וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהירוק לא יתחלף לאדום

אריאל גרייזס

26.8.2010 / 18:17

האישור שנתנו בעלי הקבוצות לעונה של 18 משחקים מסוכן, וכמוהו המהלכים הפיננסיים של הג'טס. הבלוג של אריאל גרייזס

בעלי הקבוצות נפגשו אתמול ופחות או יותר החליטו שהם רוצים לעבור ללו"ז של 18 משחקים בעונה, תוך שהם מורידים את מספר משחקי הפרי-סיזן ל-2 בלבד. ההצעה עדיין לא הושלמה ולכן עוד לא הצביעו עליה, אבל כבר עכשיו די ברור שלא יהיה קל להעביר אותה באיגוד השחקנים, שעליהם ייפול העומס.

השאלה הגדולה היא כמובן שאלת הכסף פה – אם שחקנים הולכים לשחק יותר, הם ירצו לקבל יותר כסף מהעוגה. בנוסף, יש פה עניין של עומס גדול יותר, מה שאומר שנקבל יותר פציעות ולכן ייתכן מאוד שההצעה תכיל הגדלה של הסגל הקיים (כרגע עומד על 53) ואולי גם שבוע ביי נוסף, אם כי קשה לי לראות איפה דוחפים עוד אחד כזה, אם לא רוצים להתחיל את העונה בחום של אוגוסט.

אישית, אני מאוד חצוי לגבי הרעיון הזה. ברור שכמישהו שאוהב פוטבול, עוד שני מחזורים זה תוספת יפה לעונה שתמיד מרגישה קצרה מדי (בדיוק הפוך מהבייסבול ובוודאי ה-NBA, שתמיד מרגישות ארוכות באיזה חודשיים ממה שהיה צריך). מצד שני, זה עלול לגרום לכך שקבוצות יגיעו לסוף השנה כשהן מפורקות לחלוטין מרוב פציעות, ובמקום פלייאופים איכותיים נקבל הרבה מחליפים משחקים אחד נגד השני (קצת כמו שקורה בפנטזי במחזורי הפלייאוף כל שנה).

בכלל, יש לי הרגשה שיש פה סוג של תרנגולת שמטילה ביצי זהב וכולם מנסים רק לחלוב אותה כמה שיותר ובסוף נישאר עם שוקת שבורה (ראיתם? שלוש קלישאות במשפט אחד!). תמיד בדיעבד אנשים מסתכלים אחורה ואומרים – בואנ'ה, כמה תאוות בצע היתה לאנשים האלו, שהם לא ראו שהם הורגים את עצמם. לפעמים החוק שעובד בפיתוח תוכנה מתאים גם פה – אם זה עובד, אל תיגע.

חוזה כל כך גבוה? ריוויס שווה את הכסף?

עדיין אין סגירה על חוזה בין הג'טס לדרל ריוויס, אבל הדיווחים מדברים על התקדמות בשיחות בין הצדדים ועל כך שייתכן שריוויס יקבל חוזה של משהו כמו 10 שנים, 160 מיליון, שזה אולי החוזה הגדול בפוטבול.

יש כמה שאלות שעולות כששומעים על כזה חוזה – הראשונה היא כמובן, האם ריוויס שווה כל כך הרבה כסף בהנחה שהוא שומר על הרמה שלו לאורך השנים הבאות (האם הוא יכול לשמור על הרמה הזאת היא שאלה נפרדת ולא פחות חשובה, שאין לי עליה תשובה)? לדעתי התשובה היא לא. קורנר בק הוא שחקן עם תפקיד מאוד ספציפי שיכול לכסות רק רסיבר אחד בכל פעם. ההשפעה שלו על ההגנה של הקבוצה שלו היא חשובה אבל לא בלתי ניתנת להחלפה.

לטעמי, ההצלחה של קורנר נגזרת קודם כל מיכולת הפרונט-7 של ההגנה שלו ללחוץ על הק"ב. כי ק"ב שנלחץ ייאלץ לזרוק למקום שהוא לא רוצה בעוד ק"ב שעומד בפוקט ויש לו זמן לחשוב יצליח למצוא רסיבר פנוי – אפילו אם הרסיבר הטוב ביותר שלו מכוסה לגמרי. את ההבדל בתוצאות ראינו באוקלנד שנה שעברה, שגם הם מחזיקים את אחד הקורנרים הכי טובים בליגה, כזה שיכול להיות מוגדר כ"שאט-דאון קורנר" (נמאדי אסומואה) – וזה לא הפריע לקבוצות ששיחקו נגדם לקרוע אותם לגזרים. בניגוד לק"ב או אפילו ר"ב, שההשפעה שלו על משחק ההתקפה היא מוחלטת, הרי שקורנר ספציפי יצליח לשדרג את משחק ההגנה של קבוצתו אבל לא בהכרח יצליח לעצור את הקבוצה השניה – ועל כן סכום מהסוג הזה הוא מוגזם.

שאלה נוספת שעולה מהחוזה הזה, אם אכן ייצא לפועל, היא – מה הג'טס חושבים לעצמם? והתשובה שלי לזה היא – זה השנה-שנתיים הקרובות או שבכלל לא. כי עם חוזה כזה והחוזה של מנגולד שנחתם השבוע, הג'טס הולכים לסגור לעצמם את תקרת השכר בצורה הרמטית וייתקשו מאוד להביא פרי אייג'נטס בשנים הבאות. יותר גרוע, הם יתקשו מאוד להשאיר את הצעירים שלהם, שעדיין משחקים על חוזי רוקי ונותנים תמורה גבוהה מאוד. כדאי מאוד לריאן להצדיק את הסכומים האלו בשנתיים הקרובות או שהוא ימצא את עצמו נותן דין וחשבון מהר מאוד.

וכמה מפגר הטראש טוק בין הפטריוטס ובריידי לג'טס? כמה שזה מפגר, זה מצחיק וממכר עוד יותר. כל יום לטמבל חדש יש מה להגיד בנושא – אחרי שבריידי אמר שהוא שונא את הג'טס וריאן אמר לו שזה בסדר, גם הוא לא ממש אוהב את הפטריוטס, אתמול שמענו שמארק סאנצ'ז אומר שהוא דווקא אוהב את בריידי וכריס ג'נקינס בכלל אומר לבריידי להפסיק לבכות על המגרש. תלמדו, חבר'ה, ככה יריבות צריכה להיות. מתי, הו מתי כבר יגיע שבוע 2?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully