וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם אויבים, היום שותפים

3.9.2010 / 11:50

ג'מפאולו פאציני הוא החלוץ הלוהט באיטליה, האם המאמן צ'זארה פראנדלי יידע להתעלם מהמשקעים ביניהם בקמפיין לשיקום הנבחרת?

אחת הסיבות המרכזיות לכישלונה המחפיר של נבחרת איטליה במונדיאל האחרון נעוצה, לדעת רוב הפרשנים בארץ המגף, בבחירת הסגל הלקויה של המאמן מרצ'לו ליפי, אשר הסתמך במקרים רבים על שיקולים אישיים ולא מקצועיים. באופן אירוני במיוחד, גם צ'זארה פראנדלי, הבוס החדש של הסקוואדרה אזורה, עלול להיות מואשם בחטא דומה. כל האוהדים מצפים לראות אם ג'מפאולו פאציני, החלוץ המרכזי המצטיין בליגה האיטלקית בשנה וחצי האחרונות, יקבל את האשראי בהרכב הפותח. פראנדלי יצטרך להתגבר על משקעי עבר לא פשוטים כדי להתפייס עם השחקן היחיד בסגל שלא היה רוצה לראות בקרבתו, אך גם הוא יודע שאין לו הרבה ברירות. פאציני פשוט טוב מדי כדי שאפשר יהיה להתעלם ממנו.

ג'אמפאולו פאציני שחקן סמפדוריה חוגג שער. רויטרס
באופן אירוני, הדבר שהכי מטריד את מאמן נבחרת איטליה, זה שהוא פשוט בכושר אדיר. פאציני/רויטרס

פיצוץ

כדי לעמוד על שורשי הסכסוך המתוקשר בין השניים צריך לחזור לקיץ 2005, אז מונה פראנדלי למאמן פיורנטינה. קודמו בתפקיד, דינו זוף, היה אחראי לרכישתו של פאציני, אז חלוץ צעיר ומבטיח מאטאלנטה, תמורת לא פחות מ-6 מיליון יורו. פראנדלי מצדו לא ממש האמין בפוטנציאל של פאציני והחתים עם הגעתו את לוקה טוני מפאלרמו. במשך שנתיים ניגן פאציני כינור שני לחלוץ המרכזי של נבחרת איטליה דאז, הבקיע בתקופה זו 11 שערי ליגה, וחיכה להזדמנות. היא הגיעה כאשר טוני נמכר לבאיירן מינכן בקיץ 2007, אבל אחרי עונה בינונית למדי בהרכב הפותח הוריד אותו פראנדלי למקום המוכר על הספסל, והביא לקבוצה את אלברטו ג'ילארדינו. המאמן הכיר את "ג'ילה" עוד מתקופתם המשותפת בפארמה ואהב לעבוד איתו הרבה יותר. הפעם פאציני כבר לא עבר על הנושא בשתיקה, והפיצוץ היה גדול.

חודשים ספורים אחרי הגעתו של ג'ילארדינו לפירנצה, בינואר 2009, עזב ג'מפאולו לטובת סמפדוריה בטונים צורמים במיוחד. "פראנדלי לא יודע לתת כבוד לשחקנים. הוא לא מעריך השקעה, ולא מסוגל לזהות את הפוטנציאל שלי. חבל לי מאוד לעזוב את פיורנטינה, אך לא נותרה שום ברירה. אני לא מוכן לעבוד איתו יותר, ובגילי כבר אי אפשר להתייבש על הספסל", סיפר האיש המכונה "פאצו", כלומר "המשוגע", לכל מי שרצה לשמוע.

התפוצצות

סמפדוריה שילמה על פאציני 9 מיליון יורו, ולא הצטערה לרגע. החלוץ הפך באופן מיידי לשחקן מרכזי מאוד בשורותיה, והפציץ בלי הכרה. הוא פתח את העידן החדש מבחינתו עם כיבושים בחמישה משחקים רצופים, וסיים את חצי השנה הראשונה בסמפ עם 11 שערים ב-19 משחקים. ההמשך היה מדהים אפילו יותר. שיתוף הפעולה הפורה עם אנטוניו קסאנו, הילד הרע של הכדורגל האיטלקי, הניב לפאציני 19 שערים בעונה שעברה והזניק את סמפדוריה למקום הרביעי. חלק מהשערים של פאציני אשתקד היו דרמטיים במיוחד. את מילאן הוא ניצח בתוספת הזמן, נגד רומא כבש צמד שקבע מהפך דרמטי באולימפיקו וגנז מהג'יאלורוסי את חלום האליפות, ואת השער החשוב ביותר שמר למחזור האחרון, אז קבע 0:1 מול נאפולי והעניק לסמפ את הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות על חשבון פאלרמו.

הקבוצה מגנואה הוגרלה מול ורדר ברמן בדרך לצ'מפיונס ליג, ופאציני עשה הכל כדי לעבור את המשוכה הגבוהה. רוב האוהדים בארץ, אשר צפו במשחקיה של הפועל תל אביב מול זלצבורג, החמיצו שתי הצגות של חלוץ ברמה העולמית הגבוהה שנמצא בכושר שיא. במשחק הראשון בצפון גרמניה הוא הבקיע במחצית הראשונה שער שנפסל בגלל נבדל של סנטימטרים, הדביק כדור לעמוד אחרי ההפסקה, וגם כאשר קבוצתו פיגרה 3:0 בנחיתות מספרית לא ויתר, המשיך להטריד את ההגנה ומצא את השער המצמק הקריטי בתוספת הזמן. בגומלין בגנואה השלים פאציני את המהפך תוך 13 דקות עם צמד, בנגיחה אופיינית מהגבהה של קסאנו ובבעיטת יעף מרהיבה, כדי לקבוע 0:2. שלושער מהיר נמנע בגלל הצלת מגן ברמן מקו השער, וגם אחרי ההפסקה, כשסמפ נחלשה, הוא רדף אחרי הבלמים ותרם רבות בהגנה.

בסופו של דבר ספגה סמפדוריה שער דרמטי בזמן פציעות והודחה בהארכה, ופאציני החמיץ הזדמנות לזהור על הבמה הגדולה של הכדורגל האירופי. הדבר גרם לשמועות על עזיבתו האפשרית, כאשר יובנטוס עמדה ראשונה בתור. ג'יג'י דל נרי, המאמן שעבד בסמפדוריה בעונה שעברה וערק לגברת הזקנה יחד עם המנכ"ל ג'וזפה מארוטה, רצה מאוד להביא אותו לטורינו, אך נכשל. גם מנצ'סטר יונייטד וליברפול הוזכרו בהקשר, כאשר ההצעה מאנפילד הייתה אמורה לעמוד על 14 מיליון ליש"ט. זה לא חדש עבור סמפדוריה – ארסנל כבר ניסתה לקנות את הנכס החם בינואר האחרון והציעה 16 מיליון, ונענתה בשלילה. למועדון הצנוע מגנואה הייתה מטרה ברורה בשוק ההעברות – לשמור על הכוכבים הקיימים, והיא עמדה בה בכבוד.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

פלצות

לא קשה להבין מדוע קבוצות הצמרת חושקות בפאציני. לסקורר בן ה-26 יש חוש מפותח מאוד למיקום אופטימלי ברחבה, ולמרות שהוא לא מפחד להיכנס לעימותים פיזיים עם הבלמים, פאציני עושה את העבודה בעיקר כי הוא יודע להסתנן בדיוק למקום ממנו אפשר לכבוש ללא הפרעה. הוא לומד את החולשות של שחקני ההגנה תוך כדי משחק, ומנצל עד תום את הטעויות שלהם. קסאנו והצוות המסייע של סמפדוריה יודעים זאת היטב, ואם הכדור מגיע לפאציני בעמדה קורצת, תהיו בטוחים שהוא ינווט אותו למסגרת. נגיחה אימתנית ובעיטה טובה בשתי הרגליים הופכות אותו לסיוט הגדול ביותר של כל בלם.

ג'מפאולו פאציני (משמאל), לואיג'י דל נרי, אנטוניו קסאנו, סמפדוריה. Massimo Cebrelli, GettyImages
בסמפדוריה הם כבר הוכיחו שהשיתוף פעולה ביניהם יוצר שילוב קטלני. מתי זה יקרה באיטליה? פאציני וקסאנו/GettyImages, Massimo Cebrelli

אלא שבסקוואדרה אזורה זה עדיין לא הסתדר לו. את הופעת הבכורה בנבחרת של ליפי ערך פאציני חודשיים אחרי המעבר מפיורנטינה לסמפדוריה, ואפילו הבקיע כמחליף בניצחון על מונטנגרו במוקדמות המונדיאל, אבל אז הגיעה המכה. במשחקו הראשון בהרכב הפותח הוא עלה בדקה השנייה לכדור גובה עם ג'ון או'שה, והשופט הרחיק אותו על תנועת מרפק לפניו של הבלם האירי, למרות שהיה ברור לחלוטין שהיא לא מכוונת. מאז מיעט ליפי לתת לו הזדמנויות, וגם במונדיאל זכה פאציני ל-29 דקות מסכנות כמחליף מול ניו זילנד. מעניין מה היה עולה בגורל אלופת העולם היוצאת אם היה פותח לצדו של פאביו קוואליירלה, אבל זו כבר היסטוריה. העובדה שהדאיגה את פאציני במיוחד במהלך המונדיאל היא שפראנדלי, שנוא נפשו, הוכרז כיורשו המיועד של ליפי עוד לפני הטורניר. מבחינתו של "פאצו" מדובר באסון של ממש.

את הנזק הוא ניסה למזער כבר במאי. "אני חושב שהוא מאמן מצוין וראוי להדריך את הנבחרת. לא שיחקתי אצלו מספיק בפיורנטינה, ומאז הקריירה שלי התקדמה מאוד. אני מקווה שגם דעתו עליי השתנתה", אמר פאציני. תגובתו של פראנדלי לפני משחק הידידות הראשון שלו מול חוף השנהב, אותו החמיץ פאציני בגלל פציעה קלה, הייתה צוננת למדי: "אין לי ספק שכל החלטותיי לגבי פאציני היו נכונות. הוא היה מפונק מאוד בפיורנטינה, ולא היה מצליח להתקדם שם. זה נכון שהיו לנו חילוקי דעות קשים, ואולי זה היה בלתי נמנע. בכל מקרה, העזיבה לסמפדוריה עשתה לו רק טוב".

פראנדלי כבר הכריז שהוא מתכוון לבנות את הנבחרת שלו סביב שני השחקנים שנפסלו על ידי ליפי בגלל אופיים הבעייתי – קסאנו ומאריו באלוטלי. בהתמודדות מול חוף השנהב, שהסתיימה בהפסד 1:0, הוא ניסה את המתאזרח הברזילאי אמאורי בחוד, וזכה לביקורת קשה באיטליה. הערב (שישי), בפתיחת מוקדמות יורו 2012 באסטוניה, נעדרים באלוטלי ואמאורי מהסגל בגלל פציעות, בעוד קסאנו עשוי להחלים מכאבי גב ולפתוח בהרכב. האם יצליח פראנדלי לשכוח את העבר ולתת לסקורר האיטלקי הטוב ביותר את הבמה המרכזית לצדו של חברו לסמפדוריה? האם זו תהיה סוף סוף ההזדמנות של פאציני להוכיח את עצמו? כל האוהדים בטוחים שאין ראוי ממנו להוביל את החוד של הנבחרת המתחדשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully