וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ירוויח מעלייה של הפועל ת"א לליגת האלופות?

להפועל תל אביב יש גלריית שחקנים שיכולה ליהנות מאוד מהחשיפה של ליגת האלופות. למי מהם עלייה לשלב הבתים תהיה שווה חוזה חדש בקבוצה אירופית? מי יבלוט יותר מכולם ולמי יש התכונות הנכונות לנצל את הבמה הכי גדולה בכדורגל העולמי? המומחים מנתחים

עם עובדות קשה להתווכח. חרף הצלחת הפועל תל אביב בעונה שעברה בליגת העל ובליגה האירופית, שחקני הקבוצה לא הפכו להיות להיט של ממש בשוק המבעבע של הליגות האירופאיות הגדולות. דווקא מכבי חיפה, זו שאיבדה את הגמוניה בארץ להפועל תל אביב, ייצאה 4 שחקנים לאירופה, פלוס הצעה שנדחתה על ידי המועדון על החלוץ ולדימיר דבאלישווילי, הפועל, במקביל, הצליחה למכור את רק ביברס נאתכו שעמד לסיים את חוזהו ואת סמואל יבואה, שנדד בלי שום קשר ליכולתו או ליכולת הקבוצה. אפשר להוסיף לרשימה את דגלאס דה סילבה, שהיה על סף חתימה בליל, אך זה לא משנה את התמונה. גם לא המאמץ האדיר שהשקיעה הנהלת הקבוצה בהשארת הכוכבים שהביאו את הדאבל. הדברים לא נועדו לפגוע בהפועל תל אביב, אלא להצביע על השוני בין ליגת האלופות לליגה האירופית, שהיא הבמה המרכזית לקידום שחקנים.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם ערן זהבי. קובי אליהו
כמה שאתם יכולים להרוויח מהעלייה הזו/קובי אליהו

אם לא יקרה הבלתי ייאמן מול זלצבורג, שחקני הפועל תל אביב יעלו על הבמה הזו בחודש ספטמבר. עבור רובם, מדובר בקרש קפיצה למועדונים המפוארים והמכובדים של היבשת, חלון ראווה נהדר ליכולת שלהם. מי הולך ליהנות מכך יותר מכולם? מי אמור לצוד את עיני הסקאוטים ולענות על הדרישות של הקבוצות שמחפשות להתחזק? פנינו לכמה אנשים שמבינים ושאלנו אותם: מי יהיה המרוויח העיקרי?

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

וינסנט אניימה

אם תהיתם מה אניימה עדיין עושה בארץ, אולי הדברים הבאים יתנו לכם רמז. מכל האנשים שנשאלו למי יש את הסיכוי הגדול ביותר להשתדרג, אף אחד לא ציין את השוער הניגרי. אפילו להיפך. "אני באופן אישי ניסיתי לשווק אותו באנגליה והטענה היתה שהוא נמוך מידי", מספר דיוויד אבו. "באנגליה יש שחקנים מאוד גבוהים וחששו שלאניימה תהיה בעיה קשה בגובה. בסך הכל הוא שוער מצויין וכן מתאים לליגות הטובות, אבל מי שירצה לשווק אותו צריך לעשות את זה בספרד או בצרפת". "אם הוא לא הצליח להשיג הצעה רצינית אחרי אליפות העולם, אני לא רואה איך זה יקרה עכשיו", מצטרף הסוכן שלמה שטרן. "הבעיה היא שבאירופה לא ממש משתגעים על שוערים אפריקאיים וזו הסיבה שהוא עדיין נמצא בארץ". "אניימה לא נמצא באחת הליגות במערב אירופה לא כי הוא לא מתאים, אלא כי יש הצפה בתפקיד שלו ביבשת", מוסיף אייל לחמן. "יש הערכה מאוד גדולה ליכולת שלו, אבל יש הרבה שוערים מצוינים כמוהו שלא מצליחים להגיע לליגות הבכירות".

דגלאס דה סילבה

"נכון שדה סילבה וגם אניימה שחקנים מצויינים, אבל בכדי לשווק בהצלחה מישהו באירופה הוא צריך להיות מתחת לגיל 25", קובע דודו דהאן. "הדרישה היא כמובן לשחקנים איכותיים, אבל יחד עם זאת שיהיו גם צעירים ושהשכר שלהם לא יהיה גבוה מידי, ופה יש בעיה לדה סילבה. לא סתם העסקה עם ליל לא נסגרה". עם זאת, "דה סילבה הוא שחקן שיכול להתאים לכל הליגות באירופה", אומר הסוכן שלמה שטרן. "לטעמי זה שחקן שיכול להיות כמעט בכל הקבוצות, גם בקבוצות המובילות. אנחנו רואים היום בלמים שמשחקים בגרמניה, ספרד ואנגליה שהם פחות טובים ממנו ולו יש את הפוטנציאל להגיע הכי רחוק בגלל המהירות שלו ומשחק הראש". "הדרישה בשוק האירופי היא לשחקני עמוד שדרה טובים כמו בלם, קשר אחורי וחלוץ", טוען הסוכן דדה חדד. "דה סילבה הוכיח בעונה שעברה שהוא יכול לשחק ברמות הגבוהות באירופה ואם הוא ימשיך ביכולת שלו גם בליגת האלופות, אין ספק שיגיע לשם". "בלם כמו דה סילבה, אפשר לשווק בקלות בכל הליגות", ממשיך דיוויד אבו. "עובדה שהוא הראה העוצמות שלו בעונה שעברה בליגה האירופית. זה מוכיח שיש לו הנתונים להצליח והבמה שהוא יקבל בליגת האלופות היא הרבה יותר משמעותית ואין לי ספק שאחרי הקמפיין הוא יימצא קבוצה ברמות הגבוהות ביותר".

גילי ורמוט

"באירופה אין הרבה מאמנים שרוצים לראות רק טכניקה משחקן", טוען שלמה שטרן. "נכון שבארץ ורמוט נחשב אולי לשחקן הטוב ביותר, אבל באירופה מחפשים קשרים שעושים הרבה עבודה הגנתית עם מהירות וכוח, וקשה לי לראות קבוצות רצות אחרי ורמוט. אני חושב שהוא מאוד יוכל להצליח בספרד, אבל בשביל צריך שיווק נכון". "קשה לשווק את ורמוט רק על פי היכולות שלו", מסכים אבו. "נגיד באנגליה יש הרבה שחקנים טכניים כמוהו, אבל כאלה שמשלבים יותר כוח. אני באופן אישי חושב שהוא צריך ללכת לקבוצות הקטנות, שם הוא יוכל להיות שחקן מוביל בהתקפה ולא יצטרך להילחם על המקום שלו".

איתי שכטר

על פי המומחים, שכטר יהיה המרוויח העיקרי מליגת האלופות. "שכטר משלב את כל הדרישות באירופה", אומר דודו דהאן. "יש לנו פוטניצאל עצום, כוח, מהירות. הוא גם צעיר והשכר שלו לא גבוה. לדעתי הוא יוכל לקבל את אחת ההצעות הטובות אם הוא ימשיך ביכולת שהוא מציג מהעונה שעברה. אם אני צריך לבחור את מי לשווק, אני לוקח את שכטר. תמיד יש דרישה לחלוצים והוא כבר הוכיח שיש לו את הכוח להתמודד מול בלמים אירופיים, כך שאין לי ספק שהוא יתקדם ויגיע לרמות הגבוהות ביותר". "כבר כששכטר היה בגיל 16 פנו אליי סלביה פראג ורצו אותו אצלם", מספר שטרן. "אז הוא עוד לא עשה כלום וכבר קבוצה מכובדת ראתה את היכולות שלו. היום, אחרי כמה שנים שהוא כבר הוכיח את עצמו, זו רק שאלה של זמן מתי הוא ייצא. זה אחד השחקנים הכי מוזרים. הוא בקושי רץ ישר, אבל איך שהוא הוא מצליח לפרק כל הגנה".

ומי עוד?

"לדעתי דווקא אלה שעדיין לא מוכרים מספיק באירופה, כמו אביחי ידין, יוכלו להיות הנשכרים הכי גדולים מהשתתפות בליגת האלופות", אומר דדה חדד. "בליגת האלופות מספיק משחק אחד טוב בכדי לקבל הצעה טובה מקבוצה באירופה, ויחד עם העובדה שיש דרישה גדולה באירופה לקשרים פיזיים עם טכניקה טובה, אז ידין יוכל לשדרג את עצמו באחת מהליגות הבכירות". "כבר הבנו שבאירופה מסתכלים על דברים אחרים אצל השחקנים ממה שאנחנו מחפשים בארץ", טוען לחמן. "למשל, דווקא לשחקן כמו גילי ורמוט, שכבר חווה ניסיון כושל ביבשת, יהיה מאוד קשה למצוא קבוצה שתקלוט אותו. כפי שאני רואה את הדברים, הקבוצות באירופה מחפשות שחקנים צעירים שעדיין שלא מתבלטים יותר מידי בקבוצות, ולכן שחקנים כמו אביחי ידין, ערן זהבי, עמרי קנדה ו-ויקטור מרעי יהיו המרווחים הגדולים. אם אני צריך להמר, אני אגיד שויקטור מרעי ועמרי קנדה הם אלה שיפתיעו את כולם וימצאו לעצמם קבוצות טובות באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully