וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

31.8.2010 / 15:25

בוסטון מרימה ידיים, הווייט סוקס בדרך, פילדלפיה לא מתרוממת, סן דייגו משקשקת והיאנקיז מתחילים להיות מודאגים מבארנט

AL – תמונת הוויילד קארד

ניו יורק יאנקיז/ טמפה ביי רייז
בוסטון רד סוקס – 7 משחקים
שיקגו ווייט סוקס – 10 משחקים
טורונטו בלו ג'ייז – 13 משחקים

AL מזרח

מאזן הבית:

ניו יורק יאנקיז – 50-81
טמפה ביי – 50-81
בוסטון – 57-74
טורונטו – 63-68
בולטימור - 83-48

היאנקיז והרייז עדיין צמודים במקום הראשון, אך הסיפור האמיתי הוא המפלה שנחלו הרד סוקס השבוע. הם היו חייבים לקחת לפחות שניים מהרייז אם לא את כל הסדרה, אולם בסוף הם הפסידו שני משחקים, שדרדרו אותם אף יותר בטבלה, וחשוב יותר – מעמדה טובה להשיג את הוויילד קארד. הצ'אנסים שלהם להדביק את הפערים משתי המובילות מצטמצמים, כאשר את הרייז יפגשו הסוקס עד תום העונה רק פעם אחת נוספת ואת היאנקיז פעמיים (כולל סדרה שתסיים להם את העונה הרגילה). לפי איך שזה נראה, בוסטון תאכל פופקורן מול הטלוויזיה באוקטובר, כי מי שלא תזכה בבית תיקח גם את הכרטיס הפרוע לפלייאוף.

הפצצת השבוע: ביום שני, בפיגור 1:0 מול היאנקיז, חוזה באוטיסטה התמקם בקופסא. בהגשה של שני כדורים ופסילה, באוטיסטה שיגר את הכדור רחוק ומעלה מעבר לחומת השדה השמאלי, הום ראן מספר 39 העונה לשדה הימני של טורונטו. בהמשך המשחק, באינינג השישי, באוטיסטה קיבל הגשה פרועה מהפותח של הפסים איבן נובה, שהגיש את משחקו הראשון בקריירה. הכדור טס מעל ראשו של באוטיסטה, והוא לא אהב זאת כלל. מילים הוחלפו ביו השניים וג'ו ג'ירארדי הפריד בין הניצים, במהלך בו שני הדאגאאוטים יצאו ליהלום ללא החלפת מהלומות. בהופעה הבאה שלו בקופסא, באוטיסטה לא שכח ולא סלח, והפעם מול דייב רוברטסון העיף לכיבינימאט את הכדור החוצה. באמירה מובהקת כיצד הרגיש, הוא לקח לעצמו כמעט 30 שניות בריצה סופר-קלילה סביב הבסיסים לפני שדרך בבסיס הבית. ברנדון מורו עזר לתצוגת הכוח של באוטיסטה עם ארבע חבטות ושתי ריצות, ובעיקר 12 סטרייקאאוטים בשישה אינינגים, כשהג'ייז לקחו את המשחק 2:3. באוטיסטה ניצב בגאון בראש טבלת חובטי הליגה עם 42 הומרים.

ואם בהפצצות עסקינן: יומיים לאחר מכן, כנראה בהשראת חברו לקבוצה באוטיסטה, המשיך ורנון וולס במגמת ההפגזות מול אותם היאנקיז. הסנטרפילדר של טורונטו היה שלוש מארבע בקופסא, כשרשם את הדינגר ה-23 שלו העונה יחד עם טריפל וארבעה ריביז. רק דאבל הפריד בינו לבין הסייקל, בניצחון הג'ייז 3:6.

סינקר השבוע: סימני השאלה והביקורת סביב איי. ג'יי. ברנט לא פוסקים. מספר 2 של הפסים הוסיף אאוטינג איום נוסף לרזומה שלו העונה ביום שישי, כשב-3.1 אינינגים העניק שמונה חבטות וריצות בהפסד לווייט סוקס בחוץ, 9:4. בארנט לא ניצח כבר בארבע הופעות רצופות, בהן הוא 3:0 עם אי הכרעה אחת ו-ERA אסטרונומי של 9.32.

המספר הנוסף: לעומתו, סי.סי. סבאת'יה ממשיך להיות הקיצון השני והחיובי במשוואה הזו. ביום שבת מול השי-סוקס, תשע חבטות ופסילות וחמש ריצות עדיין הספיקו ל-CC לקטוף את ניצחונו ה-18 העונה ולהוביל את המייג'ורס בניצחונות, כשהיאנקיז ניצחו 9:12.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 56-75
שיקגו ווייט סוקס – 60-71
דטרויט – 66-65
קנזס סיטי – 76-55
קליבלנד – 78-53

הווייט סוקס בלחץ, והרוחות המעידות על כך מזמן יצאו מהצד הדרומי בשיקגו לשאר האומה. הגרביים הלבנים טרם הרימו ידיים וצירפו את זרועו האיתנה של מני רמירז, מתוך מחשבה ותקווה שיוכל לקחת מהעומס על כתפיו ולעזור לקבוצה לעקוף בסיבוב את מינסוטה בצמרת הבית. כרגע, שלושת הניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים מעניקים לתאומים יתרון של ארבעה משחקים על שיקגו, שאם לא תתעורר ועכשיו, יכולה לנשק את הפלייאוף שלום.

הפצצת השבוע: מתברר כי קרב תחתית בו שום דבר לא משנה יכול גם להפיק אחלה משחק. האינדיאנים החליטו לטפל באורחיהם המלכותיים בשיטת הכדור הארוך, כאשר מאט לאפורטה, כריס חימנז וג'ייסון ניקס הפגיזו בהומרים בני שלוש ריצות כל אחד, בדרך לשיטפון הריצות של קליבלנד על קנזס סיטי, 4:15. ניקס הוביל את הדרך עם שלוש מארבע הופעות עם שני דאבלים וארבע הכנסות ריצה בנוסף להומר, לאפורטה רשם שלושה ריביז ושתי ריצות בזכות הדינגר שלו ויהלום הערב היה חימנז, שבדרך כלל לא משחק, כשרשם שתיים מארבע בצלחת עם שתי ריצות ושיא קריירה למשחק של ארבע הכנסות ריצה.

מלצר השבוע: הבאת אדווין ג'קסון לעיר הרוחות מסתמנת כאחת הגניבות של הטרייד דד-ליין, כמו גם למפתח חשוב ומהותי בריצת הסוקס לפלייאוף. ג'קסון הגיש שמונה אינינגים נהדרים מול בולטימור ביום חמישי, כאשר לא אפשר ריצה עם שלוש חבטות חובה בלבד, בשאטאאוט של הסוקס 0:8. כותרת המשחק שלו הייתה כאשר סילק הצידה עשרה חובטים של האוריולס. ג'קסון 0:2 במאזנו מאז הצטרף לגרביים הלבנים, וב-15 המערכות האחרונות שהגיש כבר רשם 21 סטרייקאאוטים.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס – 57-74
אוקלנד – 65-65
ל.א. איינגלס – 68-64
סיאטל – 80-51

יש ייאוש יותר גדול מזה? הריינג'רס מחזיקים את הבית הזה בביצים עד כדי כך שהאיינג'לס כבר אמרו 'לעזאזל הכל' והפסידו חמישה משחקים משבעת האחרונים. האייז ניצלו זאת היטב, ועם ארבעת הניצחונות שלהם השבוע הורידו את המלאכים למקום השלישי. ככה זה: כשכל מה שנשאר לך זה הגאווה – או חוסר הרצון להפגין אותו, החילוף היחיד בטבלה יהיה זה שלא משנה דבר.

איזה ספוילר: מאז קני רוג'רס בשנת 1994, לריינג'רס לא היו נו-היטרים. ביום שני, ריץ' הארדן הוחזר לרוסטר הפעיל אחרי פציעה בכתף ומיד נטל את הגבעה, ואחרי 6.2 אינינגים עם שש פסילות וחמש הולכות, הוצא מהמשחק עם נו-נו עדיין בהישג יד. מאט הריסון ודארן אודיי השלימו המלאכה בתורם, עד שבא ג'ו מאוור במערכה התשיעית, ובחבטה חזקה ממש במעלה אמצע המגרש הרס לנפתלי פליז את האפשרות לסגור נו-היטר נוסף בתולדות הסיירים. הריינג'רס ניצחו במשחק אמנם 0:4, אך עם טעם מר מעט.

הכה בפטיש: אמנם המלאכים רחוקים מרקיע הבית כמרחק השחקים לקרקע, עדיין יש שם לעיתים ניצוצות של משחק שמימי. מייק נאפולי רשם ערב שיא לקריירה ביום רביעי, כשבארבע הופעות בצלחת חבט פעמיים בהצלחה – האחד לדאבל והשני לגראנד סלאם, ההומר ה-21 שלו העונה. הולכה שלו לבסיס הראשון במצב של בסיסים מלאים הכניס רץ אחד נוסף, ובסך הכל הבסיס הראשון של לוס אנג'לס הכניס שש ריצות הביתה. הוא אפילו קינח כששדד את דן ג'ונסון עם הכפפה באאוט שסיים את האינינג השלישי. האיינג'לס המשיכו לניצחון, 3:12 על טמפה ביי.

אבן דרך: בהגשה של 0:2, קינג פליקס ניצב מול חומה אדירה ביום רביעי בפנוויי פארק. הפעם לא היה מדובר במפלצת הירוקה, אלא בדייויד אורטיז. אך ביג פאפי נפל למלכודת, ורדף אחרי סינקר עצבני שהשאיר אותו בוהה בקרקע בדרכו חזרה לדאגאאוט. הפסילה של אורטיז הייתה השביעית של הרננדז במשחק, אך חשוב מכך – הסטרייקאאוט ה-1,000 שלו בקריירה. קינג פליקס הפך למגיש השלישי הצעיר בהיסטוריה לרשום את ההישג, אחרי ברט בליילבן ודווייט גודן. מאחורי ההופעה של הרננדז, המארינרס קטפו את הניצחון במשחק השני של הדאבל-הדר באותו יום, כשפליקס רושם ארבע חבטות, ריצה אחת וסך של תשע פסילות ב-7.1 אינינגים בדרכו לניצחונו העשירי העונה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

NL – תמונת הוויילד קארד

פילדלפיה פיליז
סן פרנסיסקו ג'איינטס – 1.5 משחקים
סט. לואיס קארדינלס – 3 משחקים
קולורדו רוקיז – 3.5 משחקים
לוס אנג'לס דודג'רס – 5.5 משחקים
פלורידה מארלינז – 7.5 משחקים
ניו יורק מטס – 8 משחקים

NL מזרח

מאזן הבית:

אטלנטה – 55-76
פילדלפיה – 58-73
פלורידה – 65-65
ניו יורק מטס – 66-65
וושינגטון – 75-57

ארבעת ההפסדים הרצופים בתחילת השבוע עיכבו קצת את האמיצים, אך מאז הם ניצחו שלושה ברציפות ועדיין מחזיקים ביתרון של שלושה משחקים על הפיליז. פילי עדיין נתונה בסרט רע, כשההתקפה שלה לא עוזרת לה לתפוס את הכרטיס לפלייאוף: מעטים עדיין מדברים על המקום הראשון בבית והרוב עברו כבר לדבר על זה שאם הם לא יתיישרו – ומהר – גם את הוויילד קארד הם יפסידו. קבוצות כבר הראו בעבר שאפשר לצמצם הפרש של 7-8 משחקים מהוויילד קארד, המארלינס והמטס מסתמכים על ההנחה הזו, אך שלושת הניצחונות של שתי הקבוצות השבוע לא נותנים להם כל כך הרבה תקווה.

סינקר השבוע: דרק לואו די ירצה לשכוח את העונה הזאת. אחרי פתיחה סבירה של העונה עם שלושה ניצחונות רצופים (אך עם 4.73 ERA), לואו קרס בהמשך אל עבר מאזן עלוב של 12:11. בשום קטגוריה חיובית הוא לא מוביל את האמיצים, אולם בהומרים (17), ריצות חובה (82) והפסדים דווקא כן. תארו לכם היכן הברייבס היו לו הייתה לו עונה כמו לטימי הדסון, שתכף נגיע אליו. מול קולורדו ביום שלישי, לואו העניק שבע חבטות ושלוש ריצות חובה בשישה אינינגים בהפסד 5:2.

ואם בסינקרים עסקינן: מה לעזאזל עובר על הפיליז? את העונה הם פתחו בסערה, אבל כבר מזה כמה חודשים שההתקפה שלהם מבליחה לפרקים, וזאת עוד מחמאה. אם להיות כנים, הם מציגים יכולות חבטה כמו שח"כ זועבי מציגה יכולות תמיכה במדיניות הממשלה. השבוע הם אשכרה היו השפחות של האסטרוס, כשנתנו להם לרשום סוויפ על חשבונם. במשחק הרביעי והאחרון בסדרה הם חבטו כקבוצה 21.2% בקופסא עם ריצה אחת, כשהפסידו להם 5:1. במשחק הזה קרלוס לי חבט להומר ודאבל עם שני ריביז.

מלצר השבוע: ושוב אותה משוואה - מובילת בית מזרח, שני מגישים – שתי נקודת קיצון על הסקאלה. אם לואו הוא חושך, טימי הדסון הוא קרן האור הראשונה של השמש בזריחה. מול הדגים בבית ביום שבת, הדסון קבע שיא קריירה של 13 נפנופי חובטים בהופעה ספקטקולארית של שש חבטות וריצת חובה בשבעה אינינגים. הוא מוביל את הקבוצה בניצחונות (15) ו-ERA (2.24), ושני ב-K עם 109.

NL מרכז

מאזן הבית:

סינסינטי – 55-76
סט. לואיס – 60-69
מילווקי – 69-62
יוסטון – 71-60
שיקגו קאבס – 76-56
פיטסבורג – 88-43

שישה משחקים מפרידים בין סינסי לסט. לואיס, והרדס כבר רואים את הארץ המובטחת. לעומתם, הציפורים האדומות בבעיה חמורה: ששת ההפסדים שלהם השבוע הכניסו אותם לבוץ טובעני שקשה לראות איך הם יוצאים ממנו, כאשר הם בפיגור של שלושה משחקים מהפיליז בצמרת הוויילד קארד.

ההצגה הטובה בעיר: איזה משחק אדיר היה במפרץ בין הענקים לרדס ביום רביעי. האדומים, הרבה בזכות יום עצום של ג'ואי ווטו, כבר הספיקו להוביל 1:10 באינינג החמישי, אחרי שסיימו את הראשון ביתרון 0:4. אבל אז התעוררו להם הג'איינטס, וסן פרנסיסקו העלתה עשר ריצות בלא תגובה של האדומים כדי לתפוס את היתרון, 10:11. אך היתרון החזיק מעמד שליש אינינג, שם סינסי השוותה שוב את התוצאה, 11 לכל. המשחק גלש ל-12 מערכות, ושם ווטו הטיל וטו על המשחק: סינגל שלו שהכניס את קאירו חתם את התוצאה הסופית, כאשר פרנסיסקו קורדרו רשם את ניצחונו הרביעי העונה. במשחק נרשמו 23 ריצות, 34 חבטות ושש שגיאות שדה ב-12 מערכות, כאמור. יומיים לאחר מכן הרדס המשיכו בפורמה, כשהפעם היה זה תורו של ג'יי ברוס: בהופעה הראשונה שלו כחובט ליד-אוף, השדה הימני של סינסי רשם יום מושלם בצלחת עם שלוש משלוש, כשכולם יריות מחוץ לפארק. הוא השווה את שיא הקריירה שלו למשחק עם חמש הכנסות ריצה, בניצחון האדומים על הקאביז, 1:7.

אבן דרך: אמנם לאלברט פוחולס לא היו הרבה סיבות לשמוח ביום חמישי – הקארדס הפסידו בחוץ לוושינגטון 11:10 ב-13 אינינגים אחרי ווק-אוף סינגל – אבל בכל זאת היה לו במה להיאחז: ההומר ה-34 שלו העונה אותו חבט במשחק היה גם ה-400 בקריירה של המכונה. פוחולס עדיין במרוץ לטריפל קראון, כאשר הוא שלישי באחוזי חבטה עם 31.8%, בעודו מוביל את הנשיונל ליג בדינגרים (35) וריביז (95).

סינקר השבוע: אדינסון וולקז לא ידע מימינו ומשמאלו. בקושי אינינג עלוב אחד הוא שרד ביום שני מול הג'איינטס במפרץ מק'קובי, כשאוברי האף, פאט ברל ופרדי סאנצ'ז היכו לדאבלים על חשבונו, והכניסו לזכות המארחת חמש ריצות. דאסטי בייקר לא חשב פעמיים: הוא עלה מיד לגבעה, והוריד את המגיש הפותח שלו. וולקז סיים עם צמד חמישיות – חמש חבטות וכאמור ריצות, שהעלו את ה-ERA שלו ל-6.17. בעקבות ההופעה שלו הוא נמחק מההגשה שהייתה רשמוה לו ביום ראשון, והורד לבולפן עד להודעה חדשה.

המספר הנוסף: אמנם הפיראטים לא מעניינים אף אחד – הם הרי במקום האחרון בבית – אבל מזה אי אפשר להתעלם: חוזה טאבאטה חובט כמו מטורף מאז משחק האולסטאר ומעמיד ממוצע של 35.1% חבטה. ביום שלישי טאבאטה רשם שתיים משלוש בקופסא, עם טריפל, גניבת בסיס, שתי ריצות והכנסת ריצה.

NL מערב

מאזן הבית:

סן דייגו – 54-76
סן פרנסיסקו – 60-72
קולורדו – 61-69
ל.א. דודג'רס – 64-68
אריזונה – 79-53

זה הזמן בו מפרידים בין הגברים לילדים. הפאדרס אמנם מובילים את הבית בחמישה משחקים, אך אם להסתכל נטו על ניצחונות –הפסדים, הרגליים שלהם מתחילות לשקשק: חמישה הפסדים רצופים הם רושמים, וזה לא הזמן להיכנס לפאנק. הענקים לא ניצלו זאת, כאשר הם הפסידו ארבעה מחמשת משחקיהם האחרונים. האקס פקטור האמיתי כאן הם הרוקיז, שכבר מיומנים בריצות מאוחרות לפלייאוף: הם ניצחו שבעה משמונת האחרונים, ונראה כי המנוע שלהם כבר רץ על הילוך שלישי-רביעי לקראת כיבוש הוויילד קארד (ומי יודע? אולי אפילו ראש הבית). הדודג'רס בעצמם לא כל כך רחוקים מהמרוץ, עם חמישה ניצחונות משל עצמם, ובכך ייתכן ומתבשל לנו המרוץ המרתק ביותר בליגה לפלייאוף.

נקלט בראדאר: בארי אנרייט מסתמן כיהלום במדבר עבור הדיאמונדבקס. המגיש הרוקי ניצח את הופעתו הרביעית ברציפות מאז ה-20 ביולי, כשבסיכום ההופעות הכתיב ERA של 1.32. ארבעת משחקיו האחרים נקבעו כאי-הכרעה. מול הג'איינטס ביום שישי, אנרייט הגיש שבעה אינינגים עם שש חבטות וארבע פסילות ללא ריצות, בניצחון הנחשים 0:6.

כמה טוב שחזרת הביתה: רוד בראחאס כנראה שמח לחזור למדינת הולדתו קליפורניה: בבכורה שלו במדי הדודג'רס ביום שלישי, בראחאס חבט בשלוש מארבע הופעותיו, עם הומראן (ה-13 העונה), שני דאבלים ושלוש הכנסות ריצה. התרומה שלו עזרה לדודג'רס לנצח את מילווקי במשחק, 3:5.

בוער בכל הצילינדרים: האם קולורדו מסמנת לריצה מאוחרת נוספת לפלייאוף? קשה לומר עדיין, אבל בדיוק לזה מתכוונים כשמסתכלים על התפוקה של קרלוס גונזאלס: השדה השמאלי לוהט אש, וב-28 משחקיו האחרונים הוא חובט ב-39.4% חבטה, עם 12 הומרים, 28 ריצות ו-29 הכנסות ריצה. ביום שלישי מול אטלנטה, גונזאלס היה שתיים מחמש בקופסא, עם הומר, דאבל ושני ריביז.

קאמבק קידס: ואם כבר מדברים על קולורדו במונחים של ריצה לפלייאוף, מה דעתכם על קאמבק נוסף לרזומה? בפיגור 10:1 במערכה השלישית מול הברייבס בבית, הרוקיז הוציאו את המחבטים ולא ראו בעיניים. 11 ריצות הם רשמו בלי שהאמיצים יענו בריצה מנגד, בהשוואת שיא הקאמבק למועדון בדמות פיגור של תשע ריצות. סת' סמית' (שתיים מארבע עם הומר, דאבל ושתי הכנסות ריצה), טרוי טולוויצקי (שתיים מחמש עם דאבל, ריצה והכנסת ריצה) וכמובן גונזאלס (שתיים מארבע עם דאבל, ריצה ושתי הכנסות ריצה) היו גיבורי הניצחון, 10:12 על אטלנטה, שגם סיים את הסדרה בסוויפ לקולורדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully