתב בו כי "אין שום דבר בין ההחלטה לבין ספורט. לא ייתכן לשנות לשנות את השיטה לאחר שאליפות אירופה התחילה". יו"ר האיגוד שי שני אף הביע הבוקר את מחאתו באופן אישי בשיחה בפני נשיא פיב"א.

שי שני אמר בתגובה: "קשה לי להאמין שנצליח לשנות את ההחלטה. היא התקבלה אך ורק משיקולי הישרדות פוליטית של נשיא פיב"א אירופה. היה שם רצון שאיטליה תשתתף בכל מחיר ולמצוא חן בעיני גרוזיה, בולגריה, לטביה וכולי. ברמה העקרונית אני תומך שיהיו 24 נבחרות ביורובאסקט, אבל הדרישה שלנו היא שזה יתבצע בדרך ספורטיבית ולא בדרך של חבר מביא חבר".

"ההרחבה נועדה להמשיך את ההתפתחות של הכדורסל האירופאי", הסביר אמש מזכ"ל פיב"א, נאר זאנולין. שי שני, מנגד, טען כי "בשום מקום לא קיים כזה דבר, לשנות את הכללים תוך כדי".

גם עוזר מאמן הנבחרת דן שמיר ממאן להשלים עם ההחלטה. "קראתי על זה בבוקר באינטרנט, אני לא מצוי בפרטים עדיין", אמר שמיר, "זה נשמע כל כך הזוי, שאפשר היה רק לקוות שזה לא נכון, שזו מתיחה של מישהו. זה נשמע לי כל כך מצחיק שאני מקווה שזה לא נכון. ברור שזה מאוד מתסכל, מה עוד אפשר להגיד על זה?"

"עבדנו על משהו ומסתבר שבכלל לא היינו צריכים", ממשיך שמיר, "יושבים כל מיני פונקציונרים, ובאופן לא מפתיע קובעים שיטות, כמו שיטת הניקוד שיכולה להעלות את הקבוצה הפחות טובה. הם משנים את גם את החוקים תוך כדי משחק. עכשיו רק חסר שפתאום מישהו יחליט תוך כדי משחק שהקבוצה שקולעת פחות נקודות מנצחת. האמת, עם האנשים שמקבלים החלטות בפיב"א, זה עוד יכול לקרות. כולנו נהנינו מהקמפיין האחרון, אבל מסתבר שהוא היה לשווא. מתברר שגם אם היינו מסיימים במקום האחרון היה לנו סיכוי לעלות לאליפות אירופה, כל זה הופך את אליפות אירופה למשהו מגוחך לחלוטין. כל מי שמתעסק בספורט יכול רק להצטער שהכדורסל האירופי מנוהל על ידי אנשים שיכולים לעשות כאלו החלטות".

יו"ר האיגוד שני נשאל האם שוחח עם שיבק על ההחלטה. "זה עניין ארגוני", הבהיר היו"ר, "ומכיוון שכך, עם כל הכבוד, זה לא עניין של דן שמיר ולא של אריק שיבק. הרי מאמנים עובדים ולא מתערבים בפוליטיקה הזאת, בשביל זה יש איגוד".

אריק שיבק, כצפוי, לא נשאר אדיש להחלטה, ואמר לוואלה! ספורט: "קיבלתי בבוקר הודעה מטל בורשטיין. כשקראתי את הידיעה בבוקר, הסתכלתי על התאריך לראות שזה לא האחד באפריל. אם להיות רציניים, כבר ראיתי הרבה דברים בפיב"א, אבל על דברים כאלה אומרים 'אף פעם אל תגיד שראית הכל'. האם אני מרגיש זעם או תסכול? מרגישים כך לגבי אנשים שאתה מצפה מהם משהו. לי אין הרבה ציפיות מהארגון הזה. הרבה דברים קורים בפיב"א שאני לא מפרט לפרט עכשיו, וזה אחד מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully