וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים במרוץ נגד השעון להחתמת יבואה

גנק ובית"ר הגיעו להבנות לגבי שכרו של הגנאי, כששתי בעיות מסכנות את העיסקה: חלון ההעברות שנסגר בשלישי ורישומו של סטיבן כהן כישראלי

החלוץ הגנאי, סמואל יבואה (24), בדרך לבית"ר ירושלים. יבואה שיחק בעבר בהפועל כפר סבא והפועל תל אביב ונמכר בינואר לגנק הבלגית, שם לא התאקלם ולא הרבה לשחק. גנק הסכימה להשאילו לבית"ר ירושלים בחינם ולהשתתף במחצית משכרו. המועדונים הגיעו לסיכום לפיו כל אחד מהם ישלם לשחקן כ-125 אלף יורו עד תום העונה. עם זאת, העסקה עדיין לא סגורה היות ובית"ר צריכה לפנות מקום של זר עד מחר (שלישי) ב-17:00 ולהשלים את העסקה והבדיקות הרפואיות.

יבואה אמור להגיע לישראל בשעות הבוקר והקבוצה תצטרך לעמוד בלוח הזמנים הצפוף. משרדי ההתאחדות יישארו פתוחים עד שעה מאוחרת בעקבות סגירת חלון ההעברות. במקביל למגעים עם יבואה, תצטרך הקבוצה לפנות להתאחדות במטרה לרשום את סטיבן כהן כישראלי. לא מן הנמנע שהתשובה שתתקבל תהיה שלילית. במקרה כזה, תיאלץ בית"ר להקפיא את סרג' איילי כדי לפנות מקום לזר.

בקבוצה כבר מכינים גיבוי למקרה שעסקת יבואה לא תצא אל הפועל ובימים הקרובים צפויים להגיע להתרשמות החלוץ הברזילאי אליונר נסימנטו ריביירו, ששיחק בשלוש השנים האחרונות בריזספור, כמו גם אלכסנדר דידוב ממולדובה, ששיחק בארבע העונות האחרונות בונטספילס. השניים הם שחקנים חופשיים ולכן במקרה שלהם, לבית"ר יש שבועיים להחתימם.

כאמור, בבית"ר מאמינים כי יצליחו לרשום את סטיבן כהן כישראלי, אך בהתאחדות לכדורגל מצננים את ההתלהבות של הירושלמים ומסבירים כי הדבר לא יתאפשר בקרוב. משרד הפנים אישר את הליך עלייתו ארצה של סטיבן כהן, ולמעשה הוא נחשב אזרח ישראלי מעתה ואילך. עם זאת, על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל, כהן יוכל להירשם כשחקן ישראלי רק שנתיים לאחר שקיבל את האזרחות. עד כה בית"ר טרם פנתה להתאחדות כדי להודיע לה על שינוי הסטטוס של כהן, אך כאשר תעשה זאת, צפויה ההתאחדות לעשות מאמץ להקל על הקבוצה ולהקדים את רישומו. לא ברור מתי זה יקרה והאם זה ישאיר לבית"ר זמן להוסיף זר בזמן הקרוב.

מה יהיה עם העמותה?

נציגי עמותת האוהדים שנפגשו אמש (ראשון) עם יושב ראש בית"ר ירושלים איציק קורנפיין קיבלו מסר לפיו בשלב זה ארקדי גאידמק מתנגד לצירוף העמותה להנהלת הקבוצה וקבלת חמישה אחוזים בעלות על הקבוצה. נכון להיום הדברים תקועים והאפשרות שקיימת על הפרק היא לנסות ולהגיע לאיזושהי צורת התקשרות בין לפחות אחד מנציגי העמותה לגאידמק, כשגם האפשרות של טיסה אל הבוס למוסקבה נמצאת על הפרק. נציגי העמותה יצאו מהפגישה עם הרגשה טובה מאוד שקורנפיין נחוש לפעול בעניין, אך עם זאת ישנם הרבה מאוד פרטים בירוקרטים וטכניים לא ברורים והרבה סימני שאלה שכרגע מעמידים את כל העניין בערפל אך עם אופטימיות זהירה.

סימני השאלה הגדולים נעים סביב ההתנגדות של גאידמק, או לפחות סביב הטענה שמשמיעים מצד בית"ר. בניגוד לדיבורים וההערכות כי גאידמק מתנגד לצירוף העמותה בשל העובדה שאהוד אולמרט ועוד מספר ממתנגדיו בתקופה בה שהה בישראל רשומים בה, עורך דינו של גאידמק לא נימק את ההחלטה אך נתן בשלב זה תשובה כי גאידמק מטיל וטו, ונכון להבוקר בבית"ר משדרים כי הם מנסים להשיג את הבוס ולנסות לשכנע אותו לשנות את דעתו.

עם זאת, כל רמת התקשורת בין ארקדי, עורך דינו ובית"ר כבר הופכת להיות מגוחכת ולא ברור עד כמה, אם בכלל מתקיימות שיחות בין הבוס הגדול לנציגיו בארץ מעבר למיילים המועברים אל נציגי משרדו וחזרה. בוריס קידאייב, מי שהיה שותף אקטיבי בעסקיו בישראל והיה איתו בקשר על לאחרונה, מספר כי "תשכחו מזה, בית"ר לא מעניינת את גאידמק והוא מוכן להיפטר ממנה בחמש דקות. אני לא יודע מי עורך הדין שמייצג אותו או איזה מסרים מועברים ממנו אך הוא מנותק מהכל בישראל ושום דבר לא מעניין אותו. הוא לא מסכים בגלל שאולמרט חבר בעמותה? ואיך בדיוק הוא יודע את זה? נראה לי שאחד מהגורמים שיוצרים איתו את הקשר או לפחות טוענים שהם מייצגים אותו ויוצרים איתו קשר מסית אותו או פועל בשמו ללא ידיעתו".

חובה לציין, כי אם וכאשר יתברר כי גאידמק אכן מתנגד למהלך שכזה או לכל מהלך אחר של העברת בעלות חלקית ויהיה מוכן אך ורק למכור את הקבוצה בתמורה לסכום נכבד של לפחות כמה מיליוני דולרים, מי שיינזק מכך יהיה גם קורנפיין והרצון שלו לנסות ולעמוד בראש קבוצת ניהול של מספר אנשי עסקים שצפויים לקבל אחוזי בעלות על הקבוצה בהתאם להשקעתם.

קורנפיין: "הדרך החדשה תלווה בהצלחות"

בית"ר ירושלים ערכה היום בבית וגן הרמת כוסית חגיגית לקראת השנה החדשה, בה נשאו דברים היו"ר איציק קורנפיין, המאמן אורי מלמיליאן, הקפטן אבירם ברוכיאן ונציג העירייה אלישע פלג. "לא סתם אנשים שמגיעים לבית"ר ירושלים מיד מתאהבים במקום", פתח קורנפיין את הדברים. "נמצאים פה כל האנשים שעובדים כל השנה סביב הקבוצה בשכר או בהתנדבות, אנשים שמגיעים מהלב ובית"ר ירושלים יקרה לליבם.

"לקראת השנה החדשה אין ספק שהקבוצה עוברת תהליך של התחדשות, זו קבוצה שונה לחלוטין ממה שהורגלנו בשנים האחרונות", הוסיף היו"ר. "זוהי דרך שתהיה ארוכה אבל אני מאמין שתהיה מוצלחת ותלווה בהצלחות לאורך זמן".

לאחר מכן נשא אורי מלמיליאן דברים, ואמר: "בכדורגל צריך סבלנות, אם הייתי צריך להזמין משהו אז הזמנתי את ראש השנה ומבחינתי זה הגיע בזמן. ראש השנה מסמל התחלה חדשה ומה שקרה עד יום רביעי נשכח ומבחינתי, צריך להסתכל קדימה. כשאני רואה את הקאדר של הקבוצה וייתכן שיגיעו עוד שני שחקנים במהלך השבוע אני יודע שבסוף העונה יהיה טוב. אחרי ראש השנה אנחנו נהיה קבוצה אחרת. אנחנו עוברים תהליך לא פשוט, אבל אני בטוח שבסוף השנה כולנו נחייך".

מוקדם יותר הודיעה הקבוצה על החתמתו של הקשר משה מישאלוב לעונה, זאת לאחר משא ומתן שהתנהל בין הצדדים בימים האחרונים.

עדכון ראשון: 07:36
עדכון אחרון: 22:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully