וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדימים את זמנם: הצעירים שיפרצו במונדובאסקט 2010

28.8.2010 / 8:18

בין שלל הכוכבים הרגילים, כדאי לשים עין במונדובאסקט הנוכחי גם על מספר צעירים מוכשרים. יהונתן אליהו מביא את סיפורם

ניק קאלייטס (1.95 מ', 21, יוון)

קאלייטס, שגדל בכלל בארה"ב, מגיע לאליפות לאחר שסיים עונת רוקי באירופה, ככשיחק במדי פנאתינאייקוס וחווה על בשרו את ההתאמות האקוטיות שיש לבצע במעבר טרנס-אטלנטי שכזה. תחת המאמן הנוכחי, יונאס קזלאוסקאס, שעם כניסתו לתפקיד שינה את סגנון משחקה הקודם של הנבחרת, נראה שיש מקום לרכז להבליט את נקודותיו החזקות יותר: מסירות מבריקות ומהירות מרשימה במתפרצות והתקפות מעבר. בהיעדרו של תיאו פאפאלוקאס, ולאחר שהציג יכולת משכנעת במשחקי ההכנה, לקאלייטס יש הזדמנות אמיתית לפרוץ לתודעה.

טיבור פלייס (2.16 מ', 21, גרמניה)

הענק הגרמני הוא אחד מיני כישרונות צעירים רבים בכדורסל הגרמני המתפתח, וכזה שעשוי להפוך לאחת ההפתעות הנעימות של האליפות הקרובה, ללא אול-מייטי דירק נוביצקי בקו הקדמי. הסנטר, שהספיק להיבחר בדראפט ה-NBA האחרון במקום ה-31, חוזר לנבחרת אחרי עונת פריצה בבאמברג המקומית, במהלכה היה בורג מרכזי בזכייה באליפות גרמניה, וצפוי לשמש הפעם כסנטר הפותח של המאמן דירק באוורמן. פלייס נמצא בגרף השתפרות קבוע, ורוצה לשלוח קריצה קטנה מטורקיה לניו ג'רזי נטס, הקבוצה שבחרה בו בדראפט.

רובין בנזינג (2.09 מ', 21, גרמניה)

כשרון נוסף, לצד פלייס, שנוצר משנתון 1989 בגרמניה. נתוניו הפיזיים המרשימים של בנזינג, שממרום גובהו משחק בעמדת הסמול-פורוורד, הביאו את באוורמן לתת לילד הזדמנות כבר ביורובאסקט בקיץ הקודם בפולין, אז קיבל כמעט 20 דקות למשחק, זאת למרות ניסיון מועט מאוד בכדורסל מקצועני. שנה עברה מאז, והפורוורד הארוך המשיך את ההתפתחות עם עונה טובה באולם המקומית, מה שהקנה לו את הזכות המפוקפקת להיות מוזכר כמועמד ה-200,045 למכבי תל אביב של דיוויד בלאט.

פטריק מילס (1.82 מ', 22, אוסטרליה)

מילס האבוריג'יני הוא אחד השמות היותר מוכרים שתמצאו בעמוד הזה, כשחקן NBA שכבר עשה דבר או שניים בסצנת הנבחרות. הרכז הסילוני פרץ לתודעה כבר בבייג'ינג 2008, אז הראה יכולת נפלאה במדי הנבחרת עם 14 נקודות למשחק, כולל משחק של 20 נקודות מול הדרים-טים ברבע הגמר, שעזר לו מאוד להשיג חוזה בפורטלנד. מילס הצעיר יצטרך להסתדר הפעם גם ללא כוכבם הגדול של האוסטרלים אנדרו בוגוט שייעדר מהאליפות. הפעם, כך זה נדמה, תשומת הלב אל הרכז הצנום תהיה גדולה בהרבה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ראולזיניו (1.84 מ', 18, ברזיל)

ראולזיניו, או בשם מוכר אחר, ראול נטו, יהיה אחד השחקנים הצעירים באליפות. אמנם התפוקה של הזאטוט האנונימי הזה תהיה ככל הנראה שולית למדי כשמסביבו חבורה של גארדים מוכשרים ומנוסים יותר, אך עצם העובדה שהרכז מרסליניו הוארטס מגיע למשחקים כשהוא סוחב פציעה, עשויה להקנות לרכז הצעיר מספר דקות של תהילה, בדרך להפוך לגארד הגדול הבא שיוצא מברזיל. הרכז כבר הספיק להצטיין באליפות האמריקות לנוער שנערכה הקיץ, מה שנתן לו את הכרטיס לטורקיה.

אנטה טומיץ' (2.17 מ', 23, קרואטיה)

עד חלון ההעברות בינואר השנה, היה הסנטר המוכשר עוד בגדר פרוספקט מקבוצה די עלומה. לאחר שנרכש על ידי ריאל מדריד, כבש בסערה את עמדת הסנטר הפותח בקבוצה, והצליח הרבה מעל המצופה, גדלו גם הציפיות ממנו. הפעם גם בנבחרת קרואטיה לא יכלו להתעלם מהיהלום החדש שלהם, והמאמן הטרי יוסיפ וראנקוביץ' השכיל להשאיר את טומיץ' בסופו של דבר ב-12 שייסעו לאליפות, לראשונה בקריירה. טומיץ' אמנם נעדר מרוב משחקי ההכנה של הנבחרת, אך אין ספק שהתפקוד שלו יהיה קריטי.

בויאן בוגדנוביץ' (2.04 מ', 21, קרואטיה)

בוגדנוביץ' נכלל לראשונה בסגל הנבחרת הבוגרת של קרואטיה, זאת לאחר שרשם עונת פריצה לא רעה בכלל במדי ציבונה. הסמול פורוורד יחלוק את הדקות בעמדות 2 ו-3 עם מרקו תומאס, שחקן בעל עבר דומה: שניהם נרכשו על ידי ריאל מדריד בגיל צעיר, נזרקו בבושת פנים בהמשך, והצטיינו בסופו של דבר בציבונה המקומית. במשחקי ההכנה בוגדנוביץ' נראה חד, בעיקר בכל מה שקשור לקליעה מבחוץ, ולצידו של אנטה טומיץ' גם הוא צפוי לקבל מספר נאה של דקות, שיכשירו אותו להפוך לאחד ממנהיגי הנבחרת בעתיד לבוא.

מילאן מצ'באן (2.06 מ', 20, סרביה)

בהכנות לאליפות מצ'באן הצעיר עוד התמודד על מקומו בסגל הסופי של דושאן איבקוביץ', אבל רצה הגורל והנסיבות השתנו. ננאד קרסטיץ', שאמור להיות השחקן המוביל בקו הקדמי של הסרבים, נענש בעקבות התגרה ההמונית במשחק ההכנה מול יוון וייעדר משלושת המשחקים הראשונים באליפות. הזדמנות מצוינת למצ'באן - אמנם מעט נמוך אך בעל נוכחות מרשימה בצבע - לספק לסרבים את משחק הפוסט-אפ והנוכחות בצבע שתהיה חסרה לה בהיעדרו של קרסטיץ'. ניצול הזדמנויות מצידו של הילד יכול להיות הקטליזטור למעבר מורסאץ' הצנועה לקבוצה אירופית בכירה - הרמה לה הוא שייך כבר עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully