וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנאת חינם: למה כל כך שונאים בספרד את סרג'יו בוסקטס?

25.8.2010 / 14:40

האוהדים והפרשנים בזים לו, המאמנים בונים עליו. הליגה הספרדית חוזרת עם סרג'י בוסקטס בתפקיד מפתח בברצלונה

את החצי השני של חודש אפריל האחרון, סרג'יו בוסקטס בוודאי יבקש לשכוח. למרות מימדי גופו (1.89 מטר), אוהדים ופרשנים כאחד טענו כנגדו שהרכות שלו תרמה לספיגת שלושה שערים נגד אינטר במשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות, ובגומלין הוא הפך לאחד מגיבורי המשחק, ולא לטובה.

בדקה ה-28 של המשחק בקמפ נואו, נאבקו הקשר הצעיר וטיאגו מוטה על הכדור במרכז המגרש, כשלפתע הקשר הקטאלוני נפל לכר הדשא ואחז בפניו. למרות שבאמת קיבל מכה מהקשר הברזילאי, בוסקטס העצים את הפגיעה שלו בצורה תיאטרלית וכדי להוסיף חטא על פשע, מצלמות הטלוויזיה קלטו אותו מציץ מבין אצבעותיו כדי לראות מהי תגובת השופט. מוטה קיבל אדום, קשר ברצלונה הפך לאחד מהשחקנים השנואים באירופה.

שחקן אינטר תיאגו מוטה עושה עבירה על סרחיו בוסקטס, בעקבותיה קיבל את הכרטיס האדום. victor caivano, AP
ארטיסט שהמאיס את עצמו מהר מאוד על כולם. בוסקטס סוחט אדום מטיאגו מוטה/AP, victor caivano

הזעם של אוהדי הכדורגל בעולם, שכבר התרגלו לפרובוקטורים וצוללנים, היה מובן. לא זאת בלבד שבוסקטס עשה את מה שעשה על במת הכדורגל המרכזית, הוא גם היה בסך הכל ילד בן 21, שלפני שנתיים עדיין שיחק במילואים של קבוצתו וכעת העז לרמות את כולנו. ברצלונה אמנם זכתה לא פעם לעזרת השופטים בשנים האחרונות, אבל כאן זו לא הייתה היא. מסי, צ'אבי ואינייסטה הם קודם כל - או בעצם רק - קונצרטים של כדורגל מרהיב. מה להם ולילד החוצפן סרג'י בוסקטס?

בזמן שמרבית האוהדים והפרשנים האשימו את ז'וזה מוריניו בכך שהרס את הכדורגל בהמשכו של אותו משחק, היו גם המעטים שהעיזו להשמיע את קולם ולומר שהבונקר של המאמן הפורטוגלי ואינטר שלו, היווה את התשובה המכוערת למעשה הלא פחות מכוער של קשר ברצלונה ולהרחקה הלא מוצדקת של טיאגו מוטה.

"אהבתי את החגיגות של מוריניו, שנאתי את הצורה בה בוסקטס דאג להרחקתו של מוטה", כתב ב"מירור" רובי סבאג' הוותיק מדרבי קאונטי, שהיה פרובוקטור לא פחות גדול מקשר ברצלונה, "אני עשיתי את זה בעצמי, עם ג'סטין אדינברו מטוטנהאם בגמר גביע הליגה ב-1999. רימיתי כדי שהוא יורחק ועד היום אני עדיין נבוך מהמעשה שלי. לא פלא שלא אוהבים אותי. אני מקווה שלבוסקטס יהיה יום אחד את האומץ לומר דברים דומים".

בשם האב

עולם הכדורגל מלא בשחקנים שהפכו לשנואי נפשם של כל האוהדים, מלבד של אלו בקבוצות בהן הם משחקים. מיוסי אבוקסיס בישראל, דרך אותו רובי סבאג' וכלה בלי בוייר או גארי נוויל. הרשימה הזו מתארכת וכמעט בלתי נגמרת, ורבים מאותם שחקנים בנו את מעמדם בקבוצות אליהן השתייכו, דרך אותה שנאה שחשו אליהם אוהדי היריבות. אלא שאצל בוסקטס המצב עדיין רחוק מלהיות כזה.

אירועי חצי גמר ליגת האלופות הזה התווספו כאמור ללא מעט ביקורות מקצועיות נגד סרג'י בוסקטס., גם מבית. מלבד הדיבורים הבלתי מוכחים על כך שאביו, שוער העבר קרלס בוסקטס שהיום משמש כמאמן השוערים בקבוצה, סייע לקידום מעמדו, הגיעו גם הטענות המקצועיות הברורות על כך שהשחקן הצעיר רך מדי, לא מספיק טכני בשביל קבוצה כמו ברצלונה ומרבה לטעות.

בשנה האחרונה בוסקטס השתלט לרוב על המקום בהרכב, אבל לברצלונה הייתה ערובה בדמותו של יאיא טורה. אחרי שהאחרון עזב, החלו לפחות חלק מאוהדי ברצלונה לפתח דאגה אמיתית – סימן ברור לכך שהם מתקשים לסמוך בצורה עיוורת על הקשר האחורי שלהם, הגם שגדל במועדון. בשבועות האחרונים גיששו הבלאוגרנה אצל ליברפול לגבי חאבייר מסצ'ראנו, אבל לפחות בינתיים לא הצליחו לרכוש את הקשר הארגנטינאי ונכון להיום, לבוסקטס יש מנדט גמור וחתום על המקום בהרכב. לא כולם רווים נחת מהעובדה הזו, אבל אולי הם יוכלו להתעודד מעט בעקבות המונדיאל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בזכות המאמן

ערב גמר הגביע העולמי בין ספרד להולנד, הבטיח סרג'יו בוקסטס ש"לווסלי סניידר לא יהיה אפילו זמן לחשוב". הבטיח וקיים. חמישה ימים לפני שמלאו לו 22 שנים, הפך הקשר האחורי של נבחרת ספרד לאחד מהשחקנים החשובים ביותר במשחק שהביא לה את התואר. ההימצאות הקבועה שלו במקום הנכון בכל רגע נתון במשחק הגמר, הצרה את צעדיו של סניידר, מועמד בכיר לתואר "שחקן השנה בעולם" שנראה כמו הצל של עצמו. העבודה שלו במרכז המגרש אפשרה לצ'אבי אלונסו ללכת שמאלה, ליצור יתרון מספרי באגף ולסגור את אריאן רובן וכך נשברה התכנית ההתקפית של האורנג'.

כשנבחרת ספרד הניפה את גביע אירופה ב-2008, בוסקטס עדיין לא ערך הופעה אחת במדי הקבוצה הראשונה של בארסה. שנתיים לאחר מכן הפך לאלוף העולם, אבל הדרך לשם לא הייתה קלה. אחרי המשחק הראשון של ספרד בטורניר, היחיד בו הקשר הצעיר לא שיחק לאורך כל המשחק, טענו חלק מעיתוני ספרד ש"בוקסטס לא מסוגל להיכנס לנעליו של מרכוס סנה", או שלא הבינו מדוע או משחק לפני ססק פברגאס, הטכני ממנו בהרבה. אבל המאמן, ויסנטה דל בוסקה, התעקש וגם הצהיר ש"אם הייתי כדורגלן כיום, הייתי רוצה להיות סרג'י בוסקטס".

לשמחתו של דל בוסקה ובעזרתה האדיבה של הולנד, בוסקטס כאמור כיכב. הוא שמר על אותה רמת משחק לאורך כל 120 הדקות ושהשחקנים של ברט ואן מרוויק לא לחצו אותו כשהוא השתתף בהנעת הכדור, הם למעשה ויתרו על ההזדמנות לנצל את החולשות שלו. בסופו של יום, סרג'י בוסקטס הביא במשחק הגמר את כל היתרונות שלו לידי ביטוי, בעוד החסרונות שלו כמעט ולא הורגשו.

אחרי ארבעה חודשים שכללו מצד אחד יכולת לא מספקת ויצירת מעמד של שחקן שנוא, ומצד שני יכולת טובה במדי אלופת העולם ומחמאות אדירות מהמאמן שלה, העונה הקרובה עשויה לסמן את הכיוון של סרג'י בוקסטס. כשיש לו את הבלעדיות על המקום בהרכב ברצלונה יותר מאי פעם, הוא יצטרך להראות שהוא הרבה יותר השחקן שהצטיין בגמר המונדיאל, מאשר אותו פרחח באותו חצי גמר ליגת האלופות. השאלה היא האם הוא מסוגל.

אלכס גייחו שחקן סנטאנדר מול סרחיו בוסקטס שחקן ברצלונה. רויטרס
עכשיו הזמן להוכיח שהוא לא סתם פרחח. בוסקטס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully