וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרמן: "לא נורא אם נצליח פחות, כל עוד יהיה כיף"

1.9.2010 / 12:14

דייויד פדרמן, הבעלים של מכבי ת"א, ביקר באימון הראשון: "מסתכלים לעוד 3-5 שנים". נשיא קאחה לא מתרגש מעזיבת אליהו

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בסגל חסר וללא המאמן דייויד בלאט, השוהה עם נבחרת רוסיה במונדובאסקט, פתחה היום (רביעי) מכבי תל אביב את אימוניה לקראת העונה הקרובה. את האימון העביר גיא גודס, מאמנה של הפועל ירושלים בעונה שעברה וכיום יד ימינו של בלאט. "כיף להיות פה ומרגש מאוד לפתוח עונה חדשה במכבי", אמר גודס. "כמו בכל שנה הציפיות הן גבוהות מאוד". עוזר המאמן הדגיש את חשיבות השבת הצביון הישראלי למכבי. "השנה הלכנו על מתכונת אחרת, שזו בניית קבוצה של ישראלים עם חיזוק של זרים. שמנו את כל יהבנו בכישרונות הכדורסל הישראלי שלנו", הסביר גודס. "השאיפה של המועדון היא לרוץ ביחד לאורך זמן, כי זה לא מה שהיה בשנים האחרונות ונקווה לשנות זאת. כבר אמרתי שצריך זהות ישראלית עם חיזוק זר ולא להיפך".

שחקני הנבחרת, דייויד בלות'נטאל, טל בורשטיין , ליאור אליהו וגיא פניני, זכו למנוחה לאחר קמפיין הנבחרת ולא נטלו חלק באימון, מה שלא מנע מפניני להגיע בכדי לערוך אימון אישי בחדר הכושר. גודס סיפר על ההכנות הצפויות של הקבוצה בכדי להתגבש. "אנחנו נכנסים למעגל טורנירים בעוד שבועיים וקצת ונקווה להגיע מוכנים. צריך להתחיל לחבר את השחקנים ולכן יש צורך בסבלנות רבה עם עבודה קשה". לשאלה האם יגיע חיזוק למכבי, אמר גודס: "אנחנו עדיין שוקלים ובודקים את האופציות. יכול להיות שיגיע ויכול להיות שלא, אבל כרגע יש לנו סגל עם 12 שחקנים ואנחנו נראה מה קורה בהמשך כשאנחנו מקווים לסגור עניינים כמה שיותר מהר".

גם הבעלים אודי רקנאטי ודייויד פדרמן הגיעו לאימון בכדי להתרשם מקבוצתם המתחדשת. פדרמן התייחס לראשונה לסגל הנוכחי של מכבי תל אביב. "אני מקווה שתהיה לנו קבוצה טובה". אבל עם כל החתירה להישגיות, הבעלים מפתיע כשהוא מדגיש את סדר העדיפויות החדש שלפיו נבנתה מכבי, השם דגש על החדרת צביון ישראלי לקבוצה. "פחות מדאיגות אותי התוצאות הסופיות, יותר משמח אותי לראות חבורה של שחקנים ישראלים, הטובים ביותר שאפשר לראות פה, שמגובים בשחקנים זרים. אם נצליח, מה טוב, ואם נצליח קצת פחות, לא נורא. כל עוד שיהיה כיף". כשנשאל מה הן המטרות של מכבי תל אביב אמר פדרמן: "המטרה שלנו לטווח ארוך היא שהקבוצה תיבנה סביב הישראלים, וזרים כאלה ואחרים יישארו או יתחלפו. זו למעשה המטרה. אנחנו לא מסתכלים לשנה הקרובה, אלא לשלוש עד חמש השנים הקרובות. בטווח המיידי? אני מקווה שנזכה בליגה".

לשחקנים המעטים שנכחו באימון - ריצ'רד הנדריקס, ג'ף פוט, צ'אק איידסון ודורון פרקינס הזרים, כמו גם אלישי כדיר ודרק שארפ - צורפו שחקני נוער של מכבי בכדי שיוכלו לקיים את האימון. הקפטן דרק שארפ הקפיד לגשת לשחקנים החדשים בניסיון לסייע להם בהסתגלות למקומם החדש, כשהוא ניגש אליהם בחיוך ידידותי והתבדח עימם. האם הוא עדיין מתרגש לאחר כל כך הרבה שנים? "אני מתרגש כל שנה, הלוואי ויהיו עוד שנים רבות כאלה שנעמוד כאן ותשאלו אותי איך אני מרגיש לפני פתיחת העונה", אמר שארפ. "אני יודע שיש הרבה מאוד לחץ להצליח. אני בטוח שנעמוד בו ונעשה את הדברים על הצד הטוב ביותר", הבטיח השחקן. "הציפיות במכבי הן תמיד גבוהות ותמיד שואפים להצליח. כולכם רציתם ולחצתם לראות הרבה ישראלים בקבוצה וזה מה שיהיה השנה הזו, הרבה ישראלים. אנחנו מאמינים שזה יכול להצליח, אין סיבה שלא, יש לנו כאן את השחקנים הטובים ביותר בישראל ואנחנו שואפים גבוה ורוצים שהעונה תהיה הכי טובה שרק אפשר", אמר שארפ. ומה לגבי הפועל ירושלים שהתחזקה בתקופה האחרונה? "למי אכפת בכלל, רק מכבי מעניינת אותי, זו לא שאלה בכלל", הפטיר הקפטן.

הנדריקס: "מצפה בקוצר רוח לפתיחת העונה"

אחד מהשחקנים הבודדים עליו הוחלט עוד בעונה שעברה כי ימשיך לעונה נוספת הוא צ'אק איידסון. "הקבוצה חדשה אבל כל הבחורים כאן נהדרים והצטרפו אלינו גם ישראלים טובים. אני מתרגש", אמר השחקן, שהתייחס לשינויים בעמדת המאמן. "עדיין לא עבדתי עם בלאט, אבל אני חושב שיהיה טוב איתו".

השחקנים הטריים, ריצ'רד הנדריקס וג'ף פוט, ערכו אימון קליעות ונראו נבוכים קמעה מההמולה התקשורתית סביבם. "אני מאוד מקווה להישאר פה במכבי תל אביב", אמר פוט, אשר לא ברור עדיין אם מכבי תשאיל אותו. "אני חושב שאני יכול להתמודד ברמות הגבוהות ביותר באירופה ביחד עם הקבוצה. יש לי ציפיות מאוד גבוהות מעצמי ואני מקווה להוכיח את זה גם במדי הקבוצה", הוסיף השחקן. "אחרי כמה ימים בישראל אני מרגיש ממש מצוין. יצא לי גם לפגוש את הצוות המקצועי של הקבוצה ונראה שכולם באמת אנשים מאוד נחמדים, אני ממש מתרגש ושמח סוף סוף להרגיש קצת את הכדור ואת המגרש אחרי הקיץ הארוך".

ריצ'רד הנדריקס נשמע נרגש אף הוא. "אני מצפה בקוצר רוח לפתיחת העונה, היו לי כמה ימים להסתגל לישראל ואני מרגיש כאן מאוד בנוח", סיפר. "מכבי דואגת לנו בכל מה שאנחנו צריכים. יש אווירה טובה ואני יודע שגם הציפיות בהתאם. אני מקווה שנוכיח את זה ונראה לכולם שאנחנו נהיה קבוצה חזקה מאוד. חיכיתי כל הקיץ כבר להגיע לכאן, ללבוש את המדים של מכבי, לעלות על המגרש ולהרגיש את הכדור סוף סוף. זו תחושה מדהימה ואני מקווה כבר להראות את היכולות במדי הקבוצה", סיכם השחקן.

ובינתיים אצל אלופת ספרד, קאחה ויטוריה, מתחילים להתרגל לרעיון שליאור אליהו לא ישחק בשורותיהם בעונה הקרובה, אבל לפחות כלפי חוץ מקרין הנשיא חואקין קווארחטה שלקבוצתו אין שום בעיה לפתוח את העונה בלעדיו. "אני לא חושב שהעזיבה של ליאור אליהו היא בעיה גדולה מבחינתנו", הפתיע הנשיא בראיון שנערך עימו בספרד. "תמיד אמרתי שאנחנו רוצים שחקנים מחוייבים כאן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully