וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה התחלת

2.9.2010 / 0:00

גם אם ההרכב המוזר שפרננדז מתכנן מול מלטה ינצח בסופו של דבר, עבור המאמן החדש זו תהיה פתיחה ברגל שמאל בקרב החשוב באמת: החזרת האמון של האוהד הישראלי, שפנטז על נבחרת אחרת, ועכשיו שוב יחזור להטיל ספק. חמי אוזן קיווה להתחלה אחרת

לפי התכנון המקורי, הייתם אמורים לקרוא כאן עכשיו, בוקר פתיחת הקמפיין החדש ליורו 2012, שלל עצות שנבחרת הכדורסל יכולה להעניק מהקמפיין האחרון שלה לאח הגדול מהכדורגל. בסופו של דבר, ערב פתיחת מוקדמות היורובאסקט, שתי הנבחרות עמדו מבוישות באותה פינה חשוכה. אלא שאריק שיבק ידע לקחת את הגורמים החיוביים שצמחו בשוליים – שחקן ישראלי ב-NBA שיוצר עניין עצום, שחקן אחר שלקח אליפות בספרד, מתאזרח שנפל לידיים כתוצאה מסיטואציה חד פעמית במכבי תל אביב – ובנה עליהם אווירה שמנותקת לגמרי מהמצב בו היתה הנבחרת החבוטה מהעשור האחרון.

יותר מזה. שיבק, בניגוד לתדמית שלו, ידע לזוז הצידה לטובת השחקנים ולרכוב על הגל האופטימי שניתן היה לבנות מכולם יחד. היום אנחנו כבר יודעים איך זה הסתיים: החיוביות המוקדמת הדביקה רבים שלא האמינו בה, והשחקנים, להם שיבק חיכה בסבלנות מעוררת דאגה הפסיקו לסבול מהתיק הזה שנקרא נבחרת ותרגמו את האחריות שגלגלו אליהם לתוצאות טובות ממה שציפו להן תחילה.

לואיס פרננדז יכול היה להיות באותו מצב רוח הבוקר, אלא שההרכב איתו הוא מתכנן לעלות מול מלטה מלמד שאין לו כוונה לרכוב על הגל החיובי שהביאה איתה הפועל תל אביב בחודשים האחרונים. גילי ורמוט? הוא אולי מתאים לעלות לליגת האלופות, אבל לא לאליפות אירופה. אם כבר, דברו איתו על דני בונדר, שמתוכנן להיות המגן הימני – החלטה שאם תתממש תיראה כמו ניסיון להראות לגוטמן משהו שרק המאמן הלאומי מבין.

במקום לתרגל הערב מול מלטה החלשה את ההרכב שכל אוהד כדורגל ישראלי עוד איכשהו מאמין בו לקראת משחק החוץ הקשה בגיאורגיה – ולא צריך להיות אלוף אירופה כדי להבין מהו ההרכב הנכון ביותר ומי עשוי מהחומרים הנכונים; במקום לקחת את הניצנים החדשים של אופטימיות בענף, לחבר אליהם את יוסי בניון ועוד כמה שחקנים טובים מהליגה ומהלגיונרים לקראת הקמפיין - פרננדז בחר ללמד את אוהד הכדורגל הישראלי משהו שהוא לא ידע על ליאור רפאלוב והכדורגל אותו אנו נושמים מדי יום.

פרננדז הוא לא המאמן הראשון שפועל בניגוד לנעשה בענף. הוא לא המאמן הראשון שלא מוכן לקחת נוסחה שהצליחה במקום אחר, להעתיק אותה, להוסיף לה ולרוץ איתה. אין דרך אחרת להבין מדוע פרננדז מעדיף להשאיר הערב על הספסל את הציר שהביא את הפועל תל אביב להישגים בלתי נתפשים ויכולת שמעוררת התפעלות גם בקרב שונאיה. אולי לא בכבוד של פרננדז להמשיך את אלי גוטמן, הוא רוצה ליצור משהו משלו. הרכב שחקנים שיבדיל אותו מאחרים. לכך אפשר לחבר את השחרור הלא מובן של ביברס נאתכו לנבחרת הצעירה. אם הנבחרת הבוגרת היא מעל הכל, אז שחקן העתיד שלה צריך להיות איתה דווקא עכשיו, בשלבים בהם הכל מתחבר ומתחילים לרוץ. הרי בסבב המשחקים הבא מחכות לנו קרואטיה ויוון. גם ככה ההתאחדות לא סידרה לו משחקי אימון מתבקשים ערב פתיחת קמפיין - ועוד עם מאמן חדש. הגם אתה, לואיס?

אחת הסיבות להצלחה של גילי ורמוט נולדה מהאמון העיוור שאלי גוטמן נתן בו בקדנציה החדשה שלו בהפועל תל אביב. בניגוד לקדנציה הקודמת בה ורמוט נע בין ספסל המחליפים לדשא, הפעם הפועל תל אביב סמכה עליו. ההחלטה של פרננדז לא לעלות איתו בהרכב מול מלטה היא ההפך הגמור מכך. ורמוט אולי יחזור להרכב במשחק הבא בגיאורגיה, אבל הביטחון שהוא ירגיש מהמאמן כבר לא יהיה אותו דבר. המסר שפרננדז שלח לעברו באימונים האחרונים עלול לאבד אותו, ואולי גם שחקנים אחרים שגרמו ללא מעט אוהדי כדורגל לפנטז על נבחרת אחרת. נבחרת שממקסמת את היתרונות שלה. לפי התכנון המקורי, הניצחון הצפוי על מלטה היה אמור להיות צעד ראשון בדרך לשם, אבל גם אם זה יקרה הערב ובאמת ננצח, עבור פרננדז זו תהיה פתיחה ברגל שמאל במאבק על החזרת האמון בנבחרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully