וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולומון: "זהו המקום הטוב ביותר עבורי"

4.9.2010 / 23:57

הגארד החדש-ישן של ירושלים מדבר על השנה האחרונה בה לא שיחק, על דני קליין, על מאמנו החדש, עודד קטש וגם על מכבי ת"א

לא מעט גבות הורמו בקרב אוהדי הפועל ירושלים כשהתברר שוויל סולומון חוזר אל הקבוצה. הגארד אמנם זכור לטובה מהתקופה במלחה, אבל רבים זוכרים לו גם את המשחק האגואיסטי, את הכדרורים הרבים, ובעיקר מודאגים מהעונה החולפת, בה כלל לא שיחק כדורסל. עם נתוני פתיחה שכאלה, לא ברור מה יעלה בגורלו של סולומון בקבוצתו החדשה של עודד קטש. עכשיו, אחרי תקופה ארוכה בה לא היה במחוזותינו, מתפנה סולומון לדבר על הכל, כולל על התקופה ב-NBA, על מאמנו החדש, ועל מכבי תל אביב.

את העונה שעברה החל וויל סולומון בפנרבחצ'ה/אולקר הטורקית. אולם לאחר זמן קצר עזב את הקבוצה וחזר לארצות הברית. "לא עזבתי את הקבוצה בעקבות בעיות שהיו לי שם. נולד לי תינוק ולראשונה בחיי הפכתי לאב", הוא מסביר בראיון לוואלה! ספורט. "זו הסיבה שיצאתי לחופשה. כאבא, הייתי זקוק לזמן הזה עבור עצמי. עכשיו, אחרי שנה שבה לא שיחקתי כדורסל, כולי נלהב לחזור לשחק ולהוכיח את עצמי מחדש כשחקן".

- אתה בכלל בכושר אחרי שנה של חופשה?

"כשאתה שחקן כדורסל, אתה לא פשוט עוזב את המשחק. גם אם הייתי בחופשה, לא עזבתי ולא זלזלתי. הקפדתי ללכת כל יום לאימונים בכדי לשמור על היכולות שלי. שיחקתי כדורסל כמעט כל יום, וערכתי אימוני כושר יומיים". סולומון מספר כי ההחלטה לשוב ולשחק בהפועל ירושלים אינה מקרית. "תמיד הייתי בקשר מעולה עם ההנהלה של ירושלים, עם דני קליין וגידי דודי", הוא אומר.

"דני קליין היה האדם שליווה אותי מתחילת הקריירה שלי באירופה. הוא מהווה מודל לחיקוי עבורי כאדם וכאיש משפחה. הוא לימד אותי דברים, גם בתקופה שלי בירושלים וגם לאחר עזיבתי- היו לנו תמיד לא מעט שיחות ארוכות על הרבה דברים, לאו דווקא רק על כדורסל. תמיד נצרתי את הרגעים האלו ושמרתי לו פינה חמה בלב. במקביל שמרתי על קשר ושוחחתי לא מעט עם גידי דודי, שניהם אנשים טובים שהיוו חלק גדול מההחלטה שלי לחזור", אומר השחקן.

"היו לי לא מעט הצעות, מאיטליה וממדינות נוספות. אבל תמיד אני ודני אמרנו בשיחות שלנו שאני אחזור לירושלים, ועכשיו, אחרי שלקחתי שנת חופשה אני חושב שזהו המקום הטוב ביותר עבורי להיות בו כשחקן". בכלל, השחקן שופע מחמאות לקבוצתו החדשה-ישנה." אני שמח ומתרגש לשוב למדינה ולמערכת של הפועל ירושלים. עשינו ביחד הישגים מעולים, תמיד הייתי בקשר מעולה איתם. חלקנו ביחד היסטוריה משותפת ואני שמח שיש לי הזדמנות לשוב ולשחק בקבוצה שאני מכיר ושהם מכירים אותי".

"מגיע לירושלים כדי להיות אחד המנהיגים"

בכלל, עושה רושם שהחזרה של הגארד למדים הירושלמים ממלאת אותו באנרגיות מחודשות. "בירושלים ההנהלה היא מקצועית ואני שמח שכולם מקבלים אותי בחמימות כזאת. הפועל ירושלים הוא מועדון מצליח, שגדל בשנים האחרונות". על האדם שיעמוד מאחורי הקווים אמר השחקן: "יש מאמן ששיחק כדורסל, שמבין ומכיר היטב את המשחק. קטש גם הוא אדם שמבין את השחקנים עצמם. לכן זו בדיוק הסיבה שאמרתי לעצמי, למה לא? הרי זו הזדמנות מצוינת עבורי להיות שם".

- יצא לך לדבר עם עודד קטש, הוא אמר לך למה הוא מצפה ממך כשחקן?

"הגעתי לנקודה בחיי, שאני כבר יודע מה מצופה ממני כשחקן. הייתי חמש שנים באירופה, אז ברור לי מה המטרות שלי ושל הקבוצה. אני תמיד רעב להישגים ותארים. נעלה לשחק על המגרש וננסה ולנצח כמה שיותר משחקים בשביל המועדון ובשביל האוהדים הירושלמיים".

- עד כמה אתה מכיר את קטש?

"באופן אישי, אני כיבדתי אותו מאוד כשחקן ואני מאוד מכבד אותו כמאמן. לא חסרה לכולם הערכה כלפיו מאנשים, הרי בשנה שעברה הוא לקח אליפות. כשחקן אפשר רק ללמוד ממנו. אני מגיע לירושלים לעזור לקבוצה ולהיות אחד המנהיגים בה". סולומון אף מעיד כי חל בו שינוי חיובי. "הפכתי לאב, מבחינה מנטלית זה עושה לי רק טוב כשחקן וגם עוזר לי להיות אדם טוב מחוץ לפרקט".

לאחר שעזב הגארד את ישראל, הוא הספיק להכות גלים בלא מעט מקומות, בין השאר בליגה הטובה בעולם. "מאז שעזבתי את ירושלים ניסיתי לנצל את ההזדמנויות שנקרו בדרכי, רציתי לקחת את הקריירה שלי למקומות שונים, וגם ל–NBA". הוא אומר. "השגתי את כל הדברים האלו ואני מרוצה מאוד ממה שהשגתי בכדורסל".

ומה דעתו על היריבה התל אביבית, מכבי תל אביב? "אני מסתכל על ירושלים ומה היתרונות והחסרונות שלנו. אני מכיר היטב את מכבי תל אביב, כי שיחקתי נגדה וגם איתה. דייויד בלאט מאמן נהדר, והם קבוצה נהדרת עם היסטוריה מפוארת אבל גם הפועל ירושלים קבוצה נהדרת עם היסטוריה מפוארת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully