וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד משאלקה?

30.8.2010 / 11:59

מהן החולשות של הגרמנים שגוטמן יכול לנצל? מיהו היהלום שניוקאסל תשלח בקרוב לנבחרת? והאם מסי הוא באמת המצטיין של ברצלונה? מיכאל יוכין, במדור חדש, מנתח את מחזור סופ"ש באירופה

זה אמיתי: אנדי קארול

לחולצה מספר 9 של ניוקאסל משמעות גדולה מאוד. המיתוס שלה כה גדול, שהאוהדים בצפון-מזרח אנגליה טוענים שהיא חשובה יותר ממספר 7 במנצ'סטר יונייטד. אולי הם קצת מגזימים, אבל אין ספק שחלוץ צריך להוכיח את עצמו כדי לקבל את הכבוד ללבוש 9 בסנט-ג'יימס פארק. ג'קי מילבורן האגדי, זה שהיציע המרכזי של האיצטדיון נקרא על שמו ופסליו מפארים את העיר, כבש 239 שערים במדי המגפייז בשנות ה-40' וה-50' עם הספרה 9 על הגב. מלקולם מקדונלד הבקיע בעזרתה 121 שערים בשנות ה-70'. אלן שירר לבש את החולצה הזו במועדונו האהוב במשך עשור והרשית 206 פעמים. אחרי פרישתו נדדה החולצה לאובאפמי מרטינס הניגרי שלא בדיוק הצדיק את המעמד, ואשתקד, כאשר שיחקה ניוקאסל בליגת המשנה, מספר 9 פשוט לא אויש. כנראה לא רצו ללכלך אותו בשנה כה עלובה עבור המועדון.

אנדי קארול לבש בעונה שעברה את החולצה מספר 24, והבקיע 17 מתוך 90 השערים בדהירה של המגפייז למקום הראשון ולחזרה מהירה לפרמיירליג. העונה זכה החלוץ בן ה-21 לקידום עצום במעמדו וקיבל את מספר 9, כאשר שירר עצמו נתן את ברכת הדרך. אחרי שלושה משחקים בלבד אפשר לקבוע כי זו לא היתה טעות. קארול הולך להיות אחד החלוצים הטובים בליגה האנגלית, וכבר נשמעות קריאות לזמן אותו בדחיפות לסגל הנבחרת של פאביו קאפלו. בשבוע שעבר הבקיע קארול שלושער ב-0:6 המטורף על אסטון וילה, אבל לגדולה הוא הגיע דווקא בשבת האחרונה, עם נגיחת השיוויון במשחק החוץ נגד וולבס. זה נכון שהוא גם החמיץ פעמיים ממצבים קורצים, אבל אחרי המשחק התברר שקארול עלה למגרש עם פציעה. המנג'ר כריס יוטון סיפר: "אנדי לא התאמן 4 ימים בגלל שנפגע בקרסול, אך זה לא הזיז לו. הוא היה נחוש לשחק בכל מחיר, ורק אחרי שכבש החלפתי אותו". קארול לא יודע פחד מהו. תוסיפו לכך חוש התמצאות מצוין, כוח פיזי עצום, נגיחה טובה וראיית משחק שרק הולכת ומשתפרת, ותקבלו חלוץ שילבש את חולצת נבחרת האריות עוד לפני סיום העונה.

זוהי סדום: שאלקה 04

כולם כבר הפנימו את גודל השעה – ראול צפוי להגיע לאיצטדיון רמת גן לקרב מול הפועל ת"א בליגת האלופות. אלא שבינתיים סגנית אלופת גרמניה נראית רע מאוד, וזה לא מקרי. זו לא בושה גדולה להפסיד בהמבורג במחזור הפתיחה (אם כי ראול לא היה מאושר לרדת מנוצח במאבק ישיר עם חברו לשעבר רוד ואן-ניסטלרוי שהבקיע צמד), אבל הפסד ביתי 2:1 להאנובר מבשר שמשהו ממש לא כשורה בקבוצתו של פליקס מאגת. מתקבל הרושם שמסע הרכש בחלון ההעברות לא צלח, בלשון המעטה.

ארבעה שחקנים חשובים מאוד עזבו את הקבוצה הקיץ. ראול אולי הוחתם על המשבצת של קווין קוראני שעזב בדיוק כאשר התחיל להבקיע בצרורות, אבל את שחקני ההגנה מאגת לא השכיל להחליף. הבלם הברזילאי הוותיק מארסלו בורדון נסע לעשות כסף בקטאר, המגן ראפיניה נמכר לגנואה אחרי סכסוך ממושך עם המועדון, וחשוב מכל – הייקו וסטרמן הרב-גוני נסע להמבורג, שם מונה באופן מיידי לקפטן הקבוצה. מאגת יכול לתרץ את המפלות האחרונות בפציעות, אך עובדה היא שמול האנובר שיחקו במרכז ההגנה כריסטוף מטצלדר (זה שהיה פצוע תמידית בריאל מדריד, ואפילו בגרמניה שכחו על קיומו) והקמרוני הצעיר ז'ואל מאטיפ, קשר במקצועו, אשר בהפסד להמבורג תופקד באופן מוזר כמגן ימני. השבוע אייש את המשבצת המיותמת של ראפיניה היפני חסר הניסיון אצוטו אוצ'ידה שאמנם נכלל בסגל נבחרתו למונדיאל אך לא זכה לשחק אפילו דקה.

גם בעמדת הפליימייקר לא הכל תקין. במשך החודש האחרון נאבקה שאלקה עם וולפסבורג על החתמתו של דייגו מיובנטוס, כאשר ההנחה היתה כי במקרה של הפסד תזכה לרכוש מהזאבים את זבזדאן מיסימוביץ', חברו של מאגת ואחד השחקנים הטובים בעולם בתפקידו. לבסוף, וולפסבורג אמנם רכשה את דייגו אך סירבה למכור את הבוסני לשאלקה, וכך נאלץ מאגת להחתים במהלך בזק את צ'יפריאן דיאק הרומני. עד כמה הוא טוב? ימים יגידו, אבל עם 0 נקודות אחרי שני מחזורים, אפשר לקבור את תקוות האליפות בגלזנקירשן כבר עכשיו.

זה מתחמם: אנדרס אינייסטה

מוקדם מאוד לשפוט אחרי משחק ליגה ראשון, אבל התחושה היא שהסרתו של הנטע הזר (נהיה עדינים ולא נקרא לזלטן איברהימוביץ' גידול ממאיר על גופה של ספינת הדגל הקטלונית) שיחררה את ברצלונה לחופשי. זו לא חוכמה גדולה לנצח 0:3 בסנטאנדר, אך הופעתו של אנדרס אינייסטה ממשיכה באופן ישיר את כושרו מגמר המונדיאל, ואין בשורה טובה יותר עבור אוהדי הבלאוגראנה. הקבוצה של פפ גוארדיולה אמנם צברה יותר נקודות ליגה אשתקד בהשוואה לעונת 2008/2009, אבל סגנון המשחק שלה היה מהנה פחות, וסן-אנדרס לא הצליח לשחזר את יכולתו העילאית שגרמה לרבים להכתיר אותו לשחקן הטוב בעולם. פציעות טורדניות הרסו לקשר בהיר העור חלקים גדולים של העונה, ואפילו לדרום אפריקה הוא הגיע לא כשיר לחלוטין.

הבישול הנפלא לליאו מסי והשער המרהיב בבעיטה מהאוויר מול סנטאנדר מגלים שהעונה יכולה להיות שייכת לאינייסטה – לפני מסי עצמו, דויד וייה וצ'אבי. עובדה – במשאלים באתרי האינטרנט של עיתוני הספורט המובילים בקטלוניה, כגון "אל מונדו דפורטיבו", זכה אינייסטה בתור שחקן המשחק ברוב מוחץ, עם יותר מ-40 אחוזים. בכל העונה שעברה הבקיע סן-אנדרס שער אחד בלבד, ואת המכסה הזו הוא כבר מילא במחזור הראשון. עכשיו נותר רק לחכות אם תהיה לכך המשכיות, או במילים אחרות – האם אינייסטה יישאר בריא?

זה מתקרר: מיכאל באלאק

אחרי ריב מתוקשר מאוד על סרט הקפטן של נבחרת גרמניה, גילה בשבוע שעבר מיכאל באלאק שדרכו חזרה לתוכניותיו של יואכים לב לא תהיה פשוטה. מאמן הבונדסטים לא זימן את הקשר הוותיק לסגל לקראת משחקי מוקדמות יורו-2012 מול בלגיה ואזרבייג'אן, והסביר כי הוא עדיין לא בכושר מלא אחרי הפציעה. אחרי הפיאסקו מול מנשנגלדבאך ביום ראשון, סיכוייו של הכוכב שיחגוג בעוד פחות מחודש את יום הולדתו ה-34, פחתו באופן ניכר.

תבוסה 6:3 בבית מול קבוצה ששואפת לכל היותר למקום טוב במרכז הטבלה היא עלבון קשה מאוד ללברקוזן. באלאק הפסיד ללא תנאי את המערכה במרכז המגרש לאמריקאי המצוין מייקל ברדלי, ואפילו פטריק הרמן בן ה-19 עשה לו בית ספר והבקיע צמד. המאמן יופ היינקס שהסכים לקבל את באלאק חזרה לשורות הקבוצה אותה עזב לפני שמונה שנים, במטרה להוסיף קצת ניסיון לקישור, החליף את הרכש החדש כבר בדקה ה-63, כאשר התוצאה היתה 5:2.

גם בתקופת השיא שלו, לפני עונות לא מעטות, היה באלאק מוערך יתר על המידה על ידי פרשנים רבים. כיום, כשכושרו הגופני בירידה, והמרירות על החמצת המונדיאל ניכרת בכל תנועתו על המגרש, בא לידי ביטוי בעיקר האופי הבעייתי שלו. הוא מעולם לא היה מנהיג אהוד על חבריו, וקשה להאמין ששחקני לברקוזן רואים בו מנהיג בכלל. אם הקבוצה החביבה שואפת לשבור את התדמית הלוזרית ולהיפטר מהכינוי "נברקוזן", באלאק הוא השחקן האחרון שהיא זקוקה לו.

זה המשחק: יובנטוס - סמפדוריה

הליגות באירופה יוצאות לפגרת מוקדמות יורו-2012, אבל בעוד שבועיים מצפים לנו כמה משחקים מרתקים, ובראשם יובנטוס מול סמפדוריה. הבכורה הרשמית של ג'יג'י דל-נרי כמאמן הגברת הזקנה נגמרה במפלה, עם הפסד 1:0 בבארי. יובה, עם הרכב מלא בשחקנים חדשים, אך גם עם פליפה מלו שהתחיל באופן כללי לא מפתיע את עונתו השניה במדי הזברה ברגל שמאל, היתה נחותה מהיריבה הקטנה שלה בכל פרמטר אפשרי, והתוצאה עוד עושה איתה חסד. כעת מתכונן דל-נרי לבכורה הביתית, והאורחת תהיה לא אחרת מאשר האקסית, אותה הצעיד בעונה שעברה למקום הרביעי ולהעפלה למוקדמות ליגת האלופות.

אז אמנם סמפ הודחה במוקדמות הצ'מפיונס ליג בצמד משחקים דרמטיים במיוחד מול ברמן, אבל היא מגיעה לטורינו עם הרבה מאוד מוטיבציה, עם צמד הכוכבים ג'יאמפאולו פאציני ואנטוניו קסאנו בכושר נהדר, ואחרי ניצחון חלק 0:2 על לאציו במחזור הפתיחה אמש. אין ספק שדומניקו די-קארלו מרגיש נוח הרבה יותר בכסאו של דל-נרי, מאשר דל-נרי על הספסל של יובה. העיתונות האיטלקית צמאת הדם לא תיתן לבוס החדש של יובנטוס יום אחד נוסף של חסד – כשלון מול קבוצתו לשעבר יבעיר את המדורה, ועתידו יהיה בסכנה כבר אחרי שני משחקים בתפקיד. מצד שני, בכורה ביתית מוצלחת יכולה להוציא את החבורה המוכשרת בשחור-לבן לדרך חדשה. אל תחמיצו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully