וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת הפתעה

30.8.2010 / 12:00

חגיגת נבחרת המחזור של תומר יצחק יוצאת לדרך בסימן השחקנים המפתיעים, שנכנסים להרכב על חשבון הכוכבים

סופסוף חמש הליגות הבכירות של אירופה שבו כולן לפעילות, ובעקבותיהן חזרה גם נבחרת המחזור של וואלה! ספורט. מלבד צ'לסי שממשיכה את התנופה מסוף העונה שעברה, שאר קבוצות הצמרת של היבשת עדיין נמצאות בשלבי גישושים וכך התאפשר לקבוצות הקטנות לרשום כמה הפתעות מרעישות ולהכניס מספר נציגים לנבחרת שלנו.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. Denis Doyle, GettyImages
כמה שהתגעגענו, ומסי אפילו לא בנבחרת המחזור/GettyImages, Denis Doyle

לצידם בנבחרת נמצא כובש שער הניצחון בגמר המונדיאל, צמד חלוצים שלא זכו לקבל זימון לדרום אפריקה וגם שוער שחולם קצת יותר בקטן ומקווה להוביל את נבחרתו לטורניר מוקדמות מוצלח, אולי בדרך להופעת בכורה באליפות אירופה.

שוער

דודו אוואט – מאיורקה

מה לא אמרו על מאיורקה לפני פתיחת העונה? אין כסף, אין אירופה ובקושי יש שחקנים. אם זה לא מספיק, הגרלת המשחקים סידרה לה מפגש עם ריאל מדריד המאיימת כבר במחזור הראשון. אלא שמאיורקה כבר הוכיחה בעונה שעברה, כמאמר הקלישאה, שביתה הוא אכן מבצרה - על אחת כמה וכמה כששומר הסף הוא דודו אוואט. השוער הישראלי, שהפך בשנים האחרונות לאחד הטובים בליגה הספרדית, נאלץ להיחבש בראשו לאחר חצי שעה, אבל זה רק הוסיף טאץ' הירואי לדמות הגנרל הצבאי אליה נכנס. אוואט פיקד על הגנת קבוצתו ביד רמה, שלט בכדורי הגובה וכשהיה צורך עצר בעצמו שלוש פעמים את גונזאלו היגואין המתוסכל, כולל הצלה מרשימה בדקה ה-84. אז יכול בהחלט להיות שלמאיורקה אין כסף או שחקנים גדולים. אבל שוער מצוין יש ויש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הגנה

מגן ימני: עבדולאי קונקו - סביליה

הסגל שבע, הכוכבים עם רגל וחצי בחוץ והגנה נראית קטסטרופה – זה מה ששידרה סביליה במשך השבוע. שתי רביעיות חטפו האנדלוסים מברצלונה בגומלין הסופר קאפ הספרדי ומבראגה בגומלין פלייאוף ליגת האלופות, והגבירו את הלחץ על המאמן אנטוניו אלברז. אז איך מרגיעים את העניינים? עם רביעייה לרשת לבאנטה במחזור הפתיחה של הליגה הספרדית. סביליה אמנם נקלעה לפיגור מוקדם, אך ניצלה את הבלבול בהגנת העולה החדשה כדי להשיג ניצחון משכנע. דווקא המגן עבדולאי קונקו היה כוכב הניצחון, עם עליות תכופות באגף ימין וצמד נדיר במושגים שלו, שהכפיל את מאזן שעריו מאז הגיע לסביליה. המשחק הזה לבטח רק יגביר את המאבק על שירותיו של הסנגלי יליד מארסיי, כשנבחרות סנגל וצרפת מעוניינות לראות אותו מייצג אותן במישור הבינלאומי.


בלם: אנטון פרדיננד - סנדרלנד

סטיב ברוס לא הסתיר לאורך השבועות האחרונים את רצונו למכור את האח הצעיר לבית פרדיננד. אחרי הופעתו המרשימה של אנטון במשחק הניצחון על מנצ'סטר סיטי (0:1) אולי מנג'ר סנדרלנד ישנה את דעתו. הבלם בן ה-25 התחיל את המשחק מול הסיטיזנס דווקא בעמדת המגן הימני והסתדר באגף עם ניסיונות התקיפה של אדם ג'ונסון וג'יימס מילנר. לאחר ההפסקה הוסט פרדיננד למרכז ההגנה בעקבות פציעתו של מייקל טרנר, וגם שם המשיך לגלות יכולת טובה ושיתוף פעולה מוצלח עם טיטוס בראמבל, חרף הציוות המדאיג לכאורה. השקט שהקרין פרדיננד מאחור נתן לסטיד מלבראנק ואחמד אל-מוחמדי אפשרות לצאת קדימה, וכך גם להשיג את הפנדל שהוביל לניצחון הראשון של החתולים השחורים העונה.

בלם: אנדראה מאסיילו – בארי

בהגנה של בארי בעונה שעברה בלטו הבלמים אנדראה ראנוקיה ולאונרדו בונוצ'י. הראשון עשה דרכו לגנואה, השני עבר בעסקת ענק ליובנטוס. החלק האחורי נחלש? לא אם שואלים את אנדראה מאסיילו. בעונה שעברה הוא תופקד בעיקר כמגן ימני לצד צמד הבלמים הדומיננטיים, אבל בעת הצורך חיפה עליהם והציג יכולת טובה כבלם. המחזור הראשון של העונה סידר למאסיילו הזדמנות פז להצטיין, כשהיריבה שבאה לסן ניקולה היא לא אחרת מאשר יובנטוס, הקבוצה בה גדל, ועוד עם החבר בונוצ'י בהרכב. מאסיילו, שלפני המשחק טען כי הוא לא ויתר עדיין על החלום לשחק ביובה, היה הבולט בחוליה האחורית של בארי, שהדהימה את הגברת הזקנה עמוסת הרכש והציפיות עם 0:1 קטן-גדול.

מגן שמאלי: כריסטיאן שולץ (האנובר)

עונת 2009/10 הייתה אחת הקשות שידעה האנובר מימיה. מותו הטראגי של השוער רוברט אנקה הותיר את הקבוצה מרוסקת, אך השחקנים בכל זאת גייסו כוחות והתגברו על הטראומה כדי להשאיר את המועדון בבונדסליגה. מירקו סלומקה, שקיבל את המושכות לאחר פגרת החורף אשתקד, ביצע עם הקבוצה הכנה טובה במהלך הקיץ וקצר את הפירות עם ניצחון 1:2 על שאלקה, אותה אימן בעבר. שחקני האנובר לא נרתעו מהאווירה החמה בגלזנקירשן, והדברים נכונים בעיקר לגבי כריסטיאן שולץ. המגן השמאלי, שבגיל 27 נחשב לאחד השחקנים המנוסים בקבוצה הצנועה, רשם עוד משחק מצוין שמחזק את ההנחה כי יהיה בקרוב חלק אינטגרלי מסגל נבחרת גרמניה. שולץ היה האיש היציב בחלק האחורי של האנובר והוביל את קבוצתו לניצחון שני בשני משחקים.

קישור

פטריק הרמן - בורוסיה מנשנגלאדבך

המשחק המטורף של השבוע הגיע מהבונדסליגה (איך לא?) שם לברקוזן, עם מיכאל באלאק בהרכב ורנה אדלר בין הקורות, חטפה שישייה מבורוסיה מנשנגלאדבך, במשחק שהסתיים ב-3:6 מדהים לזכות האורחים. הרגע הגדול של המשחק הגיע דקה לפני השריקה למחצית, כשפטריק הרמן בן ה-19 הניף את רגל ימין ומהמקום שלח טיל אדיר מ-18 מטרים לחיבורים הרחוקים. השער הזה כבר היה השני של הילדון במשחק, ולמעשה זה שהוציא את הרוח מהמפרשים של שחקני לברקוזן. הרמן לא הסתפק בצמד הראשון שלו בליגה והציג משחק נמרץ בקישור, עד שמאמנו החליט לתת לו את הכבוד והוציא אותו כדי שיקבל תשואות (מהחברים על הספסל, בכל זאת משחק חוץ). פס היצור של גלאדבך ממשיך לעבוד.

אנדרס אינייסטה – ברצלונה

אלוף העולם הטרי החמיץ חלקים גדולים מהעונה שעברה, וכמה שבברצלונה התגעגעו אליו. את השער האחרון שלו בליגה, שהיה היחיד שכבש בעונה שעברה, הבקיע אינייסטה לרשת ראסינג סנטאנדר ב-20 בפברואר, אז גם ציין את משחקו ה-300 במועדון. את המעגל הוא סגר עם שער נפלא שכל כולו טכניקה, כשהרשית מהאוויר את השני של בארסה בפתיחה הקלילה ב-0:3 על ראסינג. העונה לפפ גווארדיולה יש תוכניות גדולות שתלויות לא מעט באינייסטה ובכשירות שלו לאורך העונה. ולא רק גווארדיולה. גם ללאונל מסי הספיקו שלוש דקות כדי להיזכר עד כמה הוא זקוק לעזרה של אינייסטה וצ'אבי, שגם אחד מהם היה מספיק לו כדי להגיע רחוק יותר במונדיאל. ברצלונה מקבלת את הווינר הגדול שלה בחזרה.

פלורן מאלודה – צ'לסי

אחרי שתי שישיות שסיפקו פתיחת עונה קטלנית, צ'לסי נרגעה מעט עם 0:2 שגרתי על סטוק סיטי. מי שלא נרגע, עוד מאז אמצע העונה שעברה, הוא פלורן מאלודה. הקשר הצרפתי נראה כאילו הוא משחק בחצר ביתו, פורח בסגנון המשחק שמנהיג קרלו אנצ'לוטי (לעומת הפרצוף הסובל שעטה על עצמו במדי הנבחרת במונדיאל) ובמחזורים הראשונים גם משמש כסקורר עם הבקעות מדי שבוע. בשבת סחט מאלודה פנדל, אך פרנק למפארד לא ניצל זאת כדי להעניק לצ'לסי יתרון. הצרפתי לא המתין יותר מדי, כבש בעצמו את הראשון בסטמפורד ברידג' ובהמשך עבר לאמלל את מגני סטוק. "כרגע, מאלודה הוא פשוט השחקן הטוב ביותר בצ'לסי", החמיא אנצ'לוטי לאחר הניצחון שהציב את צ'לסי בפסגה עם שלושה ניצחונות ויחס שערים של 0:14. מי אנחנו שנתווכח?

דימיטרי פאייה – סנט אטיין

כבר כמה שנים שדימיטרי פאייה נחשב לכישרון ענק שפשוט לא מצליח להתפוצץ. אוהדי הפועל תל אביב ודאי זוכרים אותו משגע את הגנת האדומים בגביע אופ"א לפני כשנתיים, אבל הפריצה האמיתית טרם הגיעה. אולי עכשיו. הקיצוני המהיר של סנט אטיין הטיל אימה על הגנת לאנס בשבת, התחיל את המשחק עם שער מצד ימין כבר אחרי חמש דקות והוסיף שניים לקראת הסיום כשנכנס עם רגל ימין מצד שמאל. לפאייה יש כבר ארבעה שערים העונה כשחלפו רק ארבעה מחזורים, מה שאומר שהוא כבר השווה את מאזן השיא שלו. "הבקעתי שלושער פעם אחת... בגיל 13", הודה פאייה בחיוך לאחר ההצגה המרהיבה, שלתקשורת הצרפתית הזכירה את אריאן רובן. עכשיו פאייה צריך להראות שהוא אכן התבגר, ומסוגל להיות אפקטיבי לאורך עונה שלמה.

התקפה

פאטו – מילאן

בתוך כל פסטיבל זלאטן, שכחו במילאן שיש להם כמה שחקנים נהדרים שכבר נמצאים בסגל. פאטו היה הראשון להזכיר את קיומו, והוביל את מילאן לניצחון מרשים 0:4 על לצ'ה במחזור הפתיחה. החלוץ הברזילאי הזריז הבריק עם צמד שערים קליל, ועל פניו נראה כי הוא יהיה המרוויח העיקרי מהשינוי בשיטת המשחק שהביא עימו המאמן החדש מסימיליאנו אלגרי. גם ההגעה של איברהימוביץ' אמורה לשחק לידיו של פאטו, שיוכל ליהנות מהשטחים הפנויים שייווצרו כתוצאה מההתמקדות בשבדי. למילאן בהחלט יש סיבה לאופטימיות באשר לטאלנט הצעיר, ששוב מחזיר אותנו לאותה תהייה שהעסיקה ברזילאים רבים בתחילת הקיץ: איך, לעזאזל, דונגה השאיר אותו בבית?

רוד ואן ניסטלרוי – המבורג

זוכרים אותו? אחרי חצי עונה בינונית בהמבורג מאז המעבר מריאל מדריד, רוד ואן ניסטלרוי הגיע לעונה הנוכחית רעב מתמיד. בגיל 34, לאחר מספר פציעות לא פשוטות, הסקורר ההולנדי שוב נהנה מכדורגל ומרעיד רשתות. בשבוע שעבר זה הסתיים עם צמד בניצחון 1:2 של המבורג על שאלקה, ובסוף השבוע האחרון הסתפק רוד בשער אחד שהיה תגמול ראוי למשחק יוצא מן הכלל ב-1:3 על פרנקפורט. ואן ניסטלרוי נראה חד ונחוש, נאבק כמו בימים הטובים והראה לשומריו את הגב פעם אחר פעם. "לאוהדים שלנו תמיד מותר לחלום", ענה לאחר המשחק כנשאל לגבי המטרות של הקבוצה העונה. אם הוא ימשיך בכושרו הנוכחי, להמבורג בהחלט יש סיכוי להיאבק על התואר.

כוכב אורח

דימיטריוס אלפתרופולוס – היראקליס

מאמן חדש, עוד שכירי חרב לאוסף שחקני הרכש הבלתי נגמר - שום דבר לא עוזר לאולימפיאקוס להתאושש מטראומת העונה שעברה, שרק התעצמה בעקבות ההפסד בבלומפילד למכבי תל אביב. בשבת קיוותה אולימפיאקוס להתחיל עונה עם שלוש נקודות בסלוניקי מול היראקליס, אבל נתקלה ביום גדול של שוער הקבוצה המארחת ובסופו של דבר איבדה יתרון וירדה מנוצחת. אלפתרופולוס, אוהד שרוף של אולימפיאקוס שגם הגן על שער הקבוצה במשך 10 שנים, חגג הופעת בכורה מרשימה בביתו החדש עם הצלות גדולות מול ניסיונות של אלברט ריירה, דודו וקוסטאס מיטרוגלו. העבודה הנפלאה של 'הנשר' השאירה את היראקליס במשחק, ובעזרת שתי מתפרצות לקראת הסיום היא ביצעה מהפך בדרך ל-1:2 מרשים.

שווים אזכור

עלי אל חבסי (וויגאן) – נעל את התרנגולים בלול

אטיין קאפו (טולוז) – גווארדיולה ממשיך לעקוב בעניין

כריסטיאן טיפרט (קייזרסלאוטרן) – עשה צחוק מהגנת באיירן

שינג'י קגאווה (דורטמונד) – הגניבה של מיכאל צורק

מרקו ארנאוטוביץ' (ורדר ברמן) – בקרוב בליגת האלופות

נאני (מנצ'סטר יונייטד) – התגבר על החמצת הפנדל מול פולהאם

פאבלו אוסבלדו (אספניול) – מי זה טאמודו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully